Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdieren en vuurwerk

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 31 Dec 2019 22:51

Re: Huisdieren en vuurwerk

Exogenesis schreef:Mijn paard heeft net zijn drinkbak aan gort geslagen ? Of hij gewond is, kan ik niet goed zien. Ik kan ook niet bij hem in de stal komen.
Dit belooft nog wat.. ?

Arg!! Getver! Ik hoop dat het mee valt!
Ik ga nu weer bij die van mij checken.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2019 22:56

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn hond wijkt niet van mijn zijde maar dat is het dan ook.
Kan haar gewoon uitlaten ook, zolang ik maar in de buurt ben.
<<

Kira

Bericht 31 Dec 2019 23:42

Re: Huisdieren en vuurwerk

Ahh wat sneu Exo. Ik laat m'n hond overigens toch thuis als we vuurwerk gaan kijken in het bos.
<<

Anoniem316

Bericht 31 Dec 2019 23:53

Re: Huisdieren en vuurwerk

Onze kat is best angstig komen we achter. We zochten haar al sinds einde van de middag. Konden haar niet vinden. Waren we een spelletje aan het doen, hoor ik ineens haar belletje. Schijnt ze ver weg onder de bank te zitten. Zo sneu.

Wat heftig Exo. Hoop dat de verwondingen meevallen.
<<

Anoniem317

Bericht 01 Jan 2020 09:19

Re: Huisdieren en vuurwerk

Ons hondje is ieder jaar weer bang voor vuurwerk. Ook nu is ze weer bang. We laten haar niet alleen, zorgen dat de radio aanstaat, wandelen in rustige gebieden, leggen een deken of kleedje op de bank en geven haar voldoende aandacht. Een aantal jaar geleden was het zo erg dat ze een epileptische aanval kreeg. Ben (voor haar) altijd blij als het weer voorbij is.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2020 11:27

Re: Huisdieren en vuurwerk

Hoe is het gegaan bij jullie?

Liv, wat heftig, een epileptische aanval bij je hondje ? Gelukkig was het nu rustiger.

Dee, wat sneu! Is ze daar de rest van de avond gebleven?

Hier is niemand gewond geraakt gelukkig. Wel gestresst. Mijn paard wist vanochtend niet hoe snel hij de stal uit moest vliegen. Hij heeft eerst maar eens alle spanning er uit gerend en daarna gerold. Arm ding. De Shetlanders waren vannacht heel rustig, in tegenstelling tot vorig jaar. Zij zijn de redding geweest voor mijn paard. Ze stonden met zn drieën de hele avond en nacht dicht bij elkaar. Ik ben blij dat het achter de rug is.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Jan 2020 14:20

Re: Huisdieren en vuurwerk

Gelukkig exo! Dieren kunnen veel aan elkaar hebben hierin.

Liv, sneu he zon aanval. Onze hond heeft sowieso epilepsie dus weet hoe het is. Andere jaren ook altijd veel aanvallen in december. Dit jaar gelukkig niet extra veel (vergeleken normaal).
Hier viel het dit jaar dus enorm mee bij onze hond. We vermoeden dat hij niet meer goed hoort en daardoor minder last had. Hij was wel bang, maar vooral buiten. Binnen bij de (bewust hard gezet) muziek ging het goed. Dat was andere jaren niet zo. Heel fijn (al is het wel een teken van ouder worden natuurlijk, hij is 9 nu maar erg ongezond. Ik zei met kerst ook tegen mn man dat ik denk dat hij er volgende december niet meer is).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem273

Bericht 01 Jan 2020 14:39

Re: Huisdieren en vuurwerk

Wat sneu om te lezen! Gelukkig is het ergste nu achter de rug.

Onze hond is gelukkig niet bang, wel wat onrustiger dan anders. Vooral bij de sporadische knallen in de dagen voorafgaand; hij wil dan per se weten waar het vandaan komt en voor het raam van de woonkamer kijken. Dusdanig dat hij de schuifdeuren openklauwt en zelf naar de woonkamer wil. Dat is wel erg vervelend, deuren zijn net nieuw en nu al onder de krassen. Dus we hebben de afgelopen dagen beneden geslapen in de woonkamer met hem.

Gisteren zou zijn beste vriendje, ook een witte herder, hier komen logeren. Die is ook niet bang gelukkig. Maar om 19.00 uur bleek hun andere vriendje (ja ja ook een witte herder, haha!) doodsbang en alleen thuis te zijn voor de jaarwisseling. Die vrienden wilden ons eigenlijk niet vragen om op te passen omdat we al een logee hadden (en mijn moeder hier was). In hun dorp is het vuurwerk echt ernstig, veel bommen en illegaal spul. In ons dorp is het relatief rustig.
Dus m’n man heeft die derde hond ook opgehaald en in de auto moeten tillen. Die was verlamd van angst.
Eenmaal bij ons thuis ontdooide hij snel, komt ook doordat de andere twee heel rustig waren. Hij kon eindelijk buiten even plassen en heeft zijn brokken van de ochtend nog opgegeten hier.
Het ging super verder! En weer beneden geslapen met nu dus drie grote herders erbij; was heerlijk haha!

Onze katten vinden het niet heel leuk; eentje is vrij bang en verstopt zich in de berging en de poes loopt wel gewoon rond.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Jan 2020 17:42

Re: Huisdieren en vuurwerk

Waarom laten zulke baasjes hun hond dan alleen?

Mijn hond is nog een paar uurtjes met de kinderen mee geweest naar mijn ex zodat wij weg konden. Als dat niet had gekund waren we thuis gebleven.
<<

Anoniem307

Bericht 01 Jan 2020 19:32

Re: Huisdieren en vuurwerk

Isles schreef:Onze hond vindt er gelukkig niets aan. Vanmiddag stak er iemand een honderdklapper af en de hond heeft gewoon staan kijken. Ok, op een gegeven moment ging hij een rondje lopen, maar ik geloof niet dat hij per definitie bang was. We schenken er vooral geen aandacht aan. Niet terwijl hij stond te kijken, niet meer dan 'Wat is dat dan, Jack', zoals we vaker doen, maar ook niet toen hij wegliep.


Onze Jack vond er echt niets aan. Ik ben wel eerder thuisgekomen van mijn werk, want het was rustig en ik vond het zielig voor Jack dat ik geen rekening had gehouden met het jaarlijkse carbid schieten, niet wetende hoe hij daar op zou reageren, maar toen ik thuiskwam zat hij lekker in zijn mand. Om 00.00u is hij mee naar buiten geweest om vuurwerk te kijken, maar daar was door de mist niets van te zien, en ook toen vond hij het wel prima. Misschien zit het in de genen? Zijn papa vindt er ook niets aan. Gaat er rustig naar liggen kijken. En zo was het met Jack ook eigenlijk wel.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers