Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Dec 2019 12:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach wat rot weer Sarah. Die IUI ellende is ook maar zo gokken en hopen dat het gaat werken. Sterkte! Even een maandje rust kan ook goed doen hoor!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2019 12:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat een teleurstelling weer, Sarah. Ik hoop elke keer op een positieve update van jouw kant. Ik hoop dat 2020 écht jullie jaar wordt en dat jullie dan eindelijk jullie kindje mogen verwelkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Dec 2019 13:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Ach wat rot weer Sarah. Die IUI ellende is ook maar zo gokken en hopen dat het gaat werken. Sterkte! Even een maandje rust kan ook goed doen hoor!


daarom heb ik zelf zoiets van ga door week ivf. Zal volgende week eens overleggen wat handig is. En maand rust is zeker even goed. Merk dat ik er zelf niet beter van word. Sowieso is deze maand al ellende voor mij


Lady ik hoop het ook
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 09 Dec 2019 17:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah balen weer Sarah. Ben benieuwd of ze daarmee willen starten. Dan zijn de kansen groter neem ik aan?

Hier helaas weer ongesteld geworden. Dus nu ronde zoveel met clomid. Ik wil het ziekenhuis eigenlijk bellen voor verdere stappen nu we een jaar verder zijn, maar ik anderzijds helemaal geen zin in nog meer medische rompslomp.

Hoe is het met de rest?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Dec 2019 22:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah balen Sarah en Dee.
Hier helaas ook ongesteld geworden. Wij gaan nu 1 ronde IUI doen. Mocht het nodig zijn, kijken we de volgende ronde weer wat we doen. Of IUI of Clomid. De arts is er vrij soepel in.
Clomid doet hier goed zijn werk in principe. Alleen nog geen gewenst resultaat.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Dec 2019 22:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach dames, wat verdrietig weer. Het blijft elke maand zo rot en moeilijk om je hoop te verliezen, weer te herpakken en zelfs weer op te bouwen voor de volgende maand om is. En jullie doen het mooi even wel hè, sterke vrouwen! ?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 09 Dec 2019 23:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lief Taeda!

Bloom, hoelang was jij bezig met clomid voor ze vervolgstappen ondernamen?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Dec 2019 06:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Dee: in principe zes maanden voordat we over mochten naar spuiten. We hebben dat zelf nog eenmaal opgerekt met zes maanden. En alleen spuiten was ook zes maanden.
Let wel: wij zijn deze behandelingen begonnen voordat we goed en wel aan kinderen wilde beginnen. In augustus 2016 kwamen we erachter dat dit op natuurlijke wijze niet zou lukken. In december daarna besloten we pas voor een kindje te gaan en zijn we met de behandelingen gestart. Daardoor gaan wij het hele traject iets langzamer door dan anderen. In het begin hebben we veel op de rem getrapt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 11 Dec 2019 21:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ben ik weer even! Is mijn naam trouwens niet te verwarrend met de naam van Dee hier in het topic? Zo ja, dan ga ik even kijken of ik hem aan kan laten passen.

Ik merk dat ik het lastig vind om met jullie mee te schrijven en gericht op jullie te reageren, omdat ik in een heel ander traject zit en dus hele andere wegen bewandel dan jullie. Ik hoop niet dat jullie dat vervelend vinden...

Wel vind ik het fijn om mee te schrijven en m’n ‘ding’ te delen. Deze week hadden we dus de intake met de fertiliteitsarts. Veel ins en outs gekregen over zelfinseminatie en we mogen in principe meteen deze ronde al starten. De arts wil nog wel overleggen met haar collega’s, ik heb in het verleden een blindedarmontsteking gehad welke uiteindelijk gesprongen is en het risico bestaat dat (1 van) m’n eileiders hierdoor verstopt is/zijn geraakt. Ze wil graag even overleggen of het verstandig is om ons gewoon zelf aan de slag te laten gaan, of dat het misschien toch slimmer is om dit alvast te onderzoeken.
Mocht zwanger worden via zelfinseminatie niet lukken dan wordt er sowieso direct over gegaan op IVF, dit gezien mijn leeftijd.

Maar voor nu gaan we dus thuis aan de slag. We hebben wel wat spulletjes meegekregen om zelf ook aan de slag te kunnen. Maar één spuitje gekregen, die zou je bij de apotheek gewoon moeten kunnen halen. Schijnt wel belangrijk te zijn dat ik iedere keer een nieuw (steriel?) spuitje gebruik dus we zijn direct naar de apotheek bij het ziekenhuis gegaan om een voorraad spuitjes in te slaan, maar... die geven ze dus niet mee, zijn ook niet in grote hoeveelheden te koop. Want het schijnt dus zo te zijn dat je met die spuitjes een bomvest kunt maken (??) en dus mogen ze ze niet in grote hoeveelheden meegeven. Heel bijzonder verhaal. Ik heb er uiteindelijk wel een paar meegekregen, maar daar zat geen verpakking om heen dus die zijn niet steriel, met de mededeling dat we ze gewoon uit kunnen koken en opnieuw kunnen gebruiken. Maar daar voelen we ons allebei echt niet prettig bij, het voelde een beetje als afwimpelen. Fertiliteitsarts had ons echt op het hart gedrukt om iedere poging een nieuw spuitje te gebruiken.
Ik zal morgen even langs een m’n eigen apotheek gaan en vragen hoe zij ermee om gaan. We hebben die spuitjes toch nodig en toch al gauw 3 per maand ook. En ik wil er ook gewoon voor betalen, dat maakt allemaal niet uit. Heb ze gelukkig ook via internet gevonden, maar daar is de minimale afname 100 stuks en dat is toch wel wat veel.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Dec 2019 17:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier weer een mini-update: Vorige week controle gehad. Toen waren er een aantal kleine follikels te zien. Morgen weer controle en hoop ik op een mooie grote (of twee) ??

Afgelopen weekend bij vrienden geweest met een kindje van nu negen maanden. Blijft toch ergens ook lastig. Een andere vriendin is volgende week uitgesteld. Nog veel lastiger. Hoe blij ik ook voor ze ben.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Dec 2019 11:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vandaag 1 mooie follikel gezien. Uiterlijk maandag de inseminatie. Spannend! Misschien toch nog een baby in 2019 in de maak ?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Dec 2019 12:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh wat spannend Bloom, ik duim!!

Meiden ik hoop zo dat 2020 jullie jaar gaat worden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Dec 2019 08:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Dec 2019 11:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Bloom. Wij hebben deze ronde overgeslagen. Maar goed ook waren beide ziekig.

Volgende ronde start ik met hormonen Menopur ik heb de lading meegekregen. We gaan nog 3x lui proberen en als dat niet lukt ivf. Heb dan wel het idee dat we dus nog maar een paar kansen hebben.


Voor iedereen fijne kerst en voor ons allemaal een goed 2020
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Dec 2019 12:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend bloom! Ik duim voor je!
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 25 Dec 2019 14:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh dat gevoel snap ik wel Sarah!
Hier vanochtend een positieve ovulatietest, dus als het goed is morgen inseminatie. Daar worden we als het goed is vanavond over gebeld.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Dec 2019 17:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik hoop het voor je dat het morgen doorgaat Bloom. Dat ze bij jou dat doet met kerst. Bij ons was tussen kerst en nieuwjaarsdag geen iui en ivf.
Afbeelding
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 25 Dec 2019 20:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes Bloom!

Ik zit nu op dag 41, nog geen menstruatie en testen wit. Dus gister contact met ziekenhuis maar doen geen metingen tussen kerst en oud&nieuw.. dus vrijdag progesteron prikken en dan hebben ze dinsdag als het goed is de uitslag.. hoop toch echt dat er dan al iets is :( cyclusdag 3 kan ik met letrozol beginnen dus baal echt flink..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem316

Bericht 26 Dec 2019 08:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Bloom!
Balen Anousch. Weet je wanneer je eisprong is geweest?

Hier ben ik aan het wachten op een vette positieve ovulatie test. Die had ik 2 dagen geleden al verwacht. Het loopt wel op maar de strepen zijn nog niet zo dik dat ze duidelijker zijn dan de controlestreep. Dus tot die tijd blijven we maar braaf om de 2 dagen oefenen. Waar het overigens steeds minder gezellig wordt maar dat terzijde.

Wel hebben we in januari een afspraak in het ziekenhuis. Ik heb gebeld met ze omdat ik het geestelijk heel lastig begin te krijgen. We zijn een jaar verder en er is weinig gebeurd (op een hele vroege miskraam na). De assistente begreep heel goed mijn gevoel en heeft dus de afspraak gepland. Benieuwd wat we gaan doen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Dec 2019 08:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bij ons gaan de behandelingen inderdaad door met de feestdagen. Super fijn! Zometeen hebben we de afspraak al.

Stom he die onduidelijkheid Anoush. Hopelijk weet je snel meer! Wat is trouwens Letrozol?

Dee: ook voor jou, stom dat wachten! Krijg je een afspraak met maatschappelijk werk?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem304

Bericht 26 Dec 2019 09:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Veel sterkte voor jullie deze dagen dames. Zowel de feestdagen als dat er geen controles etc zijn. Lijkt me zo rot :(
<<

Anoniem316

Bericht 26 Dec 2019 11:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom schreef:Bij ons gaan de behandelingen inderdaad door met de feestdagen. Super fijn! Zometeen hebben we de afspraak al.

Stom he die onduidelijkheid Anoush. Hopelijk weet je snel meer! Wat is trouwens Letrozol?

Dee: ook voor jou, stom dat wachten! Krijg je een afspraak met maatschappelijk werk?


Met de gyneacoloog. Om te kijken wat de vervolgstappen kunnen zijn. Ik zou nog 3 maanden clomid moeten proberen, maar dan zit ik onderhand al een jaar aan de clomid.
Ik heb een lijntje met de POH, die zelf ook dit heeft meegemaakt en daar heb ik wel fijne hulp van als het nodig is.

Dankje Savi, zulke feestdagen zijn inderdaad wel weer even confronterend. Want vorig jaar kerst wisten we dat we in januari naar het ziekenhuis gingen en hadden toch wel verwacht dit jaar met een kindje of zwanger bij de boom te zitten. :thumbdown:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Dec 2019 11:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lieve meiden,

Ik wil jullie allemaal een hele dikke knuffel geven! En dat jullie grootste wens maar heel snel in vervulling mag gaan!.
Ik denk aan jullie!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Dec 2019 13:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Thanks Burn en de anderen!

Ah, ik snap dat je dan wel benieuwd bent naar de vervolgstappen Dee. Bij ons zijn in het begin meteen alle opties doorgenomen, dat is wel fijn om te weten wat je te wachten kan staan.

Vanochtend inseminatie gehad. Was niks te doen in het zkh ?
De inseminatie zelf was erg vervelend. Schijnt dat mijn baarmoeder heel ver naar achter ligt en dat mijn vaginawand over de eendenbek heen valt. De arts moest dus flink porren en zelfs op haar knieën zitten om goed te kunnen kijken. Dus flink awkward en pijnlijk. Om deze reden mocht mijn man het spuitje ook niet leegdrukken. Dat deed de arts liever zelf omdat mijn baarmoeder dus zo moeilijk te bereiken is. Hopelijk hoeft een volgende keer niet meer ??

Nu duimen! ? 9 januari mag ik testen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Dec 2019 13:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik duim voor jullie allemaal!

Weet nog zo goed dat we vorig jaar in deze periode net wisten dat we met IUI gingen starten in januari. Ik werd 5 minuten voor het nieuwe jaar begon ongesteld. Al die twijfel en angsten kan ik me nog goed voor de geest halen. Knuffel daarom en veel sterkte!!

Wat rot trouwens Bloom dat je de inseminatie zo vervelend vond gaan. Je ligt er al niet helemaal op je gemak, laat staan als ze dan nog moeten porren. Ik duim met je mee dat het niet meer nodig is!

Dee: dat er voor jou idd maar eens wat anders wordt bedacht. Vind oprecht dat ze je lang door laten lopen! Snap dat je het mentaal steeds zwaarder krijgt, het vraagt echt heel veel van je zo'n traject.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers