Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Helpen met koken

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Jan 2020 20:13

Helpen met koken

J vind het erg leuk om te helpen met koken. Ik krijg haar zelfs van de tv af als ik zeg dat ze straks een ui mag pellen. Ik probeer haar dan ook zoveel mogelijk te laten "helpen".

Ze snijdt nu zelf gekookte bloemkool en reepjes paprika in stukjes. Pizza beleggen is grote favoriet.

Wat doen jullie kinderen in de keuken? Wat vinden ze leuk om te doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2020 20:25

Re: Helpen met koken

Leuk!

O helpt ook bijna elke avond wel. Het is ook een goede manier om de tv vast uit te zetten en aan het eten te beginnen zodat de overgang naar tafel wat minder heftig is (van tv naar tafel gaf nogal wel eens wat driftbuien). Als ik groenten snij, mag hij het in een bak of pan doen en vaak helpt hij ook wel snijden, ook met de grote messen (uiteraard wel samen). We hebben liever dat hij een mes voorzichtig en goed weet vast te pakken dan dat hij het nooit vastpakt en dan ineens bij het lemmet pakt.

Dingen roeren vindt hij ook prachtig, vooral met een garde. En met de staafmixer of de blender is echt fantastisch. Maar het allermooiste is de keukenmachine, vooral als we pizzadeeg maken.

Verder tafel dekken en afwas uitruimen en dat soort klusjes.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Jan 2020 20:31

Re: Helpen met koken

De favoriet van mijn dochter is de ovenschaal invetten. Daar gaat ze heerlijk mee viezerikken en is helemaal gelukkig. Ze is ook baas van de bouillonblokjes en pakt ze dan zelf, pakt ze uit en mikt ze met scheikundige precisie in de pan.
Zoon kan inmiddels met een aardappelschilmesje erg goed champignons snijden en paprika.
Ze helpen allebei erg graag en vooral dochter staat overal met haar neus bovenop.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jan 2020 20:46

Re: Helpen met koken

J helpt mijn vriend vooral, beetje roeren en kletsen. Van mij mag hij ook gewoon snijden als hij dat wil. En gewoon met scherpe messen inderdaad.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Jan 2020 20:49

Re: Helpen met koken

Zoon heeft zijn eigen messen waar hij groentes mee mag snijden en hij mag ook vaak even in de pannen roeren. En de oven uitzetten als de timer gaat is echt zijn taak, laatst deed ik dat per ongeluk en dat werd een huilbui ?
10.04.17
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jan 2020 20:54

Re: Helpen met koken

Mijn kind houdt niet van vieze vingers dus hij wil alleen helpen met iets roeren en als ie knoeit, dan is ie er alweer klaar mee ?

Sperziebonen breken doet ie wel goed, maar dan moeten ze wel goed droog zijn...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Jan 2020 21:15

Re: Helpen met koken

Saga, welke messen zijn dat?
Hier heeft dochter dat dus met de boullionblokjes. En zoon is echt teleurgesteld als we voorgesneden champignons hebben.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2020 22:08

Re: Helpen met koken

M helpt ook graag! T helaas niet meer. M is nog een beetje jong om echt te helpen maar ik verzin dan vaak wat voor m. Iets van het ene in het andere bakje doen, ergens in roeren, ingrediënten toevoegen.

Ik las hier een x de tip om champignons bijvoorbeeld te laten snijden met een eiersnijder. Da’s ook een succes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Jan 2020 23:14

Re: Helpen met koken

Snijden snijden snijden.. Dat is wat hij leuk vind. Echt helpen met koken gebeurd hier niet (ligt bij mij), maar met t avondeten wil hij een mee. En ook zn klei snijdt ie?
En verder koffie zetten met/voor papa
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Jan 2020 08:39

Re: Helpen met koken

Leuk is is dat he.
De oudste doet het liefst bijna alles zelf. Dus ook alles in de pan en in de pan roeren enzo.
De jongste snijdt champignons, ui pellen, alles pakken of dingen weg gooien vind hij ook leuk.
Kaas raspen, in zo'n elektrische rasp, doen we altijd met zijn tweeën en dan natuurlijk ook een stukje kaas snoepen..
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Jan 2020 08:39

Re: Helpen met koken

Oja koffie zetten vinden ze ook allebei leuk om te doen! ?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jan 2020 19:02

Re: Helpen met koken

Hier ook altijd twee stoeltjes in de keuken. Ik vind het super lief dat ze willen helpen maar ze staan altijd zo in de weg ?
De jongste snijdt vaak met een kindermesje wat groenten of champignons met de eiersnijder of zo. En verder doet hij voor mij dingen in schaaltjes of de pan. En hij wast graag af, nou ja, hij spettert de hele keuken en zichzelf nat en heeft reuze pret.
En tussendoor snackt hij heel veel, gaan hele stukken komkommer naar binnen meestal

De oudste kan al wel met wat scherpere messen snijden. Ik geef hem vaak paprika die hij dan snijdt. Hij gooit alle ingrediënten die ik hem aangeef in de huishoudmachine en zet hem aan ed.
En hij roert pannenkoekenbeslag ed en als ik de ingrediënten af weeg bakt hij een perfecte cake ( inclusief eitjes breken).

Ik vind het altijd heel gezellig zo samen!
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio