Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jan 2020 20:59

Re: Het hardlooptopic #2

Hahaha dat hondje! Irritant kan het af en toe zijn!

Lekker Caulfield! Het was vandaag echt perfect lange duurloop weer!

Ik heb ook zo'n favoriete trui Minx. Die kan ik al heel snel alleen aan zonder jasje of zo erbij. Baal dan altijd wanneer ie in de was ligt.

Goed bezig ook Miccie! Je moet ergens weer beginnen :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 20 Jan 2020 15:43

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kom mij hier ook melden. Ben vrijdag gestart met Evy, vandaag les 2 gedaan. Heb al eerder 5 km gelopen (met de allereerste Evy), ook een wedstrijd, toen liep ik hem in 28.30. Nu ga ik in Disney lopen in mei, de 5 km op za en de 8 km op zo. Dus even hard aan de bak!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Jan 2020 19:01

Re: Het hardlooptopic #2

Supergoed ekiaam!

Ik deed vandaag evy les 22. Heel snel gaat ‘t nog steeds niet maar ik liep 5km in 36 minuten. Het ging best ok!
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jan 2020 19:03

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een leuk streven Ekiaam! Succes met trainen!

Jeetje, les 22 alweer UN! Wanneer ben je begonnen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Jan 2020 19:36

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef:Wat een leuk streven Ekiaam! Succes met trainen!

Jeetje, les 22 alweer UN! Wanneer ben je begonnen?

Weet ik niet meer precies, maar ik kan in m’n runkeeper app zien dat ik op 18 december ben begonnen met om de 2 of 3 dagen lopen. Dat bouwt echt flink op.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Jan 2020 20:30

Re: Het hardlooptopic #2

Dat is snel opgebouwd UN! Ik loop ook sinds die tijd weer ongeveer en ik zit nog op zoveel keer x aantal minuten.

Leuk ekiaam!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Jan 2020 22:00

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, maar de laatste twee weken ging het snel omhoog. Les 16, 17 en 18 was 5-2-7-2-7-2-5-2, les 19, 20, 21 was 8-2-10-3-8-2.
En m’n les 22 van vandaag (en dus ook les 23 overmorgen en vrijdag) is 11-2–11-2-8-1.

Van 7 naar 8 naar 11 vond ik wel rap maar aan de andere kant: het lukte prima.
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Jan 2020 10:14

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk om hier mee te lezen. Ik ben sinds eind oktober weer aan het hardlopen, 1 keer in de week op zaterdag een uur tijdens de atletiektraining van mijn zoon. Ik loop dan met de oudertrim mee (tijdens de atletiekles kunnen ouders onder begeleiding van een trainer een uur hardlopen). Het maakt daar niet uit of je net begint of al lang hardloopt, de snellen halen de langzamere steeds op of lopen een paar keer een langer blokje en komen dan op hetzelfde punt uit.

Mijn doel voor de komende tijd is om de 5 km onder de 30 minuten te lopen. Vandaag heb ik voor het eerst geprobeerd om de 5 km aan 1 stuk te lopen en het lukte me in 31 minuten.

UN, ik heb een paar jaar geleden met Evy opgebouwd en vond het erg fijn opbouwen. Bij jou gaat het dus ook prima, het zijn 30 lessen toch?

Ekiaam, dat klinkt leuk in Disney, loop je dan door het park heen? Pittig 2 loopjes op 2 dagen na elkaar maar dat gaat je vast lukken. Snelle tijd had je eerder al met 28.30.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2020 10:18

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk dat dat kan bij de athletiek Liadan! En een herkenbaar streven heb je, mijn eerste doel is natuurlijk dertig lessen uitlopen. Daarna ga ik ook voor de 5km in 30minuten. En het liefst aan 1 stuk, maar dat vind ik echt moeilijk. Altijd al gevonden. Ik heb echt last van mindfucks, ik moet enorm opletten dat ik niet ga nadenken over of ik het nog volhoud want dan gaat het mis. Daarom luister ik tegenwoordig podcasts ipv muziek, om m’n hoofd van het lopen af te houden.
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Jan 2020 15:25

Re: Het hardlooptopic #2

Herkenbaar, ik ga ook altijd teveel nadenken tijdens het hardlopen. Meestal moet ik even op gang komen en ben ik in het begin al aan het aanhikken tegen de rest van de afstand. Dat is ook de reden dat ik vaak precies hetzelfde rondje ren, dan weet ik precies wanneer ik op de helft ben en hoe ver ik steeds nog moet. Ik hak mijn rondjes in mijn hoofd in stukjes als ik het zwaar heb, dan zeg ik tegen mezelf dat ik minstens nog tot dat volgende punt moet en als ik daar ben dat ik minstens tot het volgende punt moet.
Maar ik merk dat ik nu op een fijne manier aan het opbouwen ben door elke zaterdag een uur hardlooptraining te doen. Ik wil vanaf nu sowieso op dinsdag of woensdag ook elke week gaan lopen, 2 keer in de week lopen bouwt een stuk makkelijker op. En dat merkte ik vandaag want het ging echt lekker, die 5 km rennen kostte me minder moeite dan ik had verwacht.
Slim die podcasts, ga ik ook eens naar op zoek, al ren ik ook altijd wel fijn op een goede beat.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2020 13:00

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk Liadan! Handig dat het zo kan ook, onder de les van je kind.

Ik ging vanochtend om 10u rennen, maar voelde me helemaal niet goed. Licht in mijn hoofd en rillerig. Uiteinden 5,7 kilometer gerend (toen was ik weer bij mn auto) met 4.58'. Hopelijk gaat het zaterdag goed..
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jan 2020 14:17

Re: Het hardlooptopic #2

Nog steeds knetter snel! Maar vervelend dat je je niet goed voelde. Enig idee was het aan lag, te snel van start gegaan, iets met ontbijt, een griep die op de loer ligt. Hoop het laatste niet voor je en dat een goede wedstrijd mag lopen!
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2020 16:15

Re: Het hardlooptopic #2

Dankjewel Housebird! Ik denk dat het aan mijn ontbijt lag. Ik heb een paar koppen koffie gehad, 4 rijstwafels met beleg en een halve maaltijdsaladebak Marokkaanse couscoussalade met warme kip (don 't ask). Dat was dus te weinig. Ik had gewoon brood moeten nemen, maar de boter was op.. ?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 23 Jan 2020 17:26

Re: Het hardlooptopic #2

Wat jammer Exo! loop ook nooit zo lekker daags voor een wedstrijd. Gewoon normaal eten komende twee dagen. Geen nieuwe of gekke dingen doen en vier zenuwachtig worden!

Ik heb vandaag bij elkaar en half uur gelopen met wandelpauzes. Met de oudste in de kar mee. Was echt lekker loopweer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2020 17:38

Re: Het hardlooptopic #2

Ik word hoe dan ook zenuwachtig. Kan slecht tegen wedstrijdspanning. Vandaar ook dat ik nooit wedstrijden doe, maar ik hoop er ooit overheen te komen.

Wat leuk dat je dochter weer mee wilde met rennen, Jip! Had je ze beide mee trouwens?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jan 2020 14:49

Re: Het hardlooptopic #2

Nee die lag te slapen in bed. V vroeg wel of S ook een keertje mee mag. :)

Succes morgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jan 2020 18:36

Re: Het hardlooptopic #2

Stom is dat zenuwachtig zijn voor een wedstrijd. Moet dan zo vaak naar de wc dat ik dorst krijg tijdens het rennen... dus ik neem vaak wat extra glazen water/drinken in de dagen ervoor. En neem net zolang een flesje mee tot het startschot klinkt.

‘Fijn’ dat je weet dat het je ontbijt was. Dan weet je wat je te doen staat de ochtend van de wedstrijd, boterhammen eten :-)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Jan 2020 18:51

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird schreef:Stom is dat zenuwachtig zijn voor een wedstrijd. Moet dan zo vaak naar de wc dat ik dorst krijg tijdens het rennen... dus ik neem vaak wat extra glazen water/drinken in de dagen ervoor. En neem net zolang een flesje mee tot het startschot klinkt.



Die link heb ik dus nooit gelegd, haha. Ik heb een paar jaar geleden ook wat loopjes gedaan en had dan altijd tijdens het loopje na een km of 3/4 al ontzettend dorst en droge keel terwijl ik dat bij het trainen na 10 km nog niet had. Ik dacht wel dat het door de zenuwen kwam maar nu jij zegt dat het bij jou zo is omdat je zo vaak naar de wc moet van tevoren denk ik dat het dat bij mij ook wel eens kan zijn.
Misschien ga ik in juni weer eens meedoen aan een loop, dan ga ik ook eens proberen of het helpt als ik de dagen ervoor al wat extra drink.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2020 09:46

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben zo zenuwachtig. Slecht geslapen vannacht. Hartkloppingen. Zo stom!!
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2020 11:34

Re: Het hardlooptopic #2

Aaah Exo. Herkenbaar maar wel jammer. Je doet het voor je lol hé, er hangt niets van af!

Veel succes maar vooral plezier!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2020 14:15

Re: Het hardlooptopic #2

Exo, als je nog niet gelopen hebt: succes! En als je al hebt gelopen hoop ik dat je het leuk gehad hebt!

Vandaag ben ik weer een uur met de oudertrim mee gegaan. Eerst met z'n allen een stuk hardgelopen en daarna mochten we kiezen tussen een rondje van 5,6, een rondje van 3,6 en een rondje van 2,3 km en splitste de groep zich dus in 3-en om op het eind weer bij elkaar te komen. Ik heb die van 3,6 gekozen en liep samen met een man die een stuk hogere snelheid had dan ik. De eerste 2 km liepen we 5.45 min per km. Daarna ben ik bewust langzamer gaan lopen want het ging wel heel snel en heb ik de laatste 1,6 km in 6.10 min per km gelopen. Het ging echt weer lekker.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2020 14:58

Re: Het hardlooptopic #2

Liadan, thanks! En goed gerend zeg!

En stom he Caulfield? Alsof mensen verwachtingen van me hebben. Alsof ik me moet bewijzen. Aan wie dan? Aan mezelf dus. Ik wil niet afgaan. Maar waarom zou ik afgaan? Zo onnozel dit.

Maar goed, ik heb er 39 minuten over gedaan. De ronde was precies 8 kilometer (even vergeleken met andere renners en die hadden ook allemaal 8 op te teller) en ik liep gemiddeld 4.56'. Ik ben wel tot het uiterste gegaan. Vond het erg zwaar lopen en had een hoge hartslag door de zenuwen. We zijn direct met de snelle loopgroep meegerend vanuit de massastart, dus een snelle start (4.30' ofzo) en dat brak me later erg op. Na 5 km kwamen de trappen en na de trap kakte ik erg in. Toen moesten we nog een kilometer een heel stuk rechtuit, dat was erg saai. Bij de finish heb ik nog een stuk of wat 5.5 lopers en eentje van de 7.5 ingehaald en heb ik een sprintje getrokken. Overall mag ik best tevreden zijn. Ik denk dat ik bij de eerste 20 zit en dat was mijn streven.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2020 15:00

Re: Het hardlooptopic #2

Wow wat een snelheid! Supergoed gedaan Exo!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2020 15:56

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Exo! En wat een snelheid inderdaad!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jan 2020 16:55

Re: Het hardlooptopic #2

Supergoed Exo! ??

Ik was vanmorgen een beetje brak, kort nachtje en de avond ervoor wat wijntjes op. Maar ben toch gaan rennen. Blij dat ik dat gedaan heb, de rest van de dag voel ik me dan echt tóp. Ik was ook wat sneller dan vorige week: 5.2km in 35 minuten.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers