Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Showbizz nieuws en foto's!

<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2020 20:31

Re: Showbizz nieuws topic!

Ik vind dat ze haar verhaal heel sterk neerzet en super krachtig dat ze die blackmailer een stap voor is. Net als Chiq vind ik haar heel vrouwelijk en had ik niet door dat ze trans is. Maar het maakt me ook echt niet uit. Ik heb er alleen maar bewondering voor en hoop dat ze zich nu vrijer voelt dan ooit tevoren.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2020 21:27

Re: Showbizz nieuws topic!

Caro schreef:Ik vind het goed dat ze er voor uitkomt. Maar voor mij is ze gewoon vrouw. Ze wil zelf geen label maar door zichzelf neer te zetten als transgender doet ze (vind ik) zichzelf te kort. Ze is gewoon vrouw, ze heeft alle stappen doorlopen om vrouw te worden en ik zie haar dus gewoon als Nikkie.


Nouja ze zét zichzelf niet neer als transgender, ze vertelt nu dat ze transvrouw en dus transgender is omdat iemand haar dus chanteerde en wilde outen. Heel naar voor haar dat ze haar eigen moment niet kon kiezen.

Je bedoelt het vast niet zo jou kennende maar door te zeggen dat ze zichzelf te kort doet door zichzelf neer te zetten als transgender (wat ze ook is) lijkt het alsof zij en andere transvrouwen en mannen zich ervoor moeten schamen dat ze trans zijn. En dat is niet zo.

En ja je ‘moet’ haar ook als Nikkie zien want dat is ze ook ☺️
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2020 21:59

Re: Showbizz nieuws topic!

Elliot schreef:Die make-up is idd een beetje clownesk, maar dat is toch ook juist haar hele “art”? Dingen creëren met make-up?
Ik vind haar, behalve haar lengte, ook best vrouwelijk. Ze heeft best vrouwelijke handen en zonder make-up ziet ze er ook heel zacht uit vind ik. Maar idd, wat ChiQ zegt, iedereen ziet dat op haar eigen manier :)

Verder hartstikke knap van haar dat ze dit heeft bereikt, en dat ze haar verhaal zo heeft verteld!

Ja, maar dat moet je ook maar net weten. Het enige wat ik van haar langs zag komen waren dat soort clowneske gezichten.
Ik heb nu wat meer filmpjes gezien (je moet wat met je leven), maar het is wel heel leuk eigenlijk en lang ook niet allemaal clownesk. Dus een deel 'gewone make-up' en een deel 'make-up art'. Buiten natuurlijk dat ze gewoon sowieso een art maakt met wat ze doet, het is allemaal mooi.
Ik vind haar er zonder make-up ook vrouwelijker en zachter uit zien. Juist door die clowneske make-up kwam bij mij dus dat travestiet gevoel naar boven.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2020 23:18

Re: Showbizz nieuws topic!

Ik vind het trouwens niet ok om te zeggen ja ik dacht het al vanwege haar bouw, bepaalde kenmerken, ze is zo lang, etc. Dan suggereer je dus dat de lengte, en het gezicht dat zij heeft kenmerken zijn van een man. Om me heen en ook op dit forum zijn ook lange volle of grovere vrouwen. Vrouwen zijn er toch in alle vormen en maten?

Kenmerken hebben dat bij het geslacht hoort waarmee ze zich identificeren is vaak voor transpersonen belangrijk. Zeggen ‘ja ik zag het al’ maakt het er voor hen niet makkelijker op en wat voegt het toe? Zodat jij kan laten weten ‘ja ik wist het al hoor’?

Als zij steeds lezen (en de comments op FB zijn weer lekker walgelijk) ja ik dacht het al krijgen zij weer het gevoel dat ze niet goed genoeg zullen zijn. Zou er echt mee oppassen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Jan 2020 23:23

Re: Showbizz nieuws topic!

Klopt hoor, ik ben zelf ook lang en stevig, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken verder. En bij Nikkie had ik het zelf niet bedacht, maar ik was gewoon ook niet heel verbaasd toen ik het las, toch wel door haar opvallende verschijning. Maar ik zie haar gewoon als een echte vrouw, daar doet dit bericht niks aan af. Vind haar een tof mens.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 14 Jan 2020 23:30

Re: Showbizz nieuws topic!

Haar lengte heeft me altijd wel verbaasd, maar verder had ik eigenlijk er nog niet eens over nagedacht. Daarvoor heb ik me gewoon te weinig in haar verdiept, ik weet dat ze vlogt en weet natuurlijk al langer wie ze is maar verder ken ik haar alleen maar van haar deelname aan Wie is de mol.
Het verbaast me niet, maar het is zeker niet zo dat ik op voorhand al dacht dat ze transgender zou zijn en nu zoiets had van ‘zie je wel’. Heb wel bewondering voor de manier waarop ze het naar buiten gebracht heeft. En ik vind haar stem en manier van Engels praten zo mooi trouwens! Ze heeft echt een stem waar je gewoon naar wilt luisteren.
<<

Kira

Bericht 15 Jan 2020 08:16

Re: Showbizz nieuws topic!

Ik vind het een beetje maf dat er steeds meer dingen zijn die je kennelijk niet meer mag zeggen en je 'mee op moet passen'.

Bij Nikkie dacht ik eigenlijk dat het geen geheim was, waarom zou ik dat niet mogen zeggen?het maakt me verder geen biet uit namelijk.
En verder, mannen en vrouwen hebben toch uiterlijk andere kenmerken dan vrouwen? Of is dat ook iets wat tegenwoordig niet meer gezegd mag worden.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Jan 2020 08:20

Re: Showbizz nieuws topic!

Kira schreef:Ik vind het een beetje maf dat er steeds meer dingen zijn die je kennelijk niet meer mag zeggen en je 'mee op moet passen'.

Bij Nikkie dacht ik eigenlijk dat het geen geheim was, waarom zou ik dat niet mogen zeggen?het maakt me verder geen biet uit namelijk.
En verder, mannen en vrouwen hebben toch uiterlijk andere kenmerken dan vrouwen? Of is dat ook iets wat tegenwoordig niet meer gezegd mag worden.

Ja dat verbaast mij niet dat jij dat vindt.

Ik heb al uitgelegd waarom het niet fijn is dat te zeggen dus snap niet waarom je het zo opschrijft?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2020 08:35

Re: Showbizz nieuws topic!

Carrie schreef:Ik vind het trouwens niet ok om te zeggen ja ik dacht het al vanwege haar bouw, bepaalde kenmerken, ze is zo lang, etc. Dan suggereer je dus dat de lengte, en het gezicht dat zij heeft kenmerken zijn van een man. Om me heen en ook op dit forum zijn ook lange volle of grovere vrouwen. Vrouwen zijn er toch in alle vormen en maten?

Kenmerken hebben dat bij het geslacht hoort waarmee ze zich identificeren is vaak voor transpersonen belangrijk. Zeggen ‘ja ik zag het al’ maakt het er voor hen niet makkelijker op en wat voegt het toe? Zodat jij kan laten weten ‘ja ik wist het al hoor’?

Als zij steeds lezen (en de comments op FB zijn weer lekker walgelijk) ja ik dacht het al krijgen zij weer het gevoel dat ze niet goed genoeg zullen zijn. Zou er echt mee oppassen.


Helemaal eens. Zat alleen te kauwen op de verwoording. Dat er kennelijk belang wordt gehecht aan uiterlijke kenmerken en hoe die met geslacht samenhangen, en dat je het op basis daarvan ‘al wist’, zegt m.i. vooral iets over hoe gendered onze maatschappij is.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 15 Jan 2020 08:45

Re: Showbizz nieuws topic!

Helemaal eens Carrie en mooi verwoord. Ik denk niet dat ze het 123 zal lezen hier en dat het niet verkeerd bedoeld wordt, maar juist deze onbewuste patronen doen heel veel natuurlijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2020 11:48

Re: Showbizz nieuws topic!

Kira schreef:Ik vind het een beetje maf dat er steeds meer dingen zijn die je kennelijk niet meer mag zeggen en je 'mee op moet passen'.

Bij Nikkie dacht ik eigenlijk dat het geen geheim was, waarom zou ik dat niet mogen zeggen?het maakt me verder geen biet uit namelijk.
En verder, mannen en vrouwen hebben toch uiterlijk andere kenmerken dan vrouwen? Of is dat ook iets wat tegenwoordig niet meer gezegd mag worden.


Hier ben ik het compleet mee eens...
<<

Kira

Bericht 15 Jan 2020 11:53

Re: Showbizz nieuws topic!

Carrie, jij vindt het niet fijn dat zoiets gezegd wordt dat kan, maar dat betekent natuurlijk niet dat iedereen z'n mening maar moet aanpassen aan jou.
Mijn mening is gewoon dat het maf is dat je constant gedekseld wordt als je een andere mening hebt. Dat vind ik verontrustend.
En niet alleen op het forum hoor, daar lig ik niet wakker van maar dat het tegenwoordig iets maatschappelijks lijkt te worden dat je mening niet teveel mag af wijken.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2020 12:05

Re: Showbizz nieuws topic!

Kira schreef:Carrie, jij vindt het niet fijn dat zoiets gezegd wordt dat kan, maar dat betekent natuurlijk niet dat iedereen z'n mening maar moet aanpassen aan jou.
Mijn mening is gewoon dat het maf is dat je constant gedekseld wordt als je een andere mening hebt. Dat vind ik verontrustend.
En niet alleen op het forum hoor, daar lig ik niet wakker van maar dat het tegenwoordig iets maatschappelijks lijkt te worden dat je mening niet teveel mag af wijken.


Hoezo zou je mening niet mogen afwijken? Dat mag prima. En een ander is het dan weer niet met je eens, mag ook.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jan 2020 12:07

Re: Showbizz nieuws topic!

Kira, volgens mij probeert Carrie een stukje bewustwording te creëren. Dat jij je dan monddood gemaakt voelt, ligt misschien aan de manier waarop je het leest.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Jan 2020 13:24

Re: Showbizz nieuws topic!

Nou ja, zoals Carrie reageert op Kira komt het op mij ook wel een beetje over van ‘ dit kan je niet menen, want ik heb het toch net uitgelegd’. Maar met die uitleg kan en hoef je het niet eens te zijn natuurlijk.

Ik ben het ook eens met Kira. Het benoemen van feitelijkheden of dingen die je ziet, zij het respectvol, moet m.i. gewoon kunnen. Ik snap echt wel wat je zegt, maar de vrijheid om je te uiten is ook een hoog goed. Door het aanstippen van een kenmerk (lengte) welke vaker bij mannen voorkomt, wordt geenszins gezegd dat ze niet vrouwelijk is o.id. Daarbij neem ik aan dat ze zelf ook wel weet dat ze lang is en ook dat gemiddeld genomen mannen langer zijn dan vrouwen.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2020 14:08

Re: Showbizz nieuws topic!

Uiteraard is vrijheid om je te uiten heel belangrijk en mijns inziens is die intact. Waar het mij om gaat: de meesten van ons weten niet hoe het is om trans te zijn, en hoe onze woorden - onbedoeld - kunnen kwetsen. Daar iets over leren en erover nadenken vind ik prettig en belangrijk omdat ik graag wil dat transgenders zich volledig vrij en veilig kunnen voelen in onze maatschappij (en sowieso graag wil dat mijn woorden niet kwetsen).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Jan 2020 14:22

Re: Showbizz nieuws topic!

Ja, Caufield dat ben ik met je eens hoor. Daarom spreek ik ook over het respectvol weergeven van iemands mening en/of bevindingen.

Ik wil ook niemand kwetsen en ook dat een transgender zich volledig vrij voelt. Maar niet door de vrijheid van een ander te beperken.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2020 14:38

Re: Showbizz nieuws topic!

Maar dan is het dus de vraag wat respectvol is en wie (if anyone) dat bepaalt. ‘Ik dacht al dat ze trans was omdat ze zo groot/grof is’ kan voor degene die het uitspreekt respectvol klinken maar voor degene die het hoort misschien niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Jan 2020 14:44

Re: Showbizz nieuws topic!

Wat voegt het toe om waarnemingen of feiten zwart op wit te stellen? Natuurlijk ‘mag’ het, maar bedenk eerst eens wat jij zou willen horen om je gesteund te voelen. Volgens mij is dat een prima uitgangspunt om iets te schrijven.
L2014 & H2017
<<

Kira

Bericht 15 Jan 2020 14:48

Re: Showbizz nieuws topic!

Caulfield schreef:Maar dan is het dus de vraag wat respectvol is en wie (if anyone) dat bepaalt. ‘Ik dacht al dat ze trans was omdat ze zo groot/grof is’ kan voor degene die het uitspreekt respectvol klinken maar voor degene die het hoort misschien niet.


Ja maar dit heb ik toch nergens zo gezegd?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2020 15:30

Re: Showbizz nieuws topic!

Kira schreef:
Caulfield schreef:Maar dan is het dus de vraag wat respectvol is en wie (if anyone) dat bepaalt. ‘Ik dacht al dat ze trans was omdat ze zo groot/grof is’ kan voor degene die het uitspreekt respectvol klinken maar voor degene die het hoort misschien niet.


Ja maar dit heb ik toch nergens zo gezegd?


Ik heb het ook niet over jouw letterlijke woorden maar over meerdere opmerkingen in dit topic.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jan 2020 19:40

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Nikkie is bij Ellen DeGeneres geweest. Mooi interview en wat een mooi platform om haar achtergrondverhaal toe te kunnen lichten.
https://www.thebestsocial.media/nl/nikk ... res-video/
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 23 Jan 2020 01:36

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Bij Esther Vergeer is borstkanker geconstateerd: https://www.telegraaf.nl/sport/11067670 ... er-vergeer
<<

Anoniem269

Bericht 26 Jan 2020 21:49

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Kobe Bryant is vandaag overleden na een helicopter crash.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2020 23:02

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Zijn dochter Gianna (13) is ook omgekomen ?
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers