Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


17-01; ehbo vraag

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jan 2020 23:01

17-01; ehbo vraag

Aan de hand van een gebeurtenis die net is gebeurd is heb ik de volgende vraag voor jullie;

Hebben jullie wel eens EHBO verleend? En zo ja, wat heb je gedaan?




Ik reageer zelf even morgen uitgebreid. Ik was al moe, en nu nog meer.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2020 23:06

Re: 17-01; ehbo vraag

Nee nog nooit. Ik heb wel een EHBO diploma, maar gelukkig nog nooit hoeven toepassen.
<<

Anoniem332

Bericht 17 Jan 2020 23:09

Re: 17-01; ehbo vraag

Ja van de week nog bij mijn dochter. Zondagsarm, deze heb ik zelf terug in de de kom gedraaid.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2020 23:13

Re: 17-01; ehbo vraag

Niet echt grote dingen. Maar bv wel veel bloedneuzen gestelpt, kneuzingen gekoeld, een zwaluwstaart over een gescheurde wenkbrauw gelegd en een keer een kin met een gat er in dichtgehouden (die moest bij de dokter flink gehecht worden, ik kon gewoon naar binnen kijken). Ik heb alleen geen officieel EHBO diploma. Maar wel een gezond verstand ??
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jan 2020 23:25

Re: 17-01; ehbo vraag

Ja vaak zat, ik ben verzorgster geweest bij de selectie van mijn korfbalclub en ook bij voetbaltoernooien. Dan heb je veel sportblessures maar ook wel eens luxaties.

Reanimeren heb ik nooit hoeven doen. Wel 1x een oproep gekregen als burgerhulpverlener maar die heb ik toen moeten laten lopen omdat ik op dat moment niet in staat was om naar de locatie toe te gaan.
2015 💙
<<

Anoniem300

Bericht 18 Jan 2020 11:27

Re: 17-01; ehbo vraag

Yep, op mijn werk, vaak was het daar de eerste wondzorg. 1x heb ik iemand moeten blussen (hij liet zijn sigaret in zijn schoot vallen al slapende) daarna meteen de brandwond zorg.)
Reanimeren gelukkig nog nooit hoeven doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Jan 2020 12:05

Re: 17-01; ehbo vraag

Reanimatie heb ik gelukkig ook nog nooit hoeven te doen.

Maar ik heb al meerdere keren ehbo kunnen verlenen (bij ongelukken onder andere).
Gisterenavond liep ik naar mijn auto en zag een auto raar geparkeerd en daar een mevrouw uit. Die liep vervolgens naar iemand anders toe die op de grond lag. Ben er ook naar toe gelopen (dacht eerst dat automobilist de persoon op de grond had aangereden). Maar persoon op de grond bleek een epileptische aanval te hebben. Was op haar bril gevallen, die was helemaal kapot, ze had ergens een flinke snee/wond (lag een plasje bloed op de grond), aan het braken, schokken etc.
Met mij kwam er toevallig een verpleegkundige aangelopen en samen hebben we de persoon in stabiele zijligging gelegd, beknellende kleding (sjaal op de nek) weggehaald. Ik kon bij haar rugzak, dus gekeken wie het was (rijbewijs gevonden) en medicatie gevonden. Ook doorgegeven aan 112 want die hadden we nog aan de lijn. Ondertussen was de verpleegkundige bezig met polsslag tellen en de ademhaling in de gaten houden.
En toen ik zwaailichten zag gevraagd aan 2 jonge gasten te seinen dat we ‘hier’ zaten (vanaf die kant stond de auto van de automobilist voor ons)
Politie is er ook bij gekomen, want het was bij een drukke bushalte gebeurd, dus we hadden flink wat bekijks.
Complimenten van ambulancepersoneel en politie gehad.

Wat wel heel klote was, was dat er nog heel lief een jonge dame kwam, legde haar telefoon aan de kant om te vragen of ze kon helpen (niet nodig, we waren er al met 3/4 man bij en wat kijkers), dus ze gaat weer verder en komt even later terug met; kut mijn telefoon is weg!
Is er door een andere kijker (en die weer snel doorging) haar telefoon meegenomen. Gelukkig hebben de 2 gasten een goed signalement kunnen door geven aan de politie.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 18 Jan 2020 14:40

Re: 17-01; ehbo vraag

Wat kleine dingen op mijn werk bij kinderen.
1 keer een kind flink tussen de schouderbladen geklopt i.v.m verstkking in een zuurtje.
Verder heb ik zelf ook epilepsie dus zorg dat ik medicatie altijd bij me heb en een gelamineerd papier waarop staat wat te doen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers