Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Beauty & Mode

<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2019 12:03

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ken je The Ordinary, Geel? Dat is echt goed spul en niet duur! Misschien zit je niet te wachten op een tip om producten aan te schaffen, in dat geval neem ik het terug. Maar anders kijk ik gerust met je mee wat voor jou zou kunnen werken!

https://theordinary.com
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2019 12:11

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Caulfield schreef:Ken je The Ordinary, Geel? Dat is echt goed spul en niet duur! Misschien zit je niet te wachten op een tip om producten aan te schaffen, in dat geval neem ik het terug. Maar anders kijk ik gerust met je mee wat voor jou zou kunnen werken!

https://theordinary.com

Ziet er leuk en ingewikkeld uit. Heb jij een tip voor een fijne dagcrème? Ik ben fan van Jetske Ultee maar is toch wel erg prijzig.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 08 Apr 2019 13:27

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Carrie schreef:
Caulfield schreef:Ken je The Ordinary, Geel? Dat is echt goed spul en niet duur! Misschien zit je niet te wachten op een tip om producten aan te schaffen, in dat geval neem ik het terug. Maar anders kijk ik gerust met je mee wat voor jou zou kunnen werken!

https://theordinary.com

Ziet er leuk en ingewikkeld uit. Heb jij een tip voor een fijne dagcrème? Ik ben fan van Jetske Ultee maar is toch wel erg prijzig.


Op FF is een heel fijn en uitgebreid topic hierover! Ongevraagde informatie misschien haha.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Geel

Bericht 08 Apr 2019 13:33

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Nou, ik 'ken' het van jou, Caulfield! Heb het ook wel een keertje opgezocht, maar toen snapte ik er geloof ik niks van. Sowieso vind ik de schoonheidstermen moeilijk: exfoliëren, hydrateren, moisturizen etc. en wat dan wanneer moet.
Pas keek ik een vlog van Sanny zoekt geluk en zij gebruikt een lijn van Rituals, die sprak me wel aan. Maar ik sta zeker open voor andere producten, dus ik neem je hulp graag aan!

Carrie, ja, ik dacht: mss zijn er dingen die er goed voor zijn: komkommerschijfjes, ijsklontjes, veel van iets eten/drinken, juist niks mee doen, bepaalde oliën etc. In de tijd dat ik erg goed verzorgde was het wel beter ja, dat is waar. Het was toen in elk geval niet zo droog als nu!

Ik heb gisteravond en vanochtend trouwens weer heel uitgebreid schoongemaakt, want ik had nog iets staan van Dr. vd Hoog, en ik heb ook niet de ruwe kant van mijn watje gebruikt en het voelt nu wel iets minder geïrriteerd en pijnlijk. Dus ja, wellicht zit het gewoon simpelweg in de verzorging.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2019 13:51

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Reva schreef:
Carrie schreef:
Caulfield schreef:Ken je The Ordinary, Geel? Dat is echt goed spul en niet duur! Misschien zit je niet te wachten op een tip om producten aan te schaffen, in dat geval neem ik het terug. Maar anders kijk ik gerust met je mee wat voor jou zou kunnen werken!

https://theordinary.com

Ziet er leuk en ingewikkeld uit. Heb jij een tip voor een fijne dagcrème? Ik ben fan van Jetske Ultee maar is toch wel erg prijzig.


Op FF is een heel fijn en uitgebreid topic hierover! Ongevraagde informatie misschien haha.

Nee joh, fijn juist, tnx! Ik ga het daar even bekijken.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2019 13:54

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Oh gosh dit is heftiger dan het inlezen in de CG-methode. Ik zie al een disclaimer staan dat je eerst zelf even goed moet lezen voor je vragen gaat stellen, herkenbaar :smile:
Ik ga me er doorheen worstelen, zin in!
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2019 13:56

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Geel schreef:Nou, ik 'ken' het van jou, Caulfield! Heb het ook wel een keertje opgezocht, maar toen snapte ik er geloof ik niks van. Sowieso vind ik de schoonheidstermen moeilijk: exfoliëren, hydrateren, moisturizen etc. en wat dan wanneer moet.
Pas keek ik een vlog van Sanny zoekt geluk en zij gebruikt een lijn van Rituals, die sprak me wel aan. Maar ik sta zeker open voor andere producten, dus ik neem je hulp graag aan!

Carrie, ja, ik dacht: mss zijn er dingen die er goed voor zijn: komkommerschijfjes, ijsklontjes, veel van iets eten/drinken, juist niks mee doen, bepaalde oliën etc. In de tijd dat ik erg goed verzorgde was het wel beter ja, dat is waar. Het was toen in elk geval niet zo droog als nu!

Ik heb gisteravond en vanochtend trouwens weer heel uitgebreid schoongemaakt, want ik had nog iets staan van Dr. vd Hoog, en ik heb ook niet de ruwe kant van mijn watje gebruikt en het voelt nu wel iets minder geïrriteerd en pijnlijk. Dus ja, wellicht zit het gewoon simpelweg in de verzorging.


Sowieso goed hydrateren, dus genoeg water drinken. En goed schoonmaken, als je nu al wat resultaat bij jezelf ziet bij jezelf lijkt me dat een heel goede! En misschien voor je verjaardag (duurt nog ff, maar toch) wat bonnen/online tegoed/bepaalde producten vragen. Ga ik volgende keer ook doen met Jetske, ik wil graag haar bodylotion proberen.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2019 15:04

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ja, The Ordinary is best complex, omdat ze met actieve ingrediënten werken per flesje en geen gecombineerde producten aanbieden, je puzzelt dus eigenlijk je eigen routine in elkaar. Als je dat leuk vindt kun je je hier helemaal in verdiepen (vind ik idd echt wat voor jou Carrie!), als je geen tijd/zin hebt kun je je beperken tot de example regimen guides op hun eigen site of ze je vraag voorstellen via de contact tab. Online zijn er ook zat suggesties te vinden, zoals deze:

https://www.byrdie.com/how-use-the-ordi ... n-concerns


Ik gebruik naast producten van TO ook de Aloe lijn van de Bodyshop om mee te reinigen, daar ben ik ooit mee begonnen toen ik ineens eczeem rond m’n ogen kreeg! Is heel zacht. Je kunt gerust een Bodyshop inlopen en vragen om samples, dan geven ze je wat crème en reiniger mee waar je een paar dagen mee vooruit kan.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 15:03

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb heel veel ‘troepvrije’ deo’s getest het afgelopen jaar. Twee van Loveli, eentje van Weleda, een kristaldeo van Salth of the earth en de spray ervan en eentje van Nivea in een spuitbus.
Óf ik blijf mezelf nog ruiken, óf de deo irriteert mijn oksels waardoor deze gaat jeuken en rood wordt. Ik geef het bijna op, dan ga ik helaas toch terug naar een antitranspirant van Dove of Rexona, die werkten altijd top bij mij, ga er geen geld meer aan uit geven om er nog meer te testen.

Heb nu als laatste dan de Nuud gekocht, deze gebruik ik nu een week, ik smeer om de dag. Ik ruik mezelf niet als ik onder mijn oksel met mijn neus ruik, of als ik de oksel van mijn trui vastpak en daar aan ruik, maar als ik mijn vinger erlangs haal om te testen ruik ik mezelf wel, naar transpiratie dus. Is dat normaal of neemt dat nog af? Ik lees weleens dat je lichaam eraan moet wennen maar ben sowieso dus al een jaar aan de natuurlijke deodorant, maar misschien moet mijn lichaam ook aan deze wennen.

Iemand bekend met deze deodorant?
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2019 15:11

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb even een oksel test gedaan, ik gebruik Odorex creme, maar ik ruik geen zweet als ik m'n vinger er langs haal. Ik hoop dat het beter wordt bij jou.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 15:14

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Savi schreef:Ik heb even een oksel test gedaan, ik gebruik Odorex creme, maar ik ruik geen zweet als ik m'n vinger er langs haal. Ik hoop dat het beter wordt bij jou.


Haha tnx! Ik bedoel inderdaad of die okseltest met Nuud na verloop van tijd beter wordt! Vroeger met Dove enzo rook ik na de okselveegtest gewoon lekker Dove.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2019 15:19

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ja inderdaad! Ik hoop het.

Ik heb me nog niet verdiept in deo's zonder troep omdat ik al zo blij ben dat ik Odorex ontdekt heb. Gebruikte altijd gewoon een spray van Rexona, maar altijd natte oksels en zweetgeur. Nu met Odorex nergens meer last van, dus ik durf nog geen andere te proberen haha.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 15:28

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Savi schreef:Ja inderdaad! Ik hoop het.

Ik heb me nog niet verdiept in deo's zonder troep omdat ik al zo blij ben dat ik Odorex ontdekt heb. Gebruikte altijd gewoon een spray van Rexona, maar altijd natte oksels en zweetgeur. Nu met Odorex nergens meer last van, dus ik durf nog geen andere te proberen haha.


Snap ik! Zou ik je dan ook zeker niet aanraden, wat een gedoe en geld kost dit :palm:

Edit: een natuurlijke deo gaat het zweten zelf sowieso niet tegenhouden, dat zit echt alleen in antiranspirant-deo's, daar zit dus aluminium in dat de zweetklieren (deels) afsluit.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2019 15:34

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ja precies. Dacht dat ik al. Dan blijf ik maar bij aluminium denk ik.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Dec 2019 21:02

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb nog nooit een manicure gehad maar voor de feestdagen lijken me mooi gelakte nagels enzo weleens leuk! Is zo’n Aziatische toko wat? Hoe lang duurt zoiets? En is het leuk? ?

En iemand toevallig tips hier in de stad? G in het noorden ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Dec 2019 21:26

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Een collega van me laat eens in de 3 weken gellak doen door iemand in G. Kost haar 25,- per keer begreep ik! Weet alleen zo niet hoe die vrouw heet, maar dat kan ik wel even navragen?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Dec 2019 21:27

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ah ja ik deed dat in Utrecht altijd bij een Aziatische toko. Ideaal hoor! Ik houd niet van dat gepruts maar wel van het resultaat. Hier in de buurt vind ik het te duur ?.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Dec 2019 08:58

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Voor de meiden die niet dagelijks hun haar wassen: hoe doe je dat met sporten/zweten? Mijn haar is echt niet ok de volgende dag nadat ik drijfnat bezweet mijn haar niet was (of ik het nu uitspoel of niet)?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2019 09:01

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Joey schreef:Ah ja ik deed dat in Utrecht altijd bij een Aziatische toko. Ideaal hoor! Ik houd niet van dat gepruts maar wel van het resultaat. Hier in de buurt vind ik het te duur ?.

Hier in de buurt zijn ze er ook wel goedkoper, alleen moet je dan wat adresjes weten. :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Dec 2019 09:24

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Hoe krijg ik mijn haar aan de rechterkant van mijn hoofd net zo mooi gekruld als aan de linkerkant?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Dec 2019 13:12

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Whatever, ik spoel het dan wel gewoon uit en maak het dus nat. Alleen dan zonder de producten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Dec 2019 13:16

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Zora schreef:Whatever, ik spoel het dan wel gewoon uit en maak het dus nat. Alleen dan zonder de producten.


En dan is het niet vet de volgende dag? Dat uitspoelen doe ik dus, maar dan is het de volgende dag wel echt vet. Heel veel droogshampoo etc nodig en eigenlijk haal ik de avond niet (wat juist jammer is als je nog de deur uit moet weer).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Dec 2019 13:16

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Zora schreef:Whatever, ik spoel het dan wel gewoon uit en maak het dus nat. Alleen dan zonder de producten.


En dan is het niet vet de volgende dag? Dat uitspoelen doe ik dus, maar dan is het de volgende dag wel echt vet. Heel veel droogshampoo etc nodig en eigenlijk haal ik de avond niet (wat juist jammer is als je nog de deur uit moet weer).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Dec 2019 13:38

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Savi schreef:
Joey schreef:Ah ja ik deed dat in Utrecht altijd bij een Aziatische toko. Ideaal hoor! Ik houd niet van dat gepruts maar wel van het resultaat. Hier in de buurt vind ik het te duur ?.

Hier in de buurt zijn ze er ook wel goedkoper, alleen moet je dan wat adresjes weten. :smile:

Vertel!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2019 14:03

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Joey schreef:
Savi schreef:Hier in de buurt zijn ze er ook wel goedkoper, alleen moet je dan wat adresjes weten. :smile:

Vertel!

Wat vind jij een goede prijs? Gel nagellak of echt gel/acryl nagels. Dan stuur ik je even een PM met adressen die goed zijn
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers