Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste vakantie met baby

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 19 Jan 2020 13:38

Eerste vakantie met baby

Mijn vriend en ik gingen meestal met het vliegtuig naar Zuid Europa, zon, zee, relaxen en lekker eten. Komende zomer hebben we een baby van dan bijna een jaar. En we hebben geen idee wat we nu met de vakantie willen. In elk geval niet vliegen. We willen met de auto, maar het liefst niet al te ver weg. Verder komen we niet..
Waar ben jij geweest met baby? Welke plaats redelijk in de buurt is mooi? Had je een hotel, huisje of iets anders? Waar moet ik op letten? Kamperen hebben we nooit gedaan en zien we ook niet zitten. Iemand tips?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 19 Jan 2020 13:51

Re: Eerste vakantie met baby

Wij zijn met beide kinderen toen ze baby waren naar een park van center parcs of Landal geweest. Bevalt altijd super.
De parken zijn altijd erg gericht op gezinnen met baby s en jonge kinderen. En dan zou ik een park kiezen wat verder dan je eigen woonplaats, zodat de omgeving ook anders is. Wij gingen dan ook wat steden bezoeken, wandelen, evt fietsen.

We zijn met de oudste toen hij bijna 2 was naar Turkije met het vliegtuig, ging toen ook goed en de jongste was bijna 2 toen we met de auto naar Italië gingen. Daarvoor dus alleen parken in Nederland.

Deze zomer een baby van 3 maanden en we nemen de gok om met de caravan in Nederland te kamperen, we hebben al geboekt. Mocht ze veel huilen dan gaan we alsnog naar een huisje in center parcs.
Laatst gewijzigd door Loïs op 19 Jan 2020 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Jan 2020 13:53

Re: Eerste vakantie met baby

Toen de oudste een baby was zijn we naar Noorwegen geweest met de auto.

Toen de jongste een baby was zijn we naar zuid Frankrijk gereden.

Geen anderen vakanties dan anders eigenlijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem308

Bericht 19 Jan 2020 14:42

Re: Eerste vakantie met baby

Met zes maanden naar Barcelona gevlogen en daar een auto gehuurd. Op uurtje rijden een appartement gehuurd. Veel aan het zwembad gelegen en lekker gegeten. Ze sliep in de buggy.

Met 10 maanden een huisje in Normandië, dochter in de rugdrager. Veel gewandeld en gezien. Daarna nog weekje centerparcs dat vond zij echt geweldig. Het zwemmenden de marketdome.
Nog meerdere keren hebben we dat gedaan. Altijd heel leuk zo’n week.

Drie weken Canada met vliegtuig, toen was ze 1,5 jaar. Ook perfect gegaan maar heel ander kaliber.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Jan 2020 16:34

Re: Eerste vakantie met baby

Eerste jaar een CenterParcs aan de kust. Bewust last minuten om het weer af te wachten.
Tweede jaar huisje is Oostenrijk. 1000km gereden. Was wel pittig maar met veel stops te doen.
De twee jaren daarna gingen we met de camper en reden maximaal 500km per keer. Paar campings geboekt in Frankrijk. Ideaal.

Voor een eerste vakantie zou ik een huisje boeken. Ik vond het ideaal iig.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2020 16:42

Re: Eerste vakantie met baby

Leuk om over na te denken, jullie eerste vakantie als gezin.

Onze eerste vakantie met onze zoon was toen hij 5 weken was haha. HELE auto volgeladen aan babyzooi, we grapten dat er zowel een golftas en een kolftas in de auto zaten. Dat was naar de Ardennen. En elke twee a drie uur even stoppen, voeden op de parkeerplaats van de McDonald's enzo. Je vindt je weg er wel in. En zo snoepig, hij was nog zo klein dat hij overdwars in het campingbedje lag.

Toen hij vijf maanden was zijn we naar de Elzas geweest mede op aanraden van Caulfield en daar heb ik nog steeds zulke goede herinneringen aan. Van die heerlijke kneuterige dorpjes, O'tjes eerste wijnproeverij, gewoon lekker beetje rondlopen en rondrijden. We sliepen toen in een hotel met hem in campingbedje naast ons, dat ging toen ook prima.

Een maand later (hij was toen zes maanden dus) vlogen we voor het eerst met hem naar Spanje. Ging ook prima. Vliegen met een baby is niet zo heel ingewikkeld maar vergt wel enige voorbereiding qua voeding en luiers enzo. Maar dat heb je met de auto ook. Eigenlijk zodra je überhaupt de deur uitstapt met een baby haha. Wordt wel stukken makkelijker als ze ouder worden. De luiertas is nu gewoon een ziplock ?

Verder is hij nogmaals naar Spanje geweest en Duitsland en afgelopen zomer een eerste echte grote reis naar Canada en Amerika. Toen was hij twee. Ging ook heel erg goed.

Dit jaar gaan we waarschijnlijk een eerste echte auto vakantie doen, richting Slovenië en Noord Italië, dus in meerdere dagen, met hotelletjes en appartementen. Intussen waarderen we een eigen kamer voor hem toch ook wel en een keukentje is toch ook wel ideaal als gezin. Lekker makkelijk ontbijten en een woonkamer als het kind al wakker is zodat de ene daar naar toe kan en de ander nog even kan blijven liggen bijvoorbeeld.

Als jullie de auto prettig vinden zou ik gewoon lekker dat doet, er is zoveel moois in de Benelux alleen al, of leuk naar Duitsland of Frankrijk of Denemarken (ook beetje afhankelijk van waar in NL je woont natuurlijk). Ik kan de Elzas dus aanraden. ?
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Jan 2020 17:16

Re: Eerste vakantie met baby

Toen E een maand of 6 was zijn we naar de Ardennen gegaan in een huisje met een sauna en jacuzzi in de tuin. Als zij sliep gingen wij relaxen in de tuin, echt fijn was dat.
E slaapt alleen in bed dus wat dat betreft zijn wij altijd wel beperkt geweest maar ook daar leer je van te genieten ?
30-04-2017

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers