Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter snackgroente

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Nov 2019 09:19

Winter snackgroente

Ik ben op zoek naar tips voor lekkere snackgroentes. Voor mezelf maar vooral voor zoontje.

We eten het liefst groente uit het seizoen. In de zomer waren tomaatjes en komkommer favoriet maar wat nu?
Ik eet graag worteltjes of witlof met een dip maar daar moet zoontje niets van weten.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Nov 2019 10:42

Re: Winter snackgroente

Ik maak zelf Blissballen: dadels even in heet water laten weken. Dan wat havermout met wat zaden in de blender, scheut kokosnootolie erbij, eventueel gedroogd fruit, dadels erbij en dan grote ballen rollen (is plakkerig), en dan door geraspte kokosnoot rollen. En dan in de koelkast of vriezer bewaren. Goed voor de stoelgang ook.
Ook maken we zelf hummus en dopen daar echt alles rauw in (paprika, wortel, komkommer).
Boerenkool chips zijn ook vet lekker. Stukjes blad lostrekken, olijfolie eroverheen met beetje zout en 15 min in oven.
Appel met kaneel is ook een hit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Nov 2019 10:50

Re: Winter snackgroente

Marsy31 schreef:Boerenkool chips zijn ook vet lekker. Stukjes blad lostrekken, olijfolie eroverheen met beetje zout en 15 min in oven.


Ik maak dit wel eens met fijner gesneden boerenkool en dan met wat parmezaan erover. Ook lekker in een salade met hazelnoten trouwens maar ook prima voor snackende kindjes (zonder de noten uiteraard).

Hetzelfde geldt voor kikkererwten uit de oven. Soort chipjes.

Ik vind bloemkool en broccoli zelf ook lekker om te dippen en eet het dan rauw. Weet niet helemaal of dat onder seizoensgroente valt.

Je zou van zoete aardappel, pastinaak en knolselderij ook frietjes op chipjes kunnen maken als soort snack maar is wel meer werk dan gewoon rauwkost. Dat is wel echt in 't seizoen nu.

Van die kleine champignons in beetje knoflook bakken als soort tapa. Maar ook meer werk dan rauwkost.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Nov 2019 11:13

Re: Winter snackgroente

Ok het is geen snackgroente, maar wat vind je van soep als tussendoortje? Kan ook gewoon uit beker.

Die boerenkool uit de oven ga ik eens maken, misschien vind ik het dan lekker.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Nov 2019 11:19

Re: Winter snackgroente

En voorgekookte bieten kunnen je ook makkelijk koud eten. Maar dat eet weer wat minder netjes..
<<

Anoniem269

Bericht 13 Nov 2019 19:35

Re: Winter snackgroente

Mijn oudste vind rauwe bloemkool lekker en snacktomaatjes en rode paprika in reepjes. Kikkererwten uit de oven met een beetje kruiden heb ik ook ooit eens gemaakt en dat vond mijn oudste ook lekker. Mijn jongste lust alleen worteltjes en komkommer.

Je kan evt ook groentenchips maken of chips van zoete aardappel.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Nov 2019 19:42

Re: Winter snackgroente

Marsy, op de boerenkool na geen groente dus niet helemaal wat ik zoek maar die boerenkoolchips ga ik zeker eens maken. hummus maak ik regelmatig, vind zoontje heerlijk maar wortel met hummus als dip werd helaas niet goedgekeurd.
Ik ben echt specifiek op zoek naar groente. Fruit en ander eten wordt genoeg gegeten, groente is dan een fijne afwisseling.

Marin, boerenkool met parmezaan ook een leuke combi.
Kikkererwten uit de oven heb ik meerdere keren geprobeerd en geen enkele keer werd het iets wat lijkt op een nootje. Geen idee of dat aan mijn oven ligt of aan de kikkererwten.

Joey, soep als tussendoortje lijkt me wat minder handig, zo netjes drinkt zoontje nog niet en ik wil hem ook niet bij elk tussendoortje in de kinderstoel zetten. Maar we kunnen wel vaker soep bij de lunch eten.

:thumbup: meerdere groentes op het lijstje geschreven om te proberen.
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Dec 2019 13:02

Re: Winter snackgroente

Soep is geslaagd :D oke, niet alle soorten soep maar knolselderijsoep, broccolisoep en snert vielen in de smaak. (Snert was een verspakket, ik vond er geen smaak aan zitten maar zoontje vond het heerlijk dus ik heb de rest ingevroren voor later).

Opgebakken paddenstoelenmix viel ook in de smaak.

Zojuist bietenpannenkoekjesgebakken en die waren heerlijk met wat zachte geitenkaas :cheering: (en ik hou niet eens van bietjes). De bietjes zijn makkelijk te vervangen door andere groentes daar ga ik nog meer mee proberen.
Er ligt ook nog een flespompoen klaar om te slachten maar de oven krijgt een upgrade dus dat komt later net als de boerenkoolchips en groentefrietjes.
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers