Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jan 2020 21:28

Re: Het hardlooptopic #2

Jip gewoon doen wat goed voelt. Elke keer is mooi meegenomen toch.

Ik heb vandaag weer gelopen. Liep heerlijk ontspannen. Na die tijd bleek ik 2 pr’s gelopen te hebben en ook echt dik. Heel bizar want echt het enige wat veranderd is zijn mijn schoenen. Daarna de hele middag in de sauna gezeten dus een heerlijke combi.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jan 2020 08:08

Re: Het hardlooptopic #2

Zeker, maar als ik een beetje vooruitgang wil maken dan wil ik toch wel 3/4x lopen in de week.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jan 2020 08:08

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed zeg Minx!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2020 15:07

Re: Het hardlooptopic #2

Vanmorgen weer gelopen en het ging heel makkelijk. Vrijdag maar een schepje erbij gaan doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jan 2020 16:25

Re: Het hardlooptopic #2

Top! Goed bezig
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jan 2020 18:02

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Jip! Fijn dat je lijf het toch wel gemakkelijk lijkt op te pakken.

Ik heb vorige week wat te veel gedaan. Een keer 10, een keer 8 en nog een keer 8. Deze week heb ik minder tijd, dus tot nu toe geen kans gehad te rennen, maar ik merk ook dat mijn spieren her en der wat protesteren. Maar wat is nu verstandig? Door de (spier?) pijn heen of juist rust nemen?
Ik wil eigenlijk straks even een klein testrondje maken en morgen de hei weer op.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Jan 2020 19:11

Re: Het hardlooptopic #2

Je kunt een klein langzaam rondje doen exo. Dan loop je de spierpijn eruit.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jan 2020 22:00

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb een vijfje gelopen. Geen last gehad.
<<

Anoniem332

Bericht 11 Jan 2020 10:15

Re: Het hardlooptopic #2

@jip volgens mij heb jij veel hardgelopen tijdens je zwangerschappen.

Heb jij nog praktische tip’s voor mij? Ik heb mij ingeschreven voor een 5 km wedstrijd.
Halve marathon en 10k loop ik normaal als ‘wedstrijd’. Maar ik hoop bij de 5 km ongeveer 19 weken zwanger te zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jan 2020 10:29

Re: Het hardlooptopic #2

Klopt, bij de eerste veel meer dan bij de tweede. De beste tip is luisteren naar je lijf. Zodra je harde buiken krijgt: stoppen of eerst kijken of het weg blijft wanneer je het in blokjes opdeelt (x keer 10 minuten bijv) of wanneer je continue druk van onder krijgt ook stoppen.

Met 27 weken liep ik een 5km. Daarbij ben ik achteraan begonnen zodat ik rustig kon starten. Het ging zo lekker dat ik wat kon versnellen en nog een tijdje 'pardon, mag ik er langs' kon roepen.
Ik heb met 36 weken nog een 10km gelopen om een clubkampioenschap vol te maken. Die heb ik heel rustig gelopen, met mezelf afgesproken dat als ik harde buiken zou krijgen of duizelig zou worden ik zou stoppen. Dat gebeurde niet, dus kon lekker lopen.

Bij de tweede kreeg ik wat sneller harde buiken en ik ben bij 34 weken gestopt.

Wanneer loop je de 10 en halve marathon?

Die vijf lukt wel hoor, misschien niet zo snel als je gewend bent.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Jan 2020 11:37

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn dat het goed ging Jip! En exo, gelukkig ging die 5 ok. Spierpijn is zo doodvermoeiend vind ik altijd.

Ik ren om de dag. Met evy. Heb vanmorgen training 18 gelopen en dan ren ik er nog een klein stukje aangaat om op de 5k te komen. Die 5k rende ik nu in 36 minuten. Daar zitten dan nog wel 8 minuten wandelen bij in dus zodra ik die blokjes er tussenuit heb wordt m’n tijd wat beter. Maar nu heb ik ze nog wel nodig!
#teammaple🍁
<<

Anoniem335

Bericht 11 Jan 2020 12:11

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb de smaak eindelijk te pakken. Vorige week een 5 kilometer gelopen in 7:00 per kilometer. Was mijn verste en snelste tijd ooit :-)

Gisteren 3,5 km gelopen in 7:17 per kilometer. Een vriendin woont bij ons in de straat sindskort en we lopen op hetzelfde tempo. Dat motiveert wel. Probeer 1 keer per week te gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jan 2020 12:21

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb gister 8x2 minuten gelopen met S en 2 min wandelen tussendoor. Ik deed 1 minuut gewoon hardlopen,10sec versnellen en dan nog 50sec uitjoggen. Ging ook weer goed!

Geen idee qua afstand en tijd, ik zet niks aan behalve een stopwatch.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 11 Jan 2020 14:18

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn dat het weer lukt Jip!
Fijn UN om de dag lopen, lijkt me echt lekker.
Ik kon helaas weer niks, mijn vriend was 5 avonden weg, dus dan kan ik niet weg.
Na mijn 10 km ben ik nog 1x geweest, toen moest ik na 1,5 km al gaan wandelen en na 5 km nog eens. Bij mij kan dat echt heel er verschillen van dag tot dag.
Jip, ik zag dat je met de buggy had gelopen. Heb jij dan geen last van je armen? Ik loop dan zoveel zwaarder, omdat ik blijkbaar nogal mijn armen “gebruik” tijdens het lopen.
L wil niet meer in de buggy, dus met haar lopen gaat ook niet echt meer (ze huilt nogal als ze erin zit).
<<

Anoniem332

Bericht 11 Jan 2020 18:38

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:Klopt, bij de eerste veel meer dan bij de tweede. De beste tip is luisteren naar je lijf. Zodra je harde buiken krijgt: stoppen of eerst kijken of het weg blijft wanneer je het in blokjes opdeelt (x keer 10 minuten bijv) of wanneer je continue druk van onder krijgt ook stoppen.

Met 27 weken liep ik een 5km. Daarbij ben ik achteraan begonnen zodat ik rustig kon starten. Het ging zo lekker dat ik wat kon versnellen en nog een tijdje 'pardon, mag ik er langs' kon roepen.
Ik heb met 36 weken nog een 10km gelopen om een clubkampioenschap vol te maken. Die heb ik heel rustig gelopen, met mezelf afgesproken dat als ik harde buiken zou krijgen of duizelig zou worden ik zou stoppen. Dat gebeurde niet, dus kon lekker lopen.

Bij de tweede kreeg ik wat sneller harde buiken en ik ben bij 34 weken gestopt.

Wanneer loop je de 10 en halve marathon?

Die vijf lukt wel hoor, misschien niet zo snel als je gewend bent.


Dank je wel! Ik heb 1 X eerder een 5 km gelopen toen heb ik mij helemaal opgeblazen omdat ik dacht dat wel even te doen.

10 km en halve marathon ga ik niet lopen. Maar vorig jaar wel als wedstrijd gerend. Alleen de halve werd wegens weersomstandigheden afgelast.

Vorige zwangerschap heb ik nog een hele tijd met mijn hardloop groep meegelopen. Tot mijn blaas het niet meer vol hielt en ik in de bosjes moest plassen terwijl iedereen op mij wachtte.. daarom durf ik de 10 k niet aan ☹️.

Fijn dat je het hardlopen weer aan het oppakken bent!
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2020 20:32

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird, wat stoer dat je lekker doorrent tijdens je zwangerschap. Dat vond ik van Jip ook altijd zo benijdenswaardig.

Poppy, herkenbaar, die verschillen. Krijg je binnenkort wat meer tijd om weer te gaan trainen? Of is je vriend veel weg? En jammer dat je dochter niet in de buggy wil. Dat zou een mooie optie zijn.

Kexter, lekker bezig! Handig dat je een maatje hebt. Dat loopt vaak wel fijner dan alleen, mits je tempo gelijk is idd.

Wat ren je veel UN! Zo bouw je wel snel op denk ik.

Minx, hoe gaat het met jou?

Ik heb vandaag een 11 gelopen met 4.53 per km. Ik liep samen met mijn renmaatje en hij fungeerde als haas ? Mijn hartslag wordt steeds beter en ik kan de afstand eigenlijk best gemakkelijk aan. Zo fijn om te merken dat er echt iets is opgebouwd!

Oh ja, ik rende dus 11 km in 53 minuten en een collega van me was vanmiddag tijdens een wedstrijd in haar dorp 1e geworden op de 10 km met 55 minuten. Ironisch wel, want ik heb nog overwogen om mee te doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jan 2020 23:02

Re: Het hardlooptopic #2

Jeetje wat een tijd. Jammer dat je dan niet mee hebt gedaan.

Ik ga morgen weer lopen. Helaas speelt al een aantal weken een oude blessure op (al voor m’n nieuwe schoenen). Het zeurt vooral. Dinsdag en vrijdag maar even specifiek op gaan trainen als ik in de sportschool ben. Het zeker vooral dus nu gelijk ff de kop in drukken. Ik heb mijn knie al wel getaped en dan ben ik ook gelijk pijnvrij.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 12 Jan 2020 10:08

Re: Het hardlooptopic #2

Woow dat is zeker snel exo! Snel
Opgeven voor een wedstrijd, dan val je ook in de prijzen :-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jan 2020 10:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik was daar ook bang voor Housebird met mijn 10km loopje omdat ik met trainen ook vaak moest plassen. Maar ik hoefde helemaal niet toen! Verder liep ik nooit bij een club, dus maakte het niet uit als ik moest plassen.

Ik zag het op IG, en ik denk nog steeds dat jij veel harder kan. Ik liet mijn man je filmpje op IG zien en hij is het met mij eens. Als je je techniek kunt aanpassen... Haha, we pushen niet hoor ;)

Poppy, ik wissel af met beide armen en heb ook wel een grote kar ipv een buggy. Dat scheelt. Ik geef m ook wel een zetje en dan een ik erachteraan. Maar...ik krijg ook wel vermoeide armen. Moet er weer aan wennen. Wil ze ook niet met iets lekkers onderweg en stoppen bij een speeltuin. Héél soms kan ik V daarmee verleiden.

Vandaag ga ik weer lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jan 2020 10:40

Re: Het hardlooptopic #2

Ik liep met j wel met de kinderwagen, dat liep op zich best lekker. Al liep ik totaal niet hard.

Ik heb vandaag mijn derde standaard rondje gelopen en liep weer 2 pr’s. 1 Pr was al uit 2013 daar heb ik 3 seconden van af gelopen en het segment wat langer is 3 minuten dus ik was wel tevreden.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2020 11:35

Re: Het hardlooptopic #2

Jip, ik begrijp je reactie hoor en ik heb echt een belabberde techniek, hahaha! Dat is het mooie aan die filmpjes, ik gebruik ze ook echt ter reflectie. Maar de reden dat ik me niet laat helpen is dat ik geen wedstrijd ambitie heb. Tenminste, dat denk ik steeds. Maar momenteel twijfel ik wel een beetje. Ik ben alleen bang dat ik elke keer net niet goed genoeg ben en elke keer op 4 of 5 beland en daar ben ik dan weer te prestatiegericht voor. Stom he? Heel misschien sluit ik me komend voorjaar aan bij de atletiekvereniging van S.teenwijk of de loopclub van H.avelte. Maar diep in mijn hart wil ik het niet.

Minx, wat shit van je blessure. Rustig aan!

Kees, hoe gaat het met jou?
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2020 12:33

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn Jip, dat je de gang weer hebt! En Exo wat ben je toch loeisnel :smile:

Ik heb gisteren een redelijk pittige intervaltraining op de club gedaan. Die paar maanden eruit met blessure hebben me echt teruggezet qua conditie en snelheid. Ik kom met ‘mijn’ groepje niet meer mee, moet bij de langzamere groepjes aansluiten. Wel jammer, maar ik ben vooral blij dat ik weer kan lopen.
Vanochtend voor het eerst in tijden weer eens aan mijn lange duurvermogen gewerkt. 100 minuten op een laag tempo, uiteindelijke afstand 14.5. Was lekker, op het einde wel stijf. En ik kwam m’n marathonvrienden van vorig jaar tegen, vandaag was de eerste Road to Rotterdam trainingsloop.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jan 2020 15:08

Re: Het hardlooptopic #2

Haha dan moet je vooral lekker blijven rennen zoals je nu doet Exo!

Ik heb vanmorgen weer gelopen 1-2-3-2-1 2x gelopen. Met wandelen tussendoor. Ging wel oké!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2020 15:35

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn Jip!

Ik zag op tegen m’n training vandaag want het werd
8 min hardlopen
2 min wandelen
10 min hardlopen
2 min wandelen
8 min hardlopen
2 min wandelen

Ik dacht dat ik dat niet zou trekken maar het ging wonderwel goed.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2020 15:36

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Jip, wat zie jij dan aan het loopje van exo? Ik zie ze ook voorbij komen en mij valt er niets aan op :) Maar ik heb dan ook nooit les gehad in hardlopen buiten de opmerkingen van Evy om!
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers