Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jaaroverzicht 2019

<<

Anoniem279

Bericht 22 Dec 2019 12:00

Re: Jaaroverzicht 2019

Ik vind dat 2019 een heel bijzonder, verdrietig maar gelukkig ook fijn jaar geweest is. Mensen om me heen zijn zoveel dierbaren verloren, opvallend veel mensen van mijn leeftijd die hun moeder moesten begraven. Dat maakt me allemaal veel bewuster ervan dat wij, en dus ook mijn ouders ook ouder worden. Het idee ooit afscheid moeten van m’n ouders kwam dit jaar harder dan ooit binnen. Mijn moeder roept altijd honderd te willen worden, hopelijk maken m’n ouders dat allebei waar.
Aan het eind van de zomer overleed mijn eigen oma. Heel verdrietig. Wel op een prachtig mooie manier afscheid kunnen nemen, zowel aan haar sterfbed als tijdens de dienst. Fijn om te ervaren dat de dood soms ook juist iets heel moois kan zijn na een fijn, liefdevol en gelukkig leven.

Op persoonlijk vlak heb ik enorme stappen gemaakt. Een aantal dingen waar ik al jaren tegenaan liep heb ik eindelijk aan durven pakken en daardoor loop ik nu in een medisch-/psychologisch traject. Heel cryptisch maar ik wil hier niet over uitwijden (hoi meelezers ??‍♀️). Daarnaast heb ik na bijna 2 jaar lessen en 3x zakken eindelijk mijn rijbewijs gehaald ? en staat er nu een prachtig mooie auto voor de deur waar ik steeds zelfverzekerder in rond rijd. Man oh man wat waren die eerste keren zonder instructeur doodeng. Maar dat gaat dus steeds beter!
Al met al een bijzonder jaar geweest, dus. Ik ben benieuwd wat 2020 ons gaat brengen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 22 Dec 2019 14:47

Re: Jaaroverzicht 2019

Het jaar is snel gegaan zeg! Ik hou er een dubbel gevoel aan over. We hebben er veel verdriet van dat het zwanger worden maar niet wil lukken maar mijn vriend en ik zijn hechter dan daarvoor en ik geniet ook bewust van dingen die zonder kind makkelijker gaan.
Onze dierbaren zijn allemaal gezond gebleven en er is niemand in onze naaste omgeving overleden. Alleen gaat 1 van mijn oma’s de laatste tijd hard achteruit. Dat doet me veel verdriet. We hebben een hele hechte band en soms is het zo pijnlijk dat ik dan geen gesprekken meer met haar kan voeren zoals we vroeger iedere week deden. Vorige week was ze opeens weer heel helder, daar kan ik dan ook enorm van genieten. Mijn vriend is zelf wel veel aan het tobben, hij pikt ieder virusje op dus ik hoop dat dat volgend jaar stukken beter gaat. Dat zal onze relatie ook goed doen, we weekenden zijn de laatste 2 maanden om uit te zieken i.p.v. leuke dingen doen.
We zijn een aantal keer weekendjes weg geweest en 2x op vakantie, dat was heerlijk.
Verder heb ik het op mijn werk nog steeds naar mijn zin en er zijn uitdagingen genoeg!
<<

Anoniem317

Bericht 26 Dec 2019 03:52

Re: Jaaroverzicht 2019

Dit jaar was een jaar met hoogtepunten, maar ook met dieptepunten. Begin van het jaar waren we de badkamer aan het verbouwen. Het was één grote bende en uiteindelijk kregen we een prachtige badkamer waar ik elke dag nog steeds blij mee ben. In april kwamen we erachter dat ik zwanger was. Enorm leuk en spannend! Helaas hoorden we een paar dagen later dat de uitslag van mijn moeders scan niet goed was. Aan de ene kant een hoop geluk en aan de andere kant een hoop verdriet. We gingen verder met ons huis. De bovenverdieping werd aangepakt en de voor- en zijtuin. Enorm fijn, want dat hadden we eigenlijk volgend jaar pas gepland. We liepen voor op schema. In augustus werd m’n moeder geopereerd. Een grote operatie waarvan zij goed herstelde. Mijn zwangerschap verliep goed. Mocht niet klagen en kon doen wat ik graag wilde doen. In november hoorden we weer dat de uitslag van m’n moeders scan niet goed was. Over drie maanden krijgt ze een controlescan en dan hopen we meer te horen. Vorige week is via een keizersnede onze dochter gehaald. Wat een geluk! Helaas zitten er in de kraamweek een aantal dingen tegen, maar het belangrijkste is dat onze dochter gezond is en we enorm blij zijn met haar.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Dec 2019 13:07

Re: Jaaroverzicht 2019

2019 een bijzonder jaar waarin dingen voor altijd veranderden. Begon als een heel normaal jaar, veel leuke dingen gedaan, hard gewerkt om alles maar op de rit te houden. Wel zorgen om de gezondheid van mijn vader die problemen had met bloedvaten, aderverkalking in zijn voet Eind april naar Kiev, Tsjernobyl geweest, erg indrukwekkend. Daarna is het misschien van kwaad tot erger gegaan op mijn werk. Ik had achterstanden door mijn vakantie, er speelden al 2 jaar allerlei frustraties, idiote werkdruk door slecht management, fouten en daardoor een erg slechte financiële situatie die we nooit eerder hadden gehad. Nieuwe collega inwerken terwijl ik al werk voor 2 personen deed. Heb ik zelf 2 jaar geleden voor gekozen omdat ik dacht anders gek te worden thuis te komen zitten door frustratie maar nooit gedacht dat dit jaren aan ging duren. Ik werkte meer dan 70 uur per week. Had vlak voor vakantie geen millimeter ruimte in mijn hoofd meer over, gevoel dat ik aan het overleven was, vakantie moest halen en zo bang voor een burn out die ik niet weer te boven zou komen. Zomervakantie, reis van 4 weken in mijn uppie naar Rusland, Oezbekistan en Kazachstan. 7 stedentrips in 1 reis gedaan. Op 4e dag in Jekaterinaburg, 24 juli, een herseninfarct gehad. Bloedpropje. Bleek achteraf, was op dat moment doodeng, ik kon niet eens meer rechtuit lopen, heb stoeprand gevolgd om bij mijn hotel te komen. Ik wist mijn huisarts niet eens, wou niemand thuis ongerust maken, kende taal niet, was alleen en wilde door met mijn droomreis. Wel gechat met vakantiedokterapp. Maar had zelf op dat moment alle symptomen niet door. Super reis gehad, zo veel prachtige ervaringen gehad, zo veel gezien en vriendelijke mensen. En zo veel geluk gehad achteraf gezien. Ik had wel dood kunnen zijn. Dag na mijn reis op mijn werk begonnen, gerealiseerd dat ik niet eens kon typen door uitval van mijn linkerhand. Huisarts, bloeddruk bovendruk 260. Neuroloog, Tia-poli, gelukkig geen blijvende schade in de hersenen te zien. Normale werkweek gaan doen, dingen proberen los te laten, er zijn op mijn werk dingen veranderd door wat er met mij gebeurd is. Frustraties uitgesproken, voor mezelf opgekomen en dat steeds weer en weer. Slapeloze weken gehad. Moesten dingen eerst erger worden. Nu na bijna half jaar dingen beetje bij beetje beter geworden. Bloeddruk lager, wel blijvend ander doof gevoel in linkerhand maar gelukkig geen praktische problemen. Wel blijvend medicijngebruik, andere levensstijl.
Mijn vader kwakkelt nog aan met zijn gezondheid, in april voet geamputeerd, nu klachten aan andere voet, januari onderzoek. Mijn moeder is dit jaar zo veel ouder geworden, is moe en haar leven is ook compleet veranderd dit jaar, is door wat er gebeurd is met mijn vader haar vrijheid kwijt.

2019 ook geen verschrikkelijk jaar, had nog veel erger gekunt, ook leuke dingen gedaan en misschien juist wel een goed jaar door wat er gebeurd is. Ben er misschien nog net op tijd bij geweest.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 27 Dec 2019 12:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Dec 2019 20:34

Re: Jaaroverzicht 2019

Jakkes rapa nui wat eng!
En dat terwijl je daar helemaal alleen was. Brrr. Gelukkig goed afgelopen
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Dec 2019 20:51

Re: Jaaroverzicht 2019

Hier over t algemeen een mooi 2019 gehad.
In het andere topic las ik iemand over sneeuw en op de slee. Dat hebben wij hier ook volop gedaan begin het jaar. Dat was zo leuk. Dochter heeft het er nu nog over!
En die gewone bijzondere momenten met ons kind (inmiddels kinderen) zijn toch wel het gouden randje aan dit jaar.

In maart is onze zoon geboren en ik heb de kraamtijd echt op een enórme roze wolk doorgebracht. Heerlijk vond ik het, heb er zo bewust van kunnen genieten. Nu wordt t alweer een hele boef en dat is ook heerlijk. Wat gedoe met zíjn gezondheid en vooral de hele slechte nachten (zoon is snachts élke 1,5/2 uur wakker) maakt t inmiddels wel af en toe een beetje meer overleven . Man en ik doen competitie wie er t meest als een zombie uitziet ;) Niet t allerbelangrijkste want we hadden uk niet willen missen, maar dit jaar niet veel energie gehad dus voor andere dingen en soms is dat wel gewoon eventjes balen en word ik er ook wel verdrietig van. We proberen wel regelmatig even overdag bijvoorbeeld met z’n 2en te gaan lunchen bij wijze van ‘datenight’ haha en dat is altijd super gezellig. Werk even op een wat lager pitje (ik wil eigenlijk wel een keer wat anders, maar blijf nu dus maar even doen wat ik deed). Ik hoop dat dat volgend jaar allemaal weer iets makkelijker wordt en probeer de lat tot die tijd voor mezelf niet te hoog te leggen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Dec 2019 10:44

Re: Jaaroverzicht 2019

2019 begon voor ons in Zuid Afrika. Hele leuke vakantie daar gehad met mijn moeder, partner, mijn broer, schoonzus, nichtje en neef.
Ik was toen 24 weken zwanger van S.

De zwangerschap verliep goed en ik heb tot het einde nog gesport.

Begin april is S geboren en na een heerlijke kraamweek begon de ellende van onrust, niet slapen ,krijsen etc. Met een medische ingreep, veel regelmaat en structuur hebben we inmiddels voor overdag een goed ritme. Ze krijst niet meer zo veel gelukkig.
Wakker is ze heel vrolijk en gezellig.
Sinds een week weten we dat ze vooralsnog ongeneeslijk ziek is. Dat is zwaar, en we zullen moeten rouwen om wat nooit gaat komen: een onbezorgde toekomst. Maar voorlopig is ze er nog en zijn we opgewekt.

V is twee geworden dit jaar en ging voor het eerst naar de psz. Ze vind het daar vanaf het begin heel leuk. Wel af en toe huilen als we weggaan.

In 2019 werd ook ons nieuwe huis gebouwd. Hier wonen we nu alweer ruim 2 maanden. Het huis is heel fijn al hebben we de energie niet om alles uit/op te ruimen. We doen het steeds in stapjes.

Ik ben wel creatief geweest op diverse vlakken. Dat geeft mij ontspanning en ergens rust in roerige tijden.

Mijn man is inmiddels overspannen en ik ben weer aan het opbouwen van mijn werk.

Al met al een jaar met hoogtepunten en dieptepunten.

Hopelijk wordt 2020 een jaar van balans en ergens ook weer wat meer tijd om te sporten .
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers