Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


9-1; een vraag over herinneringen.

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jan 2020 11:42

9-1; een vraag over herinneringen.

Wat is jouw favoriete herinnering?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2020 11:49

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Hooien in de zomer. Ik mocht altijd trekkerrijden en bovenop de grote hooistapel zitten. Vaak dreigde er onweer. Prachtig en spannend!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jan 2020 12:05

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

De eerste herinnering die nu bij mij opkomt is vorige zomer dat ik aan de königssee sta. Rond 8 uur en ineens gaat er in het midden van het meer, waar een kerkje staat, een hoorn blazen. Het geluid werd door het hele dal meegenomen. Was zo mooi en bijzonder.Afbeelding
Deze foto heb ik toen gemaakt en die kan deze herinnering ook goed oproepen
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jan 2020 12:07

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Mooi S-O!
En bij jou klinkt het ook als een waardevolle herinnering Exo.


Over de mijne ga ik even na denken welke nou de mooiste is.
De geboorte van mijn meisjes natuurlijk, maar even een andere dan die.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem307

Bericht 09 Jan 2020 12:29

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Het is het eerste wat in mij opkomt, omdat ik er altijd nog over praat. Ik had een gele jurk met vlindertjes gekregen. Dit was zo'n jurk waarbij als je ronddraaide, de jurk meedraaide. We waren in Harderwijk, mijn ouders, mijn oom en tante en mijn broertje, en aten een zelf meegebracht broodje. En ik draaide rond en rond en rond. Ik voelde me zo mooi en echt een meisje.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Jan 2020 13:54

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Exogenesis schreef:Hooien in de zomer. Ik mocht altijd trekkerrijden en bovenop de grote hooistapel zitten. Vaak dreigde er onweer. Prachtig en spannend!


Leuke herinnering! Bij mijn besse en Beppe. We hadden pakjes hooi die dan op de wagen moesten (met hooivork) en daarna in de oude boerderij weer (met de hooivork) omhoog naar de hooizolder. Daar moesten wij ze dan weer verder sjouwen en opstapelen. Daarna onbeperkt frikandellen eten. Heerlijke jeugdherinnering inderdaad.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2020 13:59

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Prachtig Silly-One!

Isles, wat een mooie herinnering ?

Rapa Nui, dat ook inderdaad. Als alles op de zolder was (of onderdak, als het slechte weer losbarstte en er ruimte was), gingen wij ook altijd een flinke (snack)maaltijd nuttigen en werd iedereen beloond voor het harde werken.
Mijn vader hooit nu nog steeds met de ouderwetse pers en ik probeer er minstens een keer per jaar bij te zijn en mijn meiden dan dezelfde ervaring te geven ?
<<

ChiQ

Bericht 09 Jan 2020 14:39

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

De allereerste keer Dominicaanse Republiek. Ik had nog nooit zover gevlogen, en wist niet dat het echt bestond. We kwamen aan op een bewolkte dag en we liepen meteen naar het strand waar iedereen eigenlijk al weg was ivm die bewolking. Ik voelde die warmte die je alleen in de tropen hebt icm die warme wind, die mooie zee en die hoge palmbomen die waaiden. Alsof ik alleen was op dr wereld.
<<

Kira

Bericht 09 Jan 2020 15:33

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Wat een mooie herinneringen allemaal!
Mijne is elk jaar na de Kerst musical op school terug naar huis lopen in de kou en sneeuw, dat was toen nog en dan thuis heerlijk warm binnenkomen en gezellig chocomel drinken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2020 15:58

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Ik voel me ontzettend gelukkig dat ik heel veel mooie herinneringen heb, aan ons gezin, aan onze relatie, onze reizen, mijn ontzettend fijne, zorgeloze jeugd. Maar één ding springt nu naar voren en dat zijn de vakantie met mijn familie van pakweg 10-15 jaar geleden, nog voordat mijn man in de picture was en ik studeerde. Mijn moeder en stiefvader hebben denk ik drie jaar achter elkaar hetzelfde grote huis in Zuid Frankrijk gehuurd en iedereen was welkom, al was er destijds nog maar één partner (ex van m'n zus), maar al met al waren we met zo'n 9 man meestal (vaak ging er ook nog wel een vriendje van m'n broertje mee). Heerlijk met z'n allen luieren aan het zwembad, m'n stiefzusje van 11 die binnen een week haar hele boekentas leeg had gelezen, 's avonds met z'n allen aan een lange tafel eten en 's avonds met z'n allen naar de sterren kijken. M'n broertje speelde toen nog heel veel gitaar. Eén van de redenen dat Jack Johnson's Better Together ons trouwliedje was, was dat m'n broertje het destijds zo veel speelde en ik daar zulke goede herinneringen aan had. En daar heb ik één van de lekkerste maaltijden ooit gegeten, althans, zo ervaarde ik dat toen. Ik had pepersteak gemaakt (met peperkorrels aan de buitenkant) met aardappeltjes uit de oven en met een salade met walnoten en frambozen, uit een kookboekje. Ik weet nog zo goed dat ik dat zo'n waanzinnige combi vond en er ging een wereld voor me open qua smaken.
Helaas passen we met z'n allen onmogelijk in datzelfde huis nog, omdat we zoveel groter zijn geworden qua gezin, anders zou ik dolgraag daar weer eens heen willen. Maar gelukkig gaan we tegenwoordig vaak met z'n allen in de herfstvakantie naar andere mooie huizen. Kan ik ook erg van genieten. Quality time met familie is zo fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem277

Bericht 10 Jan 2020 04:05

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Oh exo, wat herkenbaar! Ik mocht ook altijd tractor rijden of bovenop de pakken juist stapelen. Dat waren mooie tijden! En op de hooizolder hadden wij een hele speelbaan gemaakt. Met touwen om te klimmen en slingeren, een schommel, een zithoek, een landplek (kapotte balen onder een hoog punt).
Wat was dat geweldig!
En hard werken voor de regen kwam was ook al zo'n herkenning!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 10 Jan 2020 09:38

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

- de vakanties vroeger met het gezin.
- logeren bij mijn oma: eerst lekker in bad (wij hadden thuis alleen een douche). Daarna, rozig van het warme water, op de bank een bakje bolognese chips eten. Mijn oma stak dan altijd wierook aan en ik kan die geur zo weer terughalen. Later bij mijn oma in het grote bed en dan gezellig kletsen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jan 2020 20:21

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Wintersport met de hele familie, wat was dat altijd fijn! Mijn ooms waren nog niet getrouwd en die band was zo hecht. Het skiën weet ik niet eens meer zo maar de momenten met elkaar aan tafel, opa die "verhalen" vertelde die helemaal niet waar waren maar wij waren zo onder de indruk, heerlijk!
⁠♡♡♡
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 10 Jan 2020 20:52

Re: 9-1; een vraag over herinneringen.

Ik had vroeger een knaagdiertje en dat was echt mijn maatje, nam 'm overal mee naartoe in mijn mouw. als ik hem in zijn nekje kriebelde deed hij zijn pootje omhoog. In de zomer liet ik hem buiten in het zand lopen en dan rolde hij zich daar lekker doorheen ?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers