Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te hoge hartslag?

<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 14:45

Te hoge hartslag?

Op de sportschool maken ze zich al vanaf het begin zorgen om mijn hartslag, die zou absurd hoog zijn en blijven.

Nu heb ik al een tijdje niet meer gesport, maar ik weet dat hij na 1 minuut sporten al op 240 zat. Daarna keek ik maar niet meer.. Moet ik hiervoor naar de huisarts? Het voelt dan ook alsof mijn hart uit mijn borstkas springt, dit geeft soms ook echt een naar gevoel. Het duurt ook echt lang na het sporten voor dat mijn hartslag omlaag gaat.

Nu hebben ze in de sportschool natuurlijk geen officieel meetapparatuur hiervoor, dus ik weet niet in hoeverre ik dit serieus moet nemen? En moet ik hiervoor naar de huisarts? Zelf ga ik er vanuit dat het allemaal wel niks zal zijn, maar ik merk dat het me ergens toch niet lekker zit.

Iemand tips, suggesties, adviezen of ervaringen?
<<

Anoniem9

Bericht 18 Nov 2013 14:47

Re: Te hoge hartslag?

Advies vragen kan toch nooit kwaad lijkt me? Ik zou gewoon eens bellen en vragen of ze je op willen meten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 18 Nov 2013 14:49

Re: Te hoge hartslag?

Apparatuur in de sportschool zal niet zo ver afwijken.
240 is wel absurt hoog en ik zal zeker naar de huisarts gaan.
Ik ben te zwaar en heb een conditie van 0,0, maar tijdens het sporten is mijn hartslag rond de 120, uitschieters naar hooguit 140.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Nov 2013 15:08

Re: Te hoge hartslag?

Ja 240 is echt heel hoog. Ik zou gewoon bellen, zeker omdat je je ook een beetje zorgen maakt en ze dat daar ook al zeiden. Gewoon de assistente je verhaal voorleggen en kijken wat die te zeggen heeft, waarschijnlijk maakt ze wel een afspraak voor je met de huisarts.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 15:11

Re: Te hoge hartslag?

Ja, dan ga ik zo maar eens bellen. Wilde even checken of ik overdreef ;)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Nov 2013 15:24

Re: Te hoge hartslag?

Ik zou het eerst zelf eens gaan bijhouden, wanneer je verder geen klachten hebt. Gewoon op verschillende momenten je pols tellen: vijftien seconden de slagen tellen en dat keer vier is je hartslag per minuut. Pak dan zowel rust- als inspanningsmomenten. Op basis van slechts één meting zou ik de huisarts nog niet inschakelen, er zijn zoveel niet-cardiale oorzaken voor te bedenken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem29

Bericht 18 Nov 2013 18:10

Re: Te hoge hartslag?

Who dat is wel heel hoog. Ik had 190 als ik echt helemaal loos ging op de crosstrainer en dan moest ik van die mensen ook stoppen. Maar ik had nergens last van haha.

Toevallig heb ik laatst even aan een bloeddruk apparaat (etc) gelegen. Mijn hartslag was toen iets van 80, zuurstofgehalte 100% en bloeddruk ook normaal (weet niet meer). Dus ik maak mezelf verder nergens zorgen over.

Maar zoals Lady zegt, als je klachten hebt zou ik naar de huisarts gaan en anders kijken wanneer je het hebt? (ook nog naast het sporten).
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 18:32

Re: Te hoge hartslag?

Lady schreef:Ik zou het eerst zelf eens gaan bijhouden, wanneer je verder geen klachten hebt. Gewoon op verschillende momenten je pols tellen: vijftien seconden de slagen tellen en dat keer vier is je hartslag per minuut. Pak dan zowel rust- als inspanningsmomenten. Op basis van slechts één meting zou ik de huisarts nog niet inschakelen, er zijn zoveel niet-cardiale oorzaken voor te bedenken.


Nou ja 1 meting... Het is al een half jaar lang zo en ik sport (oke de afgelopen tijd sport ik amper) 2 keer in de week. Welk cardio apparaat ik ook pakte, 240 stond er minimaal op..
Het is ook wel eens 's avonds / 's nachts in bed gebeurd, gewoon uit het niets. Maar dat heeft iedereen wel eens toch?

Jouw tip ga ik zeker eens opvolgen; goede tip!!
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 18 Nov 2013 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Nov 2013 18:33

Re: Te hoge hartslag?

Ik wilde laatst een soortgelijk topic openen, omdat ik bij vrij normaal trainen op een crosstrainer ook meteen boven de 170 zit, maar dit is nog wel even wat hoger! Ik zou het ook eens navragen bij een huisarts of sportarts.

Hoe hoog is je hartslag in rust? Mijne meestal rond de 70.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 18:37

Re: Te hoge hartslag?

Ja, dat weet ik dus niet.. Ik ga morgenavond sporten, dat weet ik ook wat mijn hartslag in rust is.
Ik ga er ook foto's van maken.. Dan heb ik ook 'bewijs'. Want ik vind het zo'n vreemde hoge getallen.
<<

Anoniem260

Bericht 18 Nov 2013 20:14

Re: Te hoge hartslag?

Sterre schreef:Ik wilde laatst een soortgelijk topic openen, omdat ik bij vrij normaal trainen op een crosstrainer ook meteen boven de 170 zit, maar dit is nog wel even wat hoger! Ik zou het ook eens navragen bij een huisarts of sportarts.

Hoe hoog is je hartslag in rust? Mijne meestal rond de 70.


Dit heb ik ook... Sport al jaren, durf wel te zeggen dat ik een goede conditie heb en m'n hartslag blijft gewoon erg hoog. ECG laten maken, daar was niks op te zien en vervolgens kon ik van de assistente van de HA horen "dat ik maar gewoon wat meer moet sporten, zodat de hartslag wel lager zou worden...

240 is wel erg hoog. Je zou een meting kunnen doen met een andere hartslagmeter of gewoon zoals Lady omschrijft, zodat je zeker weet dat het ook echt zo'n hoge hartslag is en geen foute meting van het apparaat...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Nov 2013 21:23

Re: Te hoge hartslag?

Je hebt het in rust dus ook weleens gehad. Dat is niet helemaal normaal, maar hoeft ook niet gelijk zorgelijk te zijn. Volg mijn tip inderdaad maar op, dan kom je goed beslagen ten ijs bij een eventueel huisartsbezoek. Je hebt geen andere klachten? Pijn op de borst, benauwdheid, flauwvallen, oid?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 21:24

Re: Te hoge hartslag?

Lady schreef:Je hebt het in rust dus ook weleens gehad. Dat is niet helemaal normaal, maar hoeft ook niet gelijk zorgelijk te zijn. Volg mijn tip inderdaad maar op, dan kom je goed beslagen ten ijs bij een eventueel huisartsbezoek. Je hebt geen andere klachten? Pijn op de borst, benauwdheid, flauwvallen, oid?



Pijn op de borst heb ik niet, benauwdheid niet, flauwvallen doe ik 1 á 2 keer per jaar, maar hier weet de huisarts van. Is alleen niet bekend waar het vandaan komt.

Ik ga morgenavond sporten, dan ga ik jouw tip opvolgen lady. Ik ben erg benieuwd!
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 21:26

Re: Te hoge hartslag?

Ik geloof dat ik trouwens al overleden ben. Ben al 20 minuten bezig met het vinden van een hartslag in mijn pols. Zonder resultaat. Op de middelbare school lukte mij dat met biologie ook al nooit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Nov 2013 22:42

Re: Te hoge hartslag?

Probeer je hals eens!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 22:43

Re: Te hoge hartslag?

Ook niet. Nou dag mensen, het was leuk met jullie maar helaas sterf ik langzaam af.

Ga eens even kijken op google voor tips. Ik moet toch zeker wel een hartslag kunnen vinden?!
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 22:47

Re: Te hoge hartslag?

Got it! 18 x 4 = 72
Das normaal toch?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Nov 2013 23:00

Re: Te hoge hartslag?

Ja dat is normaal, het moet tussen de 60 en 100 zitten!
<<

Anoniem 52

Bericht 18 Nov 2013 23:22

Re: Te hoge hartslag?

Weetje, 30 nov is 't een jaar geleden dat de vader van m'n beste is overleden aan een hartaanval. De beste man was 55, leek heel gezond, was 20 kilo afgevallen et cetera. Voelde zich op maandag 'grieperig' en was op vrijdagochtend dood. Hij is niet naar de dokter geweest, nooit, omdat-ie alles afdeed als 'griepje' of 'Moet even rusten' en verder niet.

Nu vergelijk ik jouw gezondheid niet met een 55 jarige man... Maar ik heb er wel van geleerd. Huisartsen zijn er niet voor niks en je wordt er niet slechter van, als je je laat nakijken. Dus bij twijfel, gewoon laten controleren. Je kan er alleen maar beter van worden :)
<<

Anoniem38

Bericht 19 Nov 2013 20:31

Re: Te hoge hartslag?

Henque schreef:Ja dat is normaal, het moet tussen de 60 en 100 zitten!


100in rust lijkt me wel wat hoog eigenlijk. 60-80 is normaal.
220-je leeftijd ongeveer je max. Uitzonderingen zijn er altijd!
<<

Anoniem260

Bericht 20 Nov 2013 11:20

Re: Te hoge hartslag?

Jip83 schreef:
Henque schreef:Ja dat is normaal, het moet tussen de 60 en 100 zitten!


100in rust lijkt me wel wat hoog eigenlijk. 60-80 is normaal.
220-je leeftijd ongeveer je max. Uitzonderingen zijn er altijd!



60-80 is normaal, maar mensen die 90 in rust hebben, moeten niet panieken. :yes:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers