Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spelletjes tips gevraagd.

<<

Linvi

Bericht 01 Dec 2019 23:20

Spelletjes tips gevraagd.

Ik zoek voor mijn kinderen nieuwe spellen.
Ze zijn alle kwartetten, ganzeborden, domino, memorie's, halli galli etc zat. Ze zoeken meer uitdaging en meer wat bij hun leeftijd past.

Zoon is 6 en zit in groep 3. Dochter is 8 en zit in groep 4. Zoon heeft een behoorlijke voorsprong met zowel taal als rekenen, dochter heeft een verdenking van dyslexie en moeite met lezen.

Ik zoek spelletjes die ze uiteindelijk zelf kunnen spelen zonder mijn continue hulp. Voor dochter educatief/ extra oefening en voor zoon uitdagend.

Wat we al hebben is spellen van squala, Rummikub, triominos, dammen, 4 op een rij, qwirkle, scrabble junior, yathzee, bingo, opzoek in de natuur, mankomanie en zeeslag (laatste 3 zijn nog te moeilijk)

Vooral Qwirkle vinden ze beide erg leuk! Maar, continu hetzelfde gaat ze ook vervelen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Dec 2019 00:27

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Zie mijn topic over bordspellen bij vrije tijd...

Ticket to Ride Europa en Het Verboden Eiland (coöperatief, dus samenwerken) kunnen goede opties zijn.

Qua rekenen is Regenwormen een leuke.

Persoonlijk vind ik het jammer dat gezinnen vaak helaas niet verder kijken qua bordspellen dan wat er gemiddeld bij een Intertoys wordt aangeboden. Verdiep je er eens in want al die oude titels met veel geluk zijn al lang achterhaald.
<<

Anoniem277

Bericht 02 Dec 2019 02:25

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Spelletjes die ze zelf kunnen spelen, smart games! Zijn leuke spellen in verschillende niveaus. Hier een echte aanwinst!
<<

Anoniem279

Bericht 02 Dec 2019 06:02

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Wie heeft het gedaan?
https://www.spellenrijk.nl/artikel/2470 ... gLiVvD_BwE

Is een ontzettend leuk en afwisselend spel waarbij je soms echt wel even na moet denken en verbanden moet zoeken. Ik heb het een aantal jaar geleden aan mijn oppaskinderen (toen 7 en 10) gegeven en we hebben het vaak gespeeld.

Bij bol.com is hij een tientje goedkoper maar die link kon ik hier niet plakken, hij opent op m’n telefoon dan meteen de app. Er is ook een reisversie/pocketversie van wat ik zo snel zag, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het bordspel is in elk geval heel erg leuk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Dec 2019 07:31

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Misschien wel heel erg old school maar mijn zoon van net 5 vind dammen heel leuk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Linvi

Bericht 02 Dec 2019 09:18

Re: Spelletjes tips gevraagd.

@Fred, ik heb al heel veel pagina's met spelletjes via bol.com bekeken maar ik kom er gewoon niet uit. Vandaar dat ik hier om tips vraag.
Ik ga de spellen die je noemt eens googlen!

@minoessepoes, dammen hebben we al. Schaken ook maar dat vinden ze te moeilijk.

@anelisan en flo, bedankt voor de tips. Ik ga even googlen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Dec 2019 09:19

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Set!
#teammaple🍁
<<

Linvi

Bericht 02 Dec 2019 09:24

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Regenwormen staat inmiddels op mn lijstje!
Ga nog even verder zoeken!
<<

Anoniem331

Bericht 02 Dec 2019 09:24

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Oeh wij hebben inmiddels veel spellen die ze eigen allemaal leuk vinden.

Doolhof
Cluedo
Regenwormen
Biggen
Solo
Skip-bo
Hamsteren
Beverbende
Afzakker
Konijnenhokken (krijgen ze nog)
Exploding kittens (krijgen ze nog)
Moddervarkens
Oink!
Agricola
Koehandel

Sommige hebben meer tijd nodig om klaar te zetten en te spelen maar de meeste van deze spellen zijn snel en makkelijk te spelen, maar wel ook om over na te denken.
<<

Linvi

Bericht 02 Dec 2019 09:26

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Urban Naked schreef:Set!


Leuk! Ook op mn lijstje erbij!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Dec 2019 09:33

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Linvi schreef:
Urban Naked schreef:Set!


Leuk! Ook op mn lijstje erbij!
Je kunt ‘m ook uitproberen in een app, ik heb de app ‘Combine!’ en dat is hetzelfde principe.
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Dec 2019 09:46

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Agricola voor een 6 en 8 jarige? Dat lijkt mij wel heel pittig. Sommige volwassenen heb daar nog moeite mee.

Ook in het genre Regenwormen is het spel Geharrewar in de sushibar!

Roll and write spelletjes kunnen ook nog een goede optie zijn zoals Qwixx, Keer op keer, Clever (is wat lastiger).
Lamineer dan een aantal score velletjes en koop whiteboardstiften en je kunt er lang mee doen.
<<

Linvi

Bericht 02 Dec 2019 11:10

Re: Spelletjes tips gevraagd.

Urban Naked schreef:
Linvi schreef:
Leuk! Ook op mn lijstje erbij!
Je kunt ‘m ook uitproberen in een app, ik heb de app ‘Combine!’ en dat is hetzelfde principe.


Heb hem gelijk gedownload. Ik vind hem voor mezelf erg leuk maar denk dat het voor de kinderen nog net te moeilijk is. Ga ze hem wel eens laten uitproberen op mn telefoon, misschien onderschat ik ze wel.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers