Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Medewerkerstevredenheidsonderzoek

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jan 2020 19:38

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Laatst hebben we de uitslag van dat onderzoek gekregen en het zou eigenlijk anoniem zijn. Toch heb ik sterk het vermoeden dat ze weten wie welke lijst heeft ingevuld.

Zeker omdat ik een vraag sterk afwijkend dan de rest heb ingevuld.

Nu mijn vraag. Wat als ze het weten van wie welke lijst is geweeest?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jan 2020 19:44

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Dan doen ze daar wat niks mee omdat ze het niet zouden moeten weten. Gok ik.
Wat hoop je dat ze doen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem269

Bericht 30 Jan 2020 19:48

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Ik heb altijd t idee met dit soort onderzoeken dat ze er zeker achter kunnen komen wie wat heeft ingevuld als ze dat zouden willen. Dus bijvoorbeeld bij een sterk afwijkende mening. Maar dan moet dit wel ZO interessant voor ze zijn dat ze daar dus moeite voor zouden willen doen.

Ze kunnen er alleen niks mee, omdat ze het officieel niet mogen weten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jan 2020 20:02

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Echter als ze het wel weten is dat aardig wat info, want als enige van de hele organisatie heb ik zeer lage werkdruk ingevuld bij hoe ik de werkdruk ervaar. De rest (merendeel een heel andere afdeling met totaal ander werk) ervaart een hoge werkdruk, dus het was enorm afwijkend en werd zelfs even extra benieuwd toen de resultaten in de organisatie werden besproken.
<<

Anoniem269

Bericht 30 Jan 2020 20:06

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Heb je nog nooit tegen je manager vertelt dat je een lage werkdruk ervaart en je je zelfs zo verveelt dat je denkt dat je een bore out hebt?
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 30 Jan 2020 20:11

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Tjee Fred, doe ons allemaal een lol en neem je geluk eens in eigen handen. Hoeveel topics wil je nog openen, berichten plaatsen, die exact op hetzelfde uitkomen en dat al maanden (al dan niet jaren)?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2020 20:14

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Claire**** schreef:Heb je nog nooit tegen je manager vertelt dat je een lage werkdruk ervaart en je je zelfs zo verveelt dat je denkt dat je een bore out hebt?


Ja eens!

Je moet toch niet bang zijn dat ze je herkennen hierom? Je moet het heft in eigen handen nemen en dit actief bespreken, ipv passief. Heb je zelf veel meer aan.

Bovendien blijf ik het bijzonder vinden dat jij als enige een lage werkdruk ervaart en de rest een hoge werkdruk. Dan zit je toch gewoon duidelijk in de verkeerde functie? Hoe vaak ga je je dat nog laten gebeuren?
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Jan 2020 20:16

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Er zijn verschillende manieren om zo'n onderzoek op te stellen maar meestal wordt het per afdeling gescheiden en komt er een deling in percentages in de antwoorden (bij meerkeuze dan).
Dus zoveel % positief, zoveel % neutraal en zoveel % negatief.
Ze weten dus niet wíe het afwijkende antwoord heeft ingevuld maar wel op welke afdeling die persoon zit.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jan 2020 20:20

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

@ Claire, uiteraard heb ik dat gemeld in de hoop dat hij werk afstoot want hij werkt wel eens in het weekend. Echter er komt niets mijn kant op. Hij zegt dat komt wel, terwijl een aantal werkzaamheden die hij doet ik ook kan.

@ Kees, dat klopt... Zo werkt het bij dit onderzoek maar de organisatie is niet zo groot dus hebben ze alle staf functies (dat zijn er minder 10) bij elkaar genomen en dan kunnen ze er best wel makkelijk achter komen wie welke lijst ingevuld heeft. Zeker als je weet dat een paar staf medewerkers (andere functies) het duidelijk wel druk hebben.

@ Skyeler, het heft in eigen handen neem ik al jaren. Meerdere keren ben ik van baan gewisseld (nu zelfs naast baan wissel ook bewust minder gaan werken) in de hoop meer werkdruk te ervaren. Echter ik ervaar het nog steeds niet. Werk ik dan zo efficiënt (sowieso typ ik sneller dan de meeste collega's, maar goed alleen daarmee zou je niet heel veel efficiënter zijn denk ik) tov anderen?
Echt serieus. Ik baal enorm dat ik hier keer op keer tegenaan loop en gun dat een ander echt niet, maar het is een enorm rot gevoel om naar je werk te gaan en je onderweg in de auto al af te vragen: "Hoe kan ik de dag door komen en hoe zal ik dit keer met de rem erop werken zodat het lijkt alsof ik het wel druk heb?"
Laatst gewijzigd door Fred op 30 Jan 2020 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2020 20:24

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Ik zou er niet meer bang voor zijn Fred. Als je op het werk zo bent zoals hier, dan is het wel overduidelijk. Ik kan me niet voorstellen dat je daar zo'n masker op hebt dat ze niet weten dat jij negative Nancy bent.

Heb je het 1x gemeld? Als je zo ontevreden bent zou ik het blijven herhalen. Maar dat doe je weer niet, want je bent bang dat ze je de bons geven.
Doe iedereen een lol en begin voor jezelf, dat ene waar je stiekem wel van droomt.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Jan 2020 20:27

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Waarom dóé je er niet wat aan? Ik bedoel, ik lees niet anders dan dat je verveeld bent, lage werkdruk, bore out en blabla.
Maar behalve erover klagen en met regelmaat van werkgever wisselen doe je eigenlijk niets om ervoor te zorgen dat je gelukkig wordt in je werk. Dat is toch zonde? Heb je geen ambities?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jan 2020 20:32

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

@ Flo, die had ik zeker wel en elke keer bij een nieuwe werkgever denk ik. Zullen ze hier wel voldoende werk hebben? Ik vraag zelfs in de sollicitatieprocedure naar hoeveel de workload is, maar de werkelijkheid blijkt nogal eens anders te zijn.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Jan 2020 20:38

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Maar wat zijn jouw ambities dan? Een ambitie zie ik als iets wat jij zelf zal moeten realiseren. Een studie/opleiding, een bepaald streven wat jij binnen je werk wilt bereiken. Een doel waar je naartoe kunt werken. Een ambitie moet niet aangeleverd worden door je werkgever in de zin van voldoende werk. Als je achterover gaat zitten en afwachten dan kan het twee kanten op: óf je verzuipt in je werk, óf je doet braaf wat er van je verwacht wordt, verwacht heel wat van je werkgever maar verder gebeurt er ook niets. En dat laatste is denk ik wat er nu bij jou gebeurt. Neem dat heft nou gewoon in eigen hand. Ga een studie doen waarmee je wel een baan kunt vinden waar je uitdaging in ervaart.
<<

Anoniem269

Bericht 30 Jan 2020 20:40

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Waarom stel je niet voor aan je werkgever dat je de uren op kantoor bent die je nodig hebt om je werk af te krijgen? Dan is er wellicht meer urgentie om je meer te doen te geven. Maak het zichtbaar voor ze.
Wellicht kun je zelf een project voorstellen waarin je je graag wilt ontwikkelen binnen het bedrijf. Bijv een strategie of plan schrijven voor meer efficientie op andere afdelingen. Of inzichtelijk maken hoe een bepaalde afdeling kosten efficienter kan werken.
Je kunt ook voorstellen of je op een andere afdeling die je interesse heeft wat beginnerstaken kunt oppakken om je op die manier te ontwikkelen.

Welk werkgebied opereert het bedrijf? Wellicht kun je een inspirerende presentatie met onderzoek en cases uit het werkveld maken en presenteren. Om anderen te inspireren.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Jan 2020 21:00

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Fred schreef:@ Claire, uiteraard heb ik dat gemeld in de hoop dat hij werk afstoot want hij werkt wel eens in het weekend. Echter er komt niets mijn kant op. Hij zegt dat komt wel, terwijl een aantal werkzaamheden die hij doet ik ook kan.

@ Kees, dat klopt... Zo werkt het bij dit onderzoek maar de organisatie is niet zo groot dus hebben ze alle staf functies (dat zijn er minder 10) bij elkaar genomen en dan kunnen ze er best wel makkelijk achter komen wie welke lijst ingevuld heeft. Zeker als je weet dat een paar staf medewerkers (andere functies) het duidelijk wel druk hebben.

@ Skyeler, het heft in eigen handen neem ik al jaren. Meerdere keren ben ik van baan gewisseld (nu zelfs naast baan wissel ook bewust minder gaan werken) in de hoop meer werkdruk te ervaren. Echter ik ervaar het nog steeds niet. Werk ik dan zo efficiënt (sowieso typ ik sneller dan de meeste collega's, maar goed alleen daarmee zou je niet heel veel efficiënter zijn denk ik) tov anderen?
Echt serieus. Ik baal enorm dat ik hier keer op keer tegenaan loop en gun dat een ander echt niet, maar het is een enorm rot gevoel om naar je werk te gaan en je onderweg in de auto al af te vragen: "Hoe kan ik de dag door komen en hoe zal ik dit keer met de rem erop werken zodat het lijkt alsof ik het wel druk heb?"


Als het altijd maar lijkt of je wél druk bent, begrijp ik dat je er geen extra taken bij krijgt.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2020 21:03

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Maar dan werk je toch gewoon onder je eigen kunnen? Ik begrijp dat minder werken echt iets is wat je als prettig ervaart maar het zegt weinig over de rest van de invulling van je werk. De inhoud wordt misschien over minder uur verdeeld maar blijft even saai natuurlijk. Dáár zou je wat aan moeten doen, niet persé aan het aantal uur.

En eens met Saga.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Jan 2020 10:45

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Wat doe je er dan zelf aan om werk te vinden dat wel bij je niveau past? Hoe kan het zijn dat je dan al jaren op dit niveau vast zit? Want dat kan je je ook afvragen ipv de schuld bij IEDER bedrijf te zoeken waar je ooit hebt gewerkt. Want die hebben maar twee dingen gemeen: werkveld én meneer Fred. Dus je zal echt een keer nar jezelf moeten kijken.

Of je accepteert het zoals het is, en gaat akkoord met 4 dagen werken tegen een hoger salaris maar ene lage werkdruk. Of je doet er iets aan. Maar dit schiet toch niet op?

Daarnast, je kan wel tegen je leidinggevende zeggen dat jij het werk kán maar heb je dat ook bewezen? Vaak hebben managers nu eenmaal ook taken bij zich die een ander niet mag uitvoeren. Of wat een ander niet mag weten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Jan 2020 10:47

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Weet je wat ik ook bijzonder vind? Je bent dus niet te bang jezelf uit te spreken in een onderzoek maar wel dat ze erachter komen dat ji het bent? Dat is toch zo scheef als de toren van Pisa?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Jan 2020 11:00

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Het is ook hoe iemand naar de uitslag kijkt. Je zou ook kunnen denken, waarom ervaart die persoon een lage werkdruk? Werkt hij efficiënter dan de rest? Werkt hij onder zijn niveau? Of hebben we een overcapaciteit (wat overigens niet erg hoeft te zijn bij bijv. een hoog ziekteverzuim).

@ Caro, denk je niet dat ik naar mijzelf kijk? Ik denk regelmatig, ben ik dan echt de enige die zo efficiënt werkt.
Doen anderen mensen een hoop onzin tijdens hun werk zodat wel een hoge werkdruk ervaren of zo?
Laatst gewijzigd door Fred op 31 Jan 2020 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Jan 2020 11:01

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Ok. En dan?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 31 Jan 2020 15:32

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Ik geloof dat ik het probleem niet begrijp. Stel dat je werkgever er achter komt/door heeft dat jij diegene bent die hebt ingevuld een lage werkdruk te ervaren, wat dan? Lijkt mij niet dat jij dan in een nadelige situatie terecht komt oid. Je zal vast niet nog minder werk krijgen. Eerder dat werkgever te rade gaat hoe het kan dan jij je kennelijk verveelt. En het gesprek met jou aangaat ofzo en dan wellicht dus ook met oplossingen komt.

Lijkt mij dus dat je juist blij moet zien als het uitkomt. Als ik jou was had ik het dus nogmaals zelf gemeld, temeer nu er kennelijk over de uitkomsten van het onderzoek gesproken is waarbij nadrukkelijk jou antwoord is genoemd.

Nog even een aanvulling, want ik herken deels wel wat je zegt. Dat het verschrikkelijk is om naar je werk te gaan en al af te vragen hoe je de dag doorkomt. Ik heb dat dus ook wel eens. NIet zo erg als bij jou, zeker niet zelf, maar toch. In een eerdere baan had ik echt niets te doen, daar werk ik nu ook niet meer. In mijn huidige baan is het over het algemeen echt heel druk, iedereen klaagt juist of hoge werkdruk. Maar ik ervaar die hoge werkdruk pas al ik al verschillende extra dingen op mij heb genomen. Als ik alleen mijn eigen werk doe is er geen enkele druk en heb ik dus ook wel momenten dat ik mij verveel (ik ouwehoer dan weer wel erg veel met collega's, dus kom mijn dagen wel door dan). Komt denk ik door ervaring, maar ook omdat ik gewoon snel werk. Andere baan zie ik ook niet echt zitten omdat de inhoud van mijn werk wel gewoon echt heel leuk is. En ik ben er goed in durf ik wel te zeggen. Hoe dan ook, ik heb al vaak besproken dat ik uitdaging nodig heb. Ik neem regelmatig werk over van collega's die ziek zijn of overlopen oid. En als het kan ga ik nieuwe dingen doen. Maar ik heb wel echt gemerkt het te blijven bespreken. En weet je, ik kreeg ook niet gelijk een reactie waar ik wat aan had, maar door te blijven benoemen dat ik uitdaging mis ed krijg ik wel meer mogelijkheden.
Ik wil je dus echt op het hart drukken het gewoon keer op keer te blijven aangeven. Want zodra jij er min of meer in berust zal niemand uit zichzelf jou extra werk of moeilijkere taken geven. Vooral niet als jij de enige bent die dit ervaart, er wordt dan denk ik gewoon niet bij stil gestaan dat er ook nog iemand is die zich verveelt. En ik zou het dus niet alleen tegen je leidinggevende zeggen, maar ook tegen directe collega's. Wellicht vinden zij het wel prima als je wat taken van hen overneemt, hebben zij het weer rustiger ook.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2020 21:14

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Ik vind het heel lief dat mensen zo meedenken enzo maar het patroon is niet heel moeilijk te zien: Fred baalt van z’n werk, vertelt hoe efficiënt hij de boel aanpakt en dat hij een bore out heeft en that’s it. De enige reacties die nu nog komen van hem zijn een herhaling van zetten dus ik zou zeggen: bespaar je de moeite lieve forummers.
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Feb 2020 00:44

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Bedankt Luisa voor je uitgebreide reactie. Toevallig kwam het vandaag een beetje ter sprake en kwam mijn leidinggevende met een project dat ik wellicht kan oppakken na de jaarcijfers. Gelijk gaan bij mij dan al raderen draaien hoe ik het een en ander zou aan gaan pakken als ik het project zou krijgen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Feb 2020 08:11

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Fijn Fred. Ik hoop dat het voor een omslag zal zorgen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Feb 2020 08:52

Re: Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Kijk aan, ik had het mis. Goed om te lezen!
#teammaple🍁

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers