Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Dec 2019 10:22

Re: Het hardlooptopic #2

Oh jij bent zo snel altijd exo. Lekker hoor.

Ik ben ook weer bezig. Het gaat heel erg op en af bij mij. M’n knieblessure gaat nooit echt weg, maar er zijn periodes dat het te doen is. De afgelopen 3 keer rennen ging het goed, dan begon ik m’n knie pas na 4 km te voelen maar dan ben ik toch al weer bijna thuis. Straks ga ik weer. Als die ook goed gaat dan ga ik volgende week even nieuwe schoenen kopen want deze heb ik ook al weer anderhalf jaar geloof ik.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Dec 2019 10:24

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig!

Ik koop ook altijd schoenen in een speciaalzaak. Ik kom wel altijd op brooks uit. Maar heb nu ook al een tijdje Hoka One One (spreek op zijn Hawaïaans uit als Ohnee Ohnee). Ik wisselde altijd af.

Het lopen wat ik wilde gaan doen in mijn vakantie is er niet van gekomen. Ik ben gewoon te moe steeds. We zijn van plan zo samen te gaan, maar ik moet mezelf echt van de bank trekken. Ik vind het superknap dat jullie meteen weer lange stukken kunnen lopen na een tijd niet gelopen te hebben. Ik begin met 1 minuut en dan wandelen. Dat een aantal keren.

Ik denk, Exo, dat als jij leert om rustiger te lopen gecombineerd met intervallen jij die afstanden makkelijk haalt hoor! En als je het zo prima vindt is dat ook goed natuurlijk! ?

Kees begin april zijn er echt héél veel evenementen om aan mee te doen voor een halve marathon, tof!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Dec 2019 10:38

Re: Het hardlooptopic #2

hahaha Exo, mijn ambities komen oa door jouw posts op insta. Ik ben echt jaloers op jouw tempo en denk dat jij idd ook echt wel een flinke afstand kan hoor!

Fijn dat je iig weer kleine stukjes kunt lopen UN, toch iig iets.

Ik begin ook altijd met kleine stukjes Jip, moet er altijd echt weer in komen. Fijn om even samen te gaan, miss geeft dat net dat zetje.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Dec 2019 11:26

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield mooi doel.

Kees wat stoer, ik heb zelf de rr 5x gedaan. Niet als loper want daar ben ik lang niet snel genoeg voor maar als fysio. Tegenover mij zou je een loper moeten zeggen die gemiddeld 15/16 kmh loopt en dan krijg je hele grote verschillen in de rusttijden. En das niet echt wenselijk.

Jip niet zo heel gek toch dat het sporten nu even niet wil. Jullie hebben nogal wat op je bordje gekregen.

UN fijn dat het lopen beter gaat.

Ik heb net getwijfeld of ik zou gaan lopen of naar de sportschool gaan. Uiteindelijk toch naar de sportschool gegaan en ff flink wat core gedaan.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2019 12:57

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed dat je weer begonnen bent UN! Lekker rustig aan en goed naar je knie luisteren. Wie weet train je dan toch je knie weer wat sterker, voor zover dat kan.

Minx, wat knap dat je ook nog sportschool combineert met het hardlopen. Je hebt wel discipline zeg! Heb jij nog wedstrijdjes op het programma waar je voor traint?

Caulfield, wat fijn dat je weer begonnen bent! Je was op een gegeven moment zó goed bezig. Wil je weer die kant op? Of heb je voorlopig nog geen afstandsdoelen?

Jip, ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik heb dan een trainer nodig, vrees ik. Of iemand die meerent en me meeneemt in een rustiger tred.
Rustig aan hè? Ik zou alleen gaan rennen als het je ontspanning geeft. Je moet niet met je vermoeide lijf allerlei klachten gaan ontwikkelen omdat je graag wilt sporten. Maak je al betere nachten? Slapen de meisjes goed?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Dec 2019 13:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ken wel een aantal online coaches! Stuur me anders even een berichtje als je verder wil kijken.

Net 10x 1 minuut. Heerlijk! Wel moe, kortademigheid door verkoudheid. Lekker weer was het er ook voor!
V slaapt eigenlijk altijd goed. S vannacht van 19-5. En afgelopen twee weken ook wel betere nachten. Ik slaap zelf niet zo best.

Nu proberen vol te houden weer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Dec 2019 20:49

Re: Het hardlooptopic #2

Wat is iedereen goed bezig!
Minx, jij komt al echt in de richting van je streefgewicht. Echt knap!
Jip, ik snap dat jij ook andere dingen had waar en energie naar toe gaat. Hopelijk gaat het je op den duur ook energie geven als je lekker weer een rondje hebt gelopen.

Zo met die feestdagen en de donkere dagen vond ik het knap lastig om mezelf te motiveren.
Helaas ook van september tot en met half december zo erg verkouden geweest dat ik het niet aandurfde. Was teveel aan het hoesten.

Ik ga vanaf komende week weer starten en heb in 2020 als doel gesteld om de 10 km onder het uur te lopen.
De afgelopen weken ook zo veel lekkers gesnoept dus moet nodig weer gaan sporten haha..
Voor de Nintendo Switch ook dat sportspel gehaald. Vandaag even getest en dat is nog flink aanpoten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Dec 2019 22:10

Re: Het hardlooptopic #2

Mooi doel miccie,

Jip fijn dat je ff hebt kunnen lopen. 10x1 is mooi om mee te beginnen.

Kreeg vanmiddag een appje van Mn broertje dat de bestelling morgen al geleverd wordt. Superfijn ook weer in een passende broek lopen. Ik liep nl nog in een xl ?? zit erg lekker als joggingbroek. En dus gelijk mijn nieuwe schoenen testen heb er helemaal zin in. Ben ook benieuwd of het wat met mijn snelheid doet. De schoenen waar ik nu op loop zijn nl behoorlijk stug.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2019 14:25

Re: Het hardlooptopic #2

Joehoe! Ik heb mezelf gedwongen op deze laatste dag van 2019 een 10k te lopen en dat is gelukt! 50 minuten precies. Ik merk wel dat mijn lijf hier hard voor moet werken, want na zo'n 8 km voelde ik al wat kuitpijn en algehele spierpijn in de benen, maar ik moest en zou de 10 volmaken. Helft over asfalt (de reden voor de kuitpijn vrees ik) en de andere helft over hobbelige mountainbike- en zandpaden. Ik zit nu op een haar na op 80 km deze maand ?
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2019 14:27

Re: Het hardlooptopic #2

Minx, heb je al in je nieuwe kleding gelopen?

Miccie, mooi streven. Gewoon gaan!

Jip, wat heerlijk dat je weer gestart bent ? Hopelijk helpt het je om je hoofd lekker te legen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Dec 2019 14:34

Re: Het hardlooptopic #2

Mooie tijd exo,

Ja ik heb vandaag eindelijk de tijd kunnen vinden om te lopen en was helemaal blij. 7.01 min/km wat voor mij echt extreem snel is. En mijn HF was ook absoluut niet hoog dus ik was echt heel blij. Bewust wel een klein rondje gedaan. Echt ff testen maar het was heerlijk. Gelukkig niet te veel vuurwerk toen. Alleen langs een veldje gelopen waar ze met carbid bezig waren.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2019 14:43

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn Minx!
Ik vind hardloopbroeken/tights veel lekkerder lopen dan joggingsbroeken. Merkte jij ook verschil in comfort?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Dec 2019 14:49

Re: Het hardlooptopic #2

Ik liep al heel lang in tights maar dat was een xl en loop nu in een s dus ja dat verschil merk je wel.
Had het daar met een vriendin ook over. Vroeger snapten wij nooit als mensen voor verschillende sporten verschillende kleding hadden. Een broekje en katoenen shirt was toch goed. Tegenwoordig moet ik er niet aan denken om daar in te lopen. En tegenwoordig moet het er ook nog leuk uitzien haha.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2019 14:51

Re: Het hardlooptopic #2

Oh sorry, ik las het verkeerd. Hij zat je áls een joggingbroek.

Ik zie weleens mensen in wijde kleding rennen, maar dat lijkt me zo belemmerend. Ik had 1x geen broeken meer en heb toen in een trainingsbroek gerend die onderin wat wijder was, maar dat rende echt voor geen meter ?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Dec 2019 15:05

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Exo!!

Fijn dat je nieuwe dingen lekker zitten, Minx!



Ik heb net voor de derde keer in 1 week 10x1min gelopen. Lekker weer was het er ook voor. Eergisteren ging het heel makkelijk, vandaag wat minder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 01 Jan 2020 14:45

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn jip dat je weer kunt gaan!
Ik ben net voor het eerst sinds 4 maanden ook weer gegaan. Ik merkte toen pas hoe erg ik het lopen en buiten in de bossen zijn mis. Ik heb 10 km kunnen lopen, na 7 km heb ik even gewandeld, maar daarna nog 3 km kunnen lopen. Ik deed er 1 uur en 1 minuut over, incl. 3 keer veters strikken onderweg (en toen pas zo slim om er een dubbele knoop in te leggen). Dus ik ben eigenlijk heel tevreden! Hopelijk ben ik komend jaar minder ziek en heb ik meer energie en tijd om toch wat vaker te kunnen lopen.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jan 2020 18:14

Re: Het hardlooptopic #2

Zo Poppy, dat is knap na zo’n tijd eruit! Lekker zeg.

Ik heb de eerste 5k van 2020 er ook alweer opzitten, het was een hel na te weinig slaap en teveel drank en snotverkouden maar toe maar, het was een loopje.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Jan 2020 18:41

Re: Het hardlooptopic #2

Poppy en caulfield goed bezig! Op 1 januari lopen vind ik niet echt fijn.

Ik denk dat ik naar de 4EM toe ga trainen juni. En dan wil ik ook echt wel een mooie tijd neerzetten. Binnen de 45 min zou voor mij een mooi doel zijn. Mijn broertje gaat die dag de halve lopen dus zou leuk zijn om hem dan aan te moedigen.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Jan 2020 20:24

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Poppy, dat je na zo'n tijd niets doen al zo lang kunt lopen. Heerlijk!

Wat goed dat er al een aantal zijn gegaan.

Minx, jij hebt ook een mooi doel gesteld. Dat helpt altijd.

Ik wilde ook gaan als goed voornemen, maar mijn man voelde zich niet lekker waardoor ik de halve dag met 2 kinderen zat. In de middag moest ik nog even wat boodschappen halen en zijn we maar een rondje gaan wandelen door de wijk en ondertussen de speeltuinen langs.

Morgen zijn de kinderen naar de opvang en heb ik zelf nog een dagje vrij. Dan ga ik echt lopen. Ik moet die stap weer gaan maken en dan gaat het daarna vaak vanzelf en kom ik weer in de flow van vaker lopen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2020 21:38

Re: Het hardlooptopic #2

Jeetje Exo, wat een mooie tijden heb jij toch altijd. En dan ook nog de helft niet offroad, ik vind dat altijd veel zwaarder lopen.

UN, goed dat je weer begonnen bent!

Caulfield, mooi begin van het nieuwe jaar!

Puppy, wat lekker dat je weer begonnen bent. En wat knap dat je dan gelijk zo’n afstand kunt lopen zeg.

Minx, wat een verschil in maat! Ik heb ook verschillende tights maar gebruik die voor zowel indoor als outdoor sporten. Bovenkleding heb ik wel verschillend voor de verschillende sporten.

Miccie, succes morgen. Gaan hoor!

Kees, echt stoer dat je mee gaat doen aan de RR!

Ik heb net als Caulfield ook een loopje gedaan vandaag. Ik vind het op zulke dagen juist heerlijk, heb echt het gevoel dat ik al het eten en drinken dan aan het compenseren ben. Ik was ook brak vandaag na teveel wijn en champagne gisteren maar ondanks dat heb ik een PR gelopen: 5 km in 28:28! Ik heb ook nieuwe Asics in bestelling want ik loop echt al veel te lang op mijn huidige paar. En ik heb zonet een nieuw sporthorloge besteld, de Garmin Venu! Mijn Apple Watch bevalt op zich nog prima maar ik vind het design van deze Garmin zoveel mooier. https://www.coolblue.nl/product/836168/ ... beige.html
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Jan 2020 22:34

Re: Het hardlooptopic #2

Oeh mooi horloge lady. En ook lekker nieuwe schoenen.

Tops wisselt bij mij ook wel tussen sporten alleen broeken vind ik wel echt per sport verschillen. Mijn fitness broeken wil ik bv geen touwtje in hebben en mijn loopbroeken wil ik dat perse wel hebben. Ja verschil in maat is echt enorm nu moet ik wel zeggen dat de broek maat s wel groot uitvalt. Maar met bijna 27 kg verschil heb je natuurlijk ook een behoorlijk verschil in maten.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 02 Jan 2020 20:31

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb spierpijn in mijn hele lijf! Haha. Maar ik wil snel weer gaan.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2020 21:22

Re: Het hardlooptopic #2

Poppy, jeetje, wat knap! Met je conditie zit het wel goed dus!

Lady, goed gedaan!

Miccie, ben je nog gegaan?

Caulfield, goed bezig! Na zo'n avond vind ik het heel dapper dat je gegaan bent.

Ik heb vandaag een heel gemakkelijke 8 gelopen. Dinsdag liep ik dus een 10, en ik twijfelde of ik wel of niet zo gauw weer moest gaan lopen. A.s. zaterdag ga ik met een vriend lopen, dus dan wordt het ook wel weer 8 of meer. Maar na de 5 liep ik nog zó lekker, dat ik een extra ronde heb gepakt. Het kostte geen enkele moeite. En dat voelde zo fijn!! ?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Jan 2020 23:48

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker is dat als het lopen zo goed gaat.. zo'n extra rondje erbij doe ik ook wel eens. Voelt altijd extra goed dan.

Ik heb inderdaad weer mijn eerste rondje gemaakt van dit jaar. Klein rondje van 3,5 km en op een slakkentempo voor mijn doen haha.. Dat wordt weer opbouwen dus.
Heb ook twee keer even gewandeld tussendoor.
Vanaf maandag ook weer in het normale eetritme. De chocolade tijd is weer voorbij dus dat gaat hopelijk ook schelen op de weegschaal. Daar is echt iets teveel aangegeten de afgelopen maanden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jan 2020 21:13

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb na de laatste keer niet weer gelopen door feestje van V en buikgriep. Ik ben van plan woensdagochtend of dinsdagmiddag weer te gaan als ik me goed genoeg voel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron