Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Composiet terrasplanken

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2020 10:42

Composiet terrasplanken

In onze tuin willen we een vlonder maken aan het water. We twijfelen of composiete planken daarvoor mooi is.

Voordelen is dat het weinig onderhoud vergt. Nadeel is dat het minder mooi kleurt bij de damwand, maar dan zouden we iets kunnen doen om het wel bij elkaar te laten passen.


Heeft iemand toevallig ervaring met één van beide?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 30 Jan 2020 16:09

Re: Composiet terrasplanken

Wij hebben composiet terrasplanken in de tuin.
Het blijft er mooi uitzien en idd geen onderhoud.

Wordt wel nog steeds glad als het nat is (dat was eigenlijk onze hoofdreden om voor composiet te gaan, dat zou minder glad zijn), maar dat komt omdat er bij ons vrij snel van die groene aanslag op komt. Als we dat er af halen (súpermakkelijk met een hoge druk reiniger) is t weer een tijdje als nieuw. (Maar dat doen we dus niet vaak genoeg haha)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2020 16:53

Re: Composiet terrasplanken

Krijg je een overhangende steiger of echt een vlonder waarbij je de damwand ziet? Beide zou het kleurverschil me niet zoveel uitmaken en zou het onderhoud wel leidend zijn in de keuze, maar bij een overhangende steiger (zoals wij hebben) zie je de damwand überhaupt niet.

Wij hebben gewoon hout op de steiger en dat moet wel over een tijdje vervangen worden (en de damwand ook, prijzig klusje volgens mij).

Ik zou ook nog even goed kijken naar hoe glad het wordt inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2020 18:44

Re: Composiet terrasplanken

Beide. Het is een verlaagde vlonder van 4 meter met een meter uitstekend over het water.

Vernam vanmiddag wel dat er op composiet geen hek kan met glas. Ze kunnen het er niet goed op monteren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2020 18:53

Re: Composiet terrasplanken

Wil je persé een hek met glas dan?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2020 18:56

Re: Composiet terrasplanken

Het is héél mooi, sluit het niet zo af. De houten hekjes die we nu zagen vonden we niet zo. Maar er moet sowieso wat omheen natuurlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 01:16

Re: Composiet terrasplanken

Ik ken iemand die dit heeft en ik vind het heel mooi, maar in de zomer worden die vlonders als de zon erop staat wel loeiheet. Kan je niet met blote voeten op. Met kinderen is dat wel echt uitkijken dat ze dan dus schoenen aan hebben. En zelf ook als je denkt even snel op je blote voeten je tuin in te gaan als het hoog zomer is.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 02 Feb 2020 07:44

Re: Composiet terrasplanken

Mijn ouders hebben het gehad op hun dakterras in antraciet. Ligt vol op het zuiden en het was een drama.
Werd onwijs heet en ondanks dat ze goede kwaliteit hadden trok het krom. Ik vond het ook heel vervelend dat je heel veel van die elektrische schokjes krijgt omdat het een soort plastic is. Komt misschien ook wel omdat zij ook een wicker tuinset hebben. Iedere keer als ik een stoel aanraakte kreeg ik een schok
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Feb 2020 09:05

Re: Composiet terrasplanken

Goede tips allemaal! Hoorde van iemand anders ook al dat het enorm krom aan het trekken is. Dus we gaan ws toch voor hardhout!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Feb 2020 11:10

Re: Composiet terrasplanken

Blue Phone schreef:Mijn ouders hebben het gehad op hun dakterras in antraciet. Ligt vol op het zuiden en het was een drama.
Werd onwijs heet en ondanks dat ze goede kwaliteit hadden trok het krom. Ik vond het ook heel vervelend dat je heel veel van die elektrische schokjes krijgt omdat het een soort plastic is. Komt misschien ook wel omdat zij ook een wicker tuinset hebben. Iedere keer als ik een stoel aanraakte kreeg ik een schok

Ja dit had mijn reactie kunnen zijn. Mijn ouders zijn ook overgestapt op hardhout inmiddels.

♥♥

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers