Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto en functietitel op website werkgever

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 11:19

Foto en functietitel op website werkgever

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Vind je het goed als een werkgever je met een foto, naam en functietitel op de website plaats? Uiteraard heb je wel inspraak hierin ivm de AVG, maar volgens mij voelt het min of meer verplicht als iedereen van het bedrijf erop staat...
Tevens vind je dat het er nog toe doet of je commerciële functie (klantcontact) hebt of een ondersteunde functie of je wel of niet op de website vermeld zou moeten worden?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2019 11:26

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Wat vind je er dan zelf van Fred?
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 11:31

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ik vind dat je inderdaad toestemming moet geven als als iemand dat niet wil dat ook gewoon gerespecteerd dient te worden. Persoonlijk vind ik het goed, en ik sta dan ook met mijn foto en functie + een kleine omschrijving op onze website.

Ik vind dat er geen verschil zit tussen klantcontact of niet voor op de website. Wij zijn een klein bedrijf en het is leuk voor klanten om te zien uit wie ons team bestaat en wie ze aan de telefoon hebben. Mijn klantcontact is zowel commercieel als ondersteunend.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Dec 2019 11:37

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ik zou er wel moeite mee hebben. Ik ben sowieso heel nauwkeurig met niks van mezelf (en mn kinderen) op internet. Niet in fotos, maar ook niet in tekst wat met mijn naam verbonden is. Maar ik heb dan ook wel nare ervaring met m'n privacy op internet icm werk.
Ik weet ook niet of ik akkoord zou gaan. Ik denk dat ik zou bedenken welk belang er bij is om dit op een website ofzo te plaatsen. Vind ik dat dan echt een voordeel hebben dan zou ik het wel overwegen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 11:58

Re: Foto en functietitel op website werkgever

@ Pure... Dat is ook mijn gedachte een beetje.

Het speelt ook mee dat ik hier nog maar een half jaartje werk en ik op LinkedIn eigenlijk nog steeds de gegevens van mijn vorige werkgever gebruik. Dit ook omdat ik daar een meer aansprekende functietitel had dan ik nu heb. Qua functietitel en werkzaamheden (dit laatste wist ik niet anders was ik hier denk ik niet begonnen) ben ik er op achteruit gegaan namelijk (niet qua arbeidsvoorwaarden).
Nu wil ik mede daarom niet dat de functietitel wordt vermeld. De rest heb ik minder moeite mee (ik zou namelijk niet via Google gevonden kunnen worden op de website van het bedrijf, dus als je op mijn naam Googled komt het bedrijf niet naar boven). Sowieso komen er geen contactgegevens bij te staan.
Van degene die het regelt heb ik al wel doorgekregen dat iedereen akkoord heeft gegeven, dus het begint zo ongeveer een 'moetje' te worden. Dit terwijl ze hebben gezegd, dat wat je ook kiest het geen gevolgen zal hebben. Toch voel ik mij hierdoor wel een beetje onder druk gezet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2019 12:01

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ik snap je overwegingen wat betreft je privacy en je hebt daarin vast ook je vrije keuze. Maar ik vind het niet gepast da tje je vorige werkgever op LI hebt staan, alleen maar omdat je functietitel je meer aanspreek. Dat wist je dan van te voren.

Als je jezelf onder druk voelt staan, dan kan je dat aangeven bij degene die daarover gaat. Uiteindelijk hoef jij je niet te laten beïnvloeden door de rest natuurlijk. Ikzelf hoef dat ook niet zo nodig, maar ik ben degene die de website maakt dus ik kan dat zelf bepalen ;-).
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 12:02

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Je bent niet verplicht om dat te doen.

Vind het wel vreemd en niet zo netjes dat je op LinkedIn nog doet alsof je bij je oude werkgever werkt, of lees ik dat verkeerd?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Dec 2019 12:03

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Oh Fred, ik zou er als werkgever niet zo blij mee zijn denk ik als mijn werknemers nog gegevens van oude werkgevers op hun LinkedIn gebruiken. Alsof je er niet trots op bent, waar je nu werkt. En dat blijkt ook wel een beetje uit de rest van je tekst.

Verder eens met de rest: als je niet met je gezicht op de site zou willen dan lijkt me dat je dat zonder opgave van reden kunt weigeren. Maar je functietitel niet willen benoemen? Dat vind ik wel gek.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2019 12:03

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Nee, maar ik werk ook niet onder m'n eigen naam.

Als je doodsbedreigingen krijgt omdat iemand een fotowedstrijd aan het verliezen is het verstandiger om dat allemaal een beetje anoniem te houden. :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2019 12:04

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Vind dat beetje hetzelfde als liegen op je cv. LI is toch je digitale cv en anders matcht je offline cv toch ook niet met je online cv (klopt het als ik dit met kleine letters schrijf?)? In ieder geval vind ik dat wle vreemd en zou ik als toekomstige werkgever daar eerder over vallen dan over de functietitel.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 12:16

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Het gaat om het woordje assistent, dat klinkt zo minderwaardig terwijl het wel gewoon een HBO-functie is. In mijn oude functie had ik dat woordje niet meer. Offline cv matcht ook met de online cv. Uiteraard heb ik die wijziging offline nog niet doorgevoerd.

Als ik hier weg zou willen (ivm meer uitdaging), maak ik gewoon meer kans met die andere titel en werkzaamheden.
Mocht ik de titel wel op mijn cv zetten en ik benoem wat ik hier allemaal heb ontwikkeld dan zouden ze nog kunnen vallen over de titel waardoor ik eindverantwoordelijkheid (wat ik uiteindelijk wel wil bij een kleine organisatie) kan vergeten omdat ik daar geen ervaring in heb. Dit terwijl ik met mijn vorige functie daar erg dichtbij zat.

Echter dat is een andere discussie...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2019 12:21

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ok maar dan wil je dus met je gezicht op de website omdat jezelf vindt dat je je daarmee in de voet schiet omdat de functietitel niet matcht met je LI. Dat is de reden?

Los daarvan heb je gewoon recht om te weigeren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 13:19

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Dat is inderdaad de reden en ik kan denk ik moeilijk weigeren omdat alle andere collega's het wel doen.
Het staat volgens mij een beetje raar als ik de enige ben die niet op de website staat straks. Ik ben dan een beetje bang voor vragen van collega's. Waarom sta je er niet op? Eigenlijk heb ik dan geen zin om verantwoording aan hen te moeten uitleggen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Dec 2019 13:39

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Maar je hoeft hun toch geen verantwoording af te leggen? 'Gewoon omdat ik dat niet wil' zou moeten volstaan.
Wat betreft je LI ben ik het met de rest eens, dit is een beetje raar.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 14:13

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Het is juist vanwege LI dat ik niet op de website wil. Stel ze zouden me toch vinden, dan matcht dat namelijk niet. Aan de andere kant als nu mijn huidige directeur op mijn LinkedIn zou kijken dan zou hij nog steeds mijn oude werk als huidige functie zien staan... Ik sta zo in dubio. LinkedIn en cv kan ik wel aanpassen, maar dan zou ik het liefst dat woordje assistent of medewerker niet willen gebruiken, maar bijv alleen de naam van de afdeling willen gebruiken. Dan zou een nieuwe werkgever eventueel zelf wel kunnen invullen wat voor soort functie ik betrekt gezien de werkzaamheden die ik er dan bij zet.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 02 Dec 2019 14:34

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Hoelang verwacht je bij het huidige bedrijf te blijven werken? Misschien ook een vraag om jezelf te stellen.

Ik ben het wel eens met de rest, dat het best raar is om je LinkedIn niet te wijzigen naar je huidige werkgever. Een aanname van mij, maar ergens misschien ook een signaal dat je (buiten het assistent/medewerker verhaal) wederom niet zo op je plek zit? Voor een toekomstige werkgever lijkt mij een titel minder belangrijk dan een functieomschrijving. Al kan het goed zijn dat het in jouw branche anders is, daar ben ik niet bekend mee. Ik heb zelf weinig tot niets te maken met status via titels.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 14:48

Re: Foto en functietitel op website werkgever

@ Skyler, het is geen status die titel... Het zegt meer iets over of je wel of niet eindverantwoordelijk bent. Met de huidige titel ben ik dat niet en ja ik heb al lang spijt dat ik niet voor de andere functie heb gekozen waar ik destijds ook de keuze uit had. Die had die titel wel, maar was qua arbeidsvoorwaarden een stuk minder (ja, dat vond ik ook raar destijds vandaar dat ik voor de veilige achteraf gezien verkeerde niet uitdagende optie heb gekozen). Zowat elke dag na een paar maanden denk ik aan de functie die nu vervult is bij dat andere bedrijf.
Hoe zou ik het daar hebben gehad nu? etc...

Ik zit hier letterlijk elke dag mijn tijd zo ongeveer uit. Ik ervaar totaal geen werkdruk en dat terwijl ik juist door minder te gaan werken had gehoopt dat ik dat wel eindelijk weer eens zou ervaren. Eerste paar maanden waren wel interessant (want ja, werkgever is nieuw...). Nu ken ik alle systemen weer. Heb ik de nodige rapportages ontwikkeld en dan slaat zoals vanouds de verveling weer toe. Dat speelt bij zowat elke werkgever waar ik voor heb gewerkt na zo'n 3 maanden al. Vandaar dat een bore-out bij mij op de loer ligt, maar helaas mag je daar in tegenstelling tot een burn-out je niet voor ziek melden (rust een taboe op) terwijl de klachten hetzelfde zijn.

Ik kan wel weer naar een andere werkgever gaan, maar ja hier zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden zo goed dat ik dat niet snel ergens anders zal gaan vinden. Daarom blijf ik rustig zitten tot dat ik echt iets supers tegen kom met minstens dezelfde voorwaarden.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 02 Dec 2019 14:57

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Vervelend dat je daar telkens tegenaan loopt, Fred.

Wat de eindverantwoordelijkheid betreft, heb je die in de praktijk wel of niet? Mocht dat niet het geval zijn, dan houd het toch een beetje op. Dit is de functie die je nu hebt. Mocht je die verantwoording wel dragen, dan zou ik op LinkedIn gerust de term 'assistent' of 'medewerker' weglaten en daarbij je foto op de website van het bedrijf weigeren.

Succes ermee. Ik hoop dat er gauw iets moois voor je voorbijkomt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 15:08

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ik ben geen eindverantwoordelijke, bij mijn vorige werk ook niet. Echter je krijgt niet snel de kans om dat wel te worden in mijn branche ook al heb je eigenlijk wel de ervaring qua rapportages maken. Eindverantwoordelijke hoeft nog niet te betekenen leidinggevende. Dat laatste ambieer ik namelijk totaal niet. Echter eindverantwoordelijk betekent vaak wel meer uitdagender werk waar ik wel aan toe ben, maar met de titel assistent/medewerker ga ik dat waarschijnlijk ondanks de ervaring niet snel krijgen vrees ik. Voor mijn gevoel zit ik nu eigenlijk tussen assistent en eindverantwoordelijk in. Zo voelt het al jaren eigenlijk, maar een werkgever kiest altijd voor iemand die wel eindverantwoordelijkheid ervaring heeft.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 02 Dec 2019 15:13

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Fred schreef:Zo voelt het al jaren eigenlijk, maar een werkgever kiest altijd voor iemand die wel eindverantwoordelijkheid ervaring heeft.
Je kunt ook aangeven bij je werkgever dat je de ambitie hebt om eindverantwoordelijke te worden en dat je graag met hen in gesprek gaat om te kijken hoe daar eventueel mogelijkheden in zijn en of je naar een meer verantwoordelijke rol kunt groeien.

On topic: ik sta niet met foto op de website. Wel is een database waarin ik ben te vinden. Ik kan zelf een foto uploaden als ik dat wil en ook verwijderen als ik dat wil.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Dec 2019 19:46

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ik vind het altijd heel erg fijn als bedrijven waar ik voor mijn werk mee te maken heb dit hebben. Ik heb zelf ook in alle systemen mijn foto gezet. Ik werk bij een landelijke organisatie en merk dat mijn collega’s het ook fijn vinden dat ik wel een foto gebruik.

@fred ik vind het not done wat je doet. Je kan vinden dat je meer kan en meer zou moeten doen maar dat doe je niet. In je taakomschrijving kun je heel veel kwijt maar je hebt nou eenmaal die functie dus waarom dat niet op LinkedIn.
2015 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Dec 2019 20:14

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Fred, doe jezelf een lol en ga het gesprek met je werkgever aan. En dan bedoel ik niet over die website, maar over het feit dat jij je wat anders bij de functie had voorgesteld en uitdaging mist. Misschien kan je aangeven dat je in je vorige baan meer zelfstandig deed of meer verantwoordelijkheid had/wil. Weet ik het. Gewoon zo als het is. En wellicht voorstellen jouw functiepakket uit te breiden, niet direct tegen meer salaris (want je vent volgens mij daarover wel tevreden), maar op proef ofzo. Heeft werkgever ook niets te verliezen. Heb je gelijk een ingang om dat assistent uit je functienaam te halen. Is er geen vorm van doorgroei mogelijk weet je dat je verder moet kijjen.

Ik hoop echt dat je uitdaging kan vinden in je werk, want ik snap helemaal dat je je kapot verveelt als he uitdaging mist.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2019 20:32

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Probleem is inmiddels opgelost.
Waarschijnlijk komt er geen functietitel bij de namen te staan bij onze afdeling. Ze hechten blijkbaar ook waarde aan titels die je hebt behaald met opleidingen dus waarschijnlijk komt er bij mij mijn behaalde HBO titel achter mijn naam. Die titel gebruik ik normaal nooit, maar in dit geval zou ik het wel fijn vinden want zo onderscheid ik mij wel tov andere collega's die geen titel mogen volgen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Dec 2019 13:52

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Ga je dan ook je Linkedin bijwerken?

Vervelend dat de functie inhoudelijk niet is wat je er van had verwacht. Is dat omdat het ook daadwerkelijk anders is dan wat er in de functieomschrijving stond? Ik zou daarover zeker een gesprek aangaan met je werkgever. Als je niets zegt weet je zeker dat er niets veranderd en als jij meer in huis hebt is je werkgever vast hartstikke blij als je dat inzet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Dec 2019 14:00

Re: Foto en functietitel op website werkgever

Dat laatste zou fijn zijn, maar helaas heb ik leidinggevende die heel weinig uit handen lijkt te durven geven. Ik weet ongeveer wat hij doet en denk wel eens dat kan ik ook. Deed ik ook eerst.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers