Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

<<

Anoniem291

Bericht 12 Jan 2020 20:36

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Vervelend dat je toch niet naar huis mocht, maar beter het zekere voor het onzekere toch. Hopelijk gaat het snel stabiliseren en mag je snel toch naar huis.
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jan 2020 20:43

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Wat vervelend zeg pinky. Hopelijk mag je lekker snel naar huis.

30 weken dansje vandaag. Nog 70 dagen te gaan, 10 weken. Bizar om te bedenken dat we dan alweer zo’n klein wurmpje erbij hebben.
<<

Anoniem291

Bericht 20 Jan 2020 11:09

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Hoe gaat het met je Pinky? Hopelijk zit de kleine nog in je buik
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2020 13:10

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Ja daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Pinky! Hoe is het met je?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 22 Jan 2020 17:55

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Ik ben ook wel erg benieuwd naar hoe het nu gaat Pinky!

Hier is het afwachten nu wel echt begonnen. Voel me gelukkig nog wel goed. Wel probeer ik echt mijn grenzen te bewaken en mijn man wat meer in te zetten voor dingen. Dat helpt wel!

Voor wie het vroeg, we hebben eergisteren pas over de naam besloten. We dachten al een paar keer dat het nu definitief was, maar toch switchten we weer, vooral ik ben er nogal wispelturig erin. Hopelijk blijft deze naam nu wel staan. We hebben nu ook verschillende proefdrukken van geboortekaartjes met verschillende namen haha.

Van het weekend ga ik nog even de laatste dingen halen voor de baby (vitamines enzo) en mijn vluchttas maar eens klaarzetten. De weken vliegen echt voorbij!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jan 2020 16:09

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Islndgirl heeel veel succes met de laatste loodjes. Spannend hoor, wellicht de eerste baby uit dit topic.

Pinky nog nieuws?

En hoe is het met de rest?

Net placenta echo gehad, hij is mooi opgeschoven dus ik mag gewoon normaal bevallen ?. Ze deed gelijk groei echo. Hoofd is groot haha, maar was dochter ook. Buikje en benen gewoon gemiddeld.
Ik nog 1 week werken en dan verlof. Zoveel zin in. Ga weekje eerder aangezien ik toch al deels in de ziektewet zit en het mij toch wel erg veel energie kost.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Jan 2020 17:04

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Heel spannend IG!

Pinky: al nieuws?

AMM: wat fijn dat de placenta is opgeschoven en dat je normaal mag bevallen!

Hier heb ik net ook controle gehad en na de afgelopen weken al wat trammelant te hebben gehad, is nu definitief bepaald dat mijn bloeddruk te hoog is. En ik moet minder werken. Per direct. Ik heb daar echt heel erg veel moeite mee en voel me alsof ik faal. Ik mag nog hooguit 20 uur werken en dat moet ik dus gaan bepalen hoe ik dat ga indelen. Zo moet ik het nog aan mijn manager gaan vertellen, dat vind ik echt lastig. Niet omdat ik verwacht dat hij moeilijk doet, maar meer omdat ik het allemaal zo netjes afgerond wilde hebben.

Houdt ook in dat ik dan met 34 weken met verlof móet gaan. En dat komt dan weer echt niet overeen met mijn planning na de bevalling. Ik moet echt schakelen nu en vind het zo lastig.

baby deed het overigens goed. Groei zat overal netjes in de lijn, ook een ietwat groot hoofd maar de vorige keer was die juist minder gegroeid dus dat nivelleert wel uit.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Jan 2020 21:39

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Ok ik ben benieuwd hoe het met Pinky gaat. Hoop dat geen nieuws goed nieuws is.

AMM wat fijn dat je placenta is opgeschoven. Hier ook placenta lokalisatie en groeiecho gehad en alles was goed. Placenta ook flink opgeschoven, maar hoofdje was niet te meten want ze lag in stuit.
Inmiddels niet meer, want volgens mij is ze sinds gisteren ingedaald. Af en toe last van mijn bekken.

Vervelend Caro dat je een te hoge bloeddruk hebt en je je planning bij moet stellen.

Ik moet nog 3 weken werken, maar zou liefst nu al stoppen. Heb soms wat last van mijn bekken, soms hoofdpijn en af en toe echt dement.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 24 Jan 2020 23:36

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Ik ben nog steeds zwanger!! Inmiddels 34 weken. Gaat echt de goede kant op maar het is een enorme Rollercoaster. Ik werd opgenomen en werd mij toen destijds verteld dat ik niet naar huis mocht meer tot de bevalling etc. Maar door ruimte te kort en geen opvang voor mijn baby moest ik naar een ander ziekenhuis. Dus met ambu naar ander ziekenhuis en dag later mocht ik van hun naar huis. Was natuurlijk super blij maar het is zo tegenstrijdig. Al met al is het een week "rustig"geweest. (Heb constant wel weeen en of krampen maar niks dat doorzet) Het is heel vermoeiend allemaal, maar goed eergisteren was het weer mis en werd ik weer opgenomen. Slijmprop verloren, 2 cm ontsluiting maar omdat het rustig bleef en er tevens weer geen opvang was mocht ik weer weg.

Ben dus nu lekker thuis, maar kan zomaar zijn dat ik er morgen weer lig. Verder doen ze geen remmers meer. Als het komt dan komt het.

Ik heb niks gelezen verder. Ga straks even lekker voor liggen :) Sorry voor Ego bericht
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Jan 2020 23:42

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Geen sorry! Wat een achtbaan idd zeg. Ik duim dat de kleine nog even blijft zitten. Iedere dag is er weer een!
<<

Anoniem309

Bericht 25 Jan 2020 21:52

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Fijn dat je een goede update komt brengen Pinky! Wat spannend allemaal dat het er wel aan lijkt te komen. Desondanks hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten. Hopelijk lukt het jou ook een beetje om te ontspannen, want het klinkt alsof je lichamelijk ook heel wat te verduren hebt.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 26 Jan 2020 21:07

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Wat fijn dat de kleine nog is blijven zitten! Wel echt onrustige en onzekere tijden zeg. Lijkt me erg slopend allemaal. Heel veel sterkte nog!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem291

Bericht 28 Jan 2020 18:34

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Pinky: fijn dat de kleine nog in je buik zat, hopelijk nu nog steeds. Elke dag is er eentje. Mocht je nog thuis blijven of moest je afgelopen dagen helaas toch weer opgenomen worden?

Caro: balen van je bloeddruk, heb je het al een beetje kunnen ‘accepteren’? Je stelt je ergens op in en dan is het balen als het onverhoopt toch anders moet lopen.

AMM: fijn dat de placenta opgeschoven is. Bijna verlof gelukkig.

Islandgirl: voor jou gaat het nu echt opschieten. Ben je er helemaal klaar voor?
Amandine: fijn dat jouw placenta ook is opgeschoven.

Hier vanmorgen een echo gehad (groei en vruchtwater) omdat mijn eerste zoontje een Groeiachterstand had en ik elke keer tegen de ondergrens zat met het vruchtwater. Deze ik groeit goed. Ben vandaag 35+5 en de metingen van het buikje en hoofd kwamen uit op 35+4, de benen op 36+4 dus mannetje met lange stelten ?
Afgelopen zaterdag nog als verrassing meegenomen door groepje vriendinnen voor een high tea, nog wat kleertjes gekregen en een babynestje wat ik graag nog wilde hebben.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Feb 2020 15:34

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Fijn dat deze baby mooier op groei loopt Hoochie, en leuk zo’n verrassing.

Pinky zit de kleine nog in je buik? Was echt een rollercoaster hè!

Caro hoe voel jij je?

Islandgirl is gewoon al bijna uitgerekend. Wat is dat snel gegaan zeg! Kan je een beetje genieten van je verlof? Zag op insta lekkere strandfotos voorbij komen.

Ik heb sinds dit weekend verlof. Zo lekker! Alsnog wel anders dan bij dochter, toen was ik hele dagen alleen. Nu gewoon veel op pad met dochter. Heb voor de hele week leuke dingen gepland. Ben nu nog redelijk mobiel (ondanks bekken en bandenpijn). Ook regelmatig dagje alleen als dochter op opvang is, ideaal.

We zijn al sinds dag 1 uit de eerste roepnaam, maar de tweede naam heeft eeuwig geduurd. Gisteren eindelijk een naam gevonden naar onze beide zin.
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 09 Feb 2020 12:58

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Hoe gaat het mama's? Alles al klaar en nog vol te houden? :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2020 14:22

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Alles gaat hier weer wat beter! Hoge bloeddruk neemt iets af door de rust die ik neem en omdat ik met 34 weken met verlof ga, heb ik nog maar een week werk voordat ik met verlof ga. Zo gek!

Alles is verder klaar. We moeten alleen de box nog opzetten en de vluchttassen inpakken.

Hoe is het met de rest? En met jou Pinky?
<<

Anoniem291

Bericht 09 Feb 2020 18:42

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Hier gaat het ook wel goed, maar ben het wel een beetje zat aan het worden. M’n bekken vinden het echt niet meer zo grappig als ik niks doe gaat het wel, maar iets doen betekend pijn en harde buiken.
Vandaag 37+3, gister is bed op klossen gegaan en vandaag de box neergezet dus we zijn er klaar voor. Zoon gaat morgen voor het eerst naar de basisschool dus graag nog even tot het weekend of die week erna wachten.

Fijn dat je bloeddruk wat zakt Caro en nog maar weekje werken.
Hoe is het Pinky? Alles rustig in je buik?

Hoe is het met de rest?
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 09 Feb 2020 20:05

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

@caro: Wat fijn dat je bloeddruk af neemt nu je wt meer rust hebt. Heerlijk straks verlof. Wanneer ga je de vluchttas ongeveer inpakken?

@Hoochie: Jaaa die bekken kunnen flink zeer doen! Jij gaat ook al echt snel! Je mag gewoon al lekker bevallen! Spannend voor je zoon joh, basisschool. Kan hij alle veranderingen een beetje handelen?

Hier is het nog helemaal niet rustig, blijft komen en gaan maar niks dat doorzet, laatst wat bloed verlies gehad. Inmiddels 36weken dus als het nu komt is het opzich prima. Ze ligt al helemaal in de bekken en er is echt maar een klein zetje nodig om door te zetten. Hier heb ik alle was er door heen, kamertje is verder klaar maar mis nog wel de finishing touch. Box staat en maxicosi staat klaar. Vluchttas klaar en kleren voor de kleine meid. Eigenlijk is alles klaar.
Had eerst alleen een tas voor mezelf natuurlijk maar nu beide maar klaar gezet. Hoeveel setjes moet je mee naar ZK? Er werd mij verteld 3 setjes maar vind dat vrij veel !?
IK blijf de onzekerheid van waar ik ga bevallen in welk ziekenhuis wel echt heel erg rot vinden. Als ik nu weer wordt opgenomen dan moet ik naar een ander ziekenhuis maar welke dat wordt blijft elke keer een verassing.

Ben ook benieuwd naar de rest!
<<

Anoniem291

Bericht 11 Feb 2020 17:15

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Fijn dat ze nog in de buik zit met 36 weken pinky. Ondanks dat het onrustig is heb je deze termijn wel mooi gehaald.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2020 14:18

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

En hoe is het hier? Ik vind het zo gek dat we allemaal op ons einde lopen nu. Ik mag dan nog wel een paar weken maar was sowieso de hekkensluiter hier. Wat is het snel gegaan!

Ik moet nog twee dagen werken en heb dan verlof. Ok, het kwam eerder dan gepland maar toch. Ik vind het toch wel heel erg 'echt' worden nu!
<<

Anoniem291

Bericht 13 Feb 2020 16:35

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Fijn dat je nog maar 2 dagen hoeft te werken Caro, kan je het goed afronden?

Vandaag 38 weken, heel eerlijk gezegd ben ik er aardig klaar mee. Sinds deze week echt onwijs pijn in mn bekken en rug, kan niet echt meer lopen daardoor en na elk dingetje dat ik doe moet ik eigenlijk gaan liggen. Gister bij de fysio geweest, maar dat heeft niet echt veel verlichting gebracht en ze zei al tijd dat hij gaat komen want je lichaam is beetje op aan het raken. Hopelijk gaat hij daarnaar luisteren.

Islandgirl: morgen uitgerekend toch? spannend
<<

Anoniem308

Bericht 13 Feb 2020 17:27

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Ja gek hè Caro, ondanks dat ik het regelmatig erg langzaam vind gaan, voelt het als gisteren dat we met deze topic begonnen.

Hoochie wat super balen dat je lijf zo op is. Kan je wel een beetje rustig aandoen?
Pinky zit de dame er nog in?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 14 Feb 2020 09:19

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Nou ik heb de 40 weken aangetikt vandaag maar nog geen baby die aanstalten maakt helaas. Ben het ook echt wel zat inmiddels, bekken doen pijn, ik slaap slecht en ik verveel me. Heb alles gedaan wat ik moest doen en nu zit je alleen maar een soort van te wachten. Maar ja, niets aan te doen en heel lang kan het ook niet meer duren. Ik probeer maar nog even te genieten van de rust :-).

@Pinky: Wat fijn zeg dat de kleine toch nog in je buik is blijven zitten!

@Caro: wat fijn dat je verlof bijna start en je bloeddruk gedaald is. Kun je alles met een beetje een goed gevoel afsluiten op werk?

@Hoochie: Vervelend dat je lijf er zo klaar mee is, dat maakt die laatste tijd nog extra zwaar. Ik hoop voor je dat de baby snel gaat komen!

@AMM: Hoe bevalt je verlof? Ik heb ook veel dingen ondernomen nog toen met dochter (idd, het strand haha) en genoten van de rust als ze op de opvang was :-). Maar inmiddels gaat het allemaal iets moeilijker, lichamelijk gezien dan.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2020 09:21

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Sterkte met de allerlaatste loodjes Islandgirl!
Met welke termijn ben je bij je dochter bevallen?
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 14 Feb 2020 11:28

Re: Mama's eind Februari/Maart/begin april 2020

Met 39.5, deze baby lijkt dus helaas wat luier ;-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers