Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


10 miljoen

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Jan 2020 19:28

Re: 10 miljoen

Ik zou wel direct mijn baan opzeggen.
Ik ben gek op mijn werk hoor, maar ik werk nu wel omdat het echt nodig is, liever zou ik lekker thuis bij zoon zijn.
Wel wil ik dan vrijwilligerswerk gaan doen, het liefst iets met eenzame ouderen. Wekelijks een kookclub ofzo, met zijn allen koken en gezellig eten.

Verder wil klein woonboerderijtje kopen en dat helemaal mooi inrichten. Daar wil ik dan een mooie boomgaard en moestuin bij, kippen, geiten en wat schaapjes. Misschien ook wel wat varkentjes.
Het lijkt me ook erg leuk om daar dan een b&b bij te beginnen.

Ook ga ik dan mijn rijbewijs halen, een auto en een nieuwe motor kopen. Ook zou ik heel graag een camper willen hebben en bijvoorbeeld lekker door Italië willen reizen.

Reizen lijkt me sowieso heel tof, vriend wil graag naar Amerika dus daar zouden we wel rond gaan trekken.

Natuurlijk gaat er ook geld apart voor studie van zoon oa. En geld naar mijn ouders en zusje en mijn schoonouders.
10.04.17
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Jan 2020 19:45

Re: 10 miljoen

In elk geval een huis kopen met 5 slaapkamers. Dan hebben de kinderen een speelkamer, ik een hobby/studeerkamer en kan ik mijn huis op andere plaatsen gestructureerder opgeruimd houden. Mijn woonkamer is dan ook echt een woonkamer, mijn slaapkamer een slaapkamer etc.

Verder heb ik niet zoveel wensen. Ik zou het heerlijk vinden om wat relaxter te kunnen leven.

Verder heb ik niet echt wensen. Natuurlijk heb ik dromen die ik dan kan laten uitkomen. Maar hoe leuk zijn die fantasieën nog als het allemaal maar kan? Nu geeft het tenminste nog voldoening als ik ergens keihard voor gespaard heb.

Daarbij, wat ik het liefste wil zit er toch niet in. Ja, een smak geld biedt mogelijkheden om randvoorwaarden te scheppen om alles iets gemakkelijker te maken, maar verder ook niet.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem272

Bericht 22 Jan 2020 15:27

Re: 10 miljoen

Saga, ik vind dat helemaal niet zo'n gekke gedachte! Baan opzeggen en vrijwilligerswerk gaan doen.

Ik heb een vriendin die onverwachts over veel geld kwam te beschikken (mooi verhaal, maar kan het hier niet delen ivm herkenbaarheid).

Zij heeft op een gegeven moment haar baan opgezegd en doet nu naast haar eigen bedrijfje allerlei leuk vrijwilligerswerk. Haar partner doet ook veel vrijwilligerswerk.

Ik vind dat mooi. Je geeft het geld op een bepaalde manier dan toch aan een goed doel. Niet in geld, maar in tijd.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Jan 2020 15:55

Re: 10 miljoen

Ik zou niet stoppen met werken, en ik denk ook de uren blijven werken die ik nu ook werk.
Ik zou de hypotheek aflossen, de tuin naar ons zin maken en voor de rest gewoon eens kopen wat ik wil zonder dat ik me afvraag hoe nodig het is en of ik het ook beter aan iets anders uit kan geven.
Of en ik zou een lekkere vakantie boeken. Wel gewoon in Nederland en gewoon kamperen net als altijd, maar vind dat elk jaar weer moeilijk ‘geld uitgeven’ aan een vakantie.
<<

Anoniem271

Bericht 22 Jan 2020 15:58

Re: 10 miljoen

Ik wil bij mij trouwens iets aanpassen. Ik zou wel stoppen met werken, maar dan om opnieuw te gaan studeren. Dus meer tijdelijk stoppen. Nu kan het niet omdat ik wel inkomen moet hebben, al kan ik natuurlijk BBL gaan doen, maar als geld geen issue zou zijn zou ik het wel weten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jan 2020 16:37

Re: 10 miljoen

Geen idee. Reizen, huis kopen of verbouwen, schenken. Ik zou sowieso blijven werken, ik heb een veel te mooie baan om op te geven. Daarbij zou ik het sociale aspect van werk niet kunnen en willen missen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 29 Jan 2020 23:44

Re: 10 miljoen

Marin schreef:Omdat ik het mooie auto's vind. En omdat ik dan nog één keer een niet electrische auto zou willen rijden voor we allemaal overgaan (mits het zich allemaal een beetje oké ontwikkelt).


Al heb je er 60, gelukkig rijd je maar 1 auto tegelijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 30 Jan 2020 04:07

Re: 10 miljoen

Bovendien zijn 9 van de 10 dingen die hier genoemd worden toch om egoïstische redenen, behalve het schenken aan familie/goede doelen etc. Laat Marin lekker dromen over een mooie auto, dit is toch een hypothetisch topic.

Ik zou niet stoppen met werken maar wel een sabbatical nemen, verschillende reizen met mijn vriend en de baby maar ook met familie en vrienden, een huis kopen een gedeelte schenken en de rest beleggen.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Jan 2020 09:37

Re: 10 miljoen

Ik zou wel minder gaan werken, maar wel blijven werken. Verder zou ik óf verhuizen en het huis direct betalen óf onze huidige woning direct aflossen. Denk het eerste want dan zouden we toch op zoek gaan naar een woning op een locatie waar we heel blij van worden. Met een mooie diepe tuin langs het water ofzo en dan in de zomer ‘s avonds zo fijn genieten in die tuin.
Verder zouden we onze ouders een deel geven. En voor onszelf heel burgerlijk een camper kopen. Lijkt me zo heerlijk om Europa daarmee te verkennen.
En sowieso één lange, verre vakantie die sowieso al op ons wenslijstje staat, Canada en Californië. En voor ons allebei een auto. Geen mega dure maar gewoon dat we allebei een degelijke auto hebben waar we goed mobiel mee zijn.
De rest gaat op de spaarrekening.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2020 09:47

Re: 10 miljoen

Ik zou, ondanks dat we op een prima plek wonen, verhuizen naar een nóg vrijere omgeving, maar een huis dat echt af is. Hier zou ik dan een schuilkelder onder laten bouwen. Atoomproof. Ik zou dan een indoor-rijhal willen en een paard er bij. Genoeg land voor al mijn dieren.
Wat over is, gaat naar een goed doel. Ik blijf gewoon werken, want al mijn geld is na deze hypothetische besteding op én ik vind werken leuk.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Jan 2020 10:08

Re: 10 miljoen

Oh ik stel mijn antwoord bij: ik zou dit huis kopen ? https://www.funda.nl/koop/aarlanderveen ... naalweg-5/
Dit huis staat exact op de plek waar het kleine, vervallen minihuisje stond waar ik vroeger ben opgegroeid. Huisje is gesloopt en dit is ervoor in de plaats gekomen. En nu staat het gewoon te koop! Het hele terrein is compleet veranderd (los van de volkstuinen, die zijn er blijkbaar nog steeds ?), maar zó veel herinneringen hier. We zouden het compleet verbouwen maar dat moet met 10 miljoen wel lukken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Jan 2020 10:28

Re: 10 miljoen

- Ik zou meteen mijn huidige baan opzeggen en de eerste tijd leuke dingen doen en genieten van de rust tot ik 100% hersteld ben van mijn burnout en ik gewoon echt niet meer kan wachten om aan de slag te gaan. Dan zou ik gaan uitzoeken wat mij qua werk echt gelukkig maakt, eventueel door onbetaalde internships te doen, eventueel mij te laten omscholen daarna.
- Ik zou een huis kopen in de omgeving van mijn familie en daar weer naar terug verhuizen.
- Ik zou een tweede huisje op Vlieland kopen.
- Ik zou een nieuwe auto kopen.
- Ik zou mijn studieschuld afbetalen.
- Ik zou schenken aan familie, vrienden en goede doelen.
- Ik zou voor het eerst in 15 jaar weer eens op een lange vakantie (7-14 dagen) naar een warm land gaan.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 30 Jan 2020 10:37

Re: 10 miljoen

Ik zou een huis kopen (en deels meteen aflossen) met nog net wat meer grond dan we nu hebben en wat meer achteraf. Een kamer zou ik helemaal inrichten als leeskamer, helemaal vol met boeken. En natuurlijk hebben we dan genoeg plek om dieren te houden, kippen, schapen, konijnen en misschien ook wel geitjes.
Ook zou ik mijn broertje op gaan zoeken in Canada samen met mijn zusje en vader.
Ik denk wel dat ik zou blijven werken, maar het anders inrichten denk ik. Misschien kan ik wel een soort van leer-werkbedrijf zijn voor mijn studenten, aangezien ik dan toch meer dan genoeg dieren heb die verzorgd moeten worden. Wel denk ik dat mijn vriend minder zou gaan werken, geen 5 dagen meer, maar 4 of zelfs 3.

Vast en zeker zou ik geld steken in onderzoek naar de behandeling/genezing van kanker.
Verder zou ik mooie spaarpotjes maken voor de kinderen en zorgen dat mijn naasten er goed bij zitten. Daarna is het geld lang en breed op!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Jan 2020 10:51

Re: 10 miljoen

Exogenesis schreef:Ik zou, ondanks dat we op een prima plek wonen, verhuizen naar een nóg vrijere omgeving, maar een huis dat echt af is. Hier zou ik dan een schuilkelder onder laten bouwen. Atoomproof. Ik zou dan een indoor-rijhal willen en een paard er bij. Genoeg land voor al mijn dieren.
Wat over is, gaat naar een goed doel. Ik blijf gewoon werken, want al mijn geld is na deze hypothetische besteding op én ik vind werken leuk.

Je moet ook wel wat geld achter de hand houden voor de woonlasten voor je huis met rijhal, want het is natuurlijk een duurder huis dan nu en met die rijhal en kelder erbij ook meer oppervlakte. Niet dat je straks moet kromliggen voor je g/w/l en onroerend zaak belasting.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 30 Jan 2020 11:31

Re: 10 miljoen

Wij zouden ons huis te koop zetten en op zoek naar een vrijstaande woning met iets meer ruimte rondom het huis, in hetzelfde dorp als waar we nu wonen.

Ik wil een deel aan familie schenken, zodat hun ook kunnen aflossen op de hypotheek.

Een verre reis maken.

Een nieuwe Fiat 500 kopen en nog een nieuwe grote gezinsauto. Welke moet ik nog bedenken haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 01 Feb 2020 10:05

Re: 10 miljoen

Met 10 miljoen zouden we gaan verhuizen. Ik zou dan wel vrijstaand willen wonen in ons huidige dorp. Met plek voor 2 bungalows in de tuin, een voor mijn ouders en een voor mijn schoonouders. Zodra ze gelijkvloers willen gaan wonen kunnen ze daar intrekken. Mijn ouders zouden al vrij snel komen denk ik want zij wonen in een ander dorp. Mijn schoonouders wonen al hier. En ik wil dan een mooie bloem/boom/plantrijke tuin. En een moestuin. En dan elke dag met mijn vader tuinieren. Kippen zou ik misschien ook wel willen hebben dan.

We zouden onze leaseauto wegdoen en dan een andere gezinsauto kopen. Ik zou zelf ook een klein autootje willen en ik vermoed dat mijn man zijn droomauto zou willen kopen en die dan in een garage zetten :P

Vrij egoïstisch dus allemaal tot nu toe. Maar dat is niet het enige hoor. Ik zou op zoek gaan naar een goed doel/instantie (liefst met dieren, mensen krijgen al genoeg) en daar dan aan doneren. Misschien wel meerdere instanties.

Ook zou ik een schoonmaker willen en een tuinman. Om mijn ouders/schoonouders en mezelf te ontlasten.

De broer van mijn man en zijn gezin zou ik een ander huis kopen waar zij dat willen. Enkele vrienden/familie zou ik helpen met wat ze zouden willen.

En als er tijd is, zou ik een fruit/groente/sapjes/soep/salade winkeltje willen openen naast het huis. En dan zo'n snoezige Franse stijl, met een paar tafeltjes binnen en buiten.

Ik zou misschien ook nog ergens in Zeeland of de Veluwe een vakantiehuisje willen.
Een mooi feest geven.
Mijn man zou denk ik wel een dag minder gaan werken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 01 Feb 2020 11:39

Re: 10 miljoen

Ik zou ontslag nemen en van muziek/theater m'n beroep maken. Nu is dat financieel een te groot risico.

Een ander huis zou ook op m'n lijstje staan. We hebben een huis wat we heel graag willen maar nu net te duur is.

En lekker op reis met ons gezin en ook alleen. Of met m'n familie/vriendinnen
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 02 Feb 2020 08:16

Re: 10 miljoen

Ik zou mijn studieschuld afbetalen en die van mijn zus ook
Ik zou mijn rijbewijs gaan halen
Ik zou een auto kopen (Mijn vriend laten kiezen)
We zouden een nieuwe bank kopen
Lekker op vakantie gaan
Mijn vriend zou minder gaan werken
Een nieuwe badkamer kopen voor mijn schoonouders
Huisje voor mijn moeder kopen
Vakantiehuisje kopen voor mijn vader kopen
Shoppen
Oooh herderlijk!! Kom maar op met dat geld???
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 02 Feb 2020 19:07

Re: 10 miljoen

Pff heel eerlijk zou ik t eigenlijk niet goed weten. Wat een luxe. We gaan ons huis verbouwen dit jaar en met 10 miljoen zou ik dan echt helemaal alles doen zoals ik het wil, met diréct alle meubels etc die ik wil erbij. Mijn man en ik grappen wel eens dat we de directe buren zouden willen uitkopen, zodat we van hen en ons huis 1 grooote woning zouden kunnen maken.

Wellicht een 2e woning erbij als investering.
Mijn jongste broertjes helpen met een koopwoning, want die verdienen zelf erg weinig/ hebben moeite met voldoende hypotheek krijgen. Zorgen voor een mooie financiële basis voor onze twee kinderen. Oh en ik denk dan toch wel een mooie nieuwe elektrische auto (nu doen we dat niet, omdat we de auto heel weinig gebruiken en het dan dus de investering niet waard is).

En verder ongetwijfeld geld naar goede doelen en naar reizen, wat we nu ook doen, maar dan meer/extra.

We zouden zeker niet stoppen met werken, maar t maakt de drempel om naar ander werk te kijken wel lager (geen risico met weer tijdelijk contact en niet zo belangrijk of salaris even hoog blijft).
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 02 Feb 2020 20:18

Re: 10 miljoen

10 miljoen? Van het eerste miljoen kocht ik een boerderij, ik ging een keer goed op vakantie, er ging denk ik een half miljoen ofzo aan goede doelen op, wellicht zelfs in een eigen Goede Doelen Fonds en de rest ging naar mijn Triodos-beleggingsrekening, goed voor mijn vermogen en ook nog miileuvriendelijk.
<<

Anoniem292

Bericht 02 Feb 2020 20:24

Re: 10 miljoen

Een huis kopen, met iedereen die me lief is iets tofs doen en een eigen bedrijf beginnen.
<<

Anoniem298

Bericht 03 Feb 2020 17:24

Re: 10 miljoen

Ik zou met 10 miljoen:

- direct verhuizen, het liefst naar een vrijstaande woning met ruimte voor veel diertjes
- een mooie reis maken met de kinderen (vooruit, man mag ook mee)
- een eigen onderneming starten
- een aantal mensen wat geld schenken zodat ze geen financiële problemen meer hebben (ik weet hoe het is, dus als ik iemand daarmee kan helpen doe ik dat zeker!)
- een nieuwe auto kopen
- goede doelen steunen
- een groot deel op de spaarrekening laten staan (die van mezelf en op die van de kinderen)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers