Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Anoniem309

Bericht 12 Dec 2019 01:00

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nee, van mijn dochter hebben ze geen bloed. De testen die nu worden gedaan zijn op het DNA van de vruchtwaterpunctie. Van mijn man en mij is ook bloed afgenomen voor onderzoek.
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 27 Mrt 2020 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 18 Dec 2019 17:45

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lang wachten dan op de uitslagen. Hopelijk hebben jullie snel uitslag.

Ik had vandaag controle, rest zat er nog steeds en leek zelfs wat groter. Sta nu ingepland voor curretage voor morgen ? Wilde net weer beginnen met werken morgen maar dat wordt na de kerst weer. Hopelijk hierna dan echt klaar.
2017
2021
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Dec 2019 18:42

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rot Pioen! Hopelijk herstel je snel!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem309

Bericht 18 Dec 2019 19:32

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ah, wat rot Pioen. Sterkte morgen.

Hier nog geen definitieve uitslag maar heb via de mail al wel te horen gekregen dat er met de eerste resultaten wel iets gevonden is. Hopelijk duurt het dus niet heel lang meer voordat we echt zekerheid hebben wat het is geweest.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Dec 2019 13:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

En hoe gaat het verder met je Tuttebel?
<<

Anoniem309

Bericht 21 Dec 2019 01:38

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lief dat je er naar vraagt, Caro. Het gaat met ups en downs. Ik heb nog steeds wel huilbuien maar kan op zich wel redelijk functioneren. Mijn man probeert me ook goed te helpen, dus ik ben ook echt blij met de steun die ik van hem krijg. We zijn alleen wel heel benieuwd naar de uitslag want dan weten we ook of het erfelijk is en of er voor een volgende zwangerschap ook risico is.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2020 20:53

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Pioen hoe is het met je gegaan?

Tuttebel hoe is het met jullie? Heb je al uitslagen gehad?

Ik had vandaag weer controle. Gelukkig was er geen weefsel meer te zien. Nog wel wat 'rommeltjes', maar ik heb nog niet weer een menstruatie gehad, dus dat zal dan wel oplossen waarschijnlijk. Mocht m'n cyclus niet op orde komen dan moet ik bellen. En in februari moet ik nog bloedprikken voor de bloedstolling, dus dat moet sowieso nog.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2020 20:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh en in het ziekenhuis hebben ze er maar weinig mee te maken blijkt uit alles. Heel fijn voor alle mensen uit de omgeving, maar jammer voor mij dat het soms lang duurt met formulieren en ditjes en datjes, dan weten ze weet niet wat er precies aangevraagd moet worden bij het priklab enzo. En daardoor krijg ik soms zo'n 'zie je wel, we zijn de enigen op de wereld met zoveel miskramen' gevoel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Jan 2020 21:02

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Gelukkig Savi! Wat rot die ervaring met het ziekenhuis, zo heb ik het niet ervaren. Misschien eens met je verloskundige overleggen?

Ik heb toen van VK geregeld dat ik een gynaecoloog die een fout gemaakt had bij mij niet meer kreeg.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2020 21:09

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

De gynaecologen weten het wel hoor (hoe alles werkt), maar de assistentes van de afdeling die de formulieren regelen moeten gewoon diep graven in het archief om de juiste formulieren tevoorschijn te toveren en dan moeten ze nog uitzoeken (of bij de gyn vragen) wat ze precies moeten aanvinken. Wel logisch natuurlijk, als ze die formulieren nooit gebruiken, maar vervelend voor mij.
Niet echt iets aan te doen ook. Dingen die ik nooit gebruik (of doe) moet ik ook even opzoeken of navragen.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 13 Jan 2020 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 13 Jan 2020 21:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik herken dat wel, Savi. Ik heb destijds op een aantal dingen laten prikken zonder tussenkomst van de gynaecoloog. De verloskundige heeft de gynaecoloog toen gebeld op welke dingen geprikt werd (nog zonder chromosomenonderzoek) en met dat formulier ben ik van bloedprikken. Uitslag zou toen na een week of 2 komen, maar ik moest er steeds achteraan, en niemand leek er eigenlijk echt iets van te weten. En ik kreeg ook heel erg het gevoel dat men niet begreep hoe belangrijk die uitslagen voor mij waren.

Hopelijk komen er bij jou straks ook geen gekke dingen uit.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 13 Jan 2020 21:59

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat het goed was Savi. Je had al wel bloed geprikt voor de overige onderzoeken? Nog geen uitslagen denk ik?

Curretage was goed verlopen, algehele narcose en daarna geen last gehad van napijn. Wel nog duizelig etc van pijnstillers en narcose.
Deze week voor controle geweest, vermoedde al dat m’n cyclus op gang was en bleek ook uit de echo. Eisprong gehad en word denk ik morgen weer ongesteld zoals het nu aanvoelt. Keurig op tijd dus dat is fijn.
Wij gaan ook de onderzoeken doen en daarnaast de volgende ivf opstarten. Stollingsonderzoek doen we dan evt na een mislukte terugplaatsing wel mocht dit qua tijd zo uitkomen. Vond dit een hele fijne oplossing, verwachtte dat ze dit niet tegelijk wilden doen. Maar ze dacht heel goed mee en benadrukte nog dat de kans dat het volgend keer wel goed gaat nog altijd veel groter is dan het mis gaat.
2017
2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Jan 2020 21:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Aha op die manier Savi, bij ons vulde de gyn dat gewoon zelf in en moest de assistente alleen een sticker plakken! In het lab was het wel even zoeken naar de juiste buisjes.

Pioen fijn dat je geen napijn hebt gehad, het is toch niet niets! Mooi dat je cyclus ook alweer op gang is gekomen en dat ze de volgende ronde ivf al willen starten!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2020 21:29

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Uffe schreef:Aha op die manier Savi, bij ons vulde de gyn dat gewoon zelf in en moest de assistente alleen een sticker plakken! In het lab was het wel even zoeken naar de juiste buisjes.

Pioen fijn dat je geen napijn hebt gehad, het is toch niet niets! Mooi dat je cyclus ook alweer op gang is gekomen en dat ze de volgende ronde ivf al willen starten!

Haha, dat zal ook nog wel komen dan :smile:

Voor de chromosomen heb ik idd bloed geprikt (vriend ook) Pioen, nog geen uitslagen nee. Stolling dus ergens in februari, nog even geduld voor alles.

Wat fijn dat je curretage goed verlopen is en dat je cyclus goed op orde lijkt te komen.
<<

Anoniem309

Bericht 15 Jan 2020 14:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nee, hier nog steeds geen uitslagen. Ik merk ook wel een beetje dat ik nu een beetje 2 gezichten begin te krijgen. De ene dag heb ik zoiets van het komt vanzelf. Gewoon rustig afwachten. En vervolgens heb ik dan echt weer momenten dat ik het nu ook gewoon wil weten, en kan het me niet snel genoeg gaan. Maarja, hoe ongeduldig ik soms ook ben, helaas kunnen we niet anders dan het afwachten.
Savi, wat rot dat je door de rommelige gang van zaken het gevoel krijgt dat je de enige bent die dit overkomt.
Pioen, fijn dat de curretage goed is gelopen en je cyclus weer op gang komt. Hopelijk is het met de volgende ivf snel raak.
<<

Anoniem309

Bericht 23 Jan 2020 15:35

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb de tranen over mijn wangen lopen van (voorzichtige) opluchting. Ik heb net contact gehad met de geneticus en ze zijn bijna klaar met de onderzoeken. Ze denken te weten wat ons meisje heeft gehad en als dat inderdaad bevestigd wordt is dat wel een genetische aandoening maar is het niet erfelijk. Mij lijkt dat ze dat niet zouden zeggen als ze ook maar enige twijfel zouden hebben, dus daar ben ik wel heel blij om. Ik was zo bang dat het iets erfelijks was. Zodra alle resultaten binnen zijn krijgen we een afspraak en word alles besproken.
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jan 2020 15:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik ben blij voor je Tuttebel ?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Jan 2020 15:54

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat fijn voor je Tuttebel! Wat moet dit een opluchting zijn, ook voor een eventuele andere zwangerschap. Je meisje zal je er nooit mee terugkrijgen maar weten dat de kans op herhaling klein is moet ergens troost geven.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 15:55

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Caro schreef:Wat fijn voor je Tuttebel! Wat moet dit een opluchting zijn, ook voor een eventuele andere zwangerschap. Je meisje zal je er nooit mee terugkrijgen maar weten dat de kans op herhaling klein is moet ergens troost geven.

Nou je zegt precies wat ik in gedachten had. Wat een opluchting!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2020 17:47

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik kan me voorstellen dat dat een opluchting is Tuttebel. ?
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Jan 2020 18:32

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat super fijn Tuttebel. En inderdaad wat Caro en Savi zeggen, je meisje krijg je er niet mee terug, maar wat zal dit een opluchting zijn.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2020 18:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat 'fijn' Tuttebel! Dat is wel de beste boodschap die je kan krijgen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Jan 2020 18:35

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn Tuttebel!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Jan 2020 20:30

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat fijn! Hoop dat snel alle uitslagen binnen zijn!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem309

Bericht 25 Jan 2020 21:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lief dat iedereen hier zo meeleeft. Ik krijg mijn mooie meisje er inderdaad niet mee terug, maar dit betekent in ieder geval wel dat de weg voor een volgende een stuk makkelijker zal zijn. Ik merkte aan mijn man de afgelopen tijd ook dat hij heel angstig was wat betreft het veilig doen. We wilden natuurlijk geen zwangerschap riskeren als we mogelijk drager zijn van iets. Hopelijk kunnen we die angst, als de uitslag is besproken, ook echt los laten en kunnen we hopelijk onbezorgd denken aan een tweede kind.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers