Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintersport voor de eerste keer

<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 15 Dec 2019 22:33

Re: Wintersport voor de eerste keer

Misschien kan je kleding in van die vacuüm zakken doen? Dan past er vast meer in de koffers ?

Veel plezier en voorpret gewenst!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Dec 2019 12:43

Re: Wintersport voor de eerste keer

Thanks zora, ik ga kijken!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Dec 2019 22:58

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik heb ook een vraag voor de ervaren wintersporters.

Wij hebben nu een appartement op het oog dat 2 km van het centrum afligt (piste met skibus bereikbaar, halte op 150m)
Doen of niet doen?
Ik heb alle keren dat ik op wintersport ben geweest nog in het centrum gezeten, winkels, kroegen en piste op loopafstand zegmaar.

Misschien een vet domme vraag hoe maar hoe moet ik dit voor me zien? ‘s ochtends in de skibus naar de piste waar onze ski spullen in een depot staan? Dan ‘s middags borrelen op de piste hoe kom ik dan ‘s avonds vanaf de piste thuis of nog in de kroeg of een restaurant als ik wil? Rijdt die skibus tot laat? Rijden er taxi’s? Ik heb werkelijk geen idee!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Dec 2019 22:58

Re: Wintersport voor de eerste keer

Is in Saalbach overigens!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Dec 2019 07:50

Re: Wintersport voor de eerste keer

In Saalbach zal alles wel tot laat via busjes idd bereikbaar zijn dus dat lijkt me geen probleem! Ik zou het zelf wel een stuk minder leuk vinden, loop graag dan gewoon naar de piste. Maar in de kosten zal het vast enorm schelen! Bij de pistes zijn er wel kluisjes om je spul achter te laten idd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Dec 2019 13:55

Re: Wintersport voor de eerste keer

Toet schreef:Ik heb ook een vraag voor de ervaren wintersporters.

Wij hebben nu een appartement op het oog dat 2 km van het centrum afligt (piste met skibus bereikbaar, halte op 150m)
Doen of niet doen?
Ik heb alle keren dat ik op wintersport ben geweest nog in het centrum gezeten, winkels, kroegen en piste op loopafstand zegmaar.

Misschien een vet domme vraag hoe maar hoe moet ik dit voor me zien? ‘s ochtends in de skibus naar de piste waar onze ski spullen in een depot staan? Dan ‘s middags borrelen op de piste hoe kom ik dan ‘s avonds vanaf de piste thuis of nog in de kroeg of een restaurant als ik wil? Rijdt die skibus tot laat? Rijden er taxi’s? Ik heb werkelijk geen idee!


Ik zou juist niet van een depot uitgaan. Misschien kan je dat huren/ bespreken maar lijkt me niet dat ze een depot hebben voor alle skiërs. En anders in de ochtend met je hele uitrusting in de bus, daar de dag verblijven en dan in de avond weer terug met de bus. Staan er geen busschema's online zodat je kan achterhalen tot hoe laat de bussen gaan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Dec 2019 15:07

Re: Wintersport voor de eerste keer

Saalbach heeft een busschema waarbij er ongeveer om de 10 minuten een bus komt overdag.
Ik heb een aantal keer in een hotel tussen Saalbach en Hinterglemm in gezetten en 's avonds prima te lopen naar Hinterglemm, Saalbach wat te ver.

In de ochtend stapte we gewoon met spullen en al in de bus die aan kwam rijden. In de avond gewoon de spullen weer mee naar het hotel ( of huis) en daar lekker dicht bij bewaren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 19 Dec 2019 01:46

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik bedoelde ook een depot huren aan de piste Caro, dat kan meestal wel geloof ik. Hee ff wat anders -totaal off-topic ook- ik zag jou laatst op Facebook jouw broertje taggen en ik ken hem! Haha! Hoe grappig, wij werken veel samen met het bedrijf waar hij voor werkt dus ik heb hem regelmatig aan de telefoon maar heb me nooit beseft dat hij wel eens familie van jou kon zijn.

Anyway, we stonden op het punt om te boeken toen ik besloot tóch nog even verder te kijken en ineens kwam ik een heel schattig én betaalbaar appartementje tegen in Saalbach-Hinterglemm, hartje centrum dus die hebben we direct geboekt. Opgelost! Zinin!

Ik ga voor ‘t eerst snowboarden dit jaar (wel al op indoorbaan gedaan, ik ben er op de een of andere manier beter in dan skiën) nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Dec 2019 06:40

Re: Wintersport voor de eerste keer

Leuk Toet! Kniebeschermers zijn slim voor een eerste keer :) misschien zelfs polsbeschermers als je zwakke polsen hebt. En een hele goede waterdichte broek omdat je natuurlijk veel meer zit dan met skiën.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Dec 2019 11:02

Re: Wintersport voor de eerste keer

Snowboarden lijkt me nou helemaal ingewikkeld haha. Ik was al blij dat ik op die skies op die borstelbaan kon blijven staan. Haha, ik was dan ook wel de enige van ons gezin die de hele tijd is blijven staan, de rest is wel een paar keer gaan liggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2019 11:16

Re: Wintersport voor de eerste keer

Toet schreef:Ik ga voor ‘t eerst snowboarden dit jaar (wel al op indoorbaan gedaan, ik ben er op de een of andere manier beter in dan skiën) nog dingen waar ik rekening mee moet houden?


Nog beter investeren in goede waterdichte kleding! Je zit veel meer met je kont in de sneeuw (en je handen ook) met snowboarden. Ik kan vrij goed skieen maar snowboarden (drie of vier jaar gedaan) was het niet echt voor mij, maar wat me met name opviel was dat je veel kouder en natter wordt omdat je meer zit (en ik zweette ook nog meer van inspanning).
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Dec 2019 11:51

Re: Wintersport voor de eerste keer

Toet schreef:Ik bedoelde ook een depot huren aan de piste Caro, dat kan meestal wel geloof ik. Hee ff wat anders -totaal off-topic ook- ik zag jou laatst op Facebook jouw broertje taggen en ik ken hem! Haha! Hoe grappig, wij werken veel samen met het bedrijf waar hij voor werkt dus ik heb hem regelmatig aan de telefoon maar heb me nooit beseft dat hij wel eens familie van jou kon zijn.

?


Oh ja dat dacht ik ook al dat je daar een depot wilde huren hoor! Maar leek me dus dat ze dat niet standaard voor iedereen hebben dus voorbespreken leek me dan op z'n minst handig :-D.
Klopt! Ik heb hem dat ook al eens gevraagd haha! Weet niet meer hoe ik daarop kwam dat we hem beiden kenden, maar toen ging ik ook al eens neuzen. Wist wel dat jij ook in dat wereldje zat!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Dec 2019 16:13

Re: Wintersport voor de eerste keer

Zora schreef:Leuk Toet! Kniebeschermers zijn slim voor een eerste keer :) misschien zelfs polsbeschermers als je zwakke polsen hebt. En een hele goede waterdichte broek omdat je natuurlijk veel meer zit dan met skiën.


Ik ken iemand die met snowboarden doordat ze polsbeschermers had haar schouder brak..
Maar qua handschoenen sowieso langere handschoenen, die verder over je polsen gaan. Doordat je meer in de sneeuw zit en met je handen over de sneeuw gaat komt het er sneller in. En idd goede waterdichte kleding én handschoenen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Dec 2019 15:31

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ben benieuwd of je deze kerstvakantie nog naar een indoor skibaan bent geweest / gaat en hoe 't ging!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 31 Dec 2019 20:53

Re: Wintersport voor de eerste keer

Wij niet deze kerstvakantie, we hebben nu 5 lessen op de borstelbaan gehad. Ik vind het nog steeds leuk, maar ook best een beetje ingewikkeld of zo, haha zo veel dingen tegelijk waar je op moet letten. Het gaat mij wel beter af dan mijn man, die is zo hard aan het nadenken steeds. Maar ook hij boekt lekker vooruitgang en de kinderen ook. Erg leuk om te zien, ze zijn heel serieus aan het oefenen steeds maar hebben ook dikke pret.

We hebben voor de twee oudste kinderen nu alle skikleding gekocht en sneeuwlaarzen. Mijn man heeft nog het een en ander, die moet dat eerst nog even uitzoeken en ik moet nog een skibroek en skihandschoenen, ondergoed en sokken. Skibroek vind ik nog best lastig met mijn maat en niet al te lange benen. Nou ja gaat vast wel lukken uiteindelijk.

Voor mijn zoon was trouwens ook lastig, al die broeken hebben bretels en die heeft hij ook wel nodig, maar hij heeft erg korte benen in verhouding met zijn bovenlijf. Onder heeft hij maat 110, boven maat 128. Nu hebben we uiteindelijk een broek genomen waar de bretels een stuk te kort van zijn, ik ga er een stukje tussen zetten zodat hij de bretels wel kan gebruiken want hij heeft billen maat 104 of zo dus dat zakt anders erg af.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Jun 2022 07:52

Re: Wintersport voor de eerste keer

Via een kennis uit het bordspellenwereldje die met een mooi wintersportaanbieding komt heb ik besloten om voor het eerst op wintersport te gaan. Ook al is het pas in maart 2023 ik kan nu al niet wachten. Inmiddels heb ik al een skijas gekocht zelfs (actie van de Decathlon).

We gaan naar het grootste skigebied van de wereld. Val Thores.. Om precies te zijn Saint Belleville dat onderdeel uitmaakt van de vallei Les Menuires. Ik heb dan skipas voor alleen dat gebied (200 km) skipiste, voor heel Val Thores is mij qua prijs wat te gortig. Bovendien ben ik een echte beginner en neem ik in de ochtend lessen. Ik ben wel van plan om 6 ochtenden te lessen (groepen, kosten zo'n 200 euro), maar ik vraag mij nu al af of 6 ochtenden lessen (2,5 u les per dag) niet te veel is. Stel je zou het na 4 dagen lessen al zo goed onder de knie hebben, wat heb je dan nog aan de andere lessen. Ik kijk nu al aardig wat skie-instructiefilmpjes op YouTube.
Mijn vraag is dan ook weet: aan hoeveel lessen heb je voldoende?

Is toevallig iemand ook bekend met het ski-gebied Les Menuires? Ik heb al verschillende afdalingen bekeken op YouTube.
Laatst gewijzigd door Fred op 23 Jun 2022 08:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jun 2022 08:03

Re: Wintersport voor de eerste keer

Fred ik kan je niet adviseren over skilessen, ik ski al sinds heel jong.
Om je verwachtingen een beetje te managen: besef wel dat je alleen de blauwe pistes af kunt. Rood en zwart zijn te gevaarlijk als beginner, vooral in een druk skigebied als Val Thorens. Het zal in het begin toch veel vallen en opstaan zijn ben ik bang.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Jun 2022 08:26

Re: Wintersport voor de eerste keer

@ Max, de organisator doet dit al ruim 15 jaar en heeft bewust een week uitgezocht dat heel Europa moet werken en het dus rustig in het skigebied is.
Tot nu toe heb ik qua ski-ervaring, alleen een dagje Landgraaf. De skihal daar. Een neef die wel al kan skiën heeft mij toen een beetje les gegeven, maar dat is natuurlijk niet het echt werk.

Ik was inderdaad van plan om vrijwel alleen maar blauwe pistes te nemen. Heel misschien een stukje rood (korte piste) aan het eind van de vakantie, om dat uit te proberen en als ik daar zelfverzekerd voor genoeg ben. Op filmpjes ziet het er zo simpel uit, maar dat zal wel niet het geval zijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Jun 2022 08:33

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik denk dat je die lessen wel nodig hebt hoor die week. Skiën is niet zo simpel als het lijkt en heb je echt niet in een weekje helemaal onder de knie. Tenzij je in Nederland al zou gaan lessen, dan heb je misschien kans dat je net wat meer kunt.
Om even een voorbeeld te geven, mijn man heeft in Nederland lessen gehad, 10 lessen van een half uur op de rollerbaan (dat is heel zwaar en intensief en niet echt te vergelijken met skiën in de sneeuw, we zijn 1x naar snowworld geweest en mijn man heeft tig jaar geleden (meer dan 10 jaar) ook een keer gesnowboard een week. Toen zijn we een week op wintersport geweest en heeft hij elke dag de ochtend les gehad en ook nog vaak de hele middag. Hij kon toen aan het einde van de week wel redelijk de blauwe piste af komen, maar hij kon nog niet echt mooie bochtjes maken (je leert ze eerst te maken met je skies in pizzapunt (ploeg), dat is zwaar en kost je snelheid, maar is wel het makkelijkst.
Afgelopen jaar gingen we weer op wintersport, hij heeft 4 volle dagen gelest en nu kon hij aan het einde van de week redelijk paralel bochtjes maken en carven. Maar nog lang niet zo soepel als de echt ervaren skiërs en hij durfde het ook nog niet aan om zonder leraar de berg af te gaan of alleen met de kinderen die dat wel graag wilden.

Kortom, ik denk dat jij je enorm verkijkt op hoe snel je het kunt leren als beginner, echt, filmpjes kijken is mooi, maar in het echt proberen je balans te houden en ook nog eens bewegingen te maken is zo anders dan wat je gewend bent.

Maar het is wel enorm leuk en een echte aanrader!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 23 Jun 2022 08:51

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik denk ook dat je het een beetje onderschat. Als je in de ochtend les hebt, mag je blij zijn als je in de middag zelfstandig een paar keer van een bijna vlakke oefenpiste af kunt komen. Ik ski al sinds ik 4 ben en zie mezelf wel als een goede skiër, maar ook ik zou nog heel veel kunnen bijleren als ik les zou nemen. Je zou eventueel eens een dagje in Nederland in een indoor hal kunnen proberen om te kijken of je er gevoel voor hebt. Het is wel heel leuk om te doen, dus alvast veel plezier!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 23 Jun 2022 11:05

Re: Wintersport voor de eerste keer

Jente schreef:Ik denk ook dat je het een beetje onderschat. Als je in de ochtend les hebt, mag je blij zijn als je in de middag zelfstandig een paar keer van een bijna vlakke oefenpiste af kunt komen. Ik ski al sinds ik 4 ben en zie mezelf wel als een goede skiër, maar ook ik zou nog heel veel kunnen bijleren als ik les zou nemen. Je zou eventueel eens een dagje in Nederland in een indoor hal kunnen proberen om te kijken of je er gevoel voor hebt. Het is wel heel leuk om te doen, dus alvast veel plezier!



Precies! Ik heb jarenlang (als kind) gewoon elk jaar les gehad. Zelfs mijn vader en tante (die al 50 jaar skiën) namen nog les.

Leer alsjeblieft 'goed' skiën, goed de techniek. Niets is zo vervelend als mensen die wel denken dat ze het kunnen. Dat is zelfs gevaarlijk..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Jun 2022 11:39

Re: Wintersport voor de eerste keer

Destijds ging het dagje indoorhal ook goed. Ben na wat oefenen gewoon helemaal van bovenaf in de hal de piste afgegaan. Wat uit de vele filmpjes blijkt is dat houding zo ongeveer het meest belangrijkste is. Dus hoe je op de ski's staat en je gewicht moet verdelen etc.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jun 2022 12:19

Re: Wintersport voor de eerste keer

Huppekee schreef:
Jente schreef:Ik denk ook dat je het een beetje onderschat. Als je in de ochtend les hebt, mag je blij zijn als je in de middag zelfstandig een paar keer van een bijna vlakke oefenpiste af kunt komen. Ik ski al sinds ik 4 ben en zie mezelf wel als een goede skiër, maar ook ik zou nog heel veel kunnen bijleren als ik les zou nemen. Je zou eventueel eens een dagje in Nederland in een indoor hal kunnen proberen om te kijken of je er gevoel voor hebt. Het is wel heel leuk om te doen, dus alvast veel plezier!



Precies! Ik heb jarenlang (als kind) gewoon elk jaar les gehad. Zelfs mijn vader en tante (die al 50 jaar skiën) namen nog les.

Leer alsjeblieft 'goed' skiën, goed de techniek. Niets is zo vervelend als mensen die wel denken dat ze het kunnen. Dat is zelfs gevaarlijk..

Van die kamikaze kuikens die niet meer kunnen remmen. Oh echt vreselijk eng vind ik dat. Daar gebeuren ook de meeste ongelukken door.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2022 13:22

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik zou komende maanden elke week gaan lessen in een indoor baan! Het klinkt alsof je het behoorlijk onderschat eerlijk gezegd. Leuk dat je het via YouTube leert maar daar zou ik niet op vertrouwen.

Wat is het niveau van de rest van de groep met wie je gaat? Misschien kan je met een groepje beginners samen lessen en dan 's middags met dat groepje samen skiën. Ik zou zeer zeker niet in je eentje gaan skiën 's middags met zo weinig ervaring.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2022 13:25

Re: Wintersport voor de eerste keer

Max schreef:Van die kamikaze kuikens die niet meer kunnen remmen. Oh echt vreselijk eng vind ik dat. Daar gebeuren ook de meeste ongelukken door.


Ja echt! En dan kan je nog zo ervaren zijn, maar toch door zo iemand een ongeluk krijgen. Mijn vader twee jaar geleden, skiet echt heel goed, maar ja, laatste dag, blauwe piste, even nog één afdaling en bammm iemand tegen hem aan en m'n vader had een gebroken rug, onder de heli hangend naar beneden, hij kan nog steeds z'n kleinkinderen niet tillen.
En afgelopen winter z'n zus (m'n tante dus) aan de beurt, heel vergelijkbaar verhaal, ook laatste dag. Loopt nog steeds met krukken door een gebroken knie.

Ik ben zelf in geen tien jaar meer op wintersport geweest en zou heel graag onze kinderen het leren maar vind het toch wel enger dan vroeger.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers