Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Anoniem281

Bericht 09 Dec 2019 21:20

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Of zoek op bauble tops ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Dec 2019 21:24

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dank jullie! Met de Engelse zoekterm idd meer hits.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2019 09:31

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij willen misschien elk een eigen dekbed, nu slapen we samen onder 1 grote.
Ons bed is 180 breed, koop je dan gewoon 2 eenpersoonsdekbedden of kijk je dan naar andere maten? Bijvoorbeeld 2 keer een dekbed van 120?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 19 Dec 2019 09:33

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Standaard is eenpersoons al 140, Carrie. Ik zou dan misschien wel voor 200 gaan, maar ik houd ook van een groot dekbed voor mezelf.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2019 09:43

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

June schreef:Standaard is eenpersoons al 140, Carrie. Ik zou dan misschien wel voor 200 gaan, maar ik houd ook van een groot dekbed voor mezelf.

Oh is dat de afmeting van een eenpersoons, wist ik niet!
Heb jij dus ook je eigen dekbed? En hoe breed is jullie bed en staat dat dan niet rommelig twee van die grote dekbedden erop?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 19 Dec 2019 09:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nee, heb ik niet, maar ik slaap in de winter onder twee en mijn man onder eentje. Dat zijn dekbedden van 240 en dat vind ik net iets te groot in mijn eentje, want die glijdt dan weg. In hotels hebben we weleens allebei 140 en dat vind ik dan weer ongezellig klein. Kun je amper met z’n tweeën onder als je dat toch even wilt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Dec 2019 10:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben inderdaad twee keer gewoon een standaard 1 persoonsdekbed op bed liggen en dan nog een dikke twee persoonsprei er over heen. Staat ook veel mooier als het bed opgemaakt is en daar kan je dan altijd nog samen onder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Dec 2019 10:07

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zover ik weet, koop je dan gewoon 2 eenpersoons dekbedden Carrie. 2 dekbedden van 2 meter breed lijkt me wel heel veel deken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem332

Bericht 19 Dec 2019 22:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben ook twee eenpersoons dekbedden, 140 breed zijn die. Dit vinden we beide beter slapen ?
<<

Anoniem301

Bericht 20 Dec 2019 00:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ok, dan 140 it is! Bedankt dames.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Dec 2019 08:01

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Slaap lekker.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2020 10:46

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Even een kleine irritatie van me af schrijven hoor. Onze buren houden nogal van harde muziek. Op maandagochtend (gelukkig werk ik nu weer op maandag) staat vaak hard 100% NL aan, volgens mij is ze dan aan het schoonmaken ofzo. We kunnen de tekst dan letterlijk meezingen. Gisteren eind van de middag wist ik niet wat me overkwam toen werkelijk KEIHARD een soort Thunderdome-achtige ellende door het huis dreunde. Ik had N net in bed gelegd, die was ziekjes, maar was bang dat ze er weer wakker door zou worden. Ook een hoop gegil erbij van de kinderen. Na een kwartier / twintig minuten had ik mezelf al zo op zitten vreten dat ik erheen ben gelopen. Uiteraard ging de muziek net uit toen ze me aan zagen komen. Buurman deed open (nogal opvliegend type, afgaand op wat ik af en toe hoor), ik zei dat ik wilde vragen of de muziek zachter kon en hij reageerde nogal laconiek: "Dat meen je niet! Is het al zo laat?" Dus ik gaf aan dat m'n dochter net sliep en ze gingen toch net eten zei hij, dus daarna ook niks meer gehoord.

Maar ik vraag me nu dus af: stel ik me nou aan of moet je in een rijtjeshuis gewoon sowieso de muziek niet zo hard zetten, ook al is het overdag? Naar mijn mening doe je dat dus gewoon niet, vind het behoorlijk asociaal. Kijk, als ik van tevoren weet dat het een kwartier duurt, dan kan ik me er vast wel overheen zetten, maar ik weet ook niet wat ze van plan zijn en of het nog een uur zo doorgaat. Baal er wel een beetje van, want we wonen hier net zo fijn en ik hoop niet dat dit soort situaties vaker tot irritaties gaat leiden.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Jan 2020 10:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nja je hoort elkaar natuurlijk gewoon in huizen, maar overdag moet je prima even (hard) muziek kunnen draaien lijkt me? Ik vind 15-20 minuten niet zo heel lang eigenlijk. Ik vind na 20 uur of in de ochtend heel vroeg niet netjes en asociaal, maar overdag? Hmm, dat doen wij ook wel eens als we met zoon dansen, dat zullen de buren ook wel horen. Maar als je er echt last van hebt moet het wel bespreekbaar kunnen blijven met buren lijkt me, wij hebben onze onderburen ook laatst laten weten dat zijn muziek veel te hard stond en zoon er wakker van werd om 21 uur.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2020 11:01

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nee maar dat zeg ik ook: als het eventjes is, oké, maar dat weet je van tevoren niet natuurlijk. En nu werd ik er nogal zenuwachtig van omdat ik hoopte dat N even lekker zou slapen. Maar goed, sowieso vind ik dit volume eigenlijk niet nodig (en deze 'muziek' al helemaal niet, maar dat is een ander verhaal). Maar als ik alleen thuis was geweest, was ik er niet heen gegaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Jan 2020 11:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Klopt, maar ik ga er vanuit dat een beetje normale mensen dat zelf ook wel snappen dat het niet super lang / hard hoeft en je er dus niet bang voor hoeft te zijn dat het uren duurt ? en N slaapt boven, hoorde je het daar ook zo hard dan?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jan 2020 11:17

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hoe oud is je huis? Bij ons zitten de de huizen met een dubbele spouwmuur aan aan elkaar vast. Gevolg is dat ik nauwelijks mijn buren (een kant ivm tweekapper) hoor. Gek genoeg hoor ik ze het enigzins op wc en die zit niet eens langs hun muur. Ik hoor ze dan via het luchtkanaal. Heel zacht op de achtergrond af te toe een baby huilen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2020 11:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja ik was zelf ook boven en hoorde het heel hard. Maar goed, hopelijk blijft het hier voorlopig bij.

@ Fred: het huis is van 1984 geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2020 11:28

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Als je het letterlijk kunt verstaan (dus niet dat je ergens vaag hoort welk liedje het is) of als het zo luid is dat je bang bent dat je kind er wakker van wordt dan staat het te hard vind ik.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Jan 2020 12:35

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou het ook heel storend vinden hoor Bliss! Sterker nog, ik heb echt een allergie voor zulke geluiden, daarom wonen we nu vrijstaand :laughcry: Ik heb het idee dat tegenwoordig alles maar moet kunnen, terwijl we wel met steeds meer mensen bij elkaar wonen dus rekening met elkaar houden is steeds belangrijker in mijn ogen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2020 15:58

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nou ik heb weer wat hoor. Vandaag is onze nieuwe schoonmaakster begonnen voor twee uur per week. Ik heb haar via een oproep in een FB-groep gevonden. Nu hebben we bij de voordeur een camera staan tegenwoordig, sinds er bij onze buren is geprobeerd in te breken. (Camera stond voorheen in de babykamer.) Ik keek net in die app, zag ik dat de schoonmaakster na ruim een uur alweer wegging. :confused: We betalen haar voor twee uur, dus dit vind ik niet oké. Maar wat doe ik hiermee? Ze weet denk ik niet eens dat er een camera hangt, helemaal niet aan gedacht toen ze laatst even kennis kwam maken, dus kan moeilijk daarover beginnen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 16:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou het wel gewoon zeggen Bliss. Hee ik zag op de camera dat je na ruim een uur alweer weg was.

Waarom zou je daar niet over kunnen beginnen?
<<

Kira

Bericht 23 Jan 2020 16:05

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hmm, hoe zag het uit in huis? Was het wel gewoon goed schoon?
Misschien kun je nog een keertje afwachten en als ze dan weer op tijd gaat, die keer erna 'evalueren'. Vragen of ze genoeg tijd heeft om alles te doen, misschien geeft ze dan zelf wel aan dat ze maar een dik uur nodig heeft.
Als het niet goed schoon is zou ik haar daar gewoon op aanspreken, dat je toch andere verwachtingen hebt en dat je zag dat ze na een uur al weg was.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2020 16:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik ben nog niet thuis geweest, dus kan het nog niet controleren. Had haar al wel geappt hoe ze uitkwam qua tijd, waarop ze zegt dat ze alles heeft kunnen doen. Nu heb ik nog gevraagd hoe ze qua werkzaamheden uitkwam en of er misschien wat grotere klusjes bij kunnen voortaan. Heb het nu gegooid op dat we nog een beetje zoekende zijn hoe we uitkomen omdat we in ons vorige huis iemand voor drie uur hadden, maar dan om de week.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2020 16:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Stel dat ze het wel gewoon echt goed redt in een uur tijd (wat ik me niet kan voorstellen, jullie hebben gewoon een normaal groot huis toch haha) dan kan je natuurlijk altijd nog beslissen dat ze echt maar een uur nodig heeft. Scheelt jou ook weer geld. Of dat je de ene week een uur doet en de andere week twee uur voor wat extra klusjes. Ik zou het voor nu even open houden, gewoon van beide kanten kijken hoeveel tijd er nodig is voor het gewenste resultaat. En dan volgende keer kijken hoe lang ze blijft en evt daarna zeggen van die camera.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2020 16:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nu zegt ze dus dat ze goed uitkwam zo, dat ze net klaar was en dat ze in overleg altijd een keer een uurtje extra kan komen o.i.d. Aaarghh dit klopt dus gewoon niet hè, dat ze net uitkwam met de tijd. Was net zo blij dat we iemand hadden gevonden en dan meteen dit gezeur alweer!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers