Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vorig jaar om deze tijd...

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Dec 2019 14:53

Vorig jaar om deze tijd...

31 december 2018. 14.00 uur. Het moment waarop wij te horen kregen dat wij niet één, maar twee baby’s verwachtten. Alweer een jaar geleden en wát voor jaar. Daar waar de zwangerschap van de oudste, op de misselijkheid na, ontzettend soepel verliep, was deze zwangerschap een aaneenschakeling van lichamelijke klachten. De hele maand januari heb ik geleefd op crackertjes en water, meer kon ik niet binnenhouden. In februari ging het langzaamaan beter, nadat ik zwaardere medicatie had gekregen. Vanaf maart was de ergste misselijkheid naar de achtergrond verdreven, maar toen begon de bekkenpijn. Mijn buik werd groter en groter (en toen nóg wat groter) en mijn bekken konden het gewicht simpelweg niet meer aan. Veel te lang heb ik aangemodderd en geweigerd me ziek te melden, tot ik eind mei echt instortte en me overgaf en met verlof ging. Uitgeput bracht ik mijn dagen liggend/zittend/hangend op de bank door (door de buik was niets meer fijn). Ik heb zoveel hulp gekregen van familie en vrienden, mijn moeder die regelmatig kwam eten als mijn man avonddienst had zodat ik niet hoefde te koken en zodat zij D. op bed kon leggen, mijn schoonmoeder die mijn huishouden zo’n beetje overnam en kwam poetsen, wassen en dweilen. Vrienden die spontaan aanboden te komen koken, zo bijzonder om mee te maken hoeveel lieve mensen je om je heen hebt in zo’n periode.

Eind juni voelde ik me nog onprettiger dan anders en bleken de harde buiken die ik regelmatig had te zijn overgegaan in weeën. Ik was krap 32 weken zwanger, dus werd direct opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg longrijpers en weeënremmers toegediend en na vier dagen mocht ik gelukkig weer naar huis. Wel met bedrust, maar hee, ik kon in ieder geval weer in mijn eigen bed uitrusten. Het werd warmer en warmer en precies in de week waarin alle warmterecords werden verbroken was het dan eindelijk zover, de tweeling werd geboren. Drie dagen na mijn dertigste verjaardag, welke ik overigens puffend voor een ventilator en met mijn voeten in een bakje ijswater heb doorgebracht. Na de zware zwangerschap verliep de bevalling gelukkig heel soepel, om half 9 ’s avonds braken mijn vliezen en om 21.55 werd L. geboren. J. lag in stuit en werd om 22.00 uur geboren. Twee minimensjes van allebei zo’n 2,5 kilo en nog geen 50 cm lang. En nu ben ik al ruim 5 maanden een tweelingmoeder. Ik ben erachter gekomen hoe zwaar dat is, zelfs met twee redelijk zoete baby’s die al na twee maanden keurig de nachten doorslapen. Ik ben permanent moe, maar voel me zo rijk als ik naar mijn gezin van vijf kijk! En dat hele zwanger zijn hoef ik gelukkig nooit meer te doen?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2019 15:24

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Wat een pittig jaar is het geweest voor jou Elliot. Mooi om terug te blikken voor je.
Ik moet vaak aan je denken hoe goed je het doet met drie kleine kindjes.
Mag ik vragen hoe het emotioneel met je gaat nu? Ik had het gevoel dat het topic wat abrupt eindigde, hoopte eigenlijk te lezen hoe 't met jou nu gaat omdat je de laatste maanden niet zo goed in je vel zat toch?

Maar het gevoel van rijkdom springt wel van je bericht af, heel mooi om te lezen! Je hebt een mooi gezin.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Dec 2019 15:53

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Wat een heftig jaar voor jou. Ook al kreeg je er het allermooiste voor terug, je hebt er behoorlijk voor moeten afzien. Ik hoop dat je aankomend jaar zult mogen ervaren dat het allemaal wat rustiger wordt, naarmate alle drie jullie kinderen groter en iets zelfredzamer worden. Je mag trots zijn op jezelf, je lichaam en je mooie gezin! ?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2019 16:10

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Mooi geschreven Elliot. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe immens zwaar en life-changing dit alles voor je is geweest. Je bent een powerwoman!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Dec 2019 18:30

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Lief, jullie reacties! Bedankt ?

Marin, ik wilde even van me afschrijven wat er het afgelopen jaar is gebeurd en heb dus eigenlijk niet zo m’n best gedaan op het einde, haha. Maar het gaat redelijk met me. Het vliegt me regelmatig aan en dan kan ik echt heel down zijn en veel huilen. Als de meisjes allebei liggen te brullen trek ik het heel slecht en word ik snel kortaf en snauwerig tegen ze. Maar ik besef het wel, dat ik zo doe en dat ik dat niet moet doen. Ik probeer daar dus ook echt m’n best voor te doen, tot tien tellen, rustig ademhalen. En dan gaat het meestal snel weer over. Ik vind het echt niet altijd leuk, maar besef ook dat dit een fase is en dat de meiden vanzelf groter en makkelijker worden. Ik trek een driftbui 10x beter dan een huilende baby, dus ik kijk er echt naar uit dat ze groter worden! ?

♥♥
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Dec 2019 18:48

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Elliot schreef:Lief, jullie reacties! Bedankt ?

Marin, ik wilde even van me afschrijven wat er het afgelopen jaar is gebeurd en heb dus eigenlijk niet zo m’n best gedaan op het einde, haha. Maar het gaat redelijk met me. Het vliegt me regelmatig aan en dan kan ik echt heel down zijn en veel huilen. Als de meisjes allebei liggen te brullen trek ik het heel slecht en word ik snel kortaf en snauwerig tegen ze. Maar ik besef het wel, dat ik zo doe en dat ik dat niet moet doen. Ik probeer daar dus ook echt m’n best voor te doen, tot tien tellen, rustig ademhalen. En dan gaat het meestal snel weer over. Ik vind het echt niet altijd leuk, maar besef ook dat dit een fase is en dat de meiden vanzelf groter en makkelijker worden. Ik trek een driftbui 10x beter dan een huilende baby, dus ik kijk er echt naar uit dat ze groter worden! ?


Helemaal niet gek hoor Elliot.

Onze tweeling is nu ruim een jaar en heb nog steeds van die momenten dat ik het niet trek.

Door hun vele gehuil toen ze baby waren (en nog steeds zijn ze niet heel makkelijk) hebben ervoor gezorgd dat ik allergisch ben geworden voor gehuil.
Ik kan 10x beter het dwarse gedrag van mijn kleuter hebben dan dat de tweeling huilt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Dec 2019 21:07

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Respect voor jou, Elliot (en anders tweelingouders ook natuurlijk). Je zwangerschap was erg zwaar, maar twee baby’s lijkt mij ook ontzettend zwaar. Maar toch overheerst in je berichten je trotsheid en het gevoel van rijkdom. Mooi gezin!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jan 2020 09:21

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Haha het geeft niet van het einde maar ik was zo benieuwd hoe 't met je gaat nu.
Logisch dat het af en toe echt heel zwaar is.
Volgens mij doe je 't heel goed en heel goed ook dat je zo eerlijk naar jezelf blijft.
Gelukkig Nieuwjaar voor jullie gezin.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jan 2020 13:27

Re: Vorig jaar om deze tijd...

Respect hoor Elliot hoe je het allemaal doet, en naast dat het superzwaar is...wat een rijkdom!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron