Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sport-topic

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jan 2020 09:21

Sport-topic

*Als het goed is, is er nog geen algemeen sport-topic*

In het kader van de goede voornemens, zijn er er nog meer mensen die het sporten opnieuw hebben opgepakt?

Ik merk dat ik een stok achter de deur nodig heb. Zijn er meer mensen die in dit topic willen aansluiten voor een stok achter de deur?

Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik het kickboksen weer op ga pakken. Ik wil minimaal twee keer in de week gaan. Ik kan op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag op vaste tijden naar training. Op dinsdag, donderdag en zondag naar zaktraining. Keus genoeg zou je zeggen! De vorige keer ben ik afgehaakt omdat de tijden niet meer te combineren waren met mijn vorige baan. Maar nu ik een nieuwe baan heb, ben ik flexibeler en moet het goed komen!

Volgende week woensdag ga ik voor het eerst. Dit weekend gaan we namelijk nog klussen thuis en maandag moet ik naar de fysio en op kraamvisite in de avond. Zaktraining vind ik iets minder leuk, dus vandaar de woensdag.
Bij Zalando een nieuwe outfit besteld, zin in!

Mijn doel is fitter worden. Afvallen zou mooi meegenomen zijn, maar van dat doel op zich word ik treurig. Dus fitter worden it is ??

Wie schrijft er nog meer mee?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jan 2020 10:05

Re: Sport-topic

Haha ik heb precies hetzelfde. Ik heb nu eens niet afvallen tot doel gesteld, maar fitter worden. Ik heb namelijk echt géén conditie meer en ben zo stijf als een hark. Dus er is werk aan de winkel! Ben vorige week donderdag weer naar de sportschool geweest, heb daar op de crosstrainer gestaan en daarna een virtuele les zumba gedaan (30 minuten). Ik was kapot! En dinsdagavond ben ik banen gaan zwemmen.

Ik wil dus één keer per week zwemmen en één keer naar de sportschool. Ik ga a.s. zaterdag weer naar de sportschool om daar een virtuele les aerobics te doen. Verder ga ik op het werk op donderdag mee met de 'wandelclub'. Paar collega's zijn fanatiek aan het wandelen en lopen in een halfuur bijna drie kilometer. Stevig doorstappen is dat! Dus ik heb vandaag m'n sportschoenen aan haha.

Succes!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 09 Jan 2020 10:50

Re: Sport-topic

Leuk! Ik wil het ook weer gaan oppakken. Ik merk dat ik allerlei pijntjes in gewrichten ga krijgen, en pijn in mijn rug. Mijn conditie is enorm gekelderd en alle spieropbouw die ik had, is enorm afgenomen. Het laatste driekwart jaar veel te weinig gesport. Ook best wel weer aangekomen en dat gewicht moet er allemaal weer af.

Wat ik nu wil gaan doen:
Eens in de week bodypump
Eens in de week totalbody
En eens in de week in de fitnesszaal.
Daarnaast wil ik in de fitnesszaal en vooraf aan beide groepslessen even een tijdje op de crosstrainer. Omdat ik daar vorige keer enorm het effect op m’n conditie ervan merkte.

Misschien dat ik nog een keertje spinning wil gaan doen, maar mijn knieën trekken het staand fietsen niet. Ik hoop eigenlijk dat het zwembad ooit aquaspinning gaat aanbieden, dat zou ik nog wel eens willen proberen.
<<

Pitty

Bericht 09 Jan 2020 11:08

Re: Sport-topic

Ik tennis, dat zal wel meer worden in het voorjaar en zomer.
Ik zou vanaf nu op zondagmorgen willen hardlopen, ook in het kader van ‘Hoe kom ik de zondag door’
<<

Anoniem300

Bericht 09 Jan 2020 11:31

Re: Sport-topic

Ik ben toevallig vanaf vandaag weer begonnen met cardio training na dit 2 maanden niet gedaan te hebben (ik doe daarnaast ook nog dansen en warmte cabine(laatste is voornamelijk om ' strakker' te worden).
Moet zeggen ging vandaag redelijk goed, had erger verwacht.
2x in de week doe ik dit en dan 1x in de week dansen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jan 2020 11:58

Re: Sport-topic

Bliss: fijn dat het herkenbaar is. Ik hoor meerdere mensen erover dat ze dit jaar eens niet afvallen als doel stellen. ?

Flo: mooi doel drie keer in de week sporten! Goed bezig!

Pitty: goede! Zelf merk ik dat als ik de zondag sportief begin, de rest van de dag ook minder hangerig wordt.

Newby: ook goed bezig. Wat is zo’n warmte cabine eigenlijk?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jan 2020 14:38

Re: Sport-topic

Ik denk dat er wel een sporttopic was van mij, maar dat dat het hardlooptopic geworden is.

Ik ben ook weer begonnen en hoop dat ik het op de rit hou en ook nog kan uibreiden.
Op woensdag zwem ik en als er oppas is op zaterdag ook. Mijn doel is dat het vast 2x wordt.
Drie keer in de week hardlopen is mijn doel.
Fietsen hoop ik in het voorjaar/de zomer op te pakken.
En ik wil 2 a 3x per week thuis stom buikspieroefeningen doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem300

Bericht 09 Jan 2020 15:10

Re: Sport-topic

Bloom schreef:
Newby: ook goed bezig. Wat is zo’n warmte cabine eigenlijk?


In die cabine is het 38 graden! Hierdoor lijkt het voor je lijf of je 1,5 uur sport maar daadwerkelijk ben ik maar 30 minuten bezig.
De oefeningen die ik daar in doe zijn erg divers maar bv. Planken en dan van links naar recht/boven onder bewegen. Maar ook geen benen om en om op tillen of fietsen. Wel alles liggend. En altijd als afsluiten verschillende arm oefeningen met gewichtjes.
Bijkomend voordeel van de warmte is ook dat je minder snel verzuring voelt in je benen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Jan 2020 15:25

Re: Sport-topic

Hoe gaat het met jullie sportplannen?

Hier gaat het goed. Zaterdag naar de sportschool geweest, zondagmiddag een stuk gewandeld, gisteravond veertig banen gezwommen (nu spierpijn in m'n armen, niks meer gewend!) en vanmiddag weer een lunchwandeling gemaakt met collega's.
❤ 7 juni 2018
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Feb 2022 19:30

Re: Sport-topic

Hoe is het met de sporters onder ons? Ik denk ik update dit topic van 2 jaar geleden maar gewoon.

Ik heb allemaal spier en gewricht mankementen dus ben ik sinds 3 weken begonnen met aqua bootcamp. Hartstikke leuk maar ook ontzettend zwaar. Hoop van het voorjaar weer eens wat vaker op de racefiets te kunnen stappen.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 05 Feb 2022 20:52

Re: Sport-topic

Zijn er hier ook mede crossfitters? Ik sport zo'n 4 a 5 keer per week. Heb echt mijn passie gevonden in crossfit. Helaas in december door mijn rug gegaan met een workout, waardoor ik noodgedwongen er 4 weken uit lag. Inmiddels weer hersteld, maar wel weer spannend om op te bouwen naar mijn "oude" gewichten. Weer even vertrouwen krijgen in mijn lichaam.

Goed bezig Silver! Goed dat je ondanks je 'mankementen' iets hebt gevonden waar je blij van wordt.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem327

Bericht 05 Feb 2022 21:56

Re: Sport-topic

Vervelend Laced, van je rug! Dat lijkt me ook altijd wel het nadeel van CrossFit, dat het toch best heftig is daarmee vaak tot blessures leidt.
Zelf heb ik een paar maanden intensief aan kickboksen gedaan van de zomer tot november maar kreeg toen ook lage rugklachten. Is sowieso een zwak punt bij mij helaas. Inmiddels weer hersteld, en lekker veel aan het hardlopen. Het boksen laat ik even. Ik doe voorzichtig weer de functional training in de sportschool, maar herken je aarzel. Ik wil echt geen blessure meer nu, heb het sporten hard nodig.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Feb 2022 23:39

Re: Sport-topic

Ik herken het ook wel, als eenmaal die blessure er is komt ie zomaar weer. Ik heb een spier in mijn bil die vrij snel en makkelijk verrekt. Op de 1 of andere manier afgelopen woensdag met de sit-ups zei de trainster doe je handen onder je billen dan lukt het gemakkelijker. En helaas toen weer die ene spier geraakt.

Ja ik kreeg al veel eerder van de fysio het advies dat ik net beste kon starten met groepslessen en de discipline moest hebben, anders zou ik elke keer weer terug komen. De fysio heb ik toen ingeruild voor een chiropractor. Maar ook die zei hetzelfde.

Misschien een gekke vraag, hoe vaak zal je spierpijn krijgen na sportsessies? Ik heb nu elke keer op dag 2 spierpijn. Deze keer blijft het alleen al wat langer hangen. Teken dat ik wel goed mijn best doe haha.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Feb 2022 23:44

Re: Sport-topic

Hangt maar net van je variatie af in je sport sessies! Als je een andere spier groep pakt, die je een tijdje niet hebt getraind, kun je zelfs als geoefende sporter weer spierpijn krijgen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Feb 2022 23:47

Re: Sport-topic

Aaah ik hou ook erg van sporten en heb het nodig om sane te blijven maar ook zo makkelijk geblesseerd. Probeer nu héél erg onder m'n grenzen te blijven en niet door te gaan omdat 'het nog wel gaat'. Ik vind dit zo moeilijk.
Ik doe nu 2x per week krachttraining (met wat korte intensieve cardio) omdat m'n spieren eerst weer eens wat uithoudingsvermogen moeten krijgen. Wil in principe het liefst bootcamp doen maar daar wil ik fitter voor zijn omdat ik daarbij zo makkelijk over m'n grenzen ga. Wil nu heel voorzichtig het hardlopen ook weer oppakken.

Spierpijn verschilt denk ik erg per persoon Silver. Bij mij is lang of hevig spierpijn altijd een slecht teken. Dan ben ik over m'n grenzen gaan en als ik dan te snel weer of sowieso te vaak achter elkaar sport is er in no time weer iets overbelast.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2022 00:40

Re: Sport-topic

Ja ik ben nu ook wel bang voor het overbelasten. Nou ik was altijd een actief sporter. Totdat ik Corona kreeg. Daarna met fysio weer langzaam opgebouwd. Toen ook door overbelasting die irriterende spier in mijn bil gekregen.
Ik heb nu spierpijn in mijn buik. En die groep trainde ik voorheen nooit. Nouja niet direct zoals nu. Was van plan morgen een hiit te doen. Maar kan mij beter maar even rustig houden met wandelen of joggen. En woensdag weer aquabootcampen.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 06 Feb 2022 07:58

Re: Sport-topic

Ik bootcamp en vind dat zo ontzettend leuk om te doen. Ik doe het 1 keer in de week en wil eigenlijk vaker, maar ik heb die motivatie helaas nog niet gevonden.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Feb 2022 08:57

Re: Sport-topic

Is het tijdgebrek Hope? Omdat je het wel heel leuk vindt?
Herkenbaar hoor, dat je met bootcamp en dergelijke snel over je grenzen heen gaat. Ik heb net m’n lesje van 8:45 afgezegd. Gisteren heel lang hardgelopen en ik moet m’n lijf even rust geven nu denk ik.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 06 Feb 2022 11:33

Re: Sport-topic

Slim om dan even naar je lichaam te luisteren en rust te nemen!
Ik bootcamp op zaterdagochtend en de rest van de tijden zijn altijd s avonds. En dan heb ik zo weinig energie, gehaast met eten en kind enzo. Dus dan heb ik er al geen zin meer in 🙈
<<

Anoniem327

Bericht 06 Feb 2022 11:52

Re: Sport-topic

Oh ja dat ken ik ook, ‘s avonds helemaal geen zin meer na een lange dag werken en helemaal niet in de winter. Wat mij dan helpt - weet niet of je een partner hebt - is dan juist ff lekker de boel bij hem te laten. Dus OK dan moet ik met tegenzin de deur uit, maar ik hoef lekker niet de vaatwasser in te ruimen, de keuken af te nemen en de kinderen naar bed te brengen want dat doet hij allemaal. Soms eet ik zelfs eerder of later omdat dat voor mij relaxter is qua sporten.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1021

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 06 Feb 2022 13:32

Re: Sport-topic

Bootcampen in de winter lijkt me ook heel lastig, super knap dat een aantal van jullie dat doen!

Ik sport zelf graag gewoon thuis. Heb boven op de overloop dumbells en kettlebells in de kast liggen en een matje. Oude iPad op de standaard en gaan 💪🏼
Ik doe thuis workouts van ongeveer 28 minuten via the Fitness App van Jillian Michaels. Momenteel gemiddeld 4 á 5 keer per week.

Met m’n man afgesproken dat we zo veel mogelijk onze ‘eindtijd’ qua werk aanhouden, en dus niet steeds overwerken en allebei laat en overprikkeld/moe thuis komen na een dag werken. We hadden dan amper energie over om nog te koken, laat staan op te ruimen en te sporten.
Ik ga nu direct als ik thuis ben van m’n werk, door naar boven om me om te kleden en een workout te doen. M’n man gaat om de dag hardlopen, rond dezelfde tijd. We moedigen elkaar aan en helpen elkaar om tijd te maken ervoor. Hierna gaan we moe en in onze sportkleren samen koken, haha. Dan samen de keuken opruimen en daarna douchen en makkelijke kleding aan en chillen.
Wij hebben geen kinderen, dat scheelt natuurlijk ook. Werken allebei wel fulltime.

Ben heel blij met dit nieuwe ritme, nu ruim een maand. Voel me mentaal ook echt beter en ik word strakker/fitter. M’n man merkt het vooral mentaal heel erg, ben ik natuurlijk ook blij mee. Nu dus zaak dat we dit gaan volhouden! Ik weet niet of ik dan 4 á 5 keer per week blijf aanhouden, met 3x zou ik ook al blij zijn.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Feb 2022 14:12

Re: Sport-topic

Dat klinkt heel jaloersmakend goed Ginny! Heerlijk dat jullie daar tijd voor nemen.

Hope en Holden. Toevallig heb ik deze week in een podcast gehoord dat sporten in teamverband minder druk is dan voor jezelf sporten. Als je in teamverband sport weet je dat je bepaalde avonden en dagdelen daaraan kwijt bent en plan je ook niks. Als je voor jezelf sport denk je dat het minder tijd kost en je flexibeler bent, maar in de praktijk plan je het sporten dan overal tussendoor waardoor je meer drukte ervaart als gaat sporten. Het komt er dan extra bij ipv onderdeel van je leven. Dit herken ik heel erg bij mezelf. Nou was het ook echt wel het eerste jaar met een baby, maar ik vind 3x per week sporten haast onmogelijk klinken en 2x ook al lastig soms. Dan moet ik het echt prioriteren.
Dat triggerde me wel om het meer zoals jij aan te pakken Holden. Dat je de avond eromheen plant als het ware.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 06 Feb 2022 21:17

Re: Sport-topic

Holden, mijn man zegt dat ook altijd dat ik de boel gewoon de boel moet laten en hij het ook doet. Maar toch krijg ik die motivatie niet. Terwijl ik het juist wel 2 jaar lang (voor mijn bevalling) 's avonds heb gedaan ipv overdag. Nu hang ik liever op de bank in de avond 🙈

Ginny, ik vind bootcampen in de winter juist heerlijk! Net als gisterochtend; zonnetje en beetje vrieskou. Heerlijk. Ik ben juist totaal geen sporter zodra het boven de 20 graden is. Ik zweet amper en dan word ik zo beroerd van die warmte die mijn lichaam niet kwijt kan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Feb 2022 10:43

Re: Sport-topic

Joey daarom heb ik een tussenweg gevonden. Ik sportte hiervoor in teamverband maar merkte dat ik dat juist minder lekker gepland kreeg. Ik speelde toen als bewust wedstrijden door de week. Op het veld op woensdag of donderdag en in de zaal op dinsdag of woensdag. Dat lag allemaal vast vooraf en was dus goed te plannen. Alleen de tijden waren vaak zo onhandig dat het haasten was. Nu loop ik iedere zondag hard. Is standaard ingepland en op vrijdagochtend ga ik naar de sportschool. De derde keer plan ik aan het begin van de week. Het afspreken en vastleggen werkt voor mij het beste.
2015 💙

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron