Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advocaat doet niks

<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:32

Advocaat doet niks

Jullie hebben het verhaal van mijn vorige werkgever misschien wel meegekregen. Ik heb daar ontslag genomen omdat we al anderhalf jaar niet op tijd betaald werden. Inmiddels werk ik alweer 2 maanden bij mijn nieuwe werkgever, maar heb ik nog steeds mijn salaris van september en mijn vakantiegeld van 2012-2013 en van juni 2013 tot september tegoed. Alles bij elkaar nog 5400 euro. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en heb een advocaat gekregen. Die is nu al 9 weken "bezig" met mijn zaak, maar er gebeurt niks. Mijn baas krijgt wel brieven waarin staat dat hij binnen een bepaalde periode moet betalen, maar hij doet dat niet en reageert ook nergens op, maar er volgen ook geen consequenties. Elke week zit ik met de advocaat te bellen en te mailen en dan zegt hij dat hij stappen gaat ondernemen, en vervolgens hoor ik weer niks. Bel ik een week later weer, krijg ik hetzelfde verhaal.
Ik ben het zo zat nu en wil mijn geld! Hij heeft nu al 9 weken "uitstel" gehad.
Gisteren heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef dat het wel erg lang duurt en dat er volgens mij niks gebeurt. Ik heb dit ook naar rechtsbijstand gemaild. Ik heb nog geen reactie gehad. Zelf een advocaat aannemen kan ik niet, wegens de kosten. Wat kan ik nu nog doen?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 20 Nov 2013 12:01

Re: Advocaat doet niks

Klacht indienen bij rechtsbijstand?
03/2019
11/2020
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Nov 2013 12:56

Re: Advocaat doet niks

Ze zijn misschien wettelijk verplicht om een bepaald aantal keer een sommering tot betaling te doen voordat er overgegaan kan worden op andere maatregelen? (zoals een deurwaarde oid)
Zeker weten doe ik dat niet, want ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel allerlei regels zijn waar die advocaat zich ook aan moet houden.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Nov 2013 09:37

Re: Advocaat doet niks

Hij moet de dagvaarding klaarmaken en je ex werkgever gaan dagvaarden! 9 weken is echt wel (te) lang (genoeg) om aan te schrijven e.d.
Als hij niet uit zichzelf betaalt dan zal je vonnis moeten halen. Sta er gewoon op bij je advocaat!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers