Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstboom vraag

Geef jij je kerstboom water

Ja, natuurlijk!
28
61%
Eh nee?
18
39%
 
Aantal stemmen : 46
<<

Anoniem307

Bericht 03 Dec 2019 22:15

Re: Kerstboom vraag

Mijn vader haalde elke december de kerstboom uit de tuin en pootte hem na het nieuwe jaar weer terug in de tuin. In de tussentijd kreeg de boom geen water. En volgens mij had dat als reden dat hij in de tussentijd best zonder kon. Maar goed, kan ook gewoon luiigheid zijn geweest. :P
<<

Anoniem279

Bericht 03 Dec 2019 22:39

Re: Kerstboom vraag

Ja, dat doen wij wel. Bloemen zet je toch ook in het water? ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 23:03

Re: Kerstboom vraag

Ja je hebt ook gewoon helemaal gelijk haha.

Oh en nog een vraag, nu ik dit topic toch heb. :angel:

Kan je bij de Gamma of Intratuin een kerstboom uitzoeken en dat ze 'm daarna dezelfde dag nog thuis bezorgen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 03 Dec 2019 23:05

Re: Kerstboom vraag

Wij halen altijd een boom bij de intratuin en hebben hem tot nu toe altijd laten bezorgen. Dat was vaak wel 1-2 dagen later, net hoe zij met de route zaten. Zaten trouwens wel bezorgkosten aan vast die bijna net zo hoog als de prijs voor de boom waren, maargoed wij slagen daar tot nu toe elk jaar het best voor een mooie boom.
Dit jaar halen we ‘m voor het eerst gewoon zelf met de auto ?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Dec 2019 23:15

Re: Kerstboom vraag

Ik heb mijn boom nog nooit water gegeven en heb echt nooit naalden die uitvallen, we hebben altijd een Nordmann.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Dec 2019 00:02

Re: Kerstboom vraag

Al die arme boompjes.
Ik geef m’n boom geen water, maar dat is dan ook een kunstboom.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Dec 2019 08:09

Re: Kerstboom vraag

De brandweer waarschuwt daar toch ook ieder jaar voor, dat je je boom water moet geven omdat het anders zo gevaarlijk is?

https://www.ad.nl/video/kanalen/opmerke ... oom~p23578

Of misschien weet ik dit alleen omdat ik een brandweerman in huis heb ?

Anyway, wij geven wel water ja!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2019 08:22

Re: Kerstboom vraag

Haha ik had er echt nog nooit van gehoord Elliot! Maar ken 't dus ook niet van huis uit dus ga 't ook eens aan m'n moeder zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Dec 2019 18:54

Re: Kerstboom vraag

??????

Ik wist dit echt niet terwijl ik zelf gewoon kerstbomen verkoop ??

Ik heb gelijk m'n boom en de vloer water gegeven.
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Dec 2019 19:59

Re: Kerstboom vraag

Ja wij hebben een met kluit en gaf water 1x per week. We hebben hem buiten gezet en in de zomer ook water gegeven. We halen hem van de week weer naar binnen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Dec 2019 20:28

Re: Kerstboom vraag

Even wat anders

Maar door je boom mooi te willen houden moet hij eerst acclimatiseren toch? Het valt mij op de velen de boom kopen en direct in huis zetten.
2014 2016
<<

Anoniem279

Bericht 07 Dec 2019 20:43

Re: Kerstboom vraag

Oh van dat acclimatiseren wist ik dan weer niet. Maar onze boom komt van een overdekte afdeling van de Intratuin. En bij ons binnen is het vaak niet meer dan 19 graden dus lijkt dat verschil me niet zo heel groot. Toch? We laten hem wel altijd even een dag uitzakken. Bij thuiskomst meteen in de standaard en een dag later optuigen.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Dec 2019 08:20

Re: Kerstboom vraag

Oh als ik iedereen een tip mag geven voor volgend jaar: kijk waar ze easyfix kerstboomstandaarden verkopen. Zó ideaal! Dat is een standaard me één dikke schroef in het midden. Bij aankoop van de boom boren ze met een speciale boor een gat in de onderkant van de stam. Bij thuiskomst schroef je de standaard onder de boom en je boom staat binnen een minuut, en altijd kaarsrecht! Nadeel is wel dat je altijd naar dezelfde kerstboomverkoper toe moet om je boom te halen want lang niet iedereen werkt met dat systeem (in ons geval de Intratuin). Maar dit scheelt zoveel frustratie. En zoals nu: we hebben een boom met een mega kromme stam en nog staat hij recht.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers