Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij een verzamelaar van iets?

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Dec 2019 22:52

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Wat een leuke verzameling azi


Ik vergeet helemaal een verzameling. Altijd als ik ergens ben koop ik een magneet. We hadden ze altijd op de koelkast maar die was aardig vol. Heb nu 2 plaatjes gekocht en die hangen in de hal

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem307

Bericht 06 Dec 2019 22:54

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Vroeger alles van GTST en BSB. Ik hield daadwerkelijk plakboeken bij. Alles wat ik in bladen kon vinden, knipte ik uit en plakte ik in. Nu verzamel ik voornamelijk gelezen boeken. Alles wat ik lees gaat in de boekenkast. Maar echt een verzameling? Nee, niet echt.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Dec 2019 22:54

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Leuk zo die planken met die Funko’s Azi!

Ik spaar Blond Amsterdam. Ik ben niet echt een die hard spaarder maar ik koop alleen wat ik echt leuk vind. Ik spaar dus niet om het sparen zeg maar. Wel heb ik ondertussen al een hele kast vol. Je hebt bepaalde lijnen van Blond. Delfs Blauw, en Blond Noir bijvoorbeeld. Ik spaar alleen de lijnen met de felle kleuren. En hoe meer poppetjes en kleurtjes erop hoe leuker ik het vind.

Vroeger spaarde ik dingen van Sylvester (van Tweety), dingen van Pepsi en spullen van de boyband Five.
<<

Anoniem268

Bericht 06 Dec 2019 23:07

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Vroeger spaarde ik schapen-dingen. Heb ik laatst weg gedaan.

Nu zeg ik steeds dat ik knappe mannen spaar. Mijn partner, mijn baby, mijn kat, mijn hond... ?
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 06 Dec 2019 23:24

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Ik een zwak voor spullen.van Volkswagen vooral als het iets te maken heeft met T1 kevers en Beetle's, op zolder bakken met spullen en miniaturen. Sinds ik samen ben met mijn man is de uitgebreid met wat miniaturen en spullen van de citroen deux chevaux . En sinds een
tijdje verzamel ik vintage Fisher price speelgoed.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Dec 2019 02:00

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

O ja, die magneetjes spaar ik ook en dan liefst een normale rechthoekige glade van een foto van de plaats waar ik ben geweest. Ik struin er zelfs souvenirswinkeltjes voor af om de mooiste/goedkoopste te kunnen kopen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Dec 2019 06:21

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Wij verzamelen Maastrichts aardewerk (van Petrus Regout) en dan de varianten zonder decoratie/beschildering. Ook bijzondere items van de fabrikant bewaren we, zo hebben we een aardewerk schilderspalet. Mijn ouders verzamelden dit al en vroeger met Kerst dekte mijn vader de tafel dan met dat servies, pure nostalgie voor mij dus. Door deze verzameling is ook onze liefde voor brocante begonnen, inmiddels hebben we daar zelfs een winkeltje in. Ik moet dus opletten dat ik niet teveel in ons eigen huis neerzet ;-)

Vroeger verzamelde ik alles van de Flying Doctors, een hele klapper vol heb ik er nog van :smile: En blikjes, maar die heb ik haast allemaal weggedaan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 07 Dec 2019 08:31

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Ik verzamel hobby/knutselspullen. Dózen vol. Papier, stiften, stempels, stof, lint, alles om te naaien, om stickers te maken, om textiel te bedrukken... Maar ook mos, droogbloemen etc. Tijdens de verhuizing kwamen er meer dozen uit mijn hobbykamer dan uit welke kamer ook...

En vroeger spaarde ik alles van The Backstreet Boys. Mijn héle kamer hing vol met posters (inclusief plafond, kast, bureau etc.) Ik had penvriendinnen over de hele wereld om aan bepaalde foto's of posters te komen, singletjes die ze in diverse uitvoeringen hadden, had ik allemaal, shape cd's, de pepsi blikjes, kaarten die je via de boekhandel kon sparen... Dat heeft me echt handen vol geld gekost ?.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Dec 2019 09:00

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Oh ja! Ik vergeet ook helemaal dat ik magneten spaar! Zal straks een foto maken. Ik neem ze mee van vakantie, het liefst zo lelijk mogelijk. Maar ik krijg ze ook als souvenir van anderen.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 07 Dec 2019 09:05

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Bliss schreef:Oh ja! Ik vergeet ook helemaal dat ik magneten spaar! Zal straks een foto maken. Ik neem ze mee van vakantie, het liefst zo lelijk mogelijk. Maar ik krijg ze ook als souvenir van anderen.

Haha ja ik spaar dit ook.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Dec 2019 09:25

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Afbeelding

Dit bord hangt in de wc. (Nou ja, erboven.)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2019 09:38

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Ik spaar herinneringen en geen dingen ❤️ en ik heb een stok voor het raam hangen met witte hartjes eraan.

Maar dan niet echt, natuurlijk... wel heb ik samen met mijn moeder een enorme verzameling WO2 boeken. Inmiddels 4 boekenkasten vol, ik denk dat we nu op zo'n 750+ boeken zitten, waaronder heel bijzondere edities.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Dec 2019 09:52

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Ik verzamel ook magneten van landen en plaatsen waar ik ben geweest. Onze koelkast hangt er vol mee.

@Bazinga wat grappig dat jullie zo'n boeken verzameling hebben, ik ben ook erg geinteresseerd in die periode. Hebben jullie alleen Nederlandse boeken? Ik heb als puber spullen uit WO2 verzameld, kreeg vanalles en nog wat van Amerikaanse veteranen, sommige spullen heb ik nog.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Dec 2019 09:53

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Bliss schreef:Afbeelding

Dit bord hangt in de wc. (Nou ja, erboven.)


Ik heb precies dezelfde van de temple bar in Dublin op onze koelkast :-).
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2019 09:59

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Fantine, vooral Nederlandstalig, maar eigenlijk alleen over de Holocaust en het sociale aspect van de oorlog. Ik heb niet heel veel met het militaire stuk, meer met het dagelijks leven gedurende de bezetting in Europa. Waar het 18 jaar geleden alleen Nederland was, heb ik m'n interesse wel verlegd en als we ergens zijn of een land komt ter sprake, zoek ik naderhand altijd even af hoe het met dat land of gebied zat gedurende de oorlog.
<<

Anoniem279

Bericht 07 Dec 2019 12:24

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Oh Bliss je brengt me op een idee met die magneten in de wc!
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 07 Dec 2019 20:48

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Ik verzamel niks, maar ik vind die Barbies die Savi net plaatste wel echt leuk om te zien ? Heb je geen foto van je verzameling? ?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 08 Dec 2019 00:41

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Blond Amsterdam
En magneten van landen / plaatsen / leuke dingen waar ik / we zijn geweest.
(Helaas is na de scheiding de helft bij ex gebleven)
Juli 2019
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Dec 2019 17:59

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Wij hebben inderdaad ook magneten op de koelkast van plaatsen waar we zijn geweest.
Verder heb ik een grote collectie (Disney) puzzels van 1000 stukjes of meer.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 08 Dec 2019 21:44

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Blond Amsterdam en ik neem van elk land/hotel waar ik ben geweest een theezakje mee. Heb dat vanaf dat ik een jaar of 6 was al gedaan dus heb ondertussen meer dan 250 theezakjes mede door de hotelovernachting die ik voor mijn werk in het verleden heb gedaan. Heb bij elk zakje een papiertje met data en locatie geniet. Rare verzameling maar zo wel een leuk overzicht waar ik ooit ben geweest
Carpe Diem
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2019 08:40

Re: Ben jij een verzamelaar van iets?

Sugarfall schreef:Ik verzamel niks, maar ik vind die Barbies die Savi net plaatste wel echt leuk om te zien ? Heb je geen foto van je verzameling? ?

Haha, ga ik binnenkort even maken.

Ik had ze heel mooi gesorteerd, maar mijn vriend bleef met de stofzuiger aan de kast hangen waardoor ze allemaal omvielen. Ik moet ze dus even opnieuw neerzetten enzo. :thumbup:
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers