Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te veel bijvoeding?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Nov 2013 14:14

Te veel bijvoeding?

R eet volgens mij een beetje te goed zijn bijvoeding; dit eet hij:

O: Rijstwafel of halve boterham met boter
T: 1 stuk fruit
L: Rijstwafel of halve boterham, soms met boter of beleg
T: Half stuk fruit, soepstengel of soms niks
A: 1 aardappel of een paar stukjes pasta en ongeveer een volle opscheplepel groente en daarna een toetje; yoghurt of melk

Hij drinkt nu vaak de hele ochtend niks. Soms vanaf 4 uur, soms vanaf 6 uur. Vannacht heeft hij bijvoorbeeld om half 4 gedronken en op de opvang wilde hij pas om 12 uur zijn fles. Tussen ongeveer 16 en 20 uur wil hij wel vaak drinken, en rond 0.00 vaak ook nog een keer.

Al met al niet veel voedingen, en wel veel vast eten. Hij krijgt de melk op verzoek en we voeren niet.

Te veel bijvoeding? Te weinig melk? Wat zeggen jullie? En denken jullie dat het cb hierin nog advies kan geven?
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Nov 2013 14:19

Re: Te veel bijvoeding?

Kan je niet 's ochtends i.p.v en boterham bv geven of eerst bv en dan een boterham.
Verder vind ik het wel een normaal schema. L at met 8 maanden net zoiets. En dan drie flessen van 180.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem275

Bericht 20 Nov 2013 14:24

Re: Te veel bijvoeding?

T kreeg fv en had vanaf een maand of 8 nog 2 flessen geloof ik (bij het brood rond 8 + 12 uur).
ik zou proberen de bv te combineren met het brood en evt voor de nacht weer, wat jezzie zegt eerst melk en dan eten.
verder zou ik persoonlijk geen rijstewafel tijdens de maaltijd doen, maar als tussendoortje (rond 15uur)
ik vind niet dat hij te veel eet, hoor. wat ik me herinner at T per keer een hele boterham.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Nov 2013 14:32

Re: Te veel bijvoeding?

Hoe werkt dat dan? Je voedt op verzoek en dan drinkt hij de hele ochtend geen fles omdat hij er niet om vraagt. Maar hij krijgt wel ander eten? Dus heeft wel ergens behoefte aan. Hoe bepaal je dan dat dat een rijstewafel is en geen melk? Als hij dan een rijstewafel krijgt ipv melk dan hoeft hij geen melk meer natuurlijk. Het is niet dat hij zelf naar de kast loopt om een boterham te pakken ipv melk.
Het is geen aanval hoor, ik vraag het me gewoon af hoe dat dan werkt.

Als het kan zou ik denk ik proberen een fles rond 7/8 uur te doen ipv. 4 of 6 uur. Dan is de verdeling 8:00, 12.00 uur, 18.00 uur en 0:00 uur en dat lijkt me een prima schema, ook icm bijvoeding.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Nov 2013 14:38

Re: Te veel bijvoeding?

Ik bied hem 's ochtends in bed melk aan en dat wil hij niet, en dan krijgt hij bij het ontbijt ander eten. Dus de melk is niet echt op verzoek, maar hij mag het dan drinken, of niet natuurlijk. De nachtvoedingen zijn wel echt op verzoek, hij wordt soms wakker met honger en soms niet. Hij krijgt overigens bv, dus meestal geen fles maar live en dat kan ik dus alleen geven als hij zelf wil. De rest van de dag wil hij vaak wel een slokje en eind van de middag is hij moe en wil hij lekker op schoot liggen en drinken, dus dan drinkt hij wel veel.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Nov 2013 15:30

Re: Te veel bijvoeding?

Zoals ik het lees zit je op 6 voedingen per dag + de extra slokken, lijkt me verder prima.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers