Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitslag door Amoxi (antibiotica)

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Jan 2020 13:19

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Henque schreef:Ik heb dit ook gehad nadat ik een antibiotica kuur kreeg voor ook een speekselklierontsteking. Vind de posts van Whatever wel interessant. Ik had toen wel een leeftijd waarin pfeiffer best had gekund haha, maar nooit CRP getest dus gaan we niet achter komen.

Maar begrijp ik het nou goed, dat stel het is inderdaad een reactie geweest op de antibiotica kuur. En je krijgt nog een keer deze zelfde antibiotica kuur, je reactie dan heviger kan zijn?
Ik heb altijd gedacht; ach alleen huiduitslag, daar hoef ik die soort antibiotica dan niet voor te vermijden..


Nee bij jou kun je het helemaal niet meer zeker weten nu. En toen waarschijnlijk ook niet want nu kun je net zo snel een CRP prikken in de huisartsenpraktijk als een bloedsuikervingerprikje. En dat was destijds ook anders. ;) In Chiq haar geval kun je eventueel nu nog ebv serologie doen om te kijken of ze dat recent gehad heeft.

En ja: als het zeker puur een reactie is op medicatie kan het zeker de volgende keer heftiger zijn.
<<

ChiQ

Bericht 26 Jan 2020 13:40

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Wat een gedoe jongens! Ik ga morgen de huisarts vragen even te testen.

Mijn gezicht was gisteren felrood dik en gloeiend. En omdat de uitbraak kwam na het stoppen van de antibio en niet tijdens denken ze dus aan een allergie of overgevoeligheid. Thnx voor de antwoorden Whatever. Ik ben wel een beetje angstig voor ebv want dat (kan) veroorzaakt blijkbaar allemaal andere ziektes zoals kanker en ms..
Gatver.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Jan 2020 13:54

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

ChiQ schreef:Wat een gedoe jongens! Ik ga morgen de huisarts vragen even te testen.

Mijn gezicht was gisteren felrood dik en gloeiend. En omdat de uitbraak kwam na het stoppen van de antibio en niet tijdens denken ze dus aan een allergie of overgevoeligheid. Thnx voor de antwoorden Whatever. Ik ben wel een beetje angstig voor ebv want dat (kan) veroorzaakt blijkbaar allemaal andere ziektes zoals kanker en ms..
Gatver.


Dat is allemaal superzeldzaam hoor. En bijna iedereen heeft ooit EBV gehad. Volgens mij heeft 95% van de volwassenen antistoffen maar heel vaak ongemerkt doorgemaakt, dan wel zonder klachten, dan wel "gewoon beetje grieperig". Zou je daar écht niet bang om maken! Als het het al is. ;)
<<

ChiQ

Bericht 26 Jan 2020 14:02

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Whatever schreef:
ChiQ schreef:Wat een gedoe jongens! Ik ga morgen de huisarts vragen even te testen.

Mijn gezicht was gisteren felrood dik en gloeiend. En omdat de uitbraak kwam na het stoppen van de antibio en niet tijdens denken ze dus aan een allergie of overgevoeligheid. Thnx voor de antwoorden Whatever. Ik ben wel een beetje angstig voor ebv want dat (kan) veroorzaakt blijkbaar allemaal andere ziektes zoals kanker en ms..
Gatver.


Dat is allemaal superzeldzaam hoor. En bijna iedereen heeft ooit EBV gehad. Volgens mij heeft 95% van de volwassenen antistoffen maar heel vaak ongemerkt doorgemaakt, dan wel zonder klachten, dan wel "gewoon beetje grieperig". Zou je daar écht niet bang om maken! Als het het al is. ;)


Thanks! Stelt me gerust!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Jan 2020 22:01

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Krijg je nu iets tegen de uitslag Chiq?

Ik zit momenteel ook aan de amoxi/clavulaanzuur maar voel me er zo beroerd door. Enorme maagzuur, misselijk, duizelingen.. Gelukkig net m’n laatste naar binnen gewerkt dus hopelijk knap ik snel weer op.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 26 Jan 2020 22:10

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Ik heb precies dezelfde uitslag bij gebruik van penicilline Chiq. Bij mij dus wel echt een allergische reactie. Heb het wel eens gehad voor een oogontsteking.
Soms is er voor iets wat ik heb geen andere kuur en dan krijg ik er allergietabletjes bij, maar meestal krijg ik nu gewoon een antibiotica zonder de stof waar ik allergisch, voor ben.
Het was bij mij trouwens na het slikken van allergietabletten wel snel over. Hoop dat dat voor jou ook is!
<<

ChiQ

Bericht 27 Jan 2020 08:37

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Janne, had je het ook zo erg? Het gekke is, het kwam dus in mijn hals en bovenlijf als eerst, dag later mijn benen en armen en nu is alles op mijn bovenlijf weg! Alleen benen nog. Ik heb 2x antihistamine genomen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Jan 2020 11:42

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Whatever schreef:Een héél groot deel van de mensen die denken allergisch te zijn voor penicilline hebben dat eigenlijk helemaal niet, maar hebben ooot een penicilline voor keelontsteking oid gekregen en als dit geen bacteriele infectie was maar EBV dan kun je dáár een rash van krijgen.


Interessant! Ik dacht ook altijd allergisch te zijn voor penicilline omdat ik daar als kind ooit heel heftige huiduitslag van kreeg, maar bij laatste operaties wilden ze me graag via het infuus iets geven waar ook penicilline in zat. Er was geen goede vervanger voor o.i.d., dus ze wilden het toch proberen. Ik heb er geen last van gehad, dus misschien ben ik dan toch niet allergisch?

Gelukkig jeukt het niet, Chiq, maar het ziet er wel heftig uit!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 28 Jan 2020 10:45

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

ChiQ schreef:Janne, had je het ook zo erg? Het gekke is, het kwam dus in mijn hals en bovenlijf als eerst, dag later mijn benen en armen en nu is alles op mijn bovenlijf weg! Alleen benen nog. Ik heb 2x antihistamine genomen.


Ja, echt precies zo. Het begon bij mij op mijn rug en buik en binnen no time zat het over mijn hele lichaam. Hopelijk ben je er snel van af!
<<

ChiQ

Bericht 28 Jan 2020 10:50

Re: Uitslag door Amoxi (antibiotica)

Janne schreef:
ChiQ schreef:Janne, had je het ook zo erg? Het gekke is, het kwam dus in mijn hals en bovenlijf als eerst, dag later mijn benen en armen en nu is alles op mijn bovenlijf weg! Alleen benen nog. Ik heb 2x antihistamine genomen.


Ja, echt precies zo. Het begon bij mij op mijn rug en buik en binnen no time zat het over mijn hele lichaam. Hopelijk ben je er snel van af!


Komt heel vaak voor zei de huisarts en trekt idd snel weg.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers