Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stakingen basisonderwijs

<<

Anoniem281

Bericht 15 Jan 2020 12:21

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow, even kort door de bocht; je staakt. Je krijgt meer geld? Is dat waar jij voor staakt? En zo ja, wat zou je doen met meer geld?

Want laten we in oplossingen denken (alsof wij, de Yesforummers nu even een plan kunnen aandragen ?) wat is in jouw ogen een oplossing?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2020 12:47

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik denk dat lejow bedoelt dat het juist de ouders zouden moeten zijn die zich zorgen maken om het onderwijs van hun kind. En daarvoor gaan strijden. Maar wat je ziet is dat vooral leraren zich zorgen maken en dat de ouders een minder grote rol in dit probleem spelen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jan 2020 12:54

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik vind ook niet dat leraren die (nog) wel achter de staking staan, ineens ter verantwoording moeten worden geroepen in dit topic.

En ik ben ook van mening dat het lijkt alsof de leraren zich drukker maken om het lerarentekort, dan de ouders en de regering. Want dat er tekorten zijn, mag duidelijk zijn. Of meer geld dit gaat oplossen, dat denk ik niet. Ik vind dat er een goed doordacht plan moet komen, voor er meer geld wordt vrijgemaakt. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het de taak van leraren is om dit plan te bedenken. Lijkt me dat mensen met een gedegen opleiding dit beter kunnen doen, in overleg met onderwijsmensen.

Momenteel heb ik griep en mezelf ziek gemeld. Dat doe ik alleen als ik écht te ziek ben, omdat ik baal wat het teweeg brengt op school. Op de eerste plaats voor mijn leerlingen, maar ook voor collega’s. En dat ik dan 2x per dag gebeld word, ‘of ik al beter ben?’ helpt ook niet echt mee. Vandaag was er een collega voor mijn groep, maar voor morgen is er ws niemand. Ik ga dan dus half ziek voor de klas staan, want wil niet dat ze naar huis worden gestuurd. En dat vind ik wel echt super vervelend maar ook zorgelijk...
<<

Anoniem281

Bericht 15 Jan 2020 13:07

Re: Stakingen basisonderwijs

UN, dat snap ik wel, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar wat leerkrachten die nog staken dan als oplossing willen. Omdat ik nu een aantal leerkrachten in m'n omgeving heb gesproken en wat ze willen bereiken met staken wisselt onwijs. De één wil meer geld, omdat ze minder verdienen dan bijvoorbeeld het voortgezet onderwijs. De ander wil meer geld omdat er dan meer besteed kan worden aan bijvoorbeeld onderwijsassistenten e.d. maar ik heb ook een paar gesproken, die aangeven dat geld an sich helemaal niet het probleem is maar het probleem verder/dieper gaat dan geld of salaris. Zo had ik het er ook met Exo over, of bepaalde functies binnen een school niet kunnen worden vervuld door mensen zonder diploma's/papiertjes die nu wel nodig zijn in het onderwijs.

Mijn vader was conciërge op een basisschool, allemaal vrijwillig. Toen het bij hen nijpend werd, gaf hij handarbeid aan groep 7/8. Daar maakten ze dan een middag van, zodat er iig één leerkracht was vrijgespeeld voor andere zaken. Maar dat mocht absoluut niet bekend worden gemaakt... Want als het bestuur erachter kwam, zou het een probleem opleveren. Want die zogenaamde meester Willem, die is helemaal niet bevoegd om voor de klas te staan.

Maar in de praktijk werkte het perfect. Waarom dan niet vaker dat soort dingen toepassen? Mijn vader was vrijwilliger, maar je zou ook in overleg kunnen met een gemeente, kijkend naar de wet participatie en twee vliegen in één klap vangen.

Hoe staan leerkrachten tegenover dergelijke oplossingen?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Jan 2020 13:15

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow schreef:Het is heel simpel..
Als er niks verandert, zit je kind straks geregeld thuis omdat er gewoon geen leerkracht is.
Ik neem aan dat je wilt dat je kind goed (en überhaupt) onderwijs krijgt.
Ik snap dan ook oprecht niet, dat ouders niet mee staken en niet veel meer van zich laten horen..


Ik wil hier nog op ingaan. Want denk jij dat er door keer op keer staken wel wat verandert? Als in dat er daardoor meer leerkrachten gaan komen? Geen geld dus, maar puur de mankracht.

Ik denk dus dat al deze aandacht averechts werkt. Want zeg nou zelf, welke (bijna) student heeft er nu nog zin het onderwijs in te gaan? Je hoort alleen maar dat het zo slecht betaald en superdruk is. Ik zou me dan in elk geval wel bedenken.

Wat ik mij afvraag of de leraren die staken hier ook aan denken?

Edit: wat Azi zegt dus. Fijn jouw standpunt te lezen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2020 13:25

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik ben het helemaal eens met Bazinga en ook Luisa. Ik snap écht dat er sprake is van een groot probleem qua werkdruk en qua lerarentekort. Maar hoe lost staken dit op? Als er door de overheid nog meer geld wordt vrijgemaakt voor onderwijs (wat dan overigens weer ten koste van andere dingen gaat, het is immers geen bodemloze put), zijn er niet ineens meer leerkrachten. En dat het salaris een paar tientjes of zelfs hondertjes omhoog gaat, maakt niet dat er ineens zoveel meer mensen leerkracht willen worden, dat geloof ik gewoon niet. Er moet meer ondersteuning komen, meer mankracht voor administratieve taken, dat soort dingen. Ik vraag me af of deze oplossingen bereikt worden door staken.

Mijns inziens (maar dit is dus hoe ik het zie) wil je een probleem onder de aandacht brengen als je staakt. Je wil dat mensen (ouders, de overheid..) doorkrijgen en erkennen dat er een groot probleem is waar een oplossing voor moet komen. Inmiddels is dat probleem toch wel erkent? Er is alleen geen pasklare oplossing voor waarmee alle problemen binnen korte tijd zijn opgelost. Heeft staken dan nog zin, dat vraag ik me oprecht af? Volgens mij ontkent de overheid niet dat het probleem er is, en doen ze door het beschikbaar stellen van geld ook wel hun best om dit opgelost te krijgen.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2020 14:29

Re: Stakingen basisonderwijs

Urban Naked schreef:Ik denk dat lejow bedoelt dat het juist de ouders zouden moeten zijn die zich zorgen maken om het onderwijs van hun kind. En daarvoor gaan strijden. Maar wat je ziet is dat vooral leraren zich zorgen maken en dat de ouders een minder grote rol in dit probleem spelen.


Precies dit inderdaad ;)
Meer salaris is fijn, maar dat is niet de hoofdzaak voor mij.

Meer mensen wel.. maar je kunt helaas geen potje opentrekken met een handje vol leerkrachten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2020 14:33

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow schreef:
Urban Naked schreef:Ik denk dat lejow bedoelt dat het juist de ouders zouden moeten zijn die zich zorgen maken om het onderwijs van hun kind. En daarvoor gaan strijden. Maar wat je ziet is dat vooral leraren zich zorgen maken en dat de ouders een minder grote rol in dit probleem spelen.


Precies dit inderdaad ;)
Meer salaris is fijn, maar dat is niet de hoofdzaak voor mij.

Meer mensen wel.. maar je kunt helaas geen potje opentrekken met een handje vol leerkrachten.

Nee precies. En hoewel ik snap dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om dit probleem op te lossen, snap ik niet goed wat jij dan nog verwacht te bereiken met stakingen? En ben ook wel benieuwd naar de manier waarom jij dan verwacht dat ouders gaan strijden?

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2020 14:48

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik weet niet of dat probleem echt erkent is, mijn gevoel zegt dat daar nog héél veel winst te halen valt.

Ik heb nu een klas van 25 lln, niet extreem groot, maar als je ziet wat voor zorg er in zit.
En hoe ik die kids eigenlijk zó graag zou willen begeleiden enz, maar dat is gewoon niet mogelijk.
Er zitten hele arrangementen op, dat moet allemaal in drievoud worden uitgevoerd en besproken. En als dat uiteindelijk niet werkt, kan er gekeken worden of en op welke andere school zij eventueel passen.
Dat is frustrerend voor mij, maar nog véél meer voor het kind zelf, de ouders, maar ook de andere kinderen in mijn klas.

Wat azi zegt, dan maar half ziek voor de klas, want anders wordt de groep verdeeld, of naar huis gestuurd.
Ik had voor de vakantie op dinsdagmiddag over de 30 kids, uit 3 verschillende groepen.
We hebben een kerstknutsel gemaakt, want lesgeven gaat dan gewoon niet..

En zoals ik hier boven zei: er kan helaas geen potje met mensen opengetrokken worden, maar in een ideale wereld is dat wel wat nodig is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2020 14:49

Re: Stakingen basisonderwijs

Elliot schreef:
Lejow schreef:
Precies dit inderdaad ;)
Meer salaris is fijn, maar dat is niet de hoofdzaak voor mij.

Meer mensen wel.. maar je kunt helaas geen potje opentrekken met een handje vol leerkrachten.

Nee precies. En hoewel ik snap dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om dit probleem op te lossen, snap ik niet goed wat jij dan nog verwacht te bereiken met stakingen? En ben ook wel benieuwd naar de manier waarom jij dan verwacht dat ouders gaan strijden?


Zich uitspreken op allerlei fronten dat ze achter de leerkrachten staan bijvoorbeeld ;)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Jan 2020 15:08

Re: Stakingen basisonderwijs

Burn schreef:
Fred schreef:
Was het maar zo! Ik mis al 10 jaar lang werkdruk en ik heb in meerdere sectoren wel ongeveer hetzelfde werk gedaan.


Ga dan naar een andere sector, want met al jouw kwaliteiten etc. zou de werkdruk aanzienlijk minder worden neem ik aan.


Of in de zorg! Daar zouden ze ook heel erg blij zijn met extra handen. De werkdruk is daar ook enorm
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2020 16:16

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow schreef:
Elliot schreef:Nee precies. En hoewel ik snap dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om dit probleem op te lossen, snap ik niet goed wat jij dan nog verwacht te bereiken met stakingen? En ben ook wel benieuwd naar de manier waarom jij dan verwacht dat ouders gaan strijden?


Zich uitspreken op allerlei fronten dat ze achter de leerkrachten staan bijvoorbeeld ;)

Ok, maar daarvan krijg je ook geen blik nieuwe medewerkers toch? :) En ik ben nog steeds benieuwd naar hoe jij denkt dat stakingen dit probleem dan wel oplossen. Er is vanuit de overheid meer geld beschikbaar gekomen. Is er nog meer geld nodig? En wat voor maatregelen zouden scholen/schoolbesturen dan kunnen nemen om meer mensen te trekken?

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2020 17:03

Re: Stakingen basisonderwijs

Nee, maar wellicht wel meer druk op de overheid.

Ik hoop dat er door te staken structureel geld komt, waar dus structureel dingen mee aangepakt kunnen worden.
Het geld wat nu komt, is veelal dat wat er al had moeten zijn en dus eenmalig.
Ik hoop dat er anders gekeken wordt naar de PABO, nu is er logischerwijs een toelatingstoets, maar deze is ontzettend zwaar.
Ik hoop dat er opnieuw gekeken wordt naar de manier waarop kinderen doorstromen naar het SBO, en dat het hele 'weer samen naar school traject' lang niet zo rooskleurig is als het lijkt.

Vrijwilligers voor de klas voor bepaalde taken zou natuurlijk geweldig zijn. Een opa die techniekles geeft, een oma die muziekles geeft etc etc. Alleen is dat tegenwoordig door alle regeltjes etc wel erg moeilijk en daarbij werken veel mensen tegenwoordig nog ;) de tijd is natuurlijk ook heel anders.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Jan 2020 18:11

Re: Stakingen basisonderwijs

Wij horen Deze week of de school mee doet, ben benieuwd. Vorige keren gingen ze dicht.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem279

Bericht 15 Jan 2020 18:15

Re: Stakingen basisonderwijs

De cao-onderhandelingen in de kinderopvang lijken ook vast te lopen. Nu had de FNV op Facebook laatst een poll geplaatst met de vraag wat personeel zou doen als ze er inderdaad niet uitkomen: niets of staken. 67% van de stemmers was voor staken, uit de reacties kwam nog veel meer naar voren. Ze hebben nog een aantal onderhandelingen voordat het zover zou zijn maar het zou me nog niet eens verbazen als de kinderopvang binnenkort ook eens met bepaalde acties komt. Ik doe trouwens niet mee, weet ik nu al, vind onze arbeidsvoorwaarden zo slecht nog niet. Er mag alleen wel meer personeel komen maar ik denk dat je met staken juist het signaal afgeeft dat de kinderopvang helemaal geen prettige sector is om in te werken, en je dus het tegenovergestelde bereikt. Volgens mij kun je veel beter lobbyen tijdens open dagen op scholen en op banenmarkten.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jan 2020 18:25

Re: Stakingen basisonderwijs

Bazinga, dat is inderdaad een gedeeltelijke oplossing al. Slob heeft zelf ook aangegeven dat ze heus een oogje dichtknijpen omtrent dat soort oplossingen, in deze tijden van krapte. Ik heb zelf bijvoorbeeld voor mijn klas van 30 (ook met diverse 'probleemgevallen' en een lastige groepsdynamiek) een moeder gevraagd om 3x per week te lezen met het leeszwakke groepje en een andere moeder voor rekenen (automatiseringsoefeningen). Dat ontlast mij behoorlijk! Ik ben zo blij met ze! Maar niet elke leerkracht wil dat, omdat je dan zorg uit handen geeft aan niet-bevoegde mensen. Daar is vertrouwen voor nodig blijkbaar en soms staat de oplossing gewoon voor je neus.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Jan 2020 20:55

Re: Stakingen basisonderwijs

Zora schreef:Ik weet niet of mijn begrip echt afneemt. Dat denk ik niet. Wel neemt mijn irritatie over de situatie toe haha

Ja, dat is is inderdaad meer hoe ik het ervaar. Ik snap het wel maar begin het wel vervelend te vinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Jan 2020 21:19

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow schreef:Het is heel simpel..
Als er niks verandert, zit je kind straks geregeld thuis omdat er gewoon geen leerkracht is.
Ik neem aan dat je wilt dat je kind goed (en überhaupt) onderwijs krijgt.
Ik snap dan ook oprecht niet, dat ouders niet mee staken en niet veel meer van zich laten horen.

Als je 3 dagen werkt, de stakingsdagen vallen op jouw werkdagen, dan is 2 dagen salaris inleveren natuurlijk heel veel.

Onze stichting staat achter ons, zij komen alleen al 40 fulltime leerkrachten te kort.
En dat terwijl het leerlingenaantal in rap tempo op blijft lopen.


Maar hoe zie je dit mee staken vanuit ouders voor je?

Ik vind het inderdaad belangrijk dat mijn kinderen goed onderwijs aangeboden krijgen. Maar als ik ga staken dan wordt mijn werkgever niet blij. Verder probeer ik echt mijn steentje bij te dragen op de school van mijn kinderen (klassenouder, deelname aan diverse werkgroepen en ik help iedere week een halfuur in de klas met ontwikkelingsmaterialen). Hoe zou ik volgens jou nog meer achter de leerkrachten kunnen gaan staan? Oprechte vraag.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jan 2020 22:16

Re: Stakingen basisonderwijs

‘Onze’ school deed alleen de eerste staking mee, en nu dus de komende staking. Ik heb gelukkig wat kunnen regelen met het werk, anders wel heel lastig.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2020 22:32

Re: Stakingen basisonderwijs

Isabel_ schreef:
Lejow schreef:Het is heel simpel..
Als er niks verandert, zit je kind straks geregeld thuis omdat er gewoon geen leerkracht is.
Ik neem aan dat je wilt dat je kind goed (en überhaupt) onderwijs krijgt.
Ik snap dan ook oprecht niet, dat ouders niet mee staken en niet veel meer van zich laten horen.

Als je 3 dagen werkt, de stakingsdagen vallen op jouw werkdagen, dan is 2 dagen salaris inleveren natuurlijk heel veel.

Onze stichting staat achter ons, zij komen alleen al 40 fulltime leerkrachten te kort.
En dat terwijl het leerlingenaantal in rap tempo op blijft lopen.


Maar hoe zie je dit mee staken vanuit ouders voor je?

Ik vind het inderdaad belangrijk dat mijn kinderen goed onderwijs aangeboden krijgen. Maar als ik ga staken dan wordt mijn werkgever niet blij. Verder probeer ik echt mijn steentje bij te dragen op de school van mijn kinderen (klassenouder, deelname aan diverse werkgroepen en ik help iedere week een halfuur in de klas met ontwikkelingsmaterialen). Hoe zou ik volgens jou nog meer achter de leerkrachten kunnen gaan staan? Oprechte vraag.


Bedoelde het ook niet zo letterlijk ;)
Maar door uit te spreken in de omgeving en social media dat je achter de leerkrachten staat, dat je als ouder goed onderwijs wil voor je kids etc.
Dat kan denk ik al een hoop helpen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Jan 2020 07:22

Re: Stakingen basisonderwijs

Maar wat helpt dat dan precies?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2020 08:16

Re: Stakingen basisonderwijs

Lejow schreef:Nee, maar wellicht wel meer druk op de overheid.

Ik hoop dat er door te staken structureel geld komt, waar dus structureel dingen mee aangepakt kunnen worden.
Het geld wat nu komt, is veelal dat wat er al had moeten zijn en dus eenmalig.
Ik hoop dat er anders gekeken wordt naar de PABO, nu is er logischerwijs een toelatingstoets, maar deze is ontzettend zwaar.
Ik hoop dat er opnieuw gekeken wordt naar de manier waarop kinderen doorstromen naar het SBO, en dat het hele 'weer samen naar school traject' lang niet zo rooskleurig is als het lijkt.

Vrijwilligers voor de klas voor bepaalde taken zou natuurlijk geweldig zijn. Een opa die techniekles geeft, een oma die muziekles geeft etc etc. Alleen is dat tegenwoordig door alle regeltjes etc wel erg moeilijk en daarbij werken veel mensen tegenwoordig nog ;) de tijd is natuurlijk ook heel anders.

Ik denk dat de overheid de druk al wel voelt, maar er is gewoon geen pasklare oplossing op dit moment. Meer druk leggen op de overheid levert mijns inziens dan niet veel meer op.

Wellicht kunnen er wel regels worden aangepast, waardoor vrijwilligers meer mogen. Ook zoals Exo aangeeft, ouders die met een groepje leerlingen lees- en rekenoefeningen doen.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jan 2020 09:36

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik heb het gevoel dat alle woorden die ik nu zeg, compleet geanalyseerd worden en ik me moet verantwoorden voor mijn mening.
Maar misschien heb ik het mis.

Ik hoop dat dat een groter draagvlak creëert, dat dat misschien dan ook een stuk respect terug geeft aan het beroep.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Jan 2020 10:00

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik heb niet het idee dat je woorden geanalyseerd worden maar eerder dat je woorden niet helemaal overkomen. Je verwoordt niet waár dan de oplossing in gezocht moet worden. Ja, meer geld. maar voor wat? Waar gaat dat naartoe voor welke oplossing? En die toets bijv, als die minder moet worden van kwaliteit: krijg je dan ook niet minder goede leerkrachten? Terwijl juist de kwaliteit van het onderwijs omhoog moet.

Ik begrijp wel uit je posts dat je wil dat de ouders achter de leerkrachten staan om zo hopelijk meer een punt te kunnen maken naar de overheid. Dat je nu steun mist. Maar ik vraag me af hoe steun er dan voor jou uitziet?
<<

Anoniem279

Bericht 16 Jan 2020 10:14

Re: Stakingen basisonderwijs

Ik denk dat Caro wel de spijker op zijn kop slaat. Lejow, kan het zijn dat jij vooral de erkenning vanuit de overheid mist? Dat het voor jou al een heel ander gevoel geeft als de regering zegt: we zien het probleem, we luisteren naar jullie en zijn zoekend naar een oplossing, maar op dit moment kunnen we die nog niet vinden?

Ik denk namelijk hetzelfde als Elliot, volgens mij ís er gewoon geen pasklare oplossing. Er zijn zoveel basisscholen in Nederland, zoveel schoolgaande kinderen en het probleem is zó omvangrijk. De staatskas is ook niet oneindig natuurlijk.
En dan denk ik, je kunt wel actie blijven voeren en zoveel mogelijk mensen/ouders erbij willen betrekken, maar als een goede, niet halfbakken oplossing op dit moment echt niet mogelijk is, hoe lang wil je dan met de acties en stakingen door blijven gaan?
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers