Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Jan 2020 17:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk dat het goed is om te kijken wat evt je mogelijkheden zijn maar verder ben ik het met je eens Pure*
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Jan 2020 18:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Jan 2020 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem277

Bericht 21 Jan 2020 18:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar is er geen mogelijkheid meer om te vechten voor je huwelijk? Ik weet niet of je kinderen hebt maar het klinkt alsof je alleen bij hem blijft voor het huis/geld. Er zal heus meer spelen daarom ook mijn vraag.
Ik heb echt geen kaas gegeten van alle financiën dus daarbij kan ik jou niet helpen. Maar weet wel dat alles wat jij spaart binnen jouw huwelijk, dit ook gedeeld moet worden. Dus wellicht iets om rekening mee te houden. Je kan niet zo maar sparen om hem dadelijk uit te kopen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Jan 2020 18:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Misschien een conclusie die niet klopt op basis van één zin. Maar dit vind ik dan ook wel weer klinken als een niet bepaald gezonde, gelijkwaardige relatie. En daarom wil ik tegen je zeggen: voor veel financiële dingen zijn echt oplossingen, blijf niet om die reden bij een partner die je niet verdiend en vind jezelf het de moeite waard weg te gaan als dat eigenlijk hard nodig is! Kies voor je eigen geluk!
Misschien totaal verkeerde conclusie hoor, in dat geval heb ik niks gezegd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Jan 2020 20:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Jan 2020 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem277

Bericht 21 Jan 2020 22:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Kan je niet met een financieel adviseur om de tafel gaan zitten? Of zo'n hypotheek adviseur om te kijken wat jouw mogelijkheden zijn.
Heb je rondom jouw kinderen wel al alles geregeld?
Je kan toch ook later dingen uitsluiten van gemeenschap van goederen, dus na de bruiloft. Dat is wat toen tegen mij gezegd is. Voor als er bv 1 persoon een eigen bedrijf begint en deze failliet gaat dat niet beide aansprakelijk zijn.
Maar hoe dat precies zit, dat weet ik niet en of dat nu nog kan.
<<

ChiQ

Bericht 21 Jan 2020 22:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Anelisan schreef:Kan je niet met een financieel adviseur om de tafel gaan zitten? Of zo'n hypotheek adviseur om te kijken wat jouw mogelijkheden zijn.
Heb je rondom jouw kinderen wel al alles geregeld?
Je kan toch ook later dingen uitsluiten van gemeenschap van goederen, dus na de bruiloft. Dat is wat toen tegen mij gezegd is. Voor als er bv 1 persoon een eigen bedrijf begint en deze failliet gaat dat niet beide aansprakelijk zijn.
Maar hoe dat precies zit, dat weet ik niet en of dat nu nog kan.


Klopt, bij de notaris na waardebepaling van het bedrijf.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 21 Jan 2020 23:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Waarom wil je scheiden? Wat zijn je redenen? Kan relatietherapie niet helpen?

*je reactie is aangepast. Het anoniem antwoord account is bedoeld om op respectvolle wijze in te haken op wat een biechtje schrijft of zelf anoniem je verhaal kwijt te doen.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2020 23:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Anoniem Antwoord schreef:Waarom wil je scheiden? Wat zijn je redenen? Kan relatietherapie

* ik heb n stukje hiervan aangepast ( BM Sil)
.

Dit lijkt me niet een reactie waarbij je Anoniem Antwoord moet gebruiken als account.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Jan 2020 23:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Zoals je misschien leest (letterlijk, maar ook tussen de regels door) is biechtje bang. Jij weet helemaal niet wat er in haar huwelijk gebeurd waardoor zij het gevoel heeft dit te moeten doen om echt sterk te kunnen staan tov hem. Misschien niet zo moedig, maar dat ben jij blijkbaar ook niet gezien jij anoniem antwoord hiervoor gebruikt om te reageren.

Biechtje, sterkte, hopelijk komen jij en je kinderen er goed uit.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2020 23:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 17 Feb 2020 00:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Jan 2020 09:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 12 Jul 2020 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 22 Jan 2020 09:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Je bent eindelijk sterk genoeg Biechtje. Laat je niemand vertellen of je laten bevragen waarom je uit elkaar wilt. Dat heeft 0,0 toegevoegde waarde voor iemand anders. Sterkte.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Feb 2020 14:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:
Biechtje schreef:Zijn jullie in je relatie wel eens verliefd geweest op een ander? Pff jeetje ik voel mij net een puber. Hahaha. Ik ga er ook helemaal niks mee doen. Ik zie hem ondertussen al 11 jaar. Nooit is dit in mij opgekomen. Maar sinds een paar weken heb ik er "last" van. Hahaha Hoe kan dit zo opeens veranderen? :wtf:


En al ruim een jaar verder en nog niet over he. Er is niks gebeurt hoor. Maar het wordt nog steeds niet minder. Wat erg dit.



Pff twee jaar verder. Wordt het minder, nee. Contact wordt alleen maar intenser. En dan is het allemaal nog steeds netjes. Er gebeurt ook echt helemaal niks. Dat wil ik ook niet. Maar over gaat het ook niet. We zien elkaar wel minder. Opgebiecht naar hem toe dat ik dat wel jammer vind. Het loopt gewoon zo. Zijn diensten komen niet meer overeen met de momenten dat ik er ben. Dus van elkaar 2 a 3 keer in de week heel veel zien en dan ook dicht bij elkaar. Is het nu soms eens in de twee weken. Maar dan zijn zijn collega's er bij zwaait hij wel maar meer dan dat is het voor nu niet.

Soms geniet ik van de vlinders, soms vind ik ze mega irritant en wil ik dat het stopt. Ben benieuwd hoe het over een jaar is.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 07 Feb 2020 12:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als jullie er zelf geen 'last' van hebben, en er niets mee doen dan lijkt het me niet persé een probleem. Ik zou denken dat het dan vanzelf een keer zal overwaaien. Maar goed, je geeft wel aan dat het contact intenser wordt. Bedoel je dan vaker, of dat je diepere gesprekken hebt?
Overigens reageer ik omdat ik het herken. Ik vind het zelf heel dubbel, het is fijn maar ook zó verdrietig tegelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 07 Feb 2020 15:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja gesprekken die dieper gaan. Maar ook achter komen dat we zo ontzettend veel raakvlakken hebben. Dat is soms gewoon eng. Contact wordt niet meer de laatste tijd juist minder omdat zijn diensten niet meer aansluiten met mijn werktijden.
Dat het heel dubbel is herken ik enorm. Inderdaad heel fijn maar ook zo verdrietig omdat we er niks mee kunnen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Feb 2020 18:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tja houd je de verliefdheid niet zelf in stand biechtje? Door steeds met iemand bezig te zijn en het niet aan je partner te vertellen kan het groeien en aanwezig blijven. Ik denk dat je nu na 2 jaar toch zelf actief aan de slag moet om over deze verliefdheid heen te komen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Feb 2020 20:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Precies, ik denk dat je het jezelf niet makkelijker maakt op deze manier. Natuurlijk kan verliefdheid je overkomen, je bent ook maar een mens. Het is goed dat je er niets mee doet maar op deze manier houd je het in stand. Ondanks hij er niet vanaf weer.. Is dat wel zo eerlijk naar je man toe?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Feb 2020 20:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Eens met Fantine. Ik denk dat het goed is te beseffen dat de aantrekkingskracht en liefde blijft als het geen kans kan krijgen, en dat dat niet zo echt en geweldig is als je het voelt. Je hebt geen echte relatie met deze persoon en in een relatie zie je elkaars slechte kanten en heb je naast ups ook downs en sleur. Zolang je dat niet met deze persoon ervaart, is de kans groot dat je zelf de mythe van deze fantastische liefde in stand houd.
Hiermee wil ik niet jullie gevoelens bagatelliseren, want die zijn heus wel echt. En het betekent ook niet dat jullie niet een goed koppel zouden zijn. Maar ik denk dus dat het goed is te beseffen dat juist als het gevoel zo sterk is en geen kans krijgt, het niet vanzelf over gaat. Ik denk dat je jezelf ermee hebt als je niet gaat proberen deze persoon op een of andere manier los te laten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Feb 2020 19:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik weet niet meer wat ik met mijn relatie aanmoet. We zijn al zoveel jaar samen maar elke keer als het op praten aankomt slaat hij dicht. Ik ben ondertussen ook dichtgeslagen. Maar we zitten nou op een fase dat we moeten praten omdat ik denk dat we het anders niet meer gaan redden. Ik ben radeloos omdat ik niet meer weet hoe ik hem aan het praten krijg. Moet ik andere inschakelen. Moet ik dreigen we te gaan?? Moet ik zelf maar een paar dagen weg voor te ontdekken of ik nog wel van hem houd en nog wel door moet gaan. Er spelen ook nog meer dingen maar dit is het het grootste probleem.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Feb 2020 20:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Stel een relatietherapeut voor.

Dit is bij mij ook gebeurd en dat was uiteindelijk het begin van het einde. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit bij jou ook zou zijn. Maar ik denk (weet zeker) dat hulp van buitenaf heel goed kan zijn.
Mijn ex wilde er eerst niet aan, en toen ze eindelijk wel wilde waren we al zover van elkaar verwijderd dat ik niet meer kon (even heel beknopt).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem309

Bericht 13 Feb 2020 20:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat rot biechtje. Is het enkel dat jullie over jullie relatie niet kunnen praten, of praten jullie helemaal niet meer met elkaar? En dan bedoel ik in de zin van ‘wil je ook koffie’ of ‘mag ik de afstandsbediening’. Praten over je relatie is al lastig, maar als nergens over gepraat wordt is het namelijk nog moeilijker.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Feb 2020 20:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat maakt dat hij dichtslaat? Praten over je relatie is soms ook lastig maar wel belangrijk om weer tot elkaar te kunnen komen. Hebben jullie al eens geprobeerd om elkaar een brief te schrijven? Waar lopen jullie tegenaan? Wat heb je van de ander nodig en wat zie je bij jezelf?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Feb 2020 10:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Vooropgesteld: ik weet dat ik zelf verkeerd zit en dit misschien wel 'verdien'. Ik ben getrouwd en ik zie al drie jaar een andere man. We hebben al lange tijd gespreken over het opbouwen van een toekomst samen. Eergisteren hebben we elkaar nog gezien en hij zei mij dat ik de enige voor hem ben. Gisteren ging ik met mijn gezin een nachtje weg in een hotel en opeens stond hij met een andere vrouw naast ons in te checken. Hij heeft mij ook gezien, maar we hebben niks gezegd. Mijn wereld stort in. Ik ben kotsmisselijk en heb geen oog dicht gedaan...ik weet wel dat het beter is dat het nu stopt maar ik ben er zó ziek van. Ik kan bijna niet meer ademhalen, ik kan alleen water drinken en verder krijg ik niks binnen. En ik kan natuurlijk aan niemand zeggen wat er aan de hand is. Tegelijkertijd schaam ik me ook zo....heeft iemand tips voor liefdesverdriet? Hoe lang duurt het voor ik me beter ga voelen?
<<

Anoniem315

Bericht 16 Feb 2020 11:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Heeft hij zelf ook een relatie?
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers