Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herstel totaalruptuur

<<

Anoniem284

Bericht 12 Okt 2019 23:02

Herstel totaalruptuur

I.v.m. dat het vrij privé is allemaal, haal ik mijn teksten weer weg. Bedankt voor alle reacties.
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 13 Jan 2020 09:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Okt 2019 23:15

Re: Herstel totaalruptuur

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat vrouwen vaak veel te lang doorlopen met dit soort klachten. Ik zou er dus door een professional naar laten kijken, in de hoop dat het beter wordt. Er zijn vast manieren om het littekenweefsel soepeler te maken. Ik weet alleen even niet bij je dan het beste terecht kunt. Misschien toch de bekkenfysio, icm met wat je laatst typte in het hardlooptopic. Of de reguliere weg, via de huisarts.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem284

Bericht 12 Okt 2019 23:21

Re: Herstel totaalruptuur

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 13 Jan 2020 09:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Okt 2019 23:42

Re: Herstel totaalruptuur

Ik heb geen totaal ruptuur gehad,wel bijna. heb veel baat gehad bij de bekkentherapeut. Ook massage van het littekenweefsel hielp (dit deed ik zelf na haar instructies)Na een jaar kon ik weer echt genieten, van intimiteit en na anderhalf jaar weer wat sporten.Daarna heb ik nog een kindje gekregen die.minder.schade opleverde gelukkig. Soms voel ik het nog wel, zeker rondom menstruatie, maar niet belemmerend. Zou echt naar een therapeut gaan
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 13 Okt 2019 08:15

Re: Herstel totaalruptuur

Ik had ook een totaalruptuur. Bij mij is het wel onder volledige narcose gehecht. Ik heb van de ruptuur niet heel veel last gehad, maar ik had ook een gekneusd stuitje waar ik heel veel pijn van had.

Ik snap dat het vervelend is om hiermee naar een arts te gaan maar misschien kan het met een relatief kleine ingreep verholpen worden. Mijn huid heeft nooit strak gevoeld. Heb überhaupt nooit iets kunnen terugvinden van litteken oid.

Veel succes! Ik hoop echt dat je naar iemand gaat om hier mee aan de slag te gaan. ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Okt 2019 09:27

Re: Herstel totaalruptuur

Gympie, ik kan me indenken dat je een behoorlijke drempel over moet om hulp te zoeken. En dat dit ook dé reden is dat veel vrouwen hier (te) lang mee wachten. Bedenk dat professionals nergens van opkijken, alles al eens gezien hebben. Ik gun je dat je de hulp krijgt die je nodig hebt, zodat je klachten zullen afnemen of misschien zelfs wel verdwijnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 13 Okt 2019 09:30

Re: Herstel totaalruptuur

Mijn gyneacoloog heeft duidelijk gezegd als er iets was met de hechtingen of de wond dat ik meteen aan de bel moest trekken. Na 4 weken had ik nacontrole en heeft ze dit weer gezegd.
Ik moet zeggen dat ik na 5.5 jaar alleen nog last heb als het extreem gaat onweer. Dan voel ik de knip en scheur zitten.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 13 Okt 2019 09:46

Re: Herstel totaalruptuur

Ik heb 10 jaar geleden een totaal ruptuur gehad en ik heb helaas heel lang en veel ellende gehad. De klachten die jij omschrijft zou ik niet zien als even doorbijten. Intiem zijn ging bij mij ook niet en later bleek dat het veel te nauw gehecht was. Hiervoor heb ik een herstel operatie gehad. Daarna was dat probleem verholpen.

Gevoelig blijft het altijd. Bij weeromslag of menstruatie heb ik altijd druk pijn. Niks aan te doen. Loop er niet te lang mee door. Je kunt het beter even laten nakijken.

Mocht je meer willen weten mag je mij altijd een pb sturen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Okt 2019 09:55

Re: Herstel totaalruptuur

Gympie, heb je voor je tweede bericht wel mentale ondersteuning gehad? Klinkt nu of je dit nog niet helemaal hebt kunnen verwerken. Volgens mij verdien je daar aandacht voor en hopelijk wordt daar dan een drempel weggenomen om ook hulp te zoeken bij het fysieke probleem.

Sterkte en ik denk goed dat het goed is dat je een topic geopend hebt om erover te praten en advies te krijgen.
Laatst gewijzigd door June op 13 Okt 2019 10:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 13 Okt 2019 09:59

Re: Herstel totaalruptuur

@Gympy, ik lees nu pas je 2e post. Je mag mij altijd een pb sturen. Ik heb ruime ervaring met down under op gebied van trauma na bevalling. Wellicht kan ik je steunen of tips geven of gewoon even naar je luisteren. Sterkte want het is niet niks wat je hebt moeten doorstaan.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Okt 2019 10:08

Re: Herstel totaalruptuur

Gympie, wat naar dat je er nog zo’n last van hebt. Ik heb geen ervaring, maar wil je wel op het hart drukken om hulp te zoeken, hetzij van een bekkenfysio, hetzij van de huisarts/gyn. Het voelt als een drempel die je over moet, maar wat Lady zegt is helemaal waar, zij kijken er niet van op. Sterkte ermee!

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 13 Okt 2019 10:35

Re: Herstel totaalruptuur

Wat naar voor je Gympie ? Er staan goede tips voor je. Ik hoop dat je de moed kan vinden om hierin hulp te vragen. Blijf niet te lang wachten, want misschien kun je er nu echt nog wat aan doen. Sterkte!
<<

Anoniem284

Bericht 13 Okt 2019 17:58

Re: Herstel totaalruptuur

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 13 Jan 2020 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2020 23:05

Re: Herstel totaalruptuur

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 13 Jan 2020 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2020 23:13

Re: Herstel totaalruptuur

Wat goed dat je gegaan bent! Het klinkt pijnlijk en begrijpelijk dat je het onderzoekje en het hele gebeuren als heavy ervaart. Hopelijk ben je gauw van je klachten af!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jan 2020 09:59

Re: Herstel totaalruptuur

Ik had het al gezegd, maar ik vind het echt megastoer van je! Is het ook niet een idee om op een ander vlak te praten over je bevalling?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jan 2020 10:02

Re: Herstel totaalruptuur

Heftig en wat goed van je Gympie. Logisch dat het mentaal ook wat met je doet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 11 Jan 2020 20:31

Re: Herstel totaalruptuur

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 13 Jan 2020 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jan 2020 21:35

Re: Herstel totaalruptuur

Maar dan is het toch niet alleen de nasleep die k*t was? Want dan zou ik denken dat je vooral op zou zien tegen opnieuw hechten. En denk oprecht wel dat het juist goed is om iets met dat gevoel te doen. Om te onderzoeken waardoor je dit gevoel nu nog hebt en hoe je hier mee om kan gaan. Liefst voordat je weer zwanger raakt, dan begin je denk ik met veel meer vertrouwen en rust aan een 2e zwangerschap.
Mocht je gesprekken niet zien zitten, kan ik je een preconceptioneel consult aanraden. Dus ga dan al eens voordat je zwanger raakt langs bij de verloskundige om te praten over die nasleep van de vorige keer en hoe jij dat voor je zou zien bij een 2e.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jan 2020 22:48

Re: Herstel totaalruptuur

Ja wat Henque beschrijft bedoelde ik ook!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 11 Jan 2020 22:55

Re: Herstel totaalruptuur

*

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers