Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2020 17:22

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Tja als je 't niet trekt nu moet je wel gewoon direct eerlijk zijn dan denk ik.
Misschien bedoelt zij met goed uitkomen qua tijd dat 't ruim binnen de tijd viel. Wat niet de bedoeling is maar misschien moet je dat dan maar ook beter direct duidelijk maken. Maar dan zou ik wel even wachten tot je thuis bent en eerst de staat van 't huis ook hebt gezien.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2020 17:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja ik ga het straks wel even (kritisch!) bekijken!
❤ 7 juni 2018
<<

Kira

Bericht 23 Jan 2020 17:51

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja dan zou ik wel eerlijk antwoorden dat je gezien hebt dat ze na een uur al weg gegaan is.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jan 2020 18:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Eerlijk? Ik zou iemand anders zoeken. Dit is liegen, of het netjes is of niet staat daar los van, persoonlijk houd ik daar gewoon niet van. Wat een gedoe joh.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jan 2020 19:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Weet je ook zeker dat ze niet een uur eerder begon?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2020 19:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zora schreef:Weet je ook zeker dat ze niet een uur eerder begon?


Ja, kan ook zien wanneer ze binnenkwam. Ze is een uur en ik geloof negen minuten in huis geweest. Heb haar nu nog een keer rechtstreeks gevraagd hoe lang ze nu bezig is geweest.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2020 20:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Maar Bliss, waarom vraag je dat als je het antwoord al weet?

Waarom zeg je niet gewoon ‘hee ik zag dat je na een ruim uur klaar was, zullen we er extra klusje bij doen of zal ik voortaan 1 uur betalen?’
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2020 20:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Omdat ik haar nog een keer de kans wilde geven om te zeggen dat ze na ruim een uur klaar was. Maar goed, dat deed ze niet, ze zegt nu dat ze op vijf tot tien minuten na twee uur bezig is geweest. Heb nu gezegd dat we op ons "alarmsysteem" konden zien dat ze er maar ruim een uur was en dat ze dat eerlijk had moeten zeggen, omdat we immers betalen voor het aantal gewerkte uren. Ben benieuwd wat ze nu nog zegt, in elk geval willen we niet met haar verder.
Bah, ik vind dit soort dingen zo vreselijk om te doen dat ik bijna geneigd ben om het maar gewoon zelf te doen. Ware het niet dat ik er zo'n schurfthekel aan heb dat ik toch nog maar verder ga zoeken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2020 20:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nou, ze zei nog dat ze er wel wat eerder was, maar daar doet ze niet moeilijk over verder. Ze liegt dus weer gewoon. Maar ze zei er ook meteen achteraan dat we het geld maar moeten overmaken en dat ze de sleutel van de week wel terugbrengt. En dat ze zich uit de naat (met een t ja) heeft gewerkt, maar als het zo moeilijk gaat met allemaal vragen (tja ik had vandaag wel wat vragen gesteld om te peilen hoe het ging qua verhouding tijd/werkzaamheden) dan laat maar zitten. Dus. Tot zover de schoonmaakster.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 20:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2020 21:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hahaha ja. Heb haar 15 euro betaald, ze zou 12.50 per uur krijgen. Heb gezegd dat ze de sleutel in de brievenbus kan gooien en dat ik het jammer vind dat het zo is gelopen. Nu maar weer op zoek naar een nieuwe.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2020 12:11

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zit er zelf een beetje anders in. Wij betalen voor 3 uur elke week, en toen ik met verlof was is me weleens opgevallen dat ze eerder weg was, of later begon. En een andere week maakte ze dan wel 3 uur. Het maakt mij niet zoveel uit. Zelf heb ik een klus op mn werk ook weleens eerder af, en dan kap ik er lekker wat eerder mee. Dat moet zij ook gewoon kunnen doen in mijn ogen.
Maar goed, wij hebben al heel langdezelfde schoonmaakster en dan is het wellicht anders.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 24 Jan 2020 12:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dat is wel wat anders dan direct de eerste keer korter werken en zeggen dat je de volle tijd hebt gewerkt.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2020 12:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik denk in dat geval dan altijd dat ze dan wel wat extra's kan doen (of in ons geval kunnen doen, wij hebben twee mannen tegenwoordig). Dan kan je altijd eens een keer de ramen lappen ofzo. Dat soort klusjes vraag ik ze dan te doen.
Goed van je dat je het hebt aangegeven Bliss, ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje gek van haar vind. De eerste indruk is toch wel belangrijk, dan ga je juist dan toch niet al je je er makkelijk vanaf maken zou je zeggen. Zo zie je maar, dat werkt averechts. Maar ik ben wel benieuwd: Was het nou ook echt goed schoon of afgeraffeld? In een uurtje vind ik dat echt best knap voor een heel huis! Ze zijn hier met z'n tweeen twee uur bezig voor twee verdiepingen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2020 12:31

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Elska schreef:Dat is wel wat anders dan direct de eerste keer korter werken en zeggen dat je de volle tijd hebt gewerkt.


Is waar, zag ik niet zo snel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2020 14:47

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Marin schreef:Ik denk in dat geval dan altijd dat ze dan wel wat extra's kan doen (of in ons geval kunnen doen, wij hebben twee mannen tegenwoordig). Dan kan je altijd eens een keer de ramen lappen ofzo. Dat soort klusjes vraag ik ze dan te doen.
Goed van je dat je het hebt aangegeven Bliss, ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje gek van haar vind. De eerste indruk is toch wel belangrijk, dan ga je juist dan toch niet al je je er makkelijk vanaf maken zou je zeggen. Zo zie je maar, dat werkt averechts. Maar ik ben wel benieuwd: Was het nou ook echt goed schoon of afgeraffeld? In een uurtje vind ik dat echt best knap voor een heel huis! Ze zijn hier met z'n tweeen twee uur bezig voor twee verdiepingen.


Op zich zag het er redelijk netjes uit, maar ik zag zeker dingen die ze ook nog had kunnen doen. Iets met eigen initiatief nemen dus. Lijkt me wel normaal als je nog bijna een uur over hebt.

Heb nu contact met iemand anders via een site waar ik een tientje voor heb betaald. Zij zou in principe kunnen, maar vraagt 15 euro per uur (en we zijn gewend op 12.50 te betalen). Wat betalen jullie per uur aan de schoonmaakster? Ga uiteraard wel eerst kennismaken met deze dame en dan zien of we het ervoor over hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2020 18:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hmm ja dan snap ik dat je niet tevreden bent nee. Ze had dus gewoon meer met die tijd kunnen doen. Nou klaar ermee dan.

Wij betalen 65 euro per keer. Meestal komen ze met z'n tweeën, dan is 't in 2 uur klaar. Maar als één van die mannen in z'n eentje komt, dan is hij 4 uur bezig en kost het nog steeds 65 euro. We betalen dus gewoon voor 't huis. (en ik vind 't zelf zoo enorm chill als het in 2 uur klaar is).
Vertaald naar een uurtarief zou dat voor 1 persoon dus 16.25 euro per uur zijn. Wel duur ja. Onze vorige schoonmaakster was ook 4 uur bezig en kostte 15 euro per uur.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Jan 2020 18:50

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou wel wat voorzichtiger zijn in de toekomst met iemand die je huissleutel heeft en die je verder totaal niet kent.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2020 18:52

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou de volgende inderdaad op je vrije dag langs laten komen zodat je de eerste keer (keren) thuis bent.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Jan 2020 19:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik vind het goed dat je het afgekapt hebt. Het is ook op basis van vertrouwen en dat is al direct geschaad.

Wij betalen 15.75, maar voor wat ze doet is ze goedkoper dan onze vorige van 12.50. Die van 12.50 deed het hele huis matig in 3,5 uur. Stofzuigde dan wel, maar liet alle spullen staan. Die we nu hebben doet alles grondig in 3 uur, plus een extra klus.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2020 19:58

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik ga wel even kennismaken met die van 15 euro, ze komt in haar profiel betrouwbaar over, maar dat zegt nog niet zoveel natuurlijk.

Ik vind het vreselijk om zelf thuis te zijn als er wordt schoongemaakt, dus dat is eigenlijk geen optie. Sleutel geven is dan wel de enige andere optie natuurlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jan 2020 20:01

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik betaal €15.60.

Ik of m’n man laten haar binnen en gaan er dan vandoor.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 24 Jan 2020 20:26

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij betalen €50 voor 3 uurtjes per week. Het is een familielid van mijn man en we wilden per se haar. We kunnen haar vertrouwen (ze heeft zelf een sleutel) en ze doet haar werk heel goed. Ze woont 20 minuten hier vandaan, dus we betalen iets meer dan haar normale uurprijs i.v.m. de reiskosten die ze maakt.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 24 Jan 2020 20:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2020 20:36

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bliss schreef:Ik ga wel even kennismaken met die van 15 euro, ze komt in haar profiel betrouwbaar over, maar dat zegt nog niet zoveel natuurlijk.

Ik vind het vreselijk om zelf thuis te zijn als er wordt schoongemaakt, dus dat is eigenlijk geen optie. Sleutel geven is dan wel de enige andere optie natuurlijk.


Nou ja geen optie klinkt ook wel een beetje overdreven eerlijk gezegd. Ik ben natuurlijk altijd thuis en vind het ook niet zo denderend maar ik zorg dat ze erin komen (al hebben ze intussen wel een sleutel) en dan ga ik daarna wel even de deur uit of boven de was doen als ze beneden zijn. Zeker voor een eerste (paar) keer zou ik dst doen maar goed, dat moet je uiteindelijk natuurlijk ook zelf weten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 24 Jan 2020 20:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bliss, je zou ook een sleutel buiten kunnen verstoppen, speciaal voor haar. Dus alleen klaarleggen als zij langskomt. Dat ze die sleutel na afloop weer door de brievenbus gooit of terug legt op de verstopplek.
Dan kan ze wel je huis schoonmaken zonder dat je thuis bent, maar heeft ze niet 24/7 je huissleutel. Misschien een soort tussenweg?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers