Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypochondrie

<<

Anoniem271

Bericht 04 Jan 2020 10:40

Hypochondrie

Zijn hier meiden die hier bekend mee zijn? Ik ben benieuwd naar ervaringen, aangezien ik er behoorlijk last van heb (met perioden, soms zo goed als geen last van, nu helaas een periode waarin ik er wel veel last van heb).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Jan 2020 10:44

Re: Hypochondrie

Ja, ik al vanaf mijn 10e ofzo. Ik heb er momenteel net als jij ook heel veel last van. De ene keer gaat het een langere tijd goed maar nu weer even niet. Ik heb nare gedachten en soms voer ik het door naar mijn kind. Heb je hulp Ise? Ik heb een keer gesproken met een praktijkondersteuner maar die wist niet zo goed wat ze met me aan moest. Ik denk nu aan een psycholoog. Ik weet dat mijn gedachten grotendeels irreëel zijn maar tóch.

Je bent dus zeker niet alleen. ?
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jan 2020 11:22

Re: Hypochondrie

Ik ben bij een psycholoog geweest en heb cognitieve gedragstherapie gehad. Dat helpt wel moet ik zeggen, maar op dit moment even niet of zo.

Ik heb het vooral met dingen opzoeken op Google als ik iets voel in mijn lichaam. Ik heb alle ziektes die er zijn al gehad. Komende week heb ik een MRI en dat heb ik ook opgezocht waarom je zo’n MRI zou kunnen krijgen dus ben al 2 weken erg bang dat die uitslag er echt gaat komen :(

Dat laatste wat jij zegt herken ik precies, ik wéet heel goed dat ik mezelf veel dingen aanpraat, maar dat is het hele hypochonder idee denk ik. ?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Jan 2020 13:33

Re: Hypochondrie

Fijn dat je dat toch heeft geholpen. Ik denk dat je het ook soms moet accepteren, het is ook gewoon wie je bent. Ik begrijp als hypochonder dat je je hier zo over voelt, maar ik vraag me af of je je daar zorgen om moet maken. Googlen zou ik sowieso niet meer doen, dat maar het altijd alleen maar erger!

Net had ik migraine (heb ik weleens) en dan ben ik suf en dat vind ik akelig. Ik let u op alles wat ik voel. Niet best nu, zwak mens.
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jan 2020 19:09

Re: Hypochondrie

Nee Google heb ik verwijderd laatst. Werd een beetje te gek. Als ik niet Google voel ik al die dingen ook niet, als ik ze Google voel ik van alles, op zich wil dat misschien al wel zeggen dat ik mezelf gek zit te maken.

Bizar dat je je zo gek kan maken hè, zelfs zoiets ‘simpels’ als migraine kan daar een trigger voor zijn.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 29 Jan 2020 08:48

Re: Hypochondrie

Oh jongens, hoe naar het voor jullie ook is, maar ik vind het wel héél fijn om herkenning te lezen. Ik heb al jaren last van hypochondrie. Zolang het goed gaat, ik nergens last van heb, is de hypochondrie niet aanwezig. Maar zodra ik maar ergens pijntjes voel... Dan heb ik mijzelf al onder de grond gepraat.

Gisteravond kreeg ik een ontzettende migraine aanval, waardoor ik mij ook lichtjes in mijn hoofd voelde. Doordat ik het gevoel kreeg van flauwvallen, raakte ik zo in paniek. Mijn man probeert mij dan te helpen, maar vooral heel pragmatisch. Ga even liggen op de bank, pak een dextro. Super lief, maar ik ben op zo'n moment zo in paniek dat ik ga flauwvallen, dat ik dood neerval. Dan draag ik ook nog eens een sporthorloge met hartslag en als mijn hartslag afzakt naar 48 bijvoorbeeld raak ik nog meer in paniek. Zo frustrerend. Uiteindelijk heb ik mijn vader gebeld en een uur met hem aan de telefoon gehangen. Mijn vader is ook een hypochonder, maar het stomme is dat hij mij wel weel rustig kan krijgen en het kan relativeren.

Hoe gaat jullie omgeving hiermee om? Ik heb vroeg wel ooit gesprekken gevoerd met een psycholoog, maar dat heeft niet echt iets opgeleverd. Uiteindelijk weet ik ook wel dat ik moet relativeren, maar ik had graag tools aangereikt gekregen waarmee ik het enigszins behapbaar kan maken.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem271

Bericht 29 Jan 2020 10:58

Re: Hypochondrie

Ik heb cognitieve gedragstherapie gehad. Maar als ik écht in paniek ben laat ik het meestal even over me heen komen en dan kom ik er vanzelf weer uit, ook dat heb ik geleerd. Het is doodeng, maar als ik me ertegen verzet wordt het vaak ook niet minder, dus onderga ik het even.

Klinkt naar en herkenbaar je verhaal. Fijn dat je vader je op deze momenten gerust kan stellen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Jan 2020 20:23

Re: Hypochondrie

Laced: en in general aan je stress/anxiety werken? Regelmatig mediteren? Grenzen herkennen en bewaken?

Ik heb zelf geen last van hypochondrie maar wel een paar vriendinnen met behoorlijk serieus last. En bij hen alledrie zie je eigenlijk heel duidelijk een relatie tussen algeheel welbevinden en ernst van de klachten. Zodra er stress op werk of relatie of wat dan ook toeneemt krijgen ze hoofdpijn/buikpijn of gaan ze ook ineens knobbeltjes of vlekjes ontdekken en de spanning komt dan op die manier tot uiting.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mrt 2020 10:16

Re: Hypochondrie

Whatever schreef:
Ik heb zelf geen last van hypochondrie maar wel een paar vriendinnen met behoorlijk serieus last. En bij hen alledrie zie je eigenlijk heel duidelijk een relatie tussen algeheel welbevinden en ernst van de klachten. Zodra er stress op werk of relatie of wat dan ook toeneemt krijgen ze hoofdpijn/buikpijn of gaan ze ook ineens knobbeltjes of vlekjes ontdekken en de spanning komt dan op die manier tot uiting.


Helemaal waar Whatever, ik herken dit ook bij mezelf, helemaal in deze periode. Even een up voor dit topic voor wie het nodig heeft.

Edit. Lees nu dit. https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... -hamsteren
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Mrt 2020 17:57

Re: Hypochondrie

Ahh wat moeilijk zo SoGood. Sterkte en probeer maar niet teveel nieuws te lezen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Huppeltje

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 18 Feb 2022 10:09

Bericht 18 Feb 2022 20:16

Re: Hypochondrie

Ik heb ook al heel mijn leven hypochondrie🥺

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron