Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overdag werken en kinderen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jan 2020 00:10

Overdag werken en kinderen

Ik hrb altijd in de zorg gewerkt en dus onregelmatig. Het heeft zn voor en nadelen, maar wil nu kijken of ik iets kan vinden in de regelmaat. Wat ik op t oog heb zou van 8.30-17 zijn ongeveer. En dan 2-3 dagen.
Maar wat ik dan bedenk, dan kunnen ze al 3 dagen niet af spreken met vriendjes (vast een vorm van luxe), maar hoe ga ik dat doen met sportclubjes? Op dagen dat ik werk wordt lastig gezien de tijd. Of opa/oma moet dat doen, maar ik wil geen moeder zijn die nooit kan komen brengen of halen. Op dagen dat ik vrij ben wil dat zeggen dat ze nog niet kunnen afspreken, of als t sportclubje later is is er nog een dag 'haast' rondom t avondeten.
Hoe doen anderen dit? Als ik dan in een ander topic leed dat er meerderen 24 of meer werken krijg ik t al benauwd
(Vriend werkt ook onregelmatig, kan zeker helpen, maar dus niet iedere week)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 05 Jan 2020 00:45

Re: Overdag werken en kinderen

Ik werk 24u in 3 dagen, meestal kantoortijden. Maandag middag is man vaak thuis en haalt ze om 15u uit school, ze kunnen dan afspreken. Dinsdag bso dan is het niet afspreken. Woensdag ben ik vrij, heeft de oudste om 16.00 voetbal en kan dan afspreken van 12.15 tot 15.30. Donderdag mijn ouders die oppassen en ze kunnen dan niet afspreken. Vrijdag om 18.00 voetbal en kan er tussen de middag en tussen 15.00 en 17.00 afspreken. Dus sportclub is op mijn vrije dagen eind vd middag. Jongste gaat denk ik op zaterdagochtend naar zwemles of vrijdag avond. 2 a 3 keer afspreken is nog best veel, er zijn genoeg kinderen in de klas bij mijn oudste die alleen op woensdag kunnen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Jan 2020 00:52

Re: Overdag werken en kinderen

Ik werk 28 uur en mijn man 36 uur.
Op maandag, dinsdag en donderdag zit de oudste na school bij de BSO en kan er niet afgesproken worden.
Heel soms gaat hij wel eens bij een vriendinnetje na schooltijd en dan melden we de BSO af. Het kan in ieder geval niet bij ons.

Op woensdag en vrijdagmiddag is hij vrij. Woensdag kan hij afspreken tot 15.30 ivm korfbaltraining daarna.
Op vrijdag heeft hij nu zwemles om 14.30 dus geen afspraken helaas. Zodra dat voorbij is kan hij weer wel afspreken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Jan 2020 01:03

Re: Overdag werken en kinderen

Hier wordt er sowieso niet afgesproken op maandag, dinsdag en donderdag. Met hier bedoel ik niet alleen hier thuis, maar gewoon hier in het dorp. School duurt altijd tot 15u35 dus dan is het sowieso niet haalbaar om af te spreken. Soms komt mijn oudste zijn beste vriend wel eens na school mee naar ons omdat zijn ouders onverwacht wat langer moeten werken ofzo, maar dan komen ze hem gewoon een (half)uur later weer ophalen.

Op vrijdagavond sport mijn zoon, dus kan er ook niet afgesproken worden. Hier spreekt hij dus op woensdag of in het weekend af.

Overigens werk ik inderdaad 24 uur (maar bijna altijd vrij op woensdag en ik werk maar heel soms op vrijdag) en mijn man werkt 40+ uur. Dus de dagen dat wij werken zitten ze ofwel in de opvang ofwel haalt mijn moeder ze op (1x per week)
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jan 2020 09:05

Re: Overdag werken en kinderen

Dochter gaat alle dagen tot 14 naar school, dus alles (sporten etc) wat voor 16uur begint kan ze niet bij afspreken. En geldt dus ook voor de woensdag
Bso afzeggen (of desnoods oma een keer) zou ook wel keer kunnen.
3x afspreken is idd ruim. 2x niet, vooral als daar ook nog een x vanaf gaat door dus bijv het sporten
(Overigens heeft ze nu turnen op mn werkdag, maar omdat ik maar tot 15 werk, en ze van 15.30-16.30 turnt is dat nu geen probleem)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jan 2020 09:07

Re: Overdag werken en kinderen

Hier kan hij ook maximaal 2 dagen in de week afspreken en dan hebben we nu nog geen sport of clubjes op die dagen, dan za het waarschijnlijk nog minder worden.
Maar op de bso zitten ook een aantal van zijn vriendjes en zijn oude vriendje van het dagverblijf die op een andere school zit. Ze spelen daar heerlijk samen en dat vervangt voor een deel het thuis spelen.

Bij mijn zoontje op school zijn ook veel kinderen die alleen op woensdag kunnen afspreken. Dat is vrij normaal voor mijn gevoel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 05 Jan 2020 09:55

Re: Overdag werken en kinderen

Hier kan er op alle dagen worden afgesproken.
Ik ben maandagmiddag vrij, man is dinsdag vrij, woensdag zijn we beiden vrij, donderdag past oma op en vindt het geen probleem als zoon iemand meeneemt of bij een ander speelt, vrijdag ben ik vrij.

Zwemles heeft hij niet meer (alleen op school nog 1 jaar) en sporten doet hij op zaterdag.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jan 2020 10:20

Re: Overdag werken en kinderen

Ik werk 24 uur.. Maandag en dinsdag de hele dag. Maandag gaan ze naar de bso en dinsdag naar mijn ouders.
Vorig jaar heb ik er voor gekozen om op donderdag eerder te stoppen zodat ik ze op kan halen uit school, dat betekent dat ik die uren op een andere dag moet maken en dat is vaak op woensdagochtend.

Ze kunnen hier woensdag, donderdag en vrijdag spelen. Maar woensdagmiddag hebben ze einde middag nog ponyles dus kunnen ze niet de hele middag en vrijdagmiddag hebben ze turnen. Op maandag op de bso zijn ook veel klasgenoten dus spelen ze ook genoeg.
:heart: :heart: 2011
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2020 10:58

Re: Overdag werken en kinderen

Hier kunnen ze 2 middagen per week afspreken om te spelen. Zwemles is op zondag en toneelles is op maandagmiddag. Dat is vanuit de bso en wordt ze door hun gebracht en gehaald.

Andere clubjes doen we nog niet, maar dat zal dan idd van speelmiddagen af gaan. Is in mijn omgeving ook heel normaal om maar 1 of 2 middagen ergens te kunnen spelen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jan 2020 11:00

Re: Overdag werken en kinderen

Hier kunnen ze ook maar twee middagen afspreken, en als de jongste met zwemles begint zelfs maar 1 x. Ik vind dat niet zielig, bij anderen kinderen is dat ook zo. En op de bso is ook spelen met vriendjes.
Die sportclubjes zijn idd de hel. Hoe wij het doen is rennen en vliegen en elkaar afwisselen. Ik begin bv eerder zodat ik eerder weg kan en met de oudste om 17:15 op voetbal kan zijn. Of mijn vriend doet dat.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Jan 2020 11:34

Re: Overdag werken en kinderen

Voor ik kinderen had heb ik gewerkt in de gehandicaptenzorg en kinderopvang.
Super leuk maar omdat ik er voor de kinderen wil zijn heb ik nu andere keuzes gemaakt.
Nu werk ik de ene week 4 en de andere week 5 ochtenden (schooltijden) als huishoudelijk hulp. Om 14.00 sta ik weer op het schoolplein.
Afspraken mogen ze op 4 dagen maken, dinsdag niet, dan is er zwemles.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 05 Jan 2020 12:10

Re: Overdag werken en kinderen

Ik liep hier ook tegenaan toen ik afgelopen jaar begon met nieuwe baan en niet meer elke middag op het schoolplein kon staan. Oudste zit op school, jongste begint over 2 maanden. Maandag ben ik thuis en kan er afgesproken worden, dinsdag en woensdag bso waar ze veel met klasgenootjes en andere vriendinnetjes speelt, op donderdagmiddag ben ik thuis maar heeft ze nu zwemles dus gaat afspreken niet en op vrijdag kan ze afspreken want is vriend thuis. Het scheelt hier dat 1 vriendinnetje tegenover woont en beste vriendinnetje ook tegenover komt wonen, maakt het in weekenden en vakanties ook heel makkelijk bij elkaar binnenlopen voor speeldates. En tja, het is gewoon wat het is, ik kan het niet anders maken.

Wat ik nog regelmatig zie is dat kinderen met klasgenootjes mee gaan om te spelen op bso dagen. Zelf ook wel eens gedaan met vriendinnetje van dochter.

Ik zat me laatst wel af te vragen hoe we dat gaan doen wanneer jongste ook met zwemles begint. Wil haar niet te vroeg laten starten, maar logistiek zou het wel handiger zijn (of we zetten de zwemles toch naar de zaterdagochtend als daar een optie vrij komt). Daarnaast begin ik nog niet met vaste sportclubjes of muziekles tot de zwemles er op zit denk ik.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jan 2020 12:59

Re: Overdag werken en kinderen

Ik werk (in principe) 27 uur over drie dagen verdeeld. Mijn man werkt 40 uur of meer.
Op mijn werkdagen zitten de kinderen tot uiterlijk 18.30 op de opvang. Dus dan is het snel eten en naar bed. Vaak heb ik wat makkelijks of al vooruit gekookt dan.
Zwemles hebben we verplaatst naar zaterdagochtend zodat dochter op maandag en/of vrijdag soms met klasgenootjes kan afspreken.
Als ze klaar is met zwemles mag ze een andere sport of hobby uitkiezen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem300

Bericht 05 Jan 2020 14:49

Re: Overdag werken en kinderen

Ik werk in principe altijd wanneer mijn man thuis is, dus hier kan altijd afgesproken worden na school. Wij hebben geen continuerooster. Op maandag mogen ze niet afspreken omdat er dan sporten is al op tijd en we dus op tijd moeten eten.
Voor mij is dit nu wel de reden om voorlopig nog onregelmatig te werken en om zo te werken als mijn man thuis is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron