Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Nov 2019 10:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ze willen er samen voor gaan en het contact is in zijn geheel verbroken met het meisje/vrouw. Wat mij nogal lastig lijkt, omdat ze collega's zijn. Maar het is niet iets waar ik iets van moet vinden. Ouders/schoonouders sturen ook enorm aan op het samen werken aan hun relatie. Wel vind ik het stom dat ze bij de eerste dieptepunt, want hun relatie rommelde al een paar maanden, hoe en wat weet ik niet precies, wel dat mijn man en ik het door hadden, om dan maar stoom af te gaan blazen bij een ander.... Ondanks dat we dus onze eigen gedachten hadden over hun relatie, want je kon het in principe ruiken dat mijn broertje in een soort persoonlijke crisis (thirty life crisis) was belandt, hadden we nooit verwacht dat hij zou kiezen om zijn pielie te delen met een ander. Ik vind het stom, dom, achterlijk, maar ik snap het ook wel. Hij is al zolang bij zijn vrouw. Jeugdliefdes. En wie heeft de 'is dit het?' vraag dan niet gehad? Weet ik niet hoor, was een oprechte vraag. :laughcry:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Nov 2019 21:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn man en ik zijn op zoek naar een seksspeeltje, liefst een ei dat ik in moet brengen en dat via een app te regelen is. Wie heeft zoiets en welke? Ben je er tevreden over?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Nov 2019 07:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hier het biechtje met depressieve man. Eindelijk hebben we gehoord wat het behandelplan wordt. Ze gaan eens per week groepstherapie starten, voornamelijk gericht op sociale angststoornis. Zij vinden zijn depressie in remissie. Ik heb aangegeven dat ik wil dat zijn depressie ook behandeld wordt. Dat hij zich nu door medicatie iets beter voelt is heel mooi, maar dat pakt de oorzaak niet aan. Zij gaan echter toch eerst dit doen en kijken na deze groepstherapie verder.

Ik voel me er best naar bij eigenlijk...
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 29 Nov 2019 11:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Hier het biechtje met depressieve man. Eindelijk hebben we gehoord wat het behandelplan wordt. Ze gaan eens per week groepstherapie starten, voornamelijk gericht op sociale angststoornis. Zij vinden zijn depressie in remissie. Ik heb aangegeven dat ik wil dat zijn depressie ook behandeld wordt. Dat hij zich nu door medicatie iets beter voelt is heel mooi, maar dat pakt de oorzaak niet aan. Zij gaan echter toch eerst dit doen en kijken na deze groepstherapie verder.

Ik voel me er best naar bij eigenlijk...


Wat wil je man zelf eigenlijk? Ik snap dat je, je naar voelt hoor. Maar jij bepaalt toch niet voor je man wat voor therapie hij wel of niet gaat volgen? Hoe denkt hij erover dat jij vindt dat de depressie ook behandeld moet worden? Hoe voelt hij zich nu?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Dec 2019 06:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Bedankt voor je reactie Fantine. Natuurlijk beslis ik niet hoe zijn behandeling eruit gaat zien. Maar ik zit wel al ruim 2 jaar met een depressieve man die een mega terugval gehad heeft omdat de oorspronkelijke behandeling niet genoeg is geweest. Ondanks mijn zeer duidelijke signalen en gesprekken hierover bij behandelaars. Dus in die zin stel ik wel de eis dat er iets mee gedaan wordt. Ons gezin gaat er namelijk finaal aan onderdoor. Nog zo’n terugval doorstaat ons gezin niet. Ikzelf niet en mijn kinderen zeer zeker ook niet. Mijn man vindt niets tot weinig, die is compleet afgevlakt door de medicatie nu.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Dec 2019 07:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje, wat erg voor jullie. Is de depressie dan wel in remissie? Of is hij gewoon zo verdoofd dat het lijkt alsof? Ik begrijp dat je je hier naar bij voelt. Misschien kan er na deze therapie ook behandeling plaats vinden wel gericht op de oorzaak? Het lijkt me echt wel moeilijk voor jou om de kracht en de energie nog te vinden om hierin mee te gaan als je niet compleet achter de behandeling staat en na alles wat jullie en jullie kinderen al hebben mee moeten maken de afgelopen tijd. Heel veel sterkte, ik hoop dat de situatie snel verbeterd want wat moet dit heftig zijn!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Dec 2019 10:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

SoGood, volgens de officiele richtlijnnen wel want de medicatie slaat aan. Dat ik een compleet vlakke man thuis heb zitten die af en toe ineen mega downer dan down is maakt daarvoor blijkbaar niet uit. Net als dat hij niet alleen met de kinderen kan zijn etc.

Ik heb voor mezelf een hele grote stap gezet en heb een gesprek met dr WMO dinsdag om te kijken of ik iets van hulp in de huishouding kan krijgen om mij tijdelijk te ontzien. Door de grote achteruitgang in inkomen heb ik helaas geen geld voor particuliere poetshulp. En ons huis is niet vies-vies, maar wel stukken minder schoon als voor hij ziek werd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Dec 2019 10:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat zwaar, hij heeft de depressie maar het hele gezin lijdt eronder. Dan kan het volgens de richtlijnen beter gaan maar ik kan me indenken dat het nog steeds uitzichtloos aanvoelt. Maar misschien dat ik nu dingen voor je invul? Sorry in dat geval. Goed dat je praktische hulp inschakelt, ik hoop dat jij emotioneel gezien ook je verhaal kwijt kan en dat jij en je kinderen ook weleens uit de negatieve situatie kunnen stappen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Dec 2019 09:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

SoGood, je omschrijft het precies goed. En het is ook gewoon angst van mij hoor. Dat hij weer dieper wegzakt. Omdat ik weet dat ik dat niet nog eens aan ga kunnen. Om over de kinderen nog maar niet te spreken. Het voelt ook gewoon uitzichtloos en waardeloos. En omdat zijn eerdere behandeling niet genoeg geweest is heeft hij een mega crisis gehad waarin hij oprecht niet meer wilde leven. Dat wil ik niet nog een keer meemaken en hij ook niet. Maar hij denkt dat deze therapie hem wel helpen gaat. En dat geloof ik ook wel, maar dan zijn we zo weer 3 maanden verder, zonder dat expliciet ook zijn depressie aangepakt wordt in die tijd. Of ja, wel aangepakt natuurlijk, maar dan alleen met antidepressiva, antipsychotica en slaappillen. Niet met daarbij ook nog therapie.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Dec 2019 10:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Klinkt heftig Biechtje! Ik hoop dat hij uit zijn depressie zal komen en ik denk als dit allemaal achter de rug is je relatie er wel sterker door is geworden. Hoe vervelend de situatie nu uiteraard is.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Dec 2019 20:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat een heftige situatie biechtje. Ik ben zelf ook (zeer) bekend met psychische problemen, maar dan aan de kant van jouw man zeg maar.

Als ik jouw posts lees, snap ik heel goed dat je je vraagtekens zet. Antidepressiva kan een enorm hulpmiddel zijn, maar de zoektocht naar het juiste middel en de juiste dosering is niet altijd even simpel. Leuk dat de 'experts' zeggen dat de depressie in remissie is, maar als jouw man zo ontzettend vlak is, vraag ik mij af of hij juist is ingesteld qua medicatie.

Ik kan me echter wel vinden in de visie om eerst zijn sociale angststoornis aan te pakken. Bij een depressie overwinnen, is het ook belangrijk dingen te ondernemen en onder de mensen te komen. Dingen doen, hoe klein ook. Al is het maar een kuipje boter halen in de supermarkt.

Ik vind het wel goed dat je aan de bel trekt voor jezelf. Dit kun je niet alleen. Na twee jaar (respect dat je het al zo lang alleen hebt volgehouden) kan ik me heel goed voorstellen dat je op bent.

Sterkte
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Dec 2019 21:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hadden jullie na 30 weken zwanger nog vaak seks met elkaar?
<<

Anoniem277

Bericht 02 Dec 2019 23:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Nee niet meer. Mijn buik zat in de weg, mijn libido was weg maar ook door teveel pijn.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Dec 2019 07:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Hadden jullie na 30 weken zwanger nog vaak seks met elkaar?

Nee, de hele zwangerschap maar 2 keer. We hadden er beiden geen behoefte aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Dec 2019 07:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wel eens. Had een enorm hoog libido juist maar hadden niet enorm veel seks want heel handig was 't niet. Maar zeker wel eens.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2019 08:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Hadden jullie na 30 weken zwanger nog vaak seks met elkaar?

Nee, de hele zwangerschap niet echt vaak. Mijn vriend had de behoefte wel heel erg, maar ik wilde niet eens iets van aanrakingen weten, laat staan seks.
Tsja hormonen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 03 Dec 2019 09:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja, mijn libido was erg hoog tijdens de 1e en 3e zwangerschap. Had niet veel buik en nergens last van. Zwanger zijn was een feest voor mijn man.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Dec 2019 13:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Boerenkool schreef:Ja, mijn libido was erg hoog tijdens de 1e en 3e zwangerschap. Had niet veel buik en nergens last van. Zwanger zijn was een feest voor mijn man.

En hopelijk ook voor jezelf, dat je er zelf ook van genoot en niet alleen je man!
<<

Anoniem332

Bericht 03 Dec 2019 14:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja zeker!
Kind liet op zich wachten, ik had ergens gelezen dat sex een bevalling kon opwekken. Dus de laatste weken elke dag sex gehad. Tot mijn vriend het zat was...
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 03 Dec 2019 19:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Carrie schreef:
Boerenkool schreef:Ja, mijn libido was erg hoog tijdens de 1e en 3e zwangerschap. Had niet veel buik en nergens last van. Zwanger zijn was een feest voor mijn man.

En hopelijk ook voor jezelf, dat je er zelf ook van genoot en niet alleen je man!


Euh, lijkt me logisch als je seks gaat hebben met elkaar toch? Doe het niet tegen m'n zin.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Dec 2019 20:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Nee, zelfs de hele zwangerschap niet. Door verschillende omstandigheden geen behoefte aan gehad. Eerst te misselijk, toen te veel zorgen en op het laatst voelde ik me dik.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Dec 2019 20:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Boerenkool schreef:
Carrie schreef:En hopelijk ook voor jezelf, dat je er zelf ook van genoot en niet alleen je man!


Euh, lijkt me logisch als je seks gaat hebben met elkaar toch? Doe het niet tegen m'n zin.

Nouja, je legde er nogal nadruk op dat het een feest was voor je man, vandaar!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Dec 2019 20:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar er stond ook dat haar libido erg hoog was toch?

Wij hadden vooral op het einde geregeld seks. De eerste maanden was ik daar te misselijk voor.
10.04.17
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Dec 2019 11:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik wil even van me afschrijven hier.
Het gaat al een tijdje niet goed met me, depressie. Niet de eerste hier, en dus ook niet de eerste waar mijn man en ik mee dealen samen. Ofnouja samen? Mijn man steunt me vrij weinig. Opzich wel praktisch, in de zin van de kinderen verzorgen als het me niet lukt of teveel is. Maar daar moet ik wel altijd zelf omvragen, wat opzich niet erg is. Ik laat ook niet altijd goed merken hoe ik me echt voel, dus is het goed aan te geven als ik hulp nodig heb.
De laatste tijd merkte ik dat we steeds meer verwijderd van elkaar worden. Natuurlijk doordat ik me zo slecht voel, prikkelbaar ben, weinig kan hebben. Maar waar ik eerder nog wel af en toe met hem deelde hoe ik me voelde (ik vind dat heel moeilijk, want moet er ook altijd zelf over beginnen en wil geen zeur zijn, positief proberen te zijn) gebeurde dat steeds minder.
Omdat het slechter gaat, maar ook omdat hij eigenlijk niet echt reageert. Geen arm om mee heen, geen kus of een 'wat rot voor je'. Hij luistert wel echt, alleen lijkt het alsof hij niet weet wat hij zeggen moet. Zo gaat het eigenlijk al jaren. In tijden waarin het goed met mij gaat dan hebben we een hele fijne relatie, maar in tijden met depressies hebben we slecht emotioneel contact zeg maar.
Nu was ik de afgelopen dagen erg verdrietig omdat we dus eigenlijk langs elkaar heen leven. Ik krijg sinds kort eindelijk weer hulp van de ggz (wachtlijst!) en mijn man heeft de eerste keer gevraagd hoe het gegaan was, maar daarna nooit meer. Ook ben ik nieuwe medicijnen gaan gebruiken en daar vraagt hij ook niet naar.
Ik dacht, als ik niet met hem praat, dan gebeurd er ook niks. En dus heb ik gister het gesprek getracht te starten en hem gevraagd naar hoe hij de relatie vind gaan nu.
Hij was wat overrompeld en zei in eerste instantie goed, waarna toen ik zei dat ik het niet goed vond gaan hij ook zei dat hij wel merkte dat mijn depressie invloed had op onze relatie.
Daarna heb ik hem gevraagd hoe het komt dat ik niet gesteund word, hij niet vraagt hoe het gaat met mij/bij de ggz. Ik niet het idee heb dat hij wil zorgen dat het beter met mij gaat omdat hij er niks in doet. Dat ik me daardoor ook afvraag of hij het wel ziet hoe slecht het gaat, omdat hij niet reageert op mij als ik er iets van laat zien. Als laatste een paar voorbeelden gegeven van situaties waarin hij geen rekening met me houdt op sommigen vlakken (waar ik meermaals bij aan heb gegeven dat ik het niet fijn vind als het gebeurd) en dat toch dagelijks weer gebeurd.
Ik vind dat ik het echt heel aardig en netjes gebracht heb, niet te verwijtend maar vooral gesproken vanuit een gemis, natuurlijk wel met emotie want inmiddels moest ik ook flink huilen.
Ik kreeg alleen geen reactie meer...
De tv stond aan (had misschien beter uitgekund van te voren) en hij is verder tv gaan kijken. Ik ben 45 minuten blijven zitten waar ik zat, nog steeds huilend en wachtend op reactie. Ik dacht nog dat hij het misschien nog moest laten bezinken en dan later zou reageren. Maar dat gebeurde dus niet en na 45 min ben ik maar een beetje gaan forummen.
Na 2,5 uur geen woord gewisseld te hebben stond hij op en ging naar boven om te slapen. Geen welterusten, kus of wat dan ook (dat doen we normaal natuurlijk wel).
Ik ben zo boos en verdrietig nu. Hoe kan hij me zo behandelen nadat ik hem aangeef hoe ik me voel en wat ik van hem nodig heb? Het is voor mij alleen maar een bevestiging van het gevoel dat ik steeds weer krijg: wat heb ik aan een man die er niet voor me is?

En dan moeten we vanavond ook nog gezellige pakjesavond hebben met de kinderen...
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Dec 2019 11:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Vervelend biechtje dat je zo weinig steun van hem ervaart. Heeft jou depressie ook gevolg voor het intiem zijn met elkaar in je relatie? Je schrijft daar niets over, maar ik kan mij voorstellen dat het bij een depressie ook gevolgen heeft op dat gebied. Is hij daar bijv nog wel tevreden over? Praten jullie daar ook bijv over.
Met vlagen heb ik het zelf en mijn partner ook. Vaak is het meer is dit het nu? Echter na een dagje deprie zijn trekt het wel weg bij ons...

Wat ook kan helpen is 'me'-time. Heb je dat voldoende? Dus alleen tijd voor jezelf zonder je man en kinderen om je heen. Zodat je dan rust kunt ervaren of iets voor jezelf kunt doen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers