Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


AliExpress

<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2019 20:08

Re: AliExpress

Nee joh! Je hebt een canvas met bedrukking en icoontjes en elk icoontje is een kleur. Er zit al lijm op het canvas, dus je hoeft alleen die steentjes erop te plakken.

Het is wel leuk tijdverdrijf.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Okt 2019 20:13

Re: AliExpress

Ik vind het heerlijk rustgevend
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2020 19:34

Re: AliExpress

hebben jullie tegenwoordig ook dat bestellingen niet aankomen. Het meeste wat ik op 11 november heb besteld is er nog niet heb al 3 geschillen geopend en verwacht nog meer de komende week
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 10 Jan 2020 19:39

Re: AliExpress

Nou ik wacht toevallig ook al sinds half november op een aantal bestellingen. Nog geen geschillen geopend (nog nooit gedaan, is dat daarvoor?) maar ik begin er langzamerhand wel van uit te gaan dat ik ze niet meer ga krijgen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jan 2020 19:54

Re: AliExpress

Ik.mis 1 bestelling maar die is bij post NL kwijt geraakt. Verkoper doet er niets aan!

Heb nu weer heel veel bestellingen gedaan dus even wachten haha!
⁠♡♡♡
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jan 2020 20:18

Re: AliExpress

Ik wacht nog op 1 bestelling van 17-11 die heeft nog 2 weken tot hij er echt moet zijn.
2015 💙
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Jan 2020 17:53

Re: AliExpress

Ik hier ook eentje, besteld op 10 november, nog steeds niks binnen terwijl het binnen 2 dagen verzonden was. Verkoper heeft voorgesteld als het er a.s. dinsdag nog niet is het opnieuw te versturen en de beschermingstermijn voor kopers hebben we verlengd.
<<

Anoniem300

Bericht 11 Jan 2020 20:06

Re: AliExpress

Hier duurt het op het moment ook erg lang.
Vaak wel na nov. Ze hebben dan zoveel bestellingen dat het erg lang duurt. Toevallig nu weer 2 dagen op rij een pakketje van half nov bestelde artikelen.
Ik wacht altijd 3 maanden en als het er dan niet is open ik een geschil.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Jan 2020 20:50

Re: AliExpress

Even uit interesse: hebben jullie er geen persoonlijke bezwaren tegen, bestellen bij Ali?
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2020 21:12

Re: AliExpress

Urban Naked schreef:Even uit interesse: hebben jullie er geen persoonlijke bezwaren tegen, bestellen bij Ali?

Soms. Ik vind het soms lastig kiezen wat voor mij zwaarder weegt, het milieu of m'n portemonnee. Maar dat geldt voor aanbiedingen binnen Nederland ook.

Neem nou wasmiddel pods. Dan kan je 150 krijgen voor een fijn prijsje, krijgt je 1 doos met daarin 5 doosjes van 30, plastic plastic plastic. Dan kan ik beter bijv. 1 doos van 80 halen (= minder plastic), maar die zijn weer nooit in de aanbieding of gewoon veel duurder. Ik vind het best lastig om daar een goede balans in te vinden.

Zo heb ik dat met AliExpress ook. Als ik het in Nederland (het liefst bij een lokale kleinere ondernemer) voor een normaal prijsje kan kopen doe ik dat liever, maar als dat niet kan of extreem veel duurder is, dan kies ik toch voor m'n portemonnee. Ik probeer nog zo weinig mogelijk bij AliExpress te bestellen hierom.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jan 2020 21:14

Re: AliExpress

Die bezwaren beginnen wel steeds meer te komen. Maar als ik soortgelijke artikelen op bol.com (bijvoorbeeld) wil bestellen dan kom ik vaak ook bij kleine externe verkopers uit, die exact dezelfde spullen als bij AliExpress aanbieden, volgens mij in China groot ingekocht en hier voor 4-5x zo duur weer doorverkocht.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Jan 2020 21:27

Re: AliExpress

Ik heb ook een beetje wat Flo zegt, soms zie je dingen die hier verkocht worden en die komen daar ook vandaan en worden dan voor veel meer geld doorverkocht. Dan bestel ik het zelf liever rechtstreeks.

Maar, ik probeer wel steeds meer te letten op duurzaamheid en bestel niet vaak meer iets via Aliexpress. Aan de andere kant scheelt het soms heel veel geld en aangezien ik dat niet onbeperkt heb is het soms keuzes maken.

Op dit moment koop ik er vooral nog een enkele keer wat ik moeilijk ergens anders kan vinden. Zoals pas nog een setje met bepaalde achterkantjes voor oorbellen, me rot gezocht overal en uiteindelijk via Ali besteld.

Wat betreft de niet zo duurzame spullen ben ik sneller geneigd om het wel daar te bestellen omdat het vaak hoe dan ook wel van zoiets vandaan komt. Aan de andere kant probeer ik wel waar mogelijk duurzamere keuzes te maken en een duurzamere variant van iets te kiezen en dan lokaal of in elk geval in NL en niet de andere kant van de wereld.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Jan 2020 23:56

Re: AliExpress

De laatste tijd begint het me steeds meer tegen te staan. Ik bestel en bestelde er ook amper wat. Wij houden allebei niet van rommel in huis.

Mijn bestelling die nu nog loopt wacht ik even af en dan is het voorlopig ook wel klaar. Wat ik vooral bestelde waren make-up kwasten en nail-art dingen.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jan 2020 00:10

Re: AliExpress

Flo schreef:Die bezwaren beginnen wel steeds meer te komen. Maar als ik soortgelijke artikelen op bol.com (bijvoorbeeld) wil bestellen dan kom ik vaak ook bij kleine externe verkopers uit, die exact dezelfde spullen als bij AliExpress aanbieden, volgens mij in China groot ingekocht en hier voor 4-5x zo duur weer doorverkocht.

Ik.heb afgelopen jaar draadloze oordopjes besteld bij Ali. Daar waren ze €18. Bij bol kocht ik voor dezelfde het dubbele betalen. Dus soms is het echt wel interessant om op Ali te kijken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem279

Bericht 12 Jan 2020 00:29

Re: AliExpress

Ik bestel trouwens vooral screenprotectors voor m’n telefoon en Apple Watch, en bandjes voor m’n Apple Watch. En laatst toevallig wat hoesjes voor m’n telefoon en daar verwacht ik wel de komende jaren nog mee te doen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Jan 2020 12:29

Re: AliExpress

Ik heb nog nooit iets bij AliExpress besteld, ik hou niet van goedkope dingen kopen. Ik koop het gewoon in Nederland via BOL of in de winkel zelf. Bij BOL check ik altijd wel even of het geen China doorverkoop is. Ik kom bijvoorbeeld ook amper bij de Action omdat je altijd met meer naar huis komt dan dat je ervoor heen ging.
<<

Anoniem279

Bericht 12 Jan 2020 12:33

Re: AliExpress

Hoe check je dat dan, Fantine?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 12 Jan 2020 14:18

Re: AliExpress

Als het lokaal kan koop ik het lokaal. Wanneer het makkelijk en betaalbaar binnen nederland te krijgen is dan is dat de 2e keuze.
Sommige dingen zijn niet in betaalbaar of zelfs helemaal niet in nederland te krijgen. Hoesje voor mijn vorige mobiel bijvoorbeeld, nergens te krijgen. Keuze was amerika voor bijna 50 euro of ali voor een paar euro.

Flo schreef:Die bezwaren beginnen wel steeds meer te komen. Maar als ik soortgelijke artikelen op bol.com (bijvoorbeeld) wil bestellen dan kom ik vaak ook bij kleine externe verkopers uit, die exact dezelfde spullen als bij AliExpress aanbieden, volgens mij in China groot ingekocht en hier voor 4-5x zo duur weer doorverkocht.


Dit vind ik eigenlijk een veel groter probleem. Je denkt iets in nederland te kopen krijg je alsnog producten van aliexpress. soms overduidelijk, soms opnieuw verpakt of verwerkt in handgemaakte producten.

Fantine schreef:Ik heb nog nooit iets bij AliExpress besteld, ik hou niet van goedkope dingen kopen. Ik koop het gewoon in Nederland via BOL of in de winkel zelf. Bij BOL check ik altijd wel even of het geen China doorverkoop is. Ik kom bijvoorbeeld ook amper bij de Action omdat je altijd met meer naar huis komt dan dat je ervoor heen ging.

Ben ook benieuwd hoe je dat checkt. Met de sint- en kerstlijstjes 2 producten gehad die overduidelijk uit china kwamen. Het ene product teruggestuurd en elders gekocht, het andere gehouden omdat we het verder nergens konden vinden.

Het probleem dat je bij de Action altijd met meer thuis komt dan waarvoor je heen ging herken ik niet. Het komt natuurlijk wel eens voor maar dan was het iets wat ik al zocht. Het gebeurt mij vaker dat ik met minder thuis kom dan waarvoor ik heen ging.
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 12 Jan 2020 14:22

Re: AliExpress

Ja dat heb ik met de Action tegenwoordig ook Elska! Vroeger kwam ik met veel meer thuis maar tegenwoordig herken ik dat niet meer.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2020 14:30

Re: AliExpress

Flo schreef:Ja dat heb ik met de Action tegenwoordig ook Elska! Vroeger kwam ik met veel meer thuis maar tegenwoordig herken ik dat niet meer.

Ik ook niet meer idd. Ik heb een aantal vaste dingen die ik er haal en verder niks meer. En dat terwijl ik meestal wel even door alle schappen ga, even kijken wat er allemaal is.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 12 Jan 2020 14:40

Re: AliExpress

Sinds de blokker en nog wat andere winkels weg zijn is koop ik wel meer bij de action.

Eigenlijk beetje hetzelfde als met ali. Sommige dingen zijn elders gewoon niet te krijgen en met andere dingen is de prijs/kwaliteit bij de action beter.
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 11 Feb 2020 05:50

Re: AliExpress

Nou hier gaat het met de bezorging de laatste tijd steeds mis. In november 4 bestellingen gedaan waarvan ik er 3 niet heb gekregen. Van eentje netjes geld terug, de rest van de geschillen loopt nog.

Verder heb ik 3 weken geleden een camera rugtas besteld, betaald, maar die is nog niet eens verzonden? De termijn waarin de verkoper aangeeft de tas te verzenden wordt ook continu uitgesteld. Ik heb inmiddels een aantal berichten gestuurd met de vraag of ze me meer duidelijkheid konden geven maar die worden niet eens gelezen. Mijn laatste bericht was dus niet al te vriendelijk.
Zou dat misschien te maken kunnen hebben met de situatie in China nu? Nouja, dan nog had ik het netjes gevonden als er even gereageerd werd op m’n berichtje trouwens.
Ik kan de bestelling annuleren, krijg ik dan automatisch m’n geld terug?

Balen wel, ik wil die specifieke tas heel graag hebben. Nog gekeken of hij ergens buiten AliExpress te koop is maar helaas. Wel nog via andere verkopers via Ali maar ik ben eigenlijk het vertrouwen een beetje kwijt.
<<

Anoniem276

Bericht 11 Feb 2020 07:26

Re: AliExpress

Het is ook nog steeds Chinees nieuwjaar, veel is er misschien nog dicht? En dan de hele situatie met het Corona virus zal ook niet helpen nee
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Feb 2020 07:40

Re: AliExpress

Volgens mij was het Chinese nieuwjaar tot 3 febr. En ik heb ook ergens gelezen dat ze idd nog niet mogen werken/verzenden nu vanwege t virus. Ik heb ook 2 dingen waarop ik aan t wachten ben..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem279

Bericht 11 Feb 2020 07:45

Re: AliExpress

Ohja, misschien ook handig te vermelden: op mijn eerste berichtje kreeg ik een autoreply dat ze gesloten waren tot 31 januari vanwege nieuwjaar, en daarna weer zouden verzenden. Als ze niet mogen verzenden vanwege het Coronavirus dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor, maar stuur dan in elk geval even een berichtje.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers