Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij je werk mee naar huis?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Dec 2019 20:25

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Bedoel je eigenlijk niet het geluk dat jou kantoor voor een branche werkt dat veel geld verdiend, zodat het kantoor waarvoor je werkt veel bij hun klanten kan declareren? De tarieven die accountants, maar ook consultants/externe partijen vragen zijn bizar aan het worden. Ik zie dat allemaal voorbij komen en dan denk en zeg ook wel eens tegen mijn leidinggevende kan dat niet wat minder of stap over naar een andere partij die het goedkoper doet...

Het is dat ik bij om meerdere redenen controleplichtige organisatie werk, waardoor je niet onder de accountantskosten uit kunt komen want anders was dat het eerste waar ik in zou snijden... Of je het nu wel of niet op presenteerblaadje aanlevert voor de interim of eindejaarscontrole het lijkt een accountantskantoor niet uit te maken qua facturatie richting het bedrijf/opdrachtgever.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 30 Dec 2019 21:37

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Fred schreef:@ Kerel, was het maar zo... Wat moet je doen als je leidinggevende eigenlijk het werk wat jij ook kunt en uitdagend vind niet wil af staan aan mij? Kijk ik hoef echt niet zoveel te vergaderen als hij doet. Lijkt mij zelfs vreselijk, maar ik zie dat er bij hem taken door het management wordt neergelegd waarvan ik denk dat kan ik ook makkelijk doen. Echter hij is duidelijk niet van het uitbesteden en ondertussen zit ik dan half de dag bijv. stiekem te internetten of zo om toch de dag door te komen tot er eindelijk weer een nieuwe deadline komt...

Jij bent toch van de CAO's? Welke CAO gaat er de komende jaren dus eind 2019 en in 2020 en 2021 er het best op vooruit?
De stijging die in 2020 zal plaats gaan vinden van de CAO waar ik in werk was volgens mijn leidinggevende nog nooit zo hoog geweest. Dan zijn ook bijna alle functies nog een schaal omhoog gezet, dus de loonstijging is behoorlijk.

Als ik in een week tijd 10 mailtjes krijg dan is het al veel, maar goed ik blijf alleen al voor de arbeidsvoorwaarden zitten.


Ja, wat stijgt het hardst? Dat is nooit helemaal eerlijk, want waar kom je vandaan, welke verhoging had je in 2018? Ziekenhuizen is dit jaar een goede stijging. Ook in de farmacie klimt er wel wat.

En tsja: je zit er ook nog niet zo lang dat je die man kan afdwingen dat ie dingen aan jou opgeeft, toch?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 30 Dec 2019 21:49

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Kexter schreef:Waarom zou je een ander kantoor je onvrede uiten over de branche? Dat vind ik wel beetje sneu overkomen.


met name dat jij helemaal een sollicitatiegesprek in gaat om lekker gelijk te kunnen krijgen is wel typerend. Wat doe je nou als ze helemaal niet aan tijdschrijven doen, of het juist als vanzelfsprekend beschouwen, want dat is het in die sector nou eenmaal? Ga je dan lekker midden in het gesprek weglopen? Is ook niet goed voor je naam, dat gaat rondzingen in de sector en word je straks nergens meer uitgenodigd. Moet jij niet gewoon je eigen adviesbureau beginnen ofzo?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 30 Dec 2019 21:57

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ik werk 1 of 2 dagen per week thuis, dus dan neem ik me werk mee natuurlijk. Maar dat wordt niet bedoeld. Verder werk ik thuis wanneer nodig, zo heb ik van t weekend nog wat zaken gedaan. Ik schrijf geen overuren, maar over het algemeen neem ik dat dan een andere keer wel weer terug. Of niet, het komt niet zo nauw. Ik kan gelukkig wel goed los komen van mijn werk, als ik niet werk ben er ook niet mee bezig. Althans niet bewust, ik wel nog wel eens wakker worden met een ingeving hoe ik een zaak moet behandelen of iets moet formuleren oid. Ook tijdens het reizen schiet mij zoiets wel eens te binnen.

@ Isles. Ik zie jou best vaak over je werk praten. Positief, dus leuk natuurlijk. Maar maakt mij wel nieuwsgierig naar wat je doet. Wil jij dat vertellen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Dec 2019 22:07

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

kerel schreef:Ja, wat stijgt het hardst? Dat is nooit helemaal eerlijk, want waar kom je vandaan, welke verhoging had je in 2018? Ziekenhuizen is dit jaar een goede stijging. Ook in de farmacie klimt er wel wat.

En tsja: je zit er ook nog niet zo lang dat je die man kan afdwingen dat ie dingen aan jou opgeeft, toch?


In de farmacie?! Tell me about it! Heb ik dat weer net gemist zeker... Nee ik weet niet welke farmacie jij bedoelt maar er is momenteel niet eens een CAO omdat de onderhandelingen steeds stuklopen, dus geen loonsverhoging te bekennen?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 30 Dec 2019 22:09

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

:) Ik heb bij MSD anders net een prima cao afgesloten, geen idee bij wie jij werkt ;)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Dec 2019 00:23

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Kerel, MSD is de grootste wanbetaler. Ze verwachten dat hun facturen netjes binnen 30 dagen worden voldaan maar ondertussen betalen ze al hun leveranciers pas na 90 dagen ook al staat er een ander betalingstermijn op de factuur. Van oudsher heeft MSD toen het nog Organon was al erg goede arbeidsvoorwaarden.

De CAO van klein metaal is dacht ik ook goed. In december 3% en komend juli er weer 3,5% bij.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Dec 2019 06:55

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

kerel schreef::) Ik heb bij MSD anders net een prima cao afgesloten, geen idee bij wie jij werkt ;)


Oh ja dat zal gerust, zo afschuwelijk zijn die wel. Ik werkte in de farmacie als in apotheek, daar waar het geld helaas niet naartoe gaat maar die wel overal de schuld van krijgen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Dec 2019 09:33

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Fred, dat zal. Ik vind het ook niet de meest gezellige cao-onderhandelingen in mijn pakket, maar aan het einde van de onderhandelingen haal ik er toch altijd weer wat aardigs uit bij de Amerikanen :) En die salarissen betalen ze gelukkig netjes allemaal op de vastgestelde termijnen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Dec 2019 10:31

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Sinds dat het in Amerikaanse handen is, is het wel allemaal wat versoberd qua arbeidsvoorwaarden maar nog steeds hebben ze goede arbeidsvoorwaarden. Echter de jaren dat ze 45 tot 50 vrije dagen hadden of konden bij kopen zijn wel voorbij.

Qua facturen betalen denken ze dat ze een overheidsinstelling zijn (die betalen meestal ook laat). Kleine ondernemingen doen daarom liever geen zaken met MSD als die 90 dagen op hun geld moeten wachten dan kunnen ze een liquiditeitsprobleem krijgen. Echter MSD is zo groot dat ze denken dat ze dat wel mogen doen...

Ik neem aan dat je ook op locatie bent geweest daar? Dan ben je dichtbij mij in de buurt geweest...
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Dec 2019 16:56

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Mwah :) ze hebben er ruim meer vrije dagen dan ik heb hoor. Alleen in een ingewikkeld systeem waar ze zelf moeten kiezen tussen tijd of geld.

En ja, maar ik woon dan ook nog geen dertig kilometer van je huis af, ik ben zelfs nog deze zomer bij de aardbeienverkoop bij jou om de hoek geweest. En bij Onivo in het centrum.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers