Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem270

Bericht 17 Jan 2020 17:18

Re: Werk & studie biechttopic

Het meest nette lijkt mij om te vragen naar een afspraak met de bedrijfsarts. Daar je verhaal te doen en kijken wat zijn advies is. Zoveel stress op je werk is voor niemand goed.
Vervelend ook dat er niks mee gedaan wordt. Als jij weggaat begint het weer opnieuw. Lijkt mij geen wenselijke situatie als werkgever zijnde.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2020 17:45

Re: Werk & studie biechttopic

Wow ik ben ook benieuwd hoe dat gaat op je werk. Wat heftig joh, zo’n pestcultuur. Is het verbaal? Heb je het op de werkvloer besproken of alleen met je lg?
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Jan 2020 22:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil er inhoudelijk niet teveel over kwijt, toch bang dat mensen me herkennen. Maar het gaat van zout in mijn koffie gooien tot ons/mij zwart maken bij onze leidinggevende, negatieve roddels verspreiden, ons rooster expres verkeerd doorgeven zodat we te laat beginnen en op het matje worden geroepen en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ik heb het in een werkoverleg ook al meerdere keren besproken, hoe moeilijk dat ook is, maar dan trekt iedereen verbaast z’n wenkbrauwen op en speelt de onschuldige rol.

Mijn leidinggevende weet wel degelijk dat het speelt, maar is zelf ook redelijk nieuw en een nogal stil/onzeker type en lijkt het team er niet op aan te durven spreken ofzo. Ik vind het apart dat ook haar leidinggevende, de regiomanager er niks mee doet.... want dit kan zo op deze manier toch niet?

Ik denk niet dat mijn VK een brief wil schrijven, aangezien ik geen lichamelijke klachten heb. Geen hoge bloeddruk of wat dan ook... dus ik denk niet dat ze dat gaat doen.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jan 2020 23:14

Re: Werk & studie biechttopic

Wat heftig. Vreselijk dat je überhaupt redenen zou moeten verzinnen om je ziek te melden.
Volgens mij mogen ze officieel niet eens vragen om een reden, pas bij de bedrijfsarts.
-prenatale depressie
-bekkenklachten
-misselijkheid
-hoge bloeddruk
-misselijkheid en braken
-te veel stress
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 18 Jan 2020 00:02

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou een gesprek met HR aanvragen. Mocht er geen HR zijn dan zou ik bij de regiomanager aangeven dat je graag met iemand wil praten en of je op hun kosten een externe hr adviseur mag inschakelen. De reden waarom je een gesprek wil hoef je niet te vermelden, gewoon aangeven dat het vertrouwelijk is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jan 2020 13:23

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik wil even opbiechten dat mijn nieuwe baan erg tegenvalt. Ik baal er heel erg van! Werk er nu een paar maanden, het is dus niet meer ‘even inkomen’. Het is veel minder afwisselend dan verteld en behoorlijk saai werk. Ik heb geprobeerd intern te solliciteren maar dat is niet gelukt. Ik ga nu dus maar verder zoeken. Is dit iemand anders ook wel eens overkomen en wat heb je toen gedaan? Ben je toen eerlijk geweest naar je leidinggevende?


Even een update. Ik ben inmiddels eerlijk geweest tegen mijn manager maar die pakte het vrij lullig op. Ik had dan maar niet moeten solliciteren en moet anders maar ander werk zoeken etc. Terwijl zij zelf een heel ander beeld hebben geschetst van de functie. Ik heb wel afspraken gemaakt over doorgroeien, maar het zat me toch helemaal niet lekker.
Tot ik afgelopen week een hele leuke vacature tegen kwam in het vakgebied waar ik altijd al in wil werken. Heb meteen gemaild en kreeg al snel een uitnodiging. Maandag mag ik op gesprek komen en ze hebben heel snel iemand nodig.
Ik ben heel benieuwd, hopelijk wordt dit mijn ‘redding’!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jan 2020 17:17

Re: Werk & studie biechttopic

Wat spannend biechtje! En wat een slecht leiderschap van je werkgever. Hopelijk lukt het met de nieuwe kans!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 27 Jan 2020 08:18

Re: Werk & studie biechttopic

Dat zou leuk zijn :) jij op je plek, en werkgever kan je blijkbaar missen, dus die hoeft er ook geen traan om te laten. Hopelijk lukt je gesprek!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Jan 2020 08:24

Re: Werk & studie biechttopic

Nou helaas, geen succes voor mij want ze hebben het gesprek afgezegd en al iemand anders aangenomen. Echt een k*tstreek, zal wel een vriendendienst zijn ofzo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2020 09:44

Re: Werk & studie biechttopic

Hoe kun je het nu een k*tstreek vinden? Als ze al in gesprek waren met een geschikte kandidaat dan is het toch logisch dat ze nieuwe sollicitanten afkappen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jan 2020 09:52

Re: Werk & studie biechttopic

Nou ja als je een gesprek gepland hebt staan dan ga je er van uit dat je een kans maakt, en als dan blijkt dat ze kennelijk al in een ver stadium waren met een ander dan snap ik wel dat dat vrij kut voelt.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Jan 2020 12:10

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind het een kutstreek omdat het allemaal super snel moest. De vacature was van woensdag en ik had donderdag gereageerd, dus dat lag niet aan mij. Het gesprek kon persé niet langer wachten omdat ze haast hadden, dus ik moest me in een bocht wringen om vandaag te kunnen en dat wist hij. Daarnaast wilde hij al referenties checken op voorbaat, waar ik nee tegen heb gezegd. Stel dat ik dat nou had gedaan, dan wist iedereen nu dat ik aan het solliciteren ben! Nice hoor..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Jan 2020 12:19

Re: Werk & studie biechttopic

Oh jeetje, dan zou ik ook not amused zijn met zo’n gang van zaken! Heb je al wel zicht op een andere vacature die je interessant vindt of nog niet?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2020 13:20

Re: Werk & studie biechttopic

Sowieso geeft iemand toch nooit een referentie op van zijn huidige werkplek lijkt mij. Dan ben je zelf niet slim bezig lijkt mij. Van je huidige werkplek wordt nooit een referentie gevraagd lijkt mij...

Echter het zegt ook wel iets van het bedrijf dat ze alles zo snel willen etc... Eigenlijk hebben ze een heel slechte sollicitatieprocedure en wil jij werken bij een bedrijf met slechte slechte procedures? Dat kun je, jezelf namelijk dan ook gaan afvragen. Mij zegt namelijk een sollicitatieprocedure ook iets over het bedrijf waar ik eventueel ga werken. Kom ik daarin rare zaken tegen dan zegt dat iets over het bedrijf en kan ik zelf ook bepalen om niet met ze in zee te gaan.

Ik heb het zelfs al een keertje afgekapt op basis van het arbeidscontract waarin zaken stonden die weinig vertrouwend waren richting de werknemer. Als tip heb ik toen gezegd dat ze in het vervolg de arbeidsovereenkomst in een gesprek dienen toe te lichten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Jan 2020 14:23

Re: Werk & studie biechttopic

De banen liggen niet voor iedereen voor het oprapen Fred! Voor jou misschien wel, maar voor mij niet. Ik probeer al bijna 5 jaar een baan te vinden in dit werkveld, dat zegt genoeg denk ik?
En nee ik zou nooit een referentie opgeven van mijn huidige werk tot ik een contract heb getekend, maar dat was wel wat hij wilde. Sterker nog, hij vroeg of hij persoon X kon bellen voor een referentie. Nou ken ik X niet, die werkt in een heel andere regio, dus dat scheelt. Maar dat was dus wel wat hij wilde. Mijn huidige werkgever wilde dat trouwens ook maar wel na het tekenen van het contract, dus zo gek is het niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2020 14:42

Re: Werk & studie biechttopic

Al 5 jaar? Ben je dan niet opgeleid voor een te specifiek werkveld, waar maar een kleine vraag en aanbod voor is?
Hoe hard het wellicht ook klinkt, dat is een keuze van jezelf geweest om destijds voor een opleiding met daaraan gekoppeld werkveld te kiezen waar weinig werk in te vinden is. Wellicht heb ik dan voor iets saais gekozen, maar ik wist vooraf dat ik toen ik aan mijn opleiding begon dat ik daarna overal kon beginnen.

Wat heb je aan een referentie als je al het contract hebt getekend? Net of op basis daarvan je nieuwe werkgever je kan ontslaan in je proeftijd. Ik zou not amused zijn als de werkgever waarvoor ik net ben begonnen dan nog mijn referenties gaat opbellen. Totaal niet meer nodig lijkt mij dat dan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Jan 2020 14:51

Re: Werk & studie biechttopic

Jezus Fred, die discussies met jou zijn doodvermoeiend! Ik ben ook opgeleid in een werkveld waar banen genoeg zijn. Echter, ik vind mijn werkveld niet uitdagend en leuk. Daarom wil ik graag ergens gaan werken wat wél mijn passie is. Dat zal jij misschien niet begrijpen want jij kiest liever voor safe. Ook goed, maar gelukkig bestaan er ook nog mensen die wél hard willen werken voor hun doelen. Dat je je daarin niet kunt verplaatsen ligt geheel aan je eigen inlevingsvermogen.

En ja, ik weet dat ik het nu onder mijn eigen naam plaats.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2020 15:03

Re: Werk & studie biechttopic

Ik snap wel wat Fred schrijft, eigenlijk. Vind dat je best pittig reageert op Fred, je hoeft niet meteen te schelden?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2020 15:06

Re: Werk & studie biechttopic

@ Scandic... Ik ga niet voor safe. Ik ga voor zoveel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk werken (als ik over zou stappen zou ik elders weer 5 dagen moeten werken wil ik wat ik nu verdien in 4 dagen minstens kunnen verdienen). Dat heb ik er niet voor over. Tevens als ik safe zou willen zitten, dan zou ik toch nog steeds werkzaam zijn in de accountancy waar ik voor heb geleerd? Inmiddels doe ik iets anders, maar de studie kun je daar ook voor gebruiken (dat wist ik ook toen ik de opleiding ging doen en daarom heb ik destijds bewust voor accountancy gekozen en niet bedrijfseconomie, want als je eerst BE had gedaan en je zou dan in je werk willen overstappen naar accountant dan moet je een langer traject volgen. Terwijl je met de accountancy wel alle functies kunt vervullen als iemand die bedrijfseconomie heeft gestudeerd.).

Volgens mij kun jij je moeilijk verplaatsen in mensen die geen carrièredoelen meer hebben (alleen dan zo min mogelijk werken en zoveel mogelijk verdienen).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jan 2020 18:40

Re: Werk & studie biechttopic

Ok maar wat heeft scandic er aan wanneer ze aangeeft dat ze baalt omdat ze al 5 jaar iets zoekt, en dat fred dan in feite zegt ‘tja eigen schuld had je maar iets anders moeten kiezen’.

Daar heeft toch werkelijk niemand iets aan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2020 18:46

Re: Werk & studie biechttopic

Urban Naked schreef:Ok maar wat heeft scandic er aan wanneer ze aangeeft dat ze baalt omdat ze al 5 jaar iets zoekt, en dat fred dan in feite zegt ‘tja eigen schuld had je maar iets anders moeten kiezen’.

Daar heeft toch werkelijk niemand iets aan?

Dat is waar UN.
<<

Anoniem269

Bericht 27 Jan 2020 19:30

Re: Werk & studie biechttopic

En al helemaal als het van iemand komt die al jaren dood en doodongelukkig is in z'n werk. Ik kan me de frustratie wel voorstellen.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jan 2020 22:02

Re: Werk & studie biechttopic

Fred schreef:Wellicht heb ik dan voor iets saais gekozen, maar ik wist vooraf dat ik toen ik aan mijn opleiding begon dat ik daarna overal kon beginnen.



Ja, en uit 9 van de 10 post die over jouw werk gaan hang je niet van bepaald in de kroonluchters van het plezier dat je uit je werk weet te halen. Ik vind het nogal opvallend om dit uitgerekend van jou te lezen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2020 22:11

Re: Werk & studie biechttopic

Guattari schreef:
Fred schreef:Wellicht heb ik dan voor iets saais gekozen, maar ik wist vooraf dat ik toen ik aan mijn opleiding begon dat ik daarna overal kon beginnen.



Ja, en uit 9 van de 10 post die over jouw werk gaan hang je niet van bepaald in de kroonluchters van het plezier dat je uit je werk weet te halen. Ik vind het nogal opvallend om dit uitgerekend van jou te lezen.

Zeg maar gerust 10 van 10.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Jan 2020 22:24

Re: Werk & studie biechttopic

Graag jullie advies: ik heb, redelijk impulsief, gesolliciteerd op vacature. Zelfde functie als wat ik nu heb, uitgenodigd voor gesprek en daarin werd aangegeven dat ze ook een andere functie wilden bespreken die open stond. Zo gezegd zo gedaan. Wel heb ik aangegeven dat ik graag voor dezelfde functie als nu in aanmerking kom. Die functie blijkt iets anders te zijn, maar zou in de praktijk niet veel te verschillen. Baan, van de andere functie, uiteindelijk aangenomen, moet volgende week allea tekenen. Meerdere keren gevraagd naar preciese verschil tussen functie (functieomschrijvingen) en inschaling.
Bij huidige baan vandaag verteld dat ik weg ga. Nu kreeg ik vanmiddag het functieprofiel en blijkt de functie dus gewoon lager te zijn wat verteld is, dus ook lager dan wat ik nu doe. Minder extra taken etc. Nu zit ik erg in dubio wat te doen. Of toch alles doorzetten en hopen op evt keer intern hogere functie, of alles afblazen en blijven waar ik nu zit. De functie waar ik in eerste instantie op gesolliciteerd had hebben ze een geschiktere kandidaat voor gevonden.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers