Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem269

Bericht 28 Dec 2019 22:53

Re: Biechttopic

Ik zou zeker bellen om eerder te kunnen. Dan kan je je achteraf (als er wat aan de hand is) niks kwalijk nemen. Ik zou dus maandag gelijk bellen. Heel veel succes en ik hoop dat het niks is!
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 28 Dec 2019 22:56

Re: Biechttopic

Ik zou wel bellen. Als is het voor je eigen gemoedsrust. En wat maakt het uit als je je jaarlijkse afspraak vervroegd. Is toch prima.

Oh en als t om je eigen lichaam gaat (of van een naaste), dan ben je nooit een zeur. Je moet tenslotte nog een poos met dit lichaam doen (hopelijk).
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Dec 2019 00:16

Re: Biechttopic

Zeker bellen! Ik was 4 weken nadat ik de huisarts belde al geopereerd en had al spoedivf gehad in die 4 weken en begon 6 weken na het bezoek aan de huisarts al met chemo.. puur om even aan te geven wat 4 weken kunnen betekenen mocht er echt iets mis zijn. En als er niets aan de hand is scheelt het je 4 weken onzekerheid. Sterkte!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Dec 2019 00:43

Re: Biechttopic

Je kan altijd bellen om te overleggen!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Dec 2019 01:43

Re: Biechttopic

Naar de huisarts, absoluut! Misschien is het ‘gewoon’ een ontsteking ofzo. Laat de arts maar adviseren wat het handigst is.
L2014 & H2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Dec 2019 10:36

Re: Biechttopic

Bedankt voor jullie reacties.

Fiederilsje: omdat ik al onder controle sta, hoef ik niet via de huisarts, maar mag ik rechtstreeks het ziekenhuis bellen.

Bisq: daar heb je absoluut een punt. Dan is vier weken opeens vier lange weken kostbare tijd.

Ik ga morgen ook gewoon bellen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Dec 2019 11:03

Re: Biechttopic

Ik zou morgen wel even bellen en kan me ook niet voorstellen dat ze op basis van je klachten die afspraak niet zouden willen vervroegen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Dec 2019 11:17

Re: Biechttopic

Ik heb vanochtend gebeld, kan om kwart over 11 terecht voor een mammografie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2019 12:05

Re: Biechttopic

Fijn. Sterkte.
#teammaple🍁
<<

Anoniem277

Bericht 30 Dec 2019 12:06

Re: Biechttopic

Sterkte! Krijg je dan meteen de uitslag of hoe werkt dat?
Hopelijk zit je niet te lang in spanning en krijg je goed nieuws!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Dec 2019 19:29

Re: Biechttopic

Alles was goed gelukkig. Wel wat kleine cystes, maar dat was heel normaal. Ze vermoeden dat deze ook de pijn veroorzaken.

In elk geval weer een zorg minder.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Dec 2019 19:35

Re: Biechttopic

fijn dat je zo snel terecht kon en dat de uitslag goed is.
<<

Anoniem271

Bericht 30 Dec 2019 19:43

Re: Biechttopic

Wat fijn Biechtje, deze uitslag!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Dec 2019 23:50

Re: Biechttopic

Heel fijn biechtje!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem277

Bericht 31 Dec 2019 06:54

Re: Biechttopic

Fijn!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 11 Jan 2020 18:54

Re: Biechttopic

Oké, ik vind het zelf een stomme gedachten maar misschien kan het. Ik zet dit in een biecht omdat ik liever niet onder mijn eigen naam dit heb staan.

31/12 gestopt met de pil (gewoon voor een stopweek). Zou uiterlijk 5/1 dan ongesteld moeten worden, maar niets... Wel de hele tijd ervoor buikpijn en standaard klachten die ik normaal ook heb (meer hoofdpijn/gevoelige borsten). Uiteindelijk gewoon weer de pil gaan slikken na die 7 dagen, omdat ik wel 'safe' wil zijn. Zelfs 2 zwangerschapstesten gedaan, omdat ik er niets van snap, ik sla nooit een menstruatie over. Ook omdat ik wel heel emotioneel was/ben de laatste weken. Beide negatief... Heb nog steeds last van m'n borsten en af en toe buikpijn.

Nu dacht ik, kan het te maken hebben met de volle maan en de stand daarvan? :eyes:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Jan 2020 23:26

Re: Biechttopic

Nee, dat lijkt me een fabel.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jan 2020 00:00

Re: Biechttopic

Er zijn mensen die denken dat dat kan en die geloven er ook in. Maar dat zijn zulke ongrijpbare dingen, en zoiets weet je dus nooit zeker.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Jan 2020 15:44

Re: Biechttopic

Ik moet volgende week een hartfilmpje laten maken en ik ben eigenlijk best bang dat er iets mis is. Twee weken geleden is mijn bloeddruk gemeten omdat ik oa veel hoofdpijn heb de laatste tijd en daar kwam uit dat die best hoog was. Terwijl ik altijd een hele lage bloeddruk had. Ik voel mijn hart sinds een aantal weken ook erg kloppen en een aantal keer per dag ook een paar seconden dat ie ook heel hard bonst. In mijn familie hebben een aantal mensen hartproblemen. Mijn opa heeft een open hart operatie gehad, mijn oma had een pacemaker en mijn vader is twee jaar geleden geopereerd omdat een bloedvat te wijd werd en kans had dat ie klapte. Ook heeft hij een keer in het ziekenhuis gelegen omdat hij een ontsteking had aan zijn hartzakje. Ik weet niet zo goed wat ik met dit berichtje wil maar ik merk dat ik ermee in mijn maag zit en het gewoon graag even kwijt wil. Heeft iemand ook ooit een hartfilmpje laten maken?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Jan 2020 15:53

Re: Biechttopic

Ik heb een heel hartonderzoek gehad omdat er altijd een ruis gehoord wordt. Ik heb zowel letterlijk als figuurlijk een groot hart en dat veroorzaakt de ruis.

Heb je momenteel last van spanningen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2020 15:59

Re: Biechttopic

Ik heb weleens een hartfilmpje laten maken. Het onderzoek zelf is niet vervelend. Ik snap wel dat je het spannend vind, zeker gezien wat er in je familie speelt. Ik zou proberen het positief te benaderen: als er iets is, komen ze er op deze manier tijdig achter en kunnen de juiste maatregelen genomen worden.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2020 16:18

Re: Biechttopic

Ik herken het en heb vorig jaar een hartfilmpje laten maken. Daar kwam toen niets uit. Toch heb ik nog steeds last van hartkloppingen en maak ik me er bij vlagen ook nog ongerust over. Bij mij komt het hoogstwaarschijnlijk door stress. Ik sta altijd op scherp. Wie weet is het bij jou ook stressgerelateerd. En anders: als je het nu laat onderzoeken, kunnen ze er vast van alles aan doen, omdat ze je uitgebreid in beeld brengen. Succes! En sterkte, want die ongerustheid is erg vervelend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Jan 2020 17:27

Re: Biechttopic

Ik ervaar nu geen stress of spanningen. Wel kan ik mij heel moeilijk ontspannen. Eigenlijk niet. Ik weet dus niet of het daar aan kan liggen en daarom ben ik dus een beetje ongerust. Maar jullie hebben wel gelijk wbt ik er op tijd bij ben als er daadwerkelijk iets is. Maar toch vind ik het spannend en ben ik blij als het achter de rug is ;-)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Jan 2020 19:15

Re: Biechttopic

Ik heb vaker met een 24uurs kastje om gelopen om mijn harstslag te meten, heb een ritme afwijking maar die is onschuldig gelukkig. Mijn hart slaat een slag over. De laatste tijd heb ik ook hartkloppingen en krijg 14-2 weer zo'n ding om te kijken of er toch iets is veranderd. Het onderzoek zelf stelt echt niks voor maar ik snap dat je je zorgen maakt gezien je familie. Komt vast goed!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Mei 2020 20:26

Re: Biechttopic

Ik heb vandaag aan de linkerkant van mijn buik bewegingen.
Het voelt alsof er een baby in mijn buik zit te trappen. De kans dat ik zwanger ben is nihil ben momenteel ook ongesteld en netjes iedere 28 dagen, met dezelfde intensiteit.
Is het mogelijk dat ik zoveel last heb van mijn darmen dat het voelt als bewegingen van een baby?
Daarbij ook alleen aan de linkerkant van mijn buik (ter hoogte van mijn taille).
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers