Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wit

Welke?

Droog
49
82%
Half zoet
6
10%
Zoet
5
8%
 
Aantal stemmen : 60
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 23 Jul 2019 23:02

Re: Wit

Dat zijn wijnsoorten die mijn opa vroeger in z’n wijngaard had staan. Deze soorten worden door mijn familie nog regelmatig gedronken, terwijl een aantal hier in Nederland niet bekend zijn.
Ga ook 1 keer per jaar wijn proeven om mee naar huis te nemen bij de plaatselijke wijnboeren. Altijd erg leuk.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jul 2019 23:05

Re: Wit

Wat leuk!
Let's discover the world together.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 24 Jul 2019 12:41

Re: Wit

Droog!
Carpe Diem
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2019 12:50

Re: Wit

Derpy schreef:
Bliss schreef:
In mijn beginnerstijd heb ik járen mierzoete troep gedronken, Tonino. Kent iemand dat? Volgens mij hebben ze dat alleen in de Achterhoek. Moet er nu niet meer aan denken, maar toen zwoor ik erbij en als ik de kroeg in liep, werd er al eentje klaargezet op de bar. :P


Bij ons was 't Canei of Lambrusco :laughcry:

Ik dronk vroeger ook Moscato, niet te doen haha!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Jul 2019 12:53

Re: Wit

Savi schreef:
Sam schreef:Hier schenken ze dan vaak een Hugo geloof ik..

Neeee, dat kan toch niet? Dat is toch geen wijn?


Lekker hoor :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2019 13:03

Re: Wit

Carrie schreef:Ik dronk vroeger ook Moscato, niet te doen haha!


Ik weet niet of dat hetzelfde is als een Moscato d'Asti maar dat is één van m'n favoriete dessert wijnen. Lekker beetje gekoeld, lichte bubbel. Heerlijk! Ik dénk zelfs lekkerder dan een PX sherry.

Maar 't zal dan wel een hele goedkope uit de groothandel geweest zijn haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Jul 2019 18:21

Re: Wit

Bliss schreef:
In mijn beginnerstijd heb ik járen mierzoete troep gedronken, Tonino. Kent iemand dat? Volgens mij hebben ze dat alleen in de Achterhoek. Moet er nu niet meer aan denken, maar toen zwoor ik erbij en als ik de kroeg in liep, werd er al eentje klaargezet op de bar. :P


Ja Tonino is volgens mij echt iets van de Achterhoek. In Zaandam en Hoofddorp hadden ze het niet eens in de supermarkt en hier zie ik ze nu weer overal staan!

Dronk het vroeger ook met uitgaan en bij thuisfeestjes kregen we ook altijd Tonino.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jul 2019 19:27

Re: Wit

Droog! Pinot Grigio vind ik erg lekker.
2016
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jul 2019 19:29

Re: Wit

Dat was hier idd ook een grote hit op verjaardagen, Tonino.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Jul 2019 14:31

Re: Wit

Wij hebben de La Pelissiere Blanc Moelleux als zoete wijn op de kaart staan. En er zit dagelijks een vrouw op het terras die hem besteld, mèt ijsklontjes!


Gecombineerd met een gerecht kan ik zoete wijn echt wel lekker vinden, maar ik zal nooit zo een los glas bestellen.
10.04.17
<<

Anoniem301

Bericht 25 Jul 2019 21:55

Re: Wit

Marin schreef:
Carrie schreef:Ik dronk vroeger ook Moscato, niet te doen haha!


Ik weet niet of dat hetzelfde is als een Moscato d'Asti maar dat is één van m'n favoriete dessert wijnen. Lekker beetje gekoeld, lichte bubbel. Heerlijk! Ik dénk zelfs lekkerder dan een PX sherry.

Maar 't zal dan wel een hele goedkope uit de groothandel geweest zijn haha.

Ja, die bedoel ik! Goedkope uit de groothandel, waarom denk je dat? Volgens mij niet, die haalde m’n toenmalige vriend waarmee ik samenwoonde vaak voor me. Hij was kok in een restaurant met 1 ster en kon goed koken en serveerde daar lekkere wijnen bij.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jul 2019 23:00

Re: Wit

Ik denk omdat je schrijft "niet te doen", waardoor het lijkt alsof de wijn niet te zuipen was!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 25 Jul 2019 23:05

Re: Wit

Bliss schreef:Ik denk omdat je schrijft "niet te doen", waardoor het lijkt alsof de wijn niet te zuipen was!

Klopt, veel te zoet naar mijn smaak om de hele avond gewoon zo te drinken! Ook een kwaliteitswijn kan niet je smaak zijn :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2019 07:40

Re: Wit

Dat is zeker waar.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2019 08:43

Re: Wit

Bliss schreef:Ik denk omdat je schrijft "niet te doen", waardoor het lijkt alsof de wijn niet te zuipen was!


Ja dit. Ik interpreteerde dat alsof je bedoelde dat het het slechtste ooit was.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 26 Jul 2019 09:42

Re: Wit

Oh dat doet me eraan herinneren dat we nog een fles dessertwijn hebben staan. Muscat de Rivesaltes van Cazes. Ook niet iets voor een hele avond.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem301

Bericht 26 Jul 2019 12:38

Re: Wit

Amandine schreef:Oh dat doet me eraan herinneren dat we nog een fles dessertwijn hebben staan. Muscat de Rivesaltes van Cazes. Ook niet iets voor een hele avond.

Nee, mij te zoet voor gewoon zo!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jul 2019 23:25

Re: Wit

Gelukkig kan je dessertwijn prima even bewaren. Lekker een glaasje nemen en daarna weer bewaren.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 28 Jul 2019 07:15

Re: Wit

Ik schaam me altijd kapot als mijn vriendin een zoete witte wijn besteld. En het glas niet aan het steeltje vasthoudt maar gewoon hop zo aan de bolling. Ik neem meestal een rose of een savingnon blanc maar ben verder totaal geen wijnkenner.

Funfact: heb nog nooit in mijn leven rode wijn gedronken. Ever.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jul 2019 11:51

Re: Wit

ChiQ schreef:Ik schaam me altijd kapot als mijn vriendin een zoete witte wijn besteld. En het glas niet aan het steeltje vasthoudt maar gewoon hop zo aan de bolling. Ik neem meestal een rose of een savingnon blanc maar ben verder totaal geen wijnkenner.

Funfact: heb nog nooit in mijn leven rode wijn gedronken. Ever.


Rode wijn kan ik echt wel waarderen als het buiten kouder wordt. Op vakanties niet; dan komt het vaak uit de koeling. Dat vind ik echt heel vies. In lang niet alle kroegjes hier in de buurt kun je nog zoete witte wijn bestellen. Ik ken ook alleen maar mensen die ooit begonnen met zoete witte wijn en later allemaal overstapten op droge en nu niet eens meer een glas zoete weg zouden krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Dec 2019 17:07

Re: Wit

Up
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jan 2021 18:50

Re: Wit

Ik heb een nieuwe favoriete witte wijn!

https://www.okhuysen.nl/wijn/item/Verde ... ueda_86391

Een licht geëikte verdejo. Daardoor net wat geschikter voor de koude wintermaanden vind ik zelf dan de friszure witte wijnen waar ik normaal van houd. Ik vind zo'n zwaar op eiken gerijpte chardonnay weer too much, dus dit is een beetje mooi in het midden.
Heb net weer een doosje besteld en ben helemaal content. Ik drink het ook als borrelwjjn maar gaat ook erg goed samen met kip (vanavond).

Winkel in Haarlem maar ook gewoon online te bestellen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jan 2021 18:56

Re: Wit

Leuke tip Marin! Ik vind Verdejo uit Rueda sowieso echt heel lekker! Of #noob komt alle Verdejo daarvandaan? 😬
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jan 2021 19:00

Re: Wit

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zou gokken dat het de grootste regio is voor verdejo maar dat andere gebieden het ook wel groeien.
De Italiaanse druif verdicchio is in elk geval níet hetzelfde. (maar werkt wel erg lekker als scheldwoord).

Edit ik vind deze verdejo dus extra lekker door de lichte houtrijping, net iets meer body. Kan echt blij worden als ik deze wijn pak de laatste tijd haha.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jan 2021 19:08

Re: Wit

Hmmmmm interessant interessant.. ik noteer hem.

Ik heb zelf net een fles natuurwijn riesling op, deze https://blijewijnen.nl/product/riesling ... t-schmitt/
en die was erg lekker.

Een andere wijn die ik lekker vind en vaker heb is deze: https://zuiverwijnen.nl/product/valli-u ... hino-2019/

Maar ik had een paar weken terug deze en dat was wel de winnaar tot nu toe: https://dewijnkaart.com/products/mauer- ... babba-2017
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers