Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Treinvakanties binnen Europa

<<

Anoniem272

Bericht 05 Jan 2020 11:16

Treinvakanties binnen Europa

Voor wie tips heeft of tips zoekt voor treinvakanties binnen Europa :)

Zelf ga ik weer rotsklimmen in een bos vlakbij Parijs dit jaar, en we zoeken nog een leuke stad om op de terugweg een dag door te brengen. Op de lijn Parijs - Amsterdam. We gaan met de Thalys. Parijs zelf hebben we vorig jaar gedaan.

Is Brussel leuk met een kind van 11?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jan 2020 12:40

Re: Treinvakanties binnen Europa

Ik reis naar Duitsland graag per trein. Heb dat ook diverse malen gedaan naar bv de meeste steden in het Ruhrgebied, Berlijn, Leipzig, Frankfurt en München.
Algemeen als tip, boek zo vroeg mogelijk des te goedkoper zijn je tickets. Ik heb vaak meerdere datums in mijn hoofd en bepaal op basis van de prijzen wanneer ik definitief ga. Voor diverse steden en bv Disney heeft de NS een vertrekkalender zodat je in 1 oogopslag de goedkoopste prijzen voor een bepaalde datum vindt. Hier vindt je er meer over: https://www.nsinternational.nl/nl/goedk ... inkaartjes

Naar steden in het Ruhrgebied reis je al voor bv 38 euro retour. Ideaal voor bv kerstmarkten volgend jaar.

Naar bv München had ik 2 jaar geleden een 1e klas retour voor 120 euro. Je bent lang onderweg (9 uur of zo) maar dan kan ik wel op het dichtstbijzijnde station op stappen en stap in het centrum van München uit. Als ik zou gaan vliegen vanaf waar ik woon, zit ik ook al zo / bijna op die reistijd als ik mijn reis naar Schiphol er bij tel, paar uur eerder aanwezig zijn, etc.

Als je in Duitsland een 1e klas treinkaartje hebt mag je in stations ook wachten in speciale lounges met gratis koffie, thee of ander drankje . In de zomer gratis waterijs. Vond ik wel fijn reizen/wachten.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jan 2020 12:57

Re: Treinvakanties binnen Europa

Brussel is voor een 11 jarige best leuk. Maar hangt net als bij iedereen ook af van hoe het weer is en de interesses. Mijn eerste keer naar Brussel was ooit in de eerste week van januari met koud en slecht weer. Was ook een van mijn eerste stedentrips alleen. Ik vond de stad echt niet leuk of mooi, nooit weer naar Brussel. Later nog 2x geweest met mooier weer en het erg naar mijn zin gehad.

Brussel is heel divers. Mooie musea, https://www.naturalsciences.be/nl
http://www.kmkg-mrah.be/nl/welkom-het-m ... schiedenis
Het stripcentrum: https://www.stripmuseum.be/nl/home

Die doen ook voor kinderen leuke dingen. Mini Europa vond ik wel wat hebben. Parken , lekker eten, stripwandeling.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 05 Jan 2020 17:43

Re: Treinvakanties binnen Europa

rapa nui schreef:
Als je in Duitsland een 1e klas treinkaartje hebt mag je in stations ook wachten in speciale lounges met gratis koffie, thee of ander drankje . In de zomer gratis waterijs. Vond ik wel fijn reizen/wachten.


sinds 15 december 2019 mag je alleen nog met full flex tickets in de lounge. De speciale actie kaartjes(spar preis) krijgen geen toegang meer.
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers