Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Sport)Clubje kinderen

<<

Anoniem272

Bericht 08 Okt 2019 20:15

Re: (Sport)Clubje kinderen

Nou, dat is hier inderdaad wel een uitdaging. Jouw situatie klinkt mij luxe in de oren Caulfield!

Mijn man werkt meestal 's avonds en in het weekend (in wisselende ploegendiensten). Ik sta er zo'n vier middagen+avonden per week alleen voor. Ik doe dus vrijwel al het halen en brengen naar clubjes, en moet soms zelfs oppas regelen voor de jongste als de oudste iets van een concert heeft dat tot laat duurt.

Er is één vaste avond dat we altijd allebei vrij zijn, op de parttimedag van mijn man. Die avond past een buurmeisje op en gaan man en ik samen naar de badmintonclub.

Dingen voor mezelf (bootcampen, naar de kapper, lunchen met een vriendin) doe ik op mijn parttimedag onder schooltijd. Of ik regel betaalde oppas als ik 's avonds weg wil.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Okt 2019 20:30

Re: (Sport)Clubje kinderen

Heftig hoor. Misschien is mijn situatie dan wel luxe ja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms best pittig vind - dat komt misschien ook omdat ik nog wat moet wennen aan de nieuwe routine.
Nu is mijn maandag bijvoorbeeld: eerder weg van mijn werk (dat compenseer ik door avonden en in het weekend wel mail te lezen en te beantwoorden) omdat ik om 16:45 op de bso moet zijn om de oudste op te pikken voor voetbal. De jongste moet dan mee een baalt. We zijn dan om 19h weer thuis. Dan eten (dat moet ik dus de avond ervoor al hebben gemaakt) en dan naar bed. Mijn kinderen slapen niet snel en het bedritueel neemt tijd dus tegen de tijd dat ik weer beneden ben is het tegen 21h. Dan nog schooltassen uitpakken en preppen voor de volgende dag, vaatwasser uit- en inruimen en dan is het half tien. Dan kijk ik een serie en ga ik weer zo’n beetje naar bed want de wekker gaat weer om 6:30.
Best te doen maar als dit elke avond zo zou zijn zou ik dat lastig vinden. Na een lange dag werken wil ik best even uitrusten en dat gebeurt niet op deze manier. Het liefst zou ik 1 avond per week sporten en 1 avond iets met vrienden afspreken. Maar goed dat wil mijn vriend dus ook en dat maakt het altijd wel een onderhandeling. We komen er altijd wel uit hoor dat je er überhaupt over moet onderhandelen vind ik al heel wat.
Dus hoe sommigen dat redden met meerdere kindjes op clubjes, ik kan er niet bij!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 08 Okt 2019 20:43

Re: (Sport)Clubje kinderen

T. gaat op dinsdag van 16.00-17.00uur naar streetdance.
Op donderdag naar paardrijden van 18.00-19.00uur (manege is hier een half uur vandaan dus komt nog wat reistijd bij).

N. gaat op maandag van 15.30-16.30uur naar gym en op zaterdag heeft ze van 9.00-10.00uur zwemles.

E. mag op dinsdag van 9.00-10.00 naar peutergym.

In de weekenden wil ik zo min mogelijk sport afspraken omdat ik om het weekend werk dus het fijn vind het andere weekend echt samen te hebben en weg te kunnen zonder rekening te houden met iets. Zo lang ze nergens wedstrijden en optredens van hebben kan dat dus ook nog.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Okt 2019 09:15

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier is het enkel nog zwemles op maandagmiddag 15-16u en heb de middelste opgegeven voor gymnastiek. Tijden zijn nog niet bekend. En zodra ze kan starten met zwemles stoppen we de gymnastiek weer.
Maar als ze straks allemaal zwemdiploma hebben en een sport mogen uitkiezen wordt het wel een heel geregel..
<<

Pitty

Bericht 09 Okt 2019 09:45

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier blijven de kinderen gewoon alleen thuis als ik wat heb. Heel soms is dat zo, meestal is mijn man thuis. Maar ik leg dan de jongste twee om 19 uur in bed en dan kan ik om 19:30 uur wel op de tennisbaan staan. De oudsten gaan dan zelf naar bed. Ben dan zelf rond 21 uur weer thuis.
Ze kunnen mij altijd mobiel bellen of aankloppen bij de buren.
<<

Anoniem294

Bericht 09 Okt 2019 09:46

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier ook wel een druk schema:

maandag voetbal 18.00-19.00
Dinsdag zwemmen 17.00-17.45
Woensdag voetbal 17.30-18.30
Donderdag dansles 15.15-16.15
Zaterdagochtend voetbal

Vanaf januari wordt dansles ook 2 x per week en na de winterstop komt er op zondag ook nog voetbal bij, gelukkig is dat in de ochtend. En dan moet de jongste ook ergens tussendoor nog naar zwemles ? dat zal waarschijnlijk op een ochtend worden van 7.00-8.00.

En als dat nou alles was, was het prima. Maar dan ook elke keer weer rond 16.30 ergens een kind ophalen van het spelen. Op vrijdag mogen ze nu nergens meer spelen, alleen bij ons thuis want dan wil ik gewoon 1 dag op mijn gemak (gezond) kunnen koken en aan tafel en samen eten zonder dat het opgewarmd hoeft te worden.
<<

Anoniem294

Bericht 09 Okt 2019 09:53

Re: (Sport)Clubje kinderen

Pitty schreef:Hier blijven de kinderen gewoon alleen thuis als ik wat heb. Heel soms is dat zo, meestal is mijn man thuis. Maar ik leg dan de jongste twee om 19 uur in bed en dan kan ik om 19:30 uur wel op de tennisbaan staan. De oudsten gaan dan zelf naar bed. Ben dan zelf rond 21 uur weer thuis.
Ze kunnen mij altijd mobiel bellen of aankloppen bij de buren.


Ik ben hier best wel verbaasd over. Ik vind jouw kinderen echt nog heel jong om tot 21u alleen thuis te zijn. Helemaal met dan ook nog de jongsten erbij.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Okt 2019 11:57

Re: (Sport)Clubje kinderen

Pitty, dat durf ik hier nog niet. Maakt dan de jongste de oudste wakker als er wat is zodat die jouw dan kan bellen? Of komt dat echt nagenoeg nooit voor?
Hier spoken ze iedere avond nog wel tot een uur of 9. En daarbij hebben we de oudste en middelste nog niet geleerd met een telefoon om te gaan.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 09 Okt 2019 12:04

Re: (Sport)Clubje kinderen

Poe. Ik wil je keuze niet veroordelen want ik ken je kinderen (en jou!) niet. Maar ik zou ze ook niet alleen laten op die leeftijd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Okt 2019 12:07

Re: (Sport)Clubje kinderen

Poeh sommige van jullie zijn er wel echt erg druk mee! Vraag me soms ook wel af hoe je dat met je werk combineert, maar dan lees ik ook wel weer dat sommige al alleen naar de activiteiten toe kunnen.

Hier hebben ze ponyles op woensdagmiddag van 4 tot 5. Wel moeten we er wat eerder zijn want ze moeten zelf zadelen. Ik blijf er de hele tijd bij.
Op vrijdag is er gymles van half 6 tot half 7. Daar blijf ik niet bij.

En heel veel meer kan er ook niet bij, ik werk maandag en dinsdag tot 5 dan ben ik rond half 6 terug, Maandag zitten ze op de bso, dinsdag bij opa en oma. Op die dagen valt sporten of iets anders af want het is vaak in de middag. In de avond sporten lijkt me ook nog best vermoeiend voor ze, ze zijn hier savonds wel gewoon echt moe en toe aan bed, als je dan nog aan het sporten bent, weet niet of dat hier zou werken.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Okt 2019 12:15

Re: (Sport)Clubje kinderen

Ik werk natuurlijk voor mezelf en als ze toneel heeft, dat duurt anderhalf uur, dan neem ik mijn laptop mee, blijf in het gebouw en ga daar zitten werken. Bij musical doe ik dat soms ook, of ik ga even de stad in, afgelopen maandag moest ik iets kopen in de stad en toen heb ik daarna nog een half uurtje zitten werken bij de Hema in het restaurant. Bij dansles ga ik tussendoor boodschappen doen of naar huis, behalve als er kijkles is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pitty

Bericht 09 Okt 2019 12:42

Re: (Sport)Clubje kinderen

Silver schreef:Pitty, dat durf ik hier nog niet. Maakt dan de jongste de oudste wakker als er wat is zodat die jouw dan kan bellen? Of komt dat echt nagenoeg nooit voor?
Hier spoken ze iedere avond nog wel tot een uur of 9. En daarbij hebben we de oudste en middelste nog niet geleerd met een telefoon om te gaan.


Dat is logisch, want jouw oudste kind is 4 jaar jonger dan mijn oudste kind. Toen deed ik dat ook nog niet.

De jongsten slapen hier prima en de oudsten gaan zelf naar bed. Onze buren delen de oprit met ons en van deur tot deur is dat 6 meter. Ze zijn op de hoogte dat ik weg ben.

Je kunt voor jezelf bepalen of je dat verantwoord vind, iedere situatie is anders natuurlijk.

En oja, onze jongsten maken altijd een ouder kind wakker, omdat ze bij elkaar op de kamer slapen. Erg handig hoor.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Okt 2019 13:26

Re: (Sport)Clubje kinderen

bosjesvrouw schreef:De oudste zit sinds deze week op zwemles dit is op dinsdag middag.
Ook is er bij ons kangeroeclub van de korfbal dit is ook op dinsdag. Dus daar kan ze voorlopig niet heen.
Gym is niet in het dorp. En voetbal is vanaf groep 3 geloof ik maar geen idee welke dag.


Hier voor de weekenden nog geen sport van de kinderen. Mijn man korfbal en dat is op zondag ochtend. Als ik dan asn het werk ben gaan de kinderen mee. Vinden ze altijd leuk omdat er zoveel andere kinderen zijn.
2014 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Okt 2019 14:34

Re: (Sport)Clubje kinderen

J moet van mij sporten maakt niet uit wat als hij maar een sport doet. Wij moesten dat vroeger zelf ook en hebben er allemaal nog profijt van. Wij sporten op dit moment allemaal nog minimaal 3x per week.

Mijn moeder werkte ook gewoon, zij werkte parttime en was altijd ‘s middags vrij. Mijn broertje heeft aan topsport gedaan dus nog net wat meer geregel en verre wedstrijden soms zelfs door de week. De enige dag waarop wij normaal met zijn allen aan tafel konden was op vrijdag en soms op maandag. De overige dagen was er altijd wel een sport waar we rekening mee moesten houden.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 10 Okt 2019 06:20

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn zoon zit in twee muziekverenigingen en op basketball. Concreet betekent dat dinsdag muziekles, woensdagavond training, vrijdagavond repetitie /training (gaat naar allebei) en zondagochtend repetitie. En een wedstrijd tussendoor in het weekend.
Naar basketbal en de muziek op vrijdag gaat hij zelf, dat is echt iets van hem en z'n vrienden.
Ik verbaas me net als Caulfield hoe het bij sommigen gaat en dat echt alles in het teken staat van de kinderen, ik zou helemaal gek worden zonder eigen tijd.
Ook lees ik dat iemand haar kinderen waarvan de oudste 8 is alleen laat, dat zou ik zelf ook nooit willen.
<<

Pitty

Bericht 10 Okt 2019 08:45

Re: (Sport)Clubje kinderen

Kira schreef:Ook lees ik dat iemand haar kinderen waarvan de oudste 8 is alleen laat, dat zou ik zelf ook nooit willen.


Doel je op mij? Mijn oudste is 10,5 jaar.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Okt 2019 19:28

Re: (Sport)Clubje kinderen

Maar hebben jullie ook een limiet? Aan sporten clubjes etc.
Ik had vroeger maandags jazz ballet, dinsdags paardrijden, woensdags judo, donderdags paardrijden, vrijdags zwemmen. Zaterdagochtend zwemwedstrijd of judo, en zondags jazzballet uitvoering. Dit was natuurlijk ook wel erg extreem. Heb uiteindelijk het paardrijden gestopt, en de judo ook omdat ik er enkel op zat voor de zelfverdediging.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2019 19:46

Re: (Sport)Clubje kinderen

Zeker een limiet, 1 clubje per kind en dat is al nauwelijks te doen. Als ik een baan had waarbij ik perse van 9 tot 17h op mn plek moest zitten zouden we dat al niet redden.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Okt 2019 14:22

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn vijfjarige zit op zaterdagochtend op zwemles van 10.00 tot 10.45 uur. Verder zitten ze allebei op dit moment niet op clubjes al zou dat van mij best mogen. Ze heeft laatst wel proeflessen hockey gehad maar bleek toch niet haar ding en de jongste wil op dansen. Dat is op vrijdagmiddag. Hier zijn de meeste clubjes op woensdagmiddag en vrijdagmiddag.

Mijn man en ik sporten allebei ook minimaal twee keer per week en hebben ‘s avonds ook nog wel eens werkverplichtingen of sociale afspraken. Dus het is vaak wat passen en meten om alles in de agenda te krijgen. Maar we hebben ook een oppasmeisje en zij komt dus ook doordeweeks regelmatig oppassen zodat we allebei buitenshuis iets kunnen doen als de kinderen op bed liggen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Okt 2019 22:32

Re: (Sport)Clubje kinderen

Pitty schreef:
Kira schreef:Ook lees ik dat iemand haar kinderen waarvan de oudste 8 is alleen laat, dat zou ik zelf ook nooit willen.


Doel je op mij? Mijn oudste is 10,5 jaar.


Mijn oudste is nu 6 en blijft geregeld alleen thuis als ik lopend boodschappen ga doen oid. Hij kent mijn telefoonnummer en het telefoonnummer van mijn moeder en is ontzettend braaf en verantwoordelijk. Ik heb wel eens stiekem de babyfooncamera op hem gericht toen ik weg was en hij doet echt niks wat niet mag. Ik kan me vrij goed voorstellen dat hij als hij 10 is 's avonds even alleen is. Ook hier buren dichtbij en goed contact.
R. 2013
D. 2016
<<

Kira

Bericht 14 Okt 2019 08:38

Re: (Sport)Clubje kinderen

Oh overdag bleef m'n zoon ook al vrij vroeg alleen hoor. Maar een kind van 10 in de avond de verantwoording laten hebben over jongere broertjes / zusjes zou ik niet snel doen.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 04 Feb 2020 11:19

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn zoon van 9 heeft op maandag en woensdag van 17:30-18:30 hockeytraining en op zaterdagochtend wedstrijd. Zaterdagmiddag gaat hij naar scouting.
Mijn dochter van 7 danst al sinds dat ze 2,5 jaar oud is, nu doet ze hiphop op dinsdag van 16:30-17:30 en turnen op woensdag van 18:00-19:00. Ze stopt binnenkort met scouting (zelfde tijd als mijn zoon).
Omdat ik alleen ben komt alles op mijn schouders neer. Het is soms wel pittig maar ik wil ze geen dingen onthouden die ze leuk vinden om te doen. Soms springt mijn moeder bij met wegbrengen. Om het weekend zijn ze bij hun vader dus dan mag hij met ze mee :)
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 04 Feb 2020 12:57

Re: (Sport)Clubje kinderen

hier is het dinsdag "sport" dag.
15.30-16.30 muziekles voor de middelste
16.15-17.15 zwemles voor de jongste
17.40-18.00u saxofoon voor de oudste
en op woensdag heeft de jongste om 15.30 nog dansles.

ik vind het heerlijk, alles op 1 dag. 1 dag rond crossen en verder niks, perfect
zussieskleding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Feb 2020 13:13

Re: (Sport)Clubje kinderen

Wij hebben iedere dag sport
Maandag 9.00 - 9.45 uur gym met de jongste
Dinsdag 16.30 - 17.45 uur basketbal van de middelste
Woensdag 18.15 - 19.00 uur reddings zwemmen middelste en de oudste zwemt daarna van 19 00 - 19.45 uur
Donderdag 16.00 - 17.00 uur oudste dansen
Vrijdag 16.00 - 17.15 uur basketbal van de middelste, hij heeft nu nog geen wedstrijden maar anders hebben we dat ook nog in het weekend.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 04 Feb 2020 17:05

Re: (Sport)Clubje kinderen

Vanaf deze week ziet ons schema er zo uit:
dinsdag 18:00 uur zwemles C voor de jongste
Zaterdag 09:00 uur judo voor de jongste
Zaterdag 10:00 uur judo voor de oudste
Zaterdag 12.30 uur turnen voor de oudste

Ik vind in het weekend sporten het fijnst. Helaas kon de zwemles niet anders dan op dinsdag. Gelukkig gaat dat weer over binnen hopelijk nu en een half jaar.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda