Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van FWB naar relatie gesprek?

<<

ElisaB

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 24 Jan 2020 12:00

Bericht 24 Jan 2020 12:42

Van FWB naar relatie gesprek?

Hoi

Sinds een paar maanden heb ik leuk contact met iemand, begonnen als one night stand, maar het is nu meer iets van 10 nights stand. Dus zo kan ik het niet meer noemen.
Het is altijd heel leuk en spannend als we elkaar weer zien en ik denk ook heel vaak aan hem. (storend vaak soms)

Maar dat vind ik de verraderlijke kant, omdat ik weet dat bij vrouwen 4x zoveel oxytocine vrijkomt dan bij mannen en je dan of je het nou wilt of niet aan iemand gehecht raakt...

Eigenlijk snap ik mezelf niet meer. Wil ik hem voor meer? Of is dit gewoon leuk zo.

Dit is eigenlijk altijd mijn probleem in de liefde/ seks. Waardoor ik het gesprek uit de weg ga en er vooral niet met hem over wil praten omdat ik dan zelf moet zeggen hoe ik het zie en dat dan weer zo vaag is.

Het is op dit moment wel de leukste man in mijn leven maar toch voel ik me zo geremd. Misschien is het gewoon onkunde.

Hebben jullie tips/ adviezen hoe ik hiermee om kan gaan?

Of wat ik kan zeggen als ik wel het gesprek aanga?

Het ergste lijkt me namelijk dat ik er nooit over begonnen ben en dat hij ineens een relatie krijgt.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jan 2020 14:28

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Waar ben je bang voor? Je weet denk ik best wel wat je diep van binnen wil, tussen alle regels door lees ik dat je ervoor wil gaan maar bang bent dat het niks wordt? Zo werkt dat nou eenmaal in de liefde maar om dan alles on hold te zetten en er niet voor te gaan.. Zonde toch. Als het leuk is, is het leuk. Ik vind het heel normaal om op een gegeven moment het gesprek met elkaar aan te gaan of je ervoor gaat samen, of het iig samen wil proberen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Jan 2020 16:09

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Hoe ziet hetgeen wat jullie op dit moment hebben er verder uit? Want je beschrijft het als one night stand die uitgelopen is op 10 night stands (haha). Maar moet ik dat zien als 10x een booty call en voornamelijk samen seks (en wellicht eten/ontbijten en wat kletsen), of gaan jullie ook op dates, ondernemen jullie dingen samen en hebben jullie diepere gesprekken? Zijn er signalen dat hij ook op deze manier met jou bezig is? Heeft hij al wel eens laten zien dit onderwerp te willen bespreken? Hoe is zijn initiatief om jou te spreken/zien (en dan niet alleen voor seks)?

Dat verschilt namelijk nogal. En inderdaad wat je zegt, vrouwen gaan zich via seks inderdaad vaak binden door oxytocine terwijl er bij mannen vaak meer dopamine vrijkomt en seks dus meer een 'fun kick' is dan emotional attachment. En die emotional attachment komt bij mannen dan dus ook vaak niet echt van enkel seks, maar juist van die andere dingen. Als jullie enkel seks hebben zou ik er dus ook niet vanuit gaan dat hij dezelfde gevoelens heeft als jij, al kan dat natuurlijk wel altijd. En dan zou ik denk ik uitspreken dat je gevoelens hebt en vragen wat hij voelt bij jou.

Maar daarvoor is het denk ik belangrijk om zelf uit te vogelen wat je voor hem voelt. Wat vind je zo leuk aan hem behalve de fysieke aantrekkingskracht en seks? En het stukje bevestiging/intimiteit/geborgenheid/gewaardeerd voelen/ego-boost in general (wat dus niet specifiek voor HEM is). Vind je echt HEM leuk of ben je jezelf aan het verliezen in gevoelens die waarschijnlijk meer door de seks/physical attraction komen?

Ik herken het heel erg hoor, ik ben nu net recovering van een paar maanden dates/seks met een jongen waar ik ook een beetje via onze fysieke aantrekkingskracht en spetterende seks verliefd op ben geworden. Maar de realiteit is dat we totaal niet bij elkaar passen en ik eigenlijk ook niets serieus met hem wil. En hij me uberhaupt niet kan geven wat ik zoek qua liefde en relatie (terwijl ik ook niet eens weet of ik het echt met HEM wil). Complicated enzo. Heb het nu ook afgekapt, maar het is lastig. Maar ik vind het ook zonde van mijn tijd, want het beperkt me in die zin dat ik niet echt toekomst met hem zie en tegelijkertijd wel met hem bezig ben en hem helemaal leuk vindt en daardoor niet open sta voor andere mannen die wellicht op mijn pad komen.

Ik denk dat als je dit gesprek aan wilt gaan, het wel belangrijk is om zelf enigszins na te denken over wat je van hem wilt. En dan kun je best casual bespreken hoe hij het voor zich ziet lijkt me. De kans dat hij wel wederzijds gevoelens voor jou heeft, maar dan maar naar iemand anders gaat omdat jij er niet over begint lijkt me iig hoogst onwaarschijnlijk. ;)
<<

Anoniem277

Bericht 24 Jan 2020 20:46

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Probeer erachter te komen hoe hij erover denkt. Vraag het gewoon.
Als je het niet doet, heb je een grote kans dat hij iemand anders tegenkomt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Jan 2020 23:24

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Ik herken dit, nu-man en ik zijn ook de eerste 6 maanden FWB geweest. We waren ook nog eens elkaars rebound én hij was 6 jaar jonger. Hij was net 21 en net in Nederland en was zeker niet zoekende naar relatie. Ik trouwens ook niet, want kwam net uit 6jarige relatie.
Maar precies wat jij ook zegt: ik kreeg gevoelens en heftig ook.

Toen werd het Valentijnsdag en ik zou die nacht bij hem slapen. Had een geurkaars meegenomen want daar hield hij toen zo van. En ik gaf dat en we zaten daar en ik kon het gewoon niet niet zeggen.

Ik zei iets als: ‘ik weet niet zeker of we moeten stoppen of niet maar ik begin gevoelens voor je te ontwikkelen en wil dingen niet te ingewikkeld maken en liever nu stoppen als jij niet hetzelfde voelt want anders krijg ik hartzeer denk ik’. Zijn reactie? ‘Laten we even een film kijken en erover nadenken’.
Lekker dan haha.
Na de film pakte hij me vast en zei: ‘ik wil je niet kwijt dus laten we het proberen’.
We zijn nu bijna 10 jaar verder. Maaaaar, het is wel een keer uitgeweest tussendoor omdat hij opeens onzeker werd, 8 jaar geleden. Niet over zijn gevoelens maar of hij niet te jong was voor iets vasts en, omdat ik ouder ben, hij mij niet wilde vasthouden als ik de volgende stap wilde.
Dus 13 februari is onze datum en we zijn na 5 jaar er ook op getrouwd, de dag voor Valentijnsdag mijn gevoelens opgebiecht.

Moraal van mijn lange verhaal: praat met hem ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 25 Jan 2020 04:39

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

En in tegenstelling tot Marsy pakte het bij mij heel anders uit. We waren inmiddels ook goed bevriend en in een moeilijke periode, toen m'n vader in het ziekenhuis lag, was hij vaker hier. En alles ging zo gemakkelijk tussen ons, nooit problemen, ik voelde me op mijn gemak en was echt mezelf bij hem. . En toen heb ik hem gezegd dat ik gevoelens had, dat het zo fijn liep tussen ons etc en dat ik een relatie wilde. Hij wilde het eerst niet, hij wilde niet dat onze vriendschap ook kapot zou gaan dus hield de boot af. Dat heeft twee weekjes geduurd en toen draaide hij bij en vanaf dat moment hadden we een relatie.
De eerste maanden was het super, heerlijke tijd gehad. Totdat we de eerste ruzie kregen, om iets piepkleins. De moeite echt niet waard, hij schold me uit en is midden in de nacht vertrokken. Na een paar dagen toch goed gemaakt en vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Hij was onzeker en betrok ALLES op zichzelf, had elke dag opnieuw bevestiging nodig, maakte ruzie om de kleinste dingen, verschrikkelijk vermoeiend. Uiteindelijk ging hij me controleren, kwam onverwacht dronken aan de deur om ruzie te maken, tot de dag dat hij onaangekondigd in mijn huis zat toen ik een middag aan het borrelen was met vrienden, en hij eistte dat ik naar huis kwam. Toen heb ik hem ter plekke de deur uitgezet en dat was onze relatie, en dus ook jarenlange vriendschap.
In de maanden dat we bij elkaar waren heb ik wel geleerd dat hij geestelijk een trauma heeft vanuit zijn jeugd, in alles is hij heel onzeker en dat uit zich door echt bevestiging te willen krijgen. Op zijn werk was dat zo, in onze hobby en dus ook in onze relatie. Er zit borderline in zijn familie en hij heeft wel eens aangegeven zich geestelijk niet heel stabiel te voelen.

Niet quoten alsjeblieft.

Het kan dus goed uitpakken. Maar ook helemaal verkeerd, ik heb er dus gigantisch spijt van.
Zoek goed uit wat je gevoelens zijn en praat dan met hem erover is mijn advies :)
<<

Peanutbuttercup

Bericht 26 Jan 2020 13:25

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Maar Kira, jouw ervaring staat toch eigenlijk los van dat het van FWB naar relatie ging?

TO, als je bang bent dat hij straks ineens een relatie heeft, zou ik heet gesprek met hem aangaan, en idd zoiets zeggen als Marsy heeft gezegd.
<<

Kira

Bericht 26 Jan 2020 13:38

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Peanutbuttercup schreef:Maar Kira, jouw ervaring staat toch eigenlijk los van dat het van FWB naar relatie ging?

TO, als je bang bent dat hij straks ineens een relatie heeft, zou ik heet gesprek met hem aangaan, en idd zoiets zeggen als Marsy heeft gezegd.



Ik denk als de vriendschap zo gebleven was, dat het dan nog steeds goed zou gaan. Het is echt een verschil geweest tussen ons of we elkaars FWB waren of een relatie hadden. Dat werkte totaal niet ondanks we het goed met elkaar konden vinden voorheen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Jan 2020 00:48

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Kira, zie je die jongen ooit in de toekomst nog wel een serieuze relatie krijgen ivm zijn 'sociale problemen' om het zo maar even te noemen?
<<

Kira

Bericht 27 Jan 2020 08:45

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Ik zou het niet weten, een van de dingen die hij zei voordat we een relatie hadden is dat hij in een relatie bepaalde verwachtingen heeft en hij niet wil dat onze vriendschap kapot gaat. Dat had ik toen als een signaal kunnen zien, maar goed.
Ik ben ook trouwens juist een tegenpool, ben erg zelfstandig, best wel zelfverzekerd op dit soort vlakken, dus dat botste in een relatie heel erg. Terwijl we echt misschien al 2 jaar elkaars FWB waren zonder enige problemen. Daarom is het zeker weten bij ons mis gegaan toen we wel een relatie aan gingen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Jan 2020 13:02

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Merkwaardig dat je dan toch gewoon 2 jaar lang elkaars FWB kunt zijn. Jullie zitten toch bij dezelfde muziekvereniging dacht ik. Ik neem dat er meer is gesproken dan over alleen de gezamenlijke interesse in muziek lijkt mij.

Het ligt eraan wat die bepaalde verwachtingen van hem waren in een relatie. Als ik zoals ik uit jouw reactie lees dat hij je aardig controleerde en je eigenlijk daardoor niet zelf dingen meer kunt ondernemen, jezelf kunt zijn dan kan ik mij voorstellen dat dit geen fijne relatie voor je was en hij eigenlijk verkeerde verwachtingen had.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2020 16:39

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Fred schreef:Merkwaardig dat je dan toch gewoon 2 jaar lang elkaars FWB kunt zijn. Jullie XXXXXXXXXXXXXX dacht ik. Ik neem dat er meer is gesproken dan over alleen de gezamenlijke interesse in muziek lijkt mij.

Je weet wat friends with benefits is toch?
Meestal wordt er weinig besproken. :smile:

Nee zonder gekheid, je kan natuurlijk hele goede vrienden zijn terwijl dat eigenlijk maar 'uit' 1 ding komt. Ik heb verschillende vrienden en met elk bespreek ik andere dingen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Jan 2020 19:09

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Ik denk dat ElisaB niet meer terugkomt..
<<

ElisaB

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 24 Jan 2020 12:00

Bericht 02 Feb 2020 20:35

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Ja wel zeker kom ik terug. Wat fijn om al jullie reacties te lezen!

Het geeft mij nu wel de motivatie om het gesprek aan te gaan en iig te benoemen dat ik gevoelens krijg. En ik vind het ook een goeie van Marsy om het zo aan te geven van 'ik denk dat we ermee moeten stoppen tenzij jij ook gevoelens hebt'.

Ik heb hem intussen nog niet gezien, maar aankomende week ga ik hem zien en zal jullie tzt een update geven
<<

ElisaB

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 24 Jan 2020 12:00

Bericht 02 Feb 2020 20:37

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Fantine schreef:Waar ben je bang voor? Je weet denk ik best wel wat je diep van binnen wil, tussen alle regels door lees ik dat je ervoor wil gaan maar bang bent dat het niks wordt? Zo werkt dat nou eenmaal in de liefde maar om dan alles on hold te zetten en er niet voor te gaan.. Zonde toch. Als het leuk is, is het leuk. Ik vind het heel normaal om op een gegeven moment het gesprek met elkaar aan te gaan of je ervoor gaat samen, of het iig samen wil proberen.



Dankje, ergens denk ik er ook zo over maar ook wel bang.. voor van alles. Dat het minder leuk wordt dan het nu is denk ik vooral.
<<

ElisaB

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 24 Jan 2020 12:00

Bericht 02 Feb 2020 20:47

Re: Van FWB naar relatie gesprek?

Whatever schreef:Hoe ziet hetgeen wat jullie op dit moment hebben er verder uit? Want je beschrijft het als one night stand die uitgelopen is op 10 night stands (haha). Maar moet ik dat zien als 10x een booty call en voornamelijk samen seks (en wellicht eten/ontbijten en wat kletsen), of gaan jullie ook op dates, ondernemen jullie dingen samen en hebben jullie diepere gesprekken? Zijn er signalen dat hij ook op deze manier met jou bezig is? Heeft hij al wel eens laten zien dit onderwerp te willen bespreken? Hoe is zijn initiatief om jou te spreken/zien (en dan niet alleen voor seks)?

Dat verschilt namelijk nogal. En inderdaad wat je zegt, vrouwen gaan zich via seks inderdaad vaak binden door oxytocine terwijl er bij mannen vaak meer dopamine vrijkomt en seks dus meer een 'fun kick' is dan emotional attachment. En die emotional attachment komt bij mannen dan dus ook vaak niet echt van enkel seks, maar juist van die andere dingen. Als jullie enkel seks hebben zou ik er dus ook niet vanuit gaan dat hij dezelfde gevoelens heeft als jij, al kan dat natuurlijk wel altijd. En dan zou ik denk ik uitspreken dat je gevoelens hebt en vragen wat hij voelt bij jou.

Maar daarvoor is het denk ik belangrijk om zelf uit te vogelen wat je voor hem voelt. Wat vind je zo leuk aan hem behalve de fysieke aantrekkingskracht en seks? En het stukje bevestiging/intimiteit/geborgenheid/gewaardeerd voelen/ego-boost in general (wat dus niet specifiek voor HEM is). Vind je echt HEM leuk of ben je jezelf aan het verliezen in gevoelens die waarschijnlijk meer door de seks/physical attraction komen?

Ik herken het heel erg hoor, ik ben nu net recovering van een paar maanden dates/seks met een jongen waar ik ook een beetje via onze fysieke aantrekkingskracht en spetterende seks verliefd op ben geworden. Maar de realiteit is dat we totaal niet bij elkaar passen en ik eigenlijk ook niets serieus met hem wil. En hij me uberhaupt niet kan geven wat ik zoek qua liefde en relatie (terwijl ik ook niet eens weet of ik het echt met HEM wil). Complicated enzo. Heb het nu ook afgekapt, maar het is lastig. Maar ik vind het ook zonde van mijn tijd, want het beperkt me in die zin dat ik niet echt toekomst met hem zie en tegelijkertijd wel met hem bezig ben en hem helemaal leuk vindt en daardoor niet open sta voor andere mannen die wellicht op mijn pad komen.

Ik denk dat als je dit gesprek aan wilt gaan, het wel belangrijk is om zelf enigszins na te denken over wat je van hem wilt. En dan kun je best casual bespreken hoe hij het voor zich ziet lijkt me. De kans dat hij wel wederzijds gevoelens voor jou heeft, maar dan maar naar iemand anders gaat omdat jij er niet over begint lijkt me iig hoogst onwaarschijnlijk. ;)


:good: Thanks, ja het zijn wel echt seksafspraken waarbij we natuurlijk ook wel wat kletsen maar niet echt diepzinnig. En daarom snap ik mezelf dus niet meer zo goed. Ik weet idd niet of ik hem leuk vind.. En denk eerlijk gezegd dat het meer de physical attraction is.. maarja ik dnek dus wel te veel aan hem en dat gaat storen.
Vind het knap dat jij het hebt afgekapt. Dat klink idd wel als het beste voor jezelf.
Ik denk toch dat ik dat ook moet doen, of iig het gesprek aangaan. Maar aan de andere kant vind ik het ook weer jammer van wat er nu is. Denk dat als ik voor mezelf duidelijk maak wat ik er meer van wil is dat misschien in eerste instantie elkaar vaker zien. Er zitten nu meestal wel een paar weken tussen namelijk. Maarja dat wil ik dan alleen als hij het ook een kans wil geven. Vind mezelf ook niet zo goed in daten, dus dat houdt me ook enigzins tegen..

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers