Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Jan 2020 22:49

Coronavirus

Ik zit nu Jinek te kijken en het gaat over het Coronavirus. Inmiddels is het ook in Europa vastgesteld.

Vertel, maak jij je zorgen? Ga jij er op anticiperen, mocht het virus in Nederland vastgesteld worden?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Jan 2020 22:52

Re: Coronavirus

Wij hebben zelf net beide seizoenen 'Cordon' gekeken op Videoland. Daar wordt een compleet stadsdeel van Antwerpen afgesloten vanwege een virus. Beetje het idee wat er in China speelt dus.

Ik denk niet dat ik er al te veel regen ga doen. Er zijn genoeg andere virussen die je ook in de supermarkt op kunt lopen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Jan 2020 07:39

Re: Coronavirus

Ja... Ik weet het dus niet. Ik vond het een maar virus maar gelukkig nog heel ver weg. En nu is het opeens heel dichtbij. Ik vind het wel eng eigenlijk. Maar ja, mijn handelen word er niet anders van of zo. Hopelijk worden we heel goed geïnformeerd en kunnen we onszelf veilig houden van deze ziekte.
<<

Anoniem308

Bericht 25 Jan 2020 08:21

Re: Coronavirus

Ik vind het niet zo eng, het is vooral in China geconcentreerd. Lijkt meer een hevig griep te zijn?
<<

Anoniem281

Bericht 25 Jan 2020 08:30

Re: Coronavirus

Dat las ik ook, AMM. In Nederland heb je meer kans op de griep dan op het coronavirus. En als je die wel oploopt, is het niet duidelijk of je dat virus hebt of de griep.

In China brak het echter uit bij een markt waar ook levende dieren werden verhandeld. Het kan dus wel zijn dat daar een andere variant van het virus is uitgebroken. Maar de kans dat het hier in dezelfde mate zal gebeuren als daar, is heel klein.

Bovendien is het in de basis niet dodelijk, je geneest vanzelf. Uitzonderingen zoals bejaarden, zuigelingen enz daargelaten maar da's met elk virus geloof ik het geval.
<<

Anoniem269

Bericht 25 Jan 2020 10:17

Re: Coronavirus

Wat denk je voor maatregelen te kunnen treffen mocht je dit willen?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Jan 2020 10:50

Re: Coronavirus

Bazinga schreef:Bovendien is het in de basis niet dodelijk, je geneest vanzelf. Uitzonderingen zoals bejaarden, zuigelingen enz daargelaten maar da's met elk virus geloof ik het geval.


dit inderdaad, er overlijden in nederland jaarlijks gemiddeld 2000 mensen aan de gewone griep.
Edit: over de afgelopen 10 jaar ligt dat gemiddelde een stuk hoger door een paar piekjaren.
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 25 Jan 2020 11:46

Re: Coronavirus

Ik maak me geen zorgen. Meer dan de gewone hygiënemaatregelen die ik nu ook al neem om bijv. de gewone griep niet te krijgen, kan ik toch niet doen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Jan 2020 13:23

Re: Coronavirus

Bazinga schreef:Dat las ik ook, AMM. In Nederland heb je meer kans op de griep dan op het coronavirus. En als je die wel oploopt, is het niet duidelijk of je dat virus hebt of de griep.

In China brak het echter uit bij een markt waar ook levende dieren werden verhandeld. Het kan dus wel zijn dat daar een andere variant van het virus is uitgebroken. Maar de kans dat het hier in dezelfde mate zal gebeuren als daar, is heel klein.

Bovendien is het in de basis niet dodelijk, je geneest vanzelf. Uitzonderingen zoals bejaarden, zuigelingen enz daargelaten maar da's met elk virus geloof ik het geval.


Oh! Dat stelt me wel gerust!
<<

Anoniem269

Bericht 25 Jan 2020 14:31

Re: Coronavirus

Bij ons op kantoor zijn wel alle business trips van en naar China momenteel uitgesteld.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 24 Feb 2020 19:39

Re: Coronavirus

Hoe vinden jullie het nu, nu er ook in Italië al meerdere mensen besmet zijn en 6 doden zijn gevallen?

Ik merk dat ik het wel elke dag check. Ik vraag mij ook af hoe die mensen, waarbij dorpen zijn afgesloten, aan eten komen. Winkels zijn ook dicht toch?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Feb 2020 19:51

Re: Coronavirus

Het voelde voor mij eerst als een ver van mijn bed-show, maar het komt nu toch wel erg dichtbij. Het lijkt niet meer de vraag te zijn òf, maar wanneer het virus in Nederland toeslaat.

Toevallig had ik het er vandaag nog met mijn man over, of het nodig is om ons er toch een beetje op voor te bereiden, in de zin van extra (houdbaar) voedsel en flessen water inslaan. Vooralsnog lijkt het niet nodig, maar je kunt het natuurlijk beter voor zijn.

Overigens ben ik niet zozeer bang voor het virus zelf, meer voor het platleggen van de samenleving om verspreiding te voorkomen. Al zitten we natuurlijk wel met twee baby’s die waarschijnlijk meer last krijgen van dit virus dan wij als volwassenen.

♥♥
<<

Anoniem332

Bericht 24 Feb 2020 20:12

Re: Coronavirus

Ik denk dat het leger eten uit deelt in die afgesloten dorpen zijn.

Ik ben er redelijk nuchter onder. Vandaag mijn schoonmoeder er nog over gesproken. Zij is arts. Ze zei dat het virus hoe dan ook hier heen komt. Dat het besmettelijk is, maar niet heel gevaarlijk. (Maar dat was natuurlijk allang bekend) enige waar ik nog niet achter ben is hoe schadelijk het voor een zwangere is.

Aan de griep gaan elk jaar ook mensen dood, dit zijn voornamelijk zwakke en zwakke ouderen. Maar ook gezonde mensen, maar dan heb je echt heel veel pech.

Ik vraag mij wel af hoe het straks met de vakanties gaat. Normaal moet ik in het voorjaar voor werk naar Milaan. Gelukkig hoeft dat deze keer niet. Ook heb ik een annuleringsverzekering voor onze reis afgesloten . Ook omdat ik zwanger ben.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 24 Feb 2020 20:46

Re: Coronavirus

Ja dat aan de groep elk jaar mensen overlijden weet je wel maar daar hoor je nooit echt cijfers van. Of ik heb ze gemist. Omdat je nu dagelijks zoveel extra doden erbij ziet komen houdt het mij wel bezig.
Zoals Elliot voelde het voor mij ook als ver van mijn bed show.
Wat betreft vakantie, daar had ik het ook met mijn man over. Wij gaan dan naar Spanje maar of we kunnen annuleren. Dat kan gelukkig.

Ik denk dat ik ook niet zo zeer bang ben, wat ik met Sars wel echt was, maar dat het mij meer bezig houdt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2020 20:54

Re: Coronavirus

Ik moet toegeven dat ik het ook niet heel prettig vind dat het zo dichtbij in Europa komt nu. Ook omdat ik zwanger ben, voelt toch kwetsbaarder ofzo. Weet helemaal niet of dat een risicogroep is hoor, heb er niet over gelezen, maar toch voelt het een beetje zo.

We willen komende zomer naar Italië maar goed, ik ben nog wel zo nuchter om te realiseren dat de situatie over vier maanden zodanig anders kan zijn dat ik daar geen zorgen over hoef te maken nog. Voor 't zelfde geldt is het virus voorbij of juist helemaal niet en zit het ook volop hier.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Feb 2020 21:26

Re: Coronavirus

Viva schreef:Ja dat aan de groep elk jaar mensen overlijden weet je wel maar daar hoor je nooit echt cijfers van. Of ik heb ze gemist. Omdat je nu dagelijks zoveel extra doden erbij ziet komen houdt het mij wel bezig.

Die cijfers zijn gewoon openbaar en worden ook wel eens genoemd in het nieuws. Toch zijn maar weinig mensen ervan op de hoogte dus het is niet vreemd dat je het niet wist.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Feb 2020 21:46

Re: Coronavirus

Het gaat nu heel snel in Italië. Ik ga over 4 weken naar Rome. Ben benieuwd of dat door kan gaan. Nu ben ik er wel nuchter onder, maar ga het niet opzoeken als het niet nodig is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem284

Bericht 25 Feb 2020 22:24

Re: Coronavirus

Ik ga ook over een maand naar Rome. Hoop dat het gewoon door kan gaan. Het zal me niet verbazen als het virus al in Nederland is en over een paar weken het niet meer uitmaakt waar je in Europa bent qua besmettingskansen.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2020 23:44

Re: Coronavirus

Het is inmiddels ook al in Duitsland, Spanje en Zwitserland vastgesteld. Dus het is afwachten wanneer we midden in de epidemie zitten. Er is geen houden meer aan denk ik.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 26 Feb 2020 04:18

Re: Coronavirus

Lees net dat er in Duitsland, net over de grens bij Limburg ook een geval is/

Ik ben eigenlijk altijd best wel nuchter maar maak me nu toch wel een klein beetje zorgen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Feb 2020 06:41

Re: Coronavirus

Wij wilden deze wk eigenlijk een zomervakantie boeken, mogelijk naar Italië. We hebben eigenlijk geen idee of dit iets is waar je nu al rekening mee moet of wil houden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 26 Feb 2020 07:11

Re: Coronavirus

Ik ben benieuwd hoe Nederland er op gaat reageren als er hier ook daadwerkelijk besmettingen aangetoond worden.


De besmette Duitser was onlang 'ergens in Limburg', dat vind ik wel een vaag gegeven, waarom geven ze niet exacte locaties? Ik wil het namelijk wel weten als het in onze omgeving aangetroffen wordt, dan vermijd ik zeker wel bepaalde plekken met de kinderen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 26 Feb 2020 07:17

Re: Coronavirus

Bazinga schreef:Dat las ik ook, AMM. In Nederland heb je meer kans op de griep dan op het coronavirus. En als je die wel oploopt, is het niet duidelijk of je dat virus hebt of de griep.

........

Bovendien is het in de basis niet dodelijk, je geneest vanzelf. Uitzonderingen zoals bejaarden, zuigelingen enz daargelaten maar da's met elk virus geloof ik het geval.


Zo sta ik er ook in, maar nu ik hoor dat in veel bouwmarkten de mondkapjes als warme broodjes over de toonbank gaan vraag ik me af of ik het niet onderschat.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem281

Bericht 26 Feb 2020 07:25

Re: Coronavirus

Het komt inderdaad dichterbij, maar ik maak me nog steeds niet echt zorgen. Misschien naïef, maar jaarlijks worden er wereldwijd 3 tot 5 miljoen mensen ernstig ziek van de 'gewone griep' en sterven er 250.000 tot 500.000 doden aan de griep of directe gevolgen daarvan.

In Nederland zijn er 820.000 mensen die ziek worden van de griep, waarvan 250 tot 2000 mensen sterven.

Dan ben je toch ook niet ineens bang voor de griep?

Ik begrijp echt wel dat er een verschil zitten tussen de reguliere griep en het coronavirus, maar zolang je gezond en fit bent, hoef je niet bang te zijn. En voor de ouderen en zuigelingen, die meestal 'sneller' slachtoffer worden, meer kwetsbaar zijn, wordt echt wel goed gelet en voor gezorgd door het Nederlandse zorgstelsel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Feb 2020 07:29

Re: Coronavirus

Ik sta er vooralsnog ook nog nuchter in. Op m’n werk is dat wel een beetje aan het veranderen. 3 collega’s zijn Italiaans en komen uit de besmette regio. Hun families zitten er dus midden in.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers