Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Jan 2020 11:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben van een 2e kindje.
We hebben al een zoontje van inmiddels 2.5 alleen weet ik niet of dit kindje wil houden.
Het was niet de planning maar nu vind ik de keuze maken wel of niet voor gaan zo ingewikkeld
Bij de eerste was het allemaal heel lastig en zwaar in het begin en ben blij dat we door die tijd heen zijn.
Nu zouden we dan weer opnieuw aan beginnen.
Ben heel erg in twijfel om abortus te laten doen alleen voelt het ergens ook niet goed maar houden ook niet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Jan 2020 11:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat schrikken biechtje. Lastig. Kun je er goed over praten met je partner of iemand anders waar je het aan kwijt kunt?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Jan 2020 12:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja met partner wel over gepraat en die wil er wel voor gaan.
Maar een man ervaart het toch heel anders omdat de zorg in het begin toch veel bij de moeder ligt. En dan in combinatie met een kind erbij.
Vind vooral opnieuw weer alles doen zwaar.
Verder weet niemand er nog van.
<<

Anoniem300

Bericht 23 Jan 2020 12:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Lastig biechtje.
Misschien idee om de huisarts in vertrouwen te nemen, hij/zij kan je hier vaak erg goed mee helpen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2020 17:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat lastig Biechtje. Ik zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts en het
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Jan 2020 17:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Waarom ligt de zorg in begin vooral bij de vrouw? Dat hoeft toch helemaal niet, vooral als je geen borstvoeding geeft. Wij hadden de zorg juist in het begin echt ongeveer 50/50 verdeeld. Dus dat kan echt wel anders.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2020 18:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Luisa schreef:Waarom ligt de zorg in begin vooral bij de vrouw? Dat hoeft toch helemaal niet, vooral als je geen borstvoeding geeft. Wij hadden de zorg juist in het begin echt ongeveer 50/50 verdeeld. Dus dat kan echt wel anders.
Ja, en zeker als de partner het wel ziet zitten zou ik kijken of hij dan een groter aandeel in het eerste jaar op zich kan nemen.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Jan 2020 22:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nou bij onze 1e was het ook vooral ik die alles deed. Hij deed zeker wel zijn bijdrage maar het is vooral voor mij een grote zorg erbij dan, zo voelt het.
De nachten zijn zwaar de 1e weken en weet niet of we dat nog wel keer aan kunnen.
En dan nog niet te spreken over aandacht verdelen en extra kosten.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 24 Jan 2020 07:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat vervelend biechtje dat je voor deze keuze staat. Wij hebben bewust voor een 2e kindje gekozen maar vonden dat ook heel spannend. Vooral omdat mijn eerste 8 maanden non stop heeft gehuild. Mijn 2e is gelukkig een heel vrolijk kind en doen we er op de meeste moment gewoon 'even bij'. Maar het klopt wel echt dat je weer terug bij af bent met korte nachten, vaste tijden e.d. Sterkte met de keuze.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2020 12:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb inmiddels een afspraak bij de abortus kliniek voor maandagmiddag.
Denk dat het de beste keus is maar blijf nog steeds twijfelen.
Iemand hier ervaring met een abortus?
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jan 2020 13:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als jullie zo niet zitten te wachten op een 2e kindje, waar is het dan mis gegaan in de anticonceptie?
En willen jullie nooit een 2e kindje of zie je het nu gewoon niet zo zitten?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jan 2020 13:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Nou bij onze 1e was het ook vooral ik die alles deed. Hij deed zeker wel zijn bijdrage maar het is vooral voor mij een grote zorg erbij dan, zo voelt het.
De nachten zijn zwaar de 1e weken en weet niet of we dat nog wel keer aan kunnen.
En dan nog niet te spreken over aandacht verdelen en extra kosten.

Dan kun je daar toch juist nu afspraken over maken?
#teammaple🍁
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jan 2020 14:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het is en blijft jullie keuze biechtje maar ben je niet bang om spijt te gaan krijgen? Ik heb zelf gelukkig nooit een abortus hoeven ondergaan. Maar het klinkt alsof allerlei angsten je tegenhouden. Ik ben pro abortus maar al die beren die jij noemt zijn toch niet heel ernstig? Afspraken kun je maken over de verdeling, de tropenjaren kom je ook door..
<<

Anoniem279

Bericht 24 Jan 2020 14:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Fantine schreef:Het is en blijft jullie keuze biechtje maar ben je niet bang om spijt te gaan krijgen? Ik heb zelf gelukkig nooit een abortus hoeven ondergaan. Maar het klinkt alsof allerlei angsten je tegenhouden. Ik ben pro abortus maar al die beren die jij noemt zijn toch niet heel ernstig? Afspraken kun je maken over de verdeling, de tropenjaren kom je ook door..

Dit. Ik wil je keuze écht niet veroordelen maar ik vind het wel lastig om te lezen, waarschijnlijk temeer omdat de wens van een kindje hier groot is en ik het heel lastig vind om me te verplaatsen hierin. Praktische bezwaren, daar kun je toch afspraken over maken? En wie zegt dat wat toen was, nu ook zou gebeuren? Ik ben ook zeker niet anti-abortus en heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen dat het al een heel mensje is enzo. Maar dat gevoel bekruipt mij nu juist wél even, hoe vervelend ik dat ook vind. Dat zo’n klein wezentje niet mag komen alleen vanwege angsten die helemaal niet gegrond hoeven te zijn.
Nogmaals, ik wil je keuze echt niet veroordelen maar ik hoop dat jullie hier samen echt goed over kunnen praten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2020 16:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dee schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als jullie zo niet zitten te wachten op een 2e kindje, waar is het dan mis gegaan in de anticonceptie?
En willen jullie nooit een 2e kindje of zie je het nu gewoon niet zo zitten?


Ik ben een aantal dagen ziek geweest dus denk dat het daar is "mis" gegaan.
Ik zie het vooral nu niet zitten omdat ik het nu met 1 al zwaar vind.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2020 16:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Flo schreef:
Fantine schreef:Het is en blijft jullie keuze biechtje maar ben je niet bang om spijt te gaan krijgen? Ik heb zelf gelukkig nooit een abortus hoeven ondergaan. Maar het klinkt alsof allerlei angsten je tegenhouden. Ik ben pro abortus maar al die beren die jij noemt zijn toch niet heel ernstig? Afspraken kun je maken over de verdeling, de tropenjaren kom je ook door..

Dit. Ik wil je keuze écht niet veroordelen maar ik vind het wel lastig om te lezen, waarschijnlijk temeer omdat de wens van een kindje hier groot is en ik het heel lastig vind om me te verplaatsen hierin. Praktische bezwaren, daar kun je toch afspraken over maken? En wie zegt dat wat toen was, nu ook zou gebeuren? Ik ben ook zeker niet anti-abortus en heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen dat het al een heel mensje is enzo. Maar dat gevoel bekruipt mij nu juist wél even, hoe vervelend ik dat ook vind. Dat zo’n klein wezentje niet mag komen alleen vanwege angsten die helemaal niet gegrond hoeven te zijn.
Nogmaals, ik wil je keuze echt niet veroordelen maar ik hoop dat jullie hier samen echt goed over kunnen praten.


Het zijn niet alleen de praktische zaken. Het gevoel is er ook niet zoals de blijheid van zwanger zijn bij mijn zoontje.
Mentaal vind ik het loodzwaar een kind en er dan nog een bij krijgen waar je ook zorg voor krijgt en ben er zelf ook nog.
Het voelt echt dat ik een hoop verlies ipv win.
Snap echt dat het lastig te begrijpen is en helemaal voor mensen die graag een kindje zouden willen. Ik wilde dit de eerste keer ook heel graag maar dat gevoel heb ik nu dus ook niet.
Zie eigenlijk alleen maar beren op de weg.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 24 Jan 2020 17:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Maar ziet niet iedere vrouw apen en beren op de weg?? Je hebt nog 9 maanden de tijd om er aan te wennen en van dit kindje te gaan houden. Ik was bij beide zwangerschappen ook angstig en onzeker in de zin van: "kan ik dit allemaal wel" en "wil ik dit wel echt zo graag". Uiteindelijk is het allemaal helemaal goed gekomen en met de juiste hulp en steun van je partner (en familie?) zou het toch best goed komen denk ik!

Anyway, veel sterkte met het maken van jullie keuze maar ik zeg altijd bij twijfel niet doen....
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jan 2020 19:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben voorstander voor vrije keuze. Dus welke beslissing je maakt, ik hoop dat je die (samen met je man) maakt met je hart en verstand.

Wanneer zou een tweede kind voor jullie wel uitkomen of willen jullie sowieso geen tweede kind?
Hoe zou je dan aankijken tegen een abortus die je eventueel nu zou ondergaan?

Je zegt dat de zorg vooral veel op jou aankwam. Per 1 juli heeft de vader ook recht op 5 weken verlof, wel voor 70% van het loon. Wellicht is dit net een periode om die lastige tijd te overbruggen?

Wellicht kan je contact opnemen met het fiom.
Sterkte met de keuze!
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jan 2020 19:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:
Dee schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als jullie zo niet zitten te wachten op een 2e kindje, waar is het dan mis gegaan in de anticonceptie?
En willen jullie nooit een 2e kindje of zie je het nu gewoon niet zo zitten?


Ik ben een aantal dagen ziek geweest dus denk dat het daar is "mis" gegaan.
Ik zie het vooral nu niet zitten omdat ik het nu met 1 al zwaar vind.


Oké, dat kan natuurlijk.

Wel vind ik het wel lastig om te lezen dat het nu schijnbaar niet uitkomt, maar dat je het nog wel wil. Dat dit kindje niet welkom is, omdat mama het niet ziet zitten.
Misschien kan ik ook maar beter uit deze discussie blijven want ik merk dat het me boos maakt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2020 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zeg nergens dat ik het nog zou willen?
Mijn gevoel is er niet goed bij en dat lijkt mij geen goede start van een nieuw kind.
Kan wel denken zie wel hoe het loopt en afspraken maken met man maar het blijft geen goed gevoel voor nu.
En tuurlijk zou het kunnen dat je straks evt heel happy bent maar als moeder moet je wel stabiel zijn om het weer aan te gaan allemaal en dan voel ik absoluut niet.
<<

Anoniem284

Bericht 24 Jan 2020 22:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik denk dat je deze angst en negatieve gevoelens zeker niet moet onderschatten, ook al lijken het misschien relatief ‘simpele’ op te lossen zaken (doe je ook niet zo te lezen, maar even voor anderen om zich in jouw perspectief te plaatsen). Ik hoop alleen dat je hulp gaat zoeken (bijvoorbeeld huisarts of verloskundige) die je kan helpen bij het maken van een keuze. En dat je niet de keuze gaat maken op basis van je eigen subjectieve ‘draaimolen’ die negatieve overuren in je hoofd maakt dat je dit niet kan en wil. Met hulp van iemand anders kan je hopelijk even uit de situatie om een weloverwogen keuze te maken.

Sterkte!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Jan 2020 08:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik snap helemaal wat je bedoelt Biechtje en zou daarom in jouw situatie de zwangerschap af laten breken. De beren op de weg zien na gepland zwanger worden vind ik niet te vergelijken. Je bent nu ongepland zwanger geraakt en voelt dat je dit (nu nog) niet aankunt. Een baby (en vervolgens kind) doe je er niet ff bij en mag je ook niet half aandacht geven omdat je er eigenlijk geen ruimte voor hebt.

Ik begrijp de reactie van de meiden die juist zo vreselijk graag zwanger zouden willen worden. Dat is pijnlijk, maar ja.. jullie worden niet gelukkiger als zij haar kind wel laat komen terwijl ze eigenlijk niet wil/kan.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 25 Jan 2020 10:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Olíve schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt Biechtje en zou daarom in jouw situatie de zwangerschap af laten breken. De beren op de weg zien na gepland zwanger worden vind ik niet te vergelijken. Je bent nu ongepland zwanger geraakt en voelt dat je dit (nu nog) niet aankunt. Een baby (en vervolgens kind) doe je er niet ff bij en mag je ook niet half aandacht geven omdat je er eigenlijk geen ruimte voor hebt.

Ik begrijp de reactie van de meiden die juist zo vreselijk graag zwanger zouden willen worden. Dat is pijnlijk, maar ja.. jullie worden niet gelukkiger als zij haar kind wel laat komen terwijl ze eigenlijk niet wil/kan.


Eens.

En ook als er goede afspraken zijn over de verdeling van de zorg, kan een kindje voor grote (mentale) druk zorgen bij een moeder. Jij kan dit zelf het beste inschatten Biechtje. Veel sterkte met je beslissing!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Jan 2020 16:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bedankt Olive en Sapphire zo voelt het idd.
Ben ook wel wat bang voor spijt anders had ik wel zekerder achter mijn beslissing gestaan.
Maar het tegengevoel blijft groter en geeft meer rust als het idee dat we er nog een bij krijgen
<<

Anoniem308

Bericht 25 Jan 2020 18:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik denk dat je de afspraak bij de kliniek ook als een soort voorlichting moet zien. Je krijgt toch nog een paar dagen bedenktijd of niet? Hopelijk kun je daar nog meer je gevoel mee ondersteunen
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers