Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Jan 2020 00:00

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

We hebben 4,5 week vakantie, maar werken regelmatig over/extra wat we kunnen inzetten in de schoolvakanties.

- 1,5 week meivakantie buitenland
- lang weekend Hemelvaart NL
- lang weekend juni NL (meisjes hebben altijd twee studiedagen in juni voor of na een weekend)
- 3 weken zomervakantie buitenland
- lang weekend herfstvakantie NL
- 1,5 week kerstvakantie buitenland

In het voorjaar en de zomer nemen we de caravan mee. In de herfst een stedentrip en in de winter gaan we skiën of naar de winterzon.

Ik heb ook nog een week aan lfb-uren per jaar. Dit jaar zet ik ze in als onze jongste naar school gaat na de zomervakantie, zodat ik er een week volledig voor haar kan zijn.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem307

Bericht 10 Jan 2020 07:41

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Bijna vier weken (18 dagen) per jaar. Uren die ik overwerk, krijg ik betaald. Ik denk dat ik dit jaar voor twee weken zomervakantie en één week tussen kerst en o&n.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jan 2020 07:59

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Isles schreef:Bijna vier weken (18 dagen) per jaar. Uren die ik overwerk, krijg ik betaald. Ik denk dat ik dit jaar voor twee weken zomervakantie en één week tussen kerst en o&n.


18 dagen kan niet als je 5 dagen per week werkt. Je hebt namelijk recht op minimaal 4 weken vakantie per jaar, dat is wettelijk vastgelegd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2020 09:01

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik heb volgens mij 25 vakantiedagen maar heb al 2 jaar geen vakantie genomen. Dit kwam doordat ik steeds net van baan wisselde en daardoor niet meer kon. Ben nu wel een beetje moe dus heb aangegeven dat ik in februari 2 weken vrij wil om even bij te komen.

Blijf het lastig vinden want hou niet van thuis zitten en alleen reizen had ik even geen zin in dus dan werk ik liever door.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jan 2020 09:12

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Meestal 3 weken in de zomer en 2 weken rond de kerst. Daar tussen af en toe dagjes vrij.

Ik probeer m’n dagen wel altijd tactisch te plannen met mijn standaard vrije dagen zodat het me zo min mogelijk dagen kost. Ik neem trouwens vaak nog wel een paar dagen mee naar het nieuwe jaar dus ik zou eigenlijk wat vaker dagjes vrij moeten nemen tussendoor.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem321

Bericht 10 Jan 2020 09:36

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik heb 26 vakantiedagen. Ik denk dat we 2 x op vakantie gaan met het gezin en daarnaast ga ik ieder jaar alleen een paar dagen weg.
Van de overige dagen neem ik zo nu en dan eens een dagje vrij of gebruik ik bijv. tussen kerst en o&n.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Jan 2020 12:30

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Met carnaval een week en voorheen met de zwarte cross een week, in september 2 weken en dan heb ik nog een paar dagen over die ik verspreid opneem, zo ook mn tijd-voor-tijd uren.

Nu gaan we niet meer naar de zwarte cross dus iig een week met carnaval, in september 2 weken en verder zie ik het wel, vooral losse dagen ws.
We gaan in april een weekend weg met mijn gezin dus dat is iig 1 dag. Wij hebben net geen 5weken vakantie.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Jan 2020 12:33

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Scandic schreef:
Isles schreef:Bijna vier weken (18 dagen) per jaar. Uren die ik overwerk, krijg ik betaald. Ik denk dat ik dit jaar voor twee weken zomervakantie en één week tussen kerst en o&n.


18 dagen kan niet als je 5 dagen per week werkt. Je hebt namelijk recht op minimaal 4 weken vakantie per jaar, dat is wettelijk vastgelegd.


Wettelijk heb je idd 4x je uren per week, dus 4 weken vakantie per jaar, dat klopt wel dan wel vlgs mij. Alleen werkt Isles minder uren per dag en zijn ze verspreid over 5dgn en heeft ze dus idd ook gewoon voor 4 weken vakantieuren.
30-04-2017
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 10 Jan 2020 13:03

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Officieel iets van 4,5 week, dan nog bijna een week aan LFB uren, maar die kunnen gespaard worden. Is per jaar verschillend wat ik ermee doe.

Meestal neem ik mei vakantie 1 week, zomer 3 en met kerst 1 week. En van de overuren neem ik de herfstvakantie vaak ook een week.

In 2019 had ik 2 weken met carnaval, 1 week mei, 3 zomer, 1 herfstvakantie en 1 kerst. Heerlijk, maar waren ook nog uren van 2018, toen langdurig ziek geweest, en overuren.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Jan 2020 13:17

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

3 weken in de zomer en 2 weken in de kerstvakantie. Maar in de kerstvakantie kost het mij nooit twee volledige weken aan vakantiedagen omdat ik parttime werk en de feestdagen nogal eens gunstig voor mij uitvallen. Tussendoor neem ik dan nog altijd vrij op de verjaardagen van de kinderen en nu mijn jongste op de basisschool gaat starten neem ik in haar eerste week ook nog wat vrije uren op.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Jan 2020 14:14

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

In de zomervakantie meestal 2 of 3 weken.
Tussen kerst en oud en nieuw is mijn werk dicht.
Ik doe vaak in de meivakantie 1 week, zodat de kinderen niet 2 weken naar de bso hoeven.
Dit jaar doe ik dat niet. Omdat ik nu de 1e schoolweek van mijn zoon heb vrij gevraagd (in maart) en ergens na de meivakantie mijn verlof begint.
Misschien dat we dit jaar de herfstvakantie vrij vragen zodat we op vakantie kunnen. Want de baby wordt voor of in de zomervakantie van de kinderen geboren. Of ik doe nog 1 of 2 weken na mijn verlof. We zien wel hoe het loopt dit jaar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 10 Jan 2020 21:45

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Sowieso 3 weken zomervakantie en de rest is elk jaar anders. Ik probeer wel altijd een paar dagen over te houden aan het eind van het jaar om rond de kerst nog wat extra vrij te zijn
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jan 2020 10:34

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ligt er ook aan of je werkt of thuiswerkende moeder bent natuurlijk! Die laatste is net wat minder gebonden aan uren vanuit de werkgever :).

Ik werk 40 uur en krijg daarvoor 25 vakantiedagen. Hoe we die opnemen is ieder jaar tot nu toe wisselend geweest. Maar idealiter sowieso 3 weken in de zomer, en ergens rondom kerst en voorjaar. Met deze opzet hou ik alleen nul dagen over voor flexibel op te nemen maar daarvoor heb ik een aantal jaar nu wat dagen gespaard. Officieel mogen wij tot 5 dagen meenemen naar het volgend jaar.
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 11 Jan 2020 11:06

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik heb 5.5 week vakantie. Neem 3 weken zomervakantie 1 week in de meivakantie en de rest zou verdeelt worden in vrije dagen bijvoorbeeld een studiedag van onze zoon.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 11 Jan 2020 14:25

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik heb op jaarbasis 7,5 week vakantie. Hier zitten wel een aantal verplichte ADV-dagen in, maar ook een aantal die wij vrij mogen besteden.
Door die verplichte ADV zijn we sowieso altijd de vrijdag na hemelvaart vrij en tussen kerst en oud en nieuw.

Verder neem ik zelf altijd 3 weken in de zomer en altijd aansluitend of voorafgaand aan kerst en oud en nieuw, zodat ik samen met de kinderen 2 weken vrij ben.
Tussendoor neem ik nog regelmatig een paar dagen vrij. Meestal kom ik wel aan die 7,5 week en neem ik niks mee naar het volgende jaar.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Jan 2020 15:47

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik neem vaak een aantal keer per jaar een kortere vakantie. Een week, anderhalf of 2 per keer. Eigenlijk altijd in combi met een vakantie.
Meestal is dat sowieso in maart en september het geval.
Voor dit jaar heb ik in elk geval al 1 week opgenomen voor maart. De rest staat nog open.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 12 Jan 2020 15:57

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

Ik werk fulltime en heb 30 vakantiedagen. Dit jaar neem ik 3x een week op en nog een keer 3 dagen voor een stedentrip.
In de zomer moeten we nog even kijken wat we doen, ligt er ook aan of mijn vriend door kan werken in de bouwvak.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2020 21:17

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

meestal bouwvak. Mijn man heeft dat verplicht . Dit jaar heb ik in juni nog een week dan gaan we ook op vakantie.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jan 2020 21:40

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

In de zomer gewoon 3 weken, met kerst een week, een andere vakantie nog een week en een paar lange weekenden.

Ik heb geen idee hoeveel vakantiedagen ik heb maar ik heb nog wel zo'n 100 plus uren dus ik kan nog genoeg vrij vragen.
R. 2013
D. 2016
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 12 Jan 2020 22:31

Re: Hoeveel vakanties hebben/nemen jullie per jaar?

alle schoolvakanties neem ik vrij, dat zijn er 12 en daarnaast alle extra dagen die de school van mijn kinderen dicht ik neem ik ook vrij.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers