Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Longontsteking

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 20 Jan 2020 18:30

Longontsteking

Vorige week maandag voelde ik mij grieperig met vooral spierpijn tussen mn schouderbladen en borst. Omdat ik net drie weken vrij was geweest ben ik wel gewoon gaan werken die maandag en dinsdag. Woensdag is mijn vrije dag en toen begon ik mij ook koortsig te voelen. Donderdag naar de huisarts geweest en zij constateerde een longontsteking. Meteen met de kuur gestart die dag.

Ik voel me nu gelukkig wel al wat beter. Dat wil zeggen niet meer zo'n erge spierpijn en koorts en ook hoor je mn ademhaling niet meer. Wel heb ik nog een hele nare hoest, kortademig en weinig energie. Wanneer zou ik me weer wat beter moeten voelen? Wat is de doorloop van zo'n longontsteking? Iemand enig idee?

Ohja ik ben nu net 2 weken terug uit Thailand en ik lees nu net dat er een toerist op phi phi ook besmet is met het Corona virus. Op die plek ben ik dicht bij geweest. Zolang ik niet doodziek ben zal het wel loslopen denk ik? Maar toch blijft het in mn achterhoofd. Kan dat virus ook mild verlopen bij iemand maar wel iemand aansteken dat die persoon wel doodziek wordt?

De kans is natuurlijk heel klein, maar ik wordt vanuit alle kanten geappt met nieuwsartikelen.

De dokter weet dat ik in Thailand ben geweest trouwens.
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 18:51

Re: Longontsteking

Ik vind het heel belangrijk dat je even uitzoekt of je niet dat virus hebt. Het is niet heel gebruikelijk volgens mij als je als gezonde vrouw longontsteking krijgt. Beterschap. Antibiotica slaat meestal na 2 dagen goed aan.

Ik heb vrijdag(avond) antibiotica gekregen voor een speekselklier ontsteking (voelde me ook doodziek) en sinds gisteravond ben ik weer mezelf.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Jan 2020 20:27

Re: Longontsteking

Sowieso moet je geloof ik even langs de huisarts als je binnen een maand na terugkomst uit een tropisch land even overleggen met de huisarts. Ik neem aan dat je genoemd hebt dat je in het buitenland bent geweest?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Jan 2020 20:40

Re: Longontsteking

Als je na een week antibiotica nog steeds hoest en benauwd bent, vind ik dat wel een w bezoek aan de huisarts waard. De antibiotica had dat nu wel moeten doorbreken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 20 Jan 2020 20:43

Re: Longontsteking

Dank voor jullie antwoorden. Zit nu op 5 dagen antibiotica. Ik ga morgen even bellen en overleggen met de assistent.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jan 2020 22:11

Re: Longontsteking

Ook als gezonde vrouw kan je een longontsteking krijgen. Daar is niks raars aan. Wel zou ik alsnog melden bij de huisarts dat je in dat gebied bent geweest en dat je je zorgen maakt.

Mijn eigen ervaring is dat je met het complete herstel echt wel een paar weken zoet bent. Dus neem oprecht wel de tijd je lijf ruimte te geven voor herstel. En rustig aan weer beginnen met werken maar eeest maar eens beetje opknappen. Bij mij duurde het minstens een week voordat ik een klein rondje kon lopen. Een week later ben ik halve dagen gaan werken.
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 22:24

Re: Longontsteking

Ik heb 4 jaar geleden een longontsteking gehad en ben toen niet goed hersteld (had net een nieuwe baan en wilde me niet lang ziekmelden). Daar heb ik gedurende het jaar de gevolgen van gemerkt (steeds weer ziek worden). Goed herstellen dus en ik zou wel voor de zekerheid nog even informeren bij de huisarts over je buitenlandbezoek. Beterschap!
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 21 Jan 2020 17:08

Re: Longontsteking

En hoe is het afgelopen?
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 22 Jan 2020 10:05

Re: Longontsteking

Vandaag wordt ik teruggebeld en dan vanmiddag hopelijk een afspraak om even te luisteren en ook de zorg uit te spreken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Jan 2020 10:27

Re: Longontsteking

Mijn man heeft een paar jaar geleden een zware longontsteking gehad en die was echt wel een flinke tijd onder de pannen..
Volgens mij was hij eerst al ruim een week ziek, huisarts dacht eerst aan wat anders. Uiteindelijk na 1,5 tot 2 week opgenomen in het ziekenhuis, daar bleek het een behoorlijk heftige ontsteking te zijn.
Ik denk dat hij een paar dagen opgenomen is geweest en daarna nog wel een maand of zo thuis is geweest voor hij weer aan het werk kon. Het herstel duurt dus echt wel even.

Wel goed dat je gebeld hebt! Vooral ivm waar je geweest bent, lijkt het me alleen maar verstandig om dit aan te kaarten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers