Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen zwemdiploma A?

<<

Anoniem269

Bericht 09 Okt 2019 12:12

Re: Alleen zwemdiploma A?

Mijn oudste heeft ABC. En mijn jongste gaat dat ook doen.

Mijn oudste vond het de eerste 10 lessen ook verschrikkelijk maar daarna vond hij het steeds leuker worden. Het duurde wel even voordat hij diploma A had maar BC had hij binnen 5 maanden.

Ik vind het belangrijk dat ze goed kunnen zwemmen. En ik vind dat BC ook echt een grote meerwaarde hebben. Bij C moest mijn oudste met kleding aan en een regenjas een heel parcours in het water afleggen. Het was zwaar maar hij kan het en dat vind ik echt heel knap. Met A was het allemaal niet zo uitgebreid en droegen ze ook alleen maar een broek en trui.

Lastig dat je zoon er zoveel moeite mee heeft. Ik zou misschien dan even een jaartje stoppen en dan pas voor B laten gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Okt 2019 12:19

Re: Alleen zwemdiploma A?

Bij A droegen ze volgens mij niet eens een broek en een trui, toen mochten het volgens mij nog dunne zomerkleren zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem269

Bericht 09 Okt 2019 12:23

Re: Alleen zwemdiploma A?

Hier wel. Hier liepen een aantal kinderen rond in een spijkerbroek en een dikke sweater. Die van mij heeft altijd een joggingbroek en een dikke longsleeve gedragen.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Okt 2019 12:47

Re: Alleen zwemdiploma A?

Volgens mij ziet TO de meerwaarde ook wel, maar als je kind huilend naar zwemles gaat en steeds op één onderdeel uitvalt, snap ik heel goed dat je gaat twijfelen.

Miccie: misschien kun je navragen (bij andere potentiële zwemscholen) of ze ook 1-op-1-lessen geven. Bij ons zwembad kan dat voor iets van €70 per keer. Erg duur, maar ze kunnen dan een hele les een bepaald onderdeel oefenen, net zo lang tot het goed gaat. Ik heb van andere ouders gehoord dat dat goed werkt. Zou dat een optie voor jullie zijn, voor het duiken?

Easyswim heb ik geen ervaring mee, maar als ik jou zo lees, heeft je zoon misschien meer aan kleine groepjes en goede persoonlijke begeleiding?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Okt 2019 14:23

Re: Alleen zwemdiploma A?

Filoria, die 1 op 1 lessen zouden zeker fijn zijn en als dat eenmalig kan dan zou ik dat zeker doen.

Bij ons huidige zwembad kan dat helaas niet. We gaan zeker even rondvragen in de buurt.
Hij is zeker gebaat bij kleine groepjes en meer aandacht.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Dec 2019 22:02

Re: Alleen zwemdiploma A?

Even een update over ons lessendebacle.
We zijn met de herfstvakantie gewisseld van leraar. Wel hetzelfde zwembad.
Wat een verademing was dat. Een leuke vrouw die gewoon rustig tegen de kinderen praat en normaal uitlegt wat er moet gebeuren. Gelukkig heeft ze inmiddels door dat ze ook streng moet zijn tegen hem :).
De eerste les was hij nog wel wat huilerig, maar na die tijd is hij omgedraaid en doet alles super goed mee.

Inmiddels heeft hij het duiken onder de knie en zwemt hij met gemak door het gat heen. We hebben ook tijdens het vrij zwemmen op zondag in het warme bad geoefend waardoor hij het zelfvertrouwen kreeg dat de afstand geen probleem was.

Half december mag hij proefzwemmen en daarna dus als het goed is afzwemmen. :banaan:

We hebben wel contact gehouden met het zwembad en een aantal keer gesproken over hoe het ging. Ik wil graag deze lerares behouden bij zijn C lessen dus heb haar gelijk gevraagd of ze op deze tijd blijft lesgeven.
Hij zit nu ook in een kleine groep van 5 a 6 kinderen en dat scheelt ook enorm. Het is een combinatie B/C les dus een aantal onderdelen van het C diploma heeft hij al geoefend. We gaan er dus vanuit dat C geen probleem meer zal zijn.
Voorover het water salto maken durft hij al en deed hij zelfs helemaal uit zichzelf tijdens het vrij zwemmen. Ook het omhoog komen in het wak na het duiken heeft hij al geoefend dus ideaal zo'n combiles.

Na al jullie tips en meedenken wilde ik ook even het goede nieuws delen.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi